Leuk cadeau voor je moeder: groene schmink. Kan ze als hulkpiet alsnog meedoen.
Huiskamer
Re: Huiskamer
Dat is wel jammer dat mensen uit angst niet meer mee willen doen aan een kinderfeest.Nijogeth schreef: ↑05 dec 2024 10:36Mijn moeder is niet de enige. De intocht van Sinterklaas ging hier in het dorp met heel veel moeite, omdat er tegenwoordig te weinig pieten beschikbaar zijn. De gemeente heeft namelijk besloten dat het comite geen zwarte pieten meer mocht gebruiken. Niet vanwege klachten erover, maar vanwege angst voor demonstraties. Het heeft er echter wel voor gezorgd dat veel vrijwilligers zijn gestopt, omdat ze het niet meer leuk vinden door zo'n discussie of omdat ze niet herkend willen worden.
Oftewel, met gezakt tot dat niveau bedoel ik vooral dat we gezakt zijn naar een niveau waarbij we maatregelen nemen uit angst voor een kleine groep, waardoor we eigenlijk problemen creëren, terwijl er geen probleem was.
Maar die maatregelen bestaan toch al wat jaren door geheel Nederland, ik heb meer het idee dat mensen elkaar aansteken met die angst.
-
Gelukkig biedt Nijogeth zich nu aan om als roetveegpiet de rol van zijn moeder over te nemen.
Het verhaal verandert met de tijd, want toen ik vijf was sloegen ze nog met de roe en werden kindertjes meegenomen in de zak naar Spanje. Mijn oudere broertje zit daar nog.
-
Daarnaast, tradities veranderen ook vanwege een voortschrijdend inzicht. Dwergwerpen en ganstrekken mogen ook niet meer.
Dogmatisch vast houden aan traditie is blind zijn voor de wereld om je heen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Toen ik nog een kleutertje was had Sint één Piet mee. Daarna is Piet gaan fokken als een konijn, want er komen er nu tientallen mee. Dus ja, wat is traditie?
Nog mooier: volgens Toon Hermans had Sint de sprei om die in de voorkamer lag. Je kon nog precies zien waar de asbak gestaan had. Dus ja, als je het toch over tradities hebt...
Aan de andere kant: 'kick out Zwarte Piet'. Dat kan toch wel wat vriendelijker. Waarom meteen vanaf het begin zo agressief er in...
Nog mooier: volgens Toon Hermans had Sint de sprei om die in de voorkamer lag. Je kon nog precies zien waar de asbak gestaan had. Dus ja, als je het toch over tradities hebt...
Aan de andere kant: 'kick out Zwarte Piet'. Dat kan toch wel wat vriendelijker. Waarom meteen vanaf het begin zo agressief er in...
Wat dacht je van kleiduivenschieten?Methusalah schreef: ↑05 dec 2024 11:20Daarnaast, tradities veranderen ook vanwege een voortschrijdend inzicht. Dwergwerpen en ganstrekken mogen ook niet meer.
-
- Contacteer:
kuklos schreef: ↑04 dec 2024 20:24Ik kan bij XR nergens goede bedoelingen ontdekken. Mensen met goede bedoelingen doen iets, echt iets, zoals het ontwikkelen van alternatieven. XR zijn professionele actievoerders.Moneyman schreef: ↑04 dec 2024 20:00Helemaal eens. Continu een complete stad lam leggen, met alle gevolgen van dien... door hun manier van rellen (noem dit geen demonstreren meer) berokkenen ze zeer velen gigantische schade en leed. Kansloos. Hun op zich goede bedoelingen maken dat echt niet anders.ZeerPrivé schreef: ↑04 dec 2024 19:23Sch*tziek word je van die gasten. Ik zou de rijbaan open hebben gelaten en ze het zelf hebben laten uitzoeken met woedende en doorrijdende automobilisten. https://regio15.nl/nieuws/demonstraties ... 12-041224/
De mensen van Loop Biotech doen echt iets, een doodskist van paddestoelen die het milieu veel minder belast dan traditionele doodskisten. Zij zijn slechts een voorbeeld, er zijn er veel meer die echt iets doen.
Als ik dit soort rellen zie ( demonstraties kan ik dit niet meer noemen ) vraag ik mij af of deze mensen wel een baan hebben dat zij overdag hiervoor de tijd hebben ??
-
De vraag stellen is de vraag beantwoorden.
Als je deze mensen bekijkt zijn het een stel beroepsdemonstranten en een enkele verdwaalde huisvrouw.
Als je deze mensen bekijkt zijn het een stel beroepsdemonstranten en een enkele verdwaalde huisvrouw.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Contacteer:
Methusalah schreef: ↑05 dec 2024 06:44Waar is je onderbouwing voor dat cijfer?BL2 schreef: ↑05 dec 2024 00:24Meer dan 95 procent van de Nederlandse Sinterklaasvierders wil gewoon weer de echte Zwarte Piet terug.
Een kenmerk van de Nederlander is helaas dat ze altijd het braafste kindje van de klas willen zijn, en wel iets zuchten en steunen, maar hun traditie (en nog veeel meer) gewoon laten afpakken.
Ik heb namelijk meer het gevoel dat de personen voor wie het feest is het namelijk niets kan schelen.
