Koffer beschadigd Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Hopjes

Koffer beschadigd Transavia

Ongelezen bericht door Hopjes »

Ik ga op reis met een Samsonite koffer die ervoor slechts 2x gebruikt is, de koffer komt qua rits dusdanig beschadigd vd band dat deze niet meer te gebruiken is.
Samsonite kan niet repareren
De reisverzekering dekt niet ivm de jr afschrijving
en Transavia geeft heel leuk aan dat deze schade zo minimaal is en hierdoor niet aan enige schadevergoeding kan voldoen.

Echt Schunnig dit!

Er zal een heleboel geld bespaard worden door deze houding, Zo kom je eenvoudig van je verantwoordelijkheid af.
en
Hier moet je dan een 2 uur op de luchthven voor staan voor een schade formulier en 4 maanden op wachten om zo'n antwoord te krijgen.

Lowieze

Re: Koffer beschadigd Transavia

Ongelezen bericht door Lowieze »

De reisverzekering kijkt niet naar hoe vaak u een koffer gebruikt, maar naar de ouderdom.
Na een bepaald aantal jaren is hij, afhankelijk van de aankoopprijs, gewoon afgeschreven.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Samsonites zijn berucht om hun schade bij vliegreizen en dan bedoel ik deuken, scheuren ed
Is voor mij al heel lang een reden om een pukkel of een canvas reistas te gebruiken.

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Morgan le Fay schreef:
07 dec 2024 11:51
Samsonites zijn berucht om hun schade bij vliegreizen en dan bedoel ik deuken, scheuren ed
Is voor mij al heel lang een reden om een pukkel of een canvas reistas te gebruiken.
ik reis heel heel veel, met een samsonite koffer. hiervoor had ik een hele dure koffer van een italiaans merk. en ik kan je vertellen dat alle koffers op een gegeven moment de handdoek in de ring gooien. Na verloop van tijd gaan de wieltjes afbreken, de schaal raakt beschadigd enz. . Ik heb nu twee samsonite's met een geweven polypropyleen schaal ( curv) en die houden het alweer een jaar of 10 vol, dat zijn meer als 300 vluchten dus dat is best netjes.
Ik gebruik juist geen canvas reistas om dezelfde reden dat ik op de motor een Helm draag en geen Muts. de inhoud van mijn koffer ( en mn helm) zijn belangrijker als het heel houden van de koffer

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Hopjes schreef:
06 dec 2024 15:18
.....dekt niet ivm de jr afschrijving
......
De schade is minimaal in geld uitgedrukt. De koffer was misschien nog prima, maar gewoon al afgeschreven.
Hoe oud was deze ?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kokka1 schreef:
07 dec 2024 12:53
Morgan le Fay schreef:
07 dec 2024 11:51
ik reis heel heel veel, met een samsonite koffer. hiervoor had ik een hele dure koffer van een italiaans merk. en ik kan je vertellen dat alle koffers op een gegeven moment de handdoek in de ring gooien. Na verloop van tijd gaan de wieltjes afbreken, de schaal raakt beschadigd enz. . Ik heb nu twee samsonite's met een geweven polypropyleen schaal ( curv) en die houden het alweer een jaar of 10 vol, dat zijn meer als 300 vluchten dus dat is best netjes.
Ik gebruik juist geen canvas reistas om dezelfde reden dat ik op de motor een Helm draag en geen Muts. de inhoud van mijn koffer ( en mn helm) zijn belangrijker als het heel houden van de koffer
Een reistas is ook wat anders dan een koffer. Mijn ouders hebben al meer dan 20 jaar 4 softcase koffers. Mijn zusje en ik Gebruiken die nog steeds sinds we het huis uit zijn. Die dingen hebben echt niks te lijden gehad. Een jaar of 10 terug voor een reis naar Nieuw Zeeland hebben ze ook nog 2 hardcase koffers aangeschaft, maar daar is nu toch aardig de sleet opgekomen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Toch zou ik een softcase tas/koffer niet snel als ruimbagage afgeven. Dan liever om de paar jaar een nieuwe hard shell koffer kopen. Al kan je het leven van een hard shell behoorlijk verlengen met duct tape.

Nijogeth

Ik gebruik alleen ruimbagage. Het fijnste moment van de vliegreis is het moment dat je de handen vrij hebt en de vakantie begint met een biertje op het vliegveld. Blij dat ik dan niet meer met de koffer hoef te sjouwen tot aan bestemming. In mijn ervaring is een gevulde softcase net zo goed als een hardcase koffer.

Nijogeth

Overigens heb ik dan ook een natuurkundige benadering. Wat kan beter tegen klappen, een softcase of een hardcase? En dan denk ik terug aan die man die een scooterhelm en een muts van een flatgebouw naar beneden gooide en daaruit concludeerde dat je beter een muts op kan hebben op de scooter. Dat is natuurlijk niet zo. De muts kan beter tegen klappen, maar als het iets hards moet beschermen, dan is de bescherming een stuk minder. Maar laat er nu vooral kleding in mijn koffer zitten, die die klappen ook netjes kunnen opvangen, en mijn conclusie is dat een softcase koffer voor mij vele malen duurzamer is.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die softcase koffer heb ik snel afgedankt toen hij helemaal gesloopt van het band kwam op Schiphol. De rits was blijkbaar in het ondergrondse van Schiphol ergens aan blijven hangen. De rits was losgescheurd en voor de helft open . Er waren spullen in de koffer gepropt die er voorheen niet inzaten, oa een groot kapmes en damesondergoed. De laatste 25 jaar een merkloze hardcase koffer, die is nog prima op vele krassen en verkleuringen na.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik vlieg (voornamelijk voor werk) zo’n 30 maal per jaar, normaal gesproken met een soort softcase/duffel van American Tourister als handbagage, maar soms op de terugweg gaat dat ding als ruimbagage mee ivm het gewicht. Gaat al jaren goed, het is vooral een kwestie van slim inpakken, en een beetje mazzel op de bagageband. Ik heb één keer in al die jaren een kapotte koffer gehad, een hardcase die blijkbaar ergens klem had gezeten. Daarna overgestapt op soft, dat kan toch meer klappen opvangen. Moet je natuurlijk niet met een servies er in vliegen

bupaul

Ongelezen bericht door bupaul »

Je kunt het schunnig vinden van Transavia en het is jammer dat de koffer nu kapot is, dat je hem maar een paar keer gebruikt hebt doet niet terzake, de leeftijd van de koffer wel en zoals jezelf al aangaf is deze dusdanig oud dat de verzekering het niet meer dekt.
Die heeft dus niets met Transavia te maken. Zelf heb ik een paar jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt maar mijn koffer was nieuw en deze heb ik gewoon vergoed gekregen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

TS is na die ene keer inloggen om dit topic te starten niet meer ingelogd. Misschien even afwachten of er nog een antwoord komt hoe oud die koffer nu eigenlijk was. En anders er maar vanuit gaan dat die te oud was en dat er daarom geen vergoeding meer mogelijk was.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

TS heeft zelf het antwoord al gegeven, nl. dat er niks uitgekeerd wordt ivm afschrijving c.q. minimale schade.
Hoe oud de koffer precies was is niet zo belangrijk, iedere reisverzekering heeft zijn eigen voorwaarden vwb het wel of niet vergoeden.

Plaats reactie