Het zijn hele trieste volwassenen die hier een probleem van maken, over de rug van de kinderen. Van mij mogen allen zich kapot schamen voor hun houding en gedrag.
En die Piet bestaat net aan 100 jaar dus traditie is een overtrokken woord. We hebben het veel langer niet gevierd dan wel.
Een rondje zoeken levert dit op:
Sinterklaasfeest wordt meer dan 700 jaar gevierd in NL.
Zwarte Piet deed zijn intrede rond 1850 bijna 175 jaar.
https://weetwatjeviert.nl/alle-feestdag ... %20Turkije.
https://npokennis.nl/longread/7472/waar ... et-vandaan
Ja als je terug gaat naar de oerknal dan zijn alle feestdagen / gedenkdagenlanger niet gevierd dan wel.
kuklos
vindt dit leuk
-
Teunbosseman schreef: ↑05 dec 2024 11:46Methusalah schreef: ↑05 dec 2024 06:44Waar is je onderbouwing voor dat cijfer?BL2 schreef: ↑05 dec 2024 00:24Meer dan 95 procent van de Nederlandse Sinterklaasvierders wil gewoon weer de echte Zwarte Piet terug.
Een kenmerk van de Nederlander is helaas dat ze altijd het braafste kindje van de klas willen zijn, en wel iets zuchten en steunen, maar hun traditie (en nog veeel meer) gewoon laten afpakken.
Ik heb namelijk meer het gevoel dat de personen voor wie het feest is het namelijk niets kan schelen.
Het zijn hele trieste volwassenen die hier een probleem van maken, over de rug van de kinderen. Van mij mogen allen zich kapot schamen voor hun houding en gedrag.
En die Piet bestaat net aan 100 jaar dus traditie is een overtrokken woord. We hebben het veel langer niet gevierd dan wel.
Ja als je terug gaat naar de oerknal dan zijn alle feestdagen / gedenkdagenlanger niet gevierd dan wel.
Je bewijst nu mijn punt. Nou het is 150 jaar, poeh poeh. Piet is dus ook maar bedacht door een schoolmeester en toegevoegd aan een bestaand feest. Wat nou traditie.
De traditie is dus eigenlijk dat Sinterklaas wordt gevierd zonder Pieten.
Traditie? Ik zag de afgelopen weken wat foto’s voorbijkomen van de intocht in Rotterdam in de jaren ‘60. Geen Zwarte Piet te zien, wel een soort 17e eeuwse fantasie Spaanse soldaten.
Kinderen interesseert het geen moer hoe de hulpjes van de bisschop er uitzien.
Kinderen interesseert het geen moer hoe de hulpjes van de bisschop er uitzien.
Methusalah
vindt dit leuk
Precies. Sterker nog: de generatie kinderen die nog in Sinterklaas geloven weten niet beter dan dat er roetveegpieten zijn. Alleen boomers die niet tegen verandering kunnen willen nog pikzwarte Pieten. Maar het zal me niet verbazen dat diezelfde boomers wel meedoen om zich te laten bedonderen op Black Friday met een te dure airfryer of zo....
Ik neem aan dat forumleden hier ook schijtziek van worden:
Of is dit anders?
Ik heb geen last van protesten, je moet iets doen om de politiek te laten luisteren als ze dat tijdens gesprekken niet doen.
Ik zie in 1933 toch echt al een zwarte piet naast de Sint https://indebuurt.nl/denhaag/toen-in/si ... nt~152168/ Maar zie zo nu en dan inderdaad ook een witte piet. Leuk sinterklaas cadeau komt ook voorbij.
-
- Contacteer:
Methusalah schreef: ↑05 dec 2024 11:54Teunbosseman schreef: ↑05 dec 2024 11:46Methusalah schreef: ↑05 dec 2024 06:44
Waar is je onderbouwing voor dat cijfer?
Je bewijst nu mijn punt. Nou het is 150 jaar, poeh poeh. Piet is dus ook maar bedacht door een schoolmeester en toegevoegd aan een bestaand feest. Wat nou traditie.
De traditie is dus eigenlijk dat Sinterklaas wordt gevierd zonder Pieten.
Gast je hoeft niet zo denigrerend te doen hoor met je poeh poeh. Fijn dat ik jouw punt heb bewezen nou nou zeg zeg poeh poeh pppffffffff
kuklos
vindt dit leuk
Nee, in je bed heb je geen last van dichtgegooide snelwegen nee
Als je denkt dat dit soort anarchisme de politiek ook maar enigszins in beweging krijgt: dream on.
ZeerPrivé
, kuklos
en witte angora
vinden dit leuk
Je bent me net voor.Nee, in je bed heb je geen last van dichtgegooide snelwegen nee
kuklos
en witte angora
vinden dit leuk
De dreigementen om naar Spanje afgevoerd te worden, begonnen volgens mij al ergens in oktober. Ik vond vertrekken naar Spanje eigenlijk zo aantrekkelijk, dat ik er heel erg mijn best voor heb gedaan mee te mogen. Helaas...Consumenneke schreef: ↑05 dec 2024 10:56Gelukkig biedt Nijogeth zich nu aan om als roetveegpiet de rol van zijn moeder over te nemen.
Het verhaal verandert met de tijd, want toen ik vijf was sloegen ze nog met de roe en werden kindertjes meegenomen in de zak naar Spanje. Mijn oudere broertje zit daar nog.