Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Methusalah schreef:
09 dec 2024 09:12
Het heeft niets met voorstellingsvermogen te maken maar met kennis van bestaande technieken. Tenzij jij een smartphone uit het jaar 0 hebt voordat beveiliging een ding was bestaat er niet zoiets als een hardware apparaat (tracker) dat op magische wijze in telefoon inbreekt.
Ik heb nergens vermeld wat de exacte technische route is.
Methusalah schreef:
Dus je hebt of heel veel fantasie met een beetje paranoïde inslag of je bent gewoon de boel voor de gek aan het houden.
Niets van dit alles. Ik heb gewoon de normale instructie gevolgd: eerst controleren, dan pas gebruiken. Dat is tegenwoordig de standaard als je in een beveiligde omgeving werkt.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Jablan schreef:
09 dec 2024 09:46
Methusalah schreef:
Het heeft niets met voorstellingsvermogen te maken maar met kennis van bestaande technieken. Tenzij jij een smartphone uit het jaar 0 hebt voordat beveiliging een ding was bestaat er niet zoiets als een hardware apparaat (tracker) dat op magische wijze in telefoon inbreekt.
Ik heb nergens vermeld wat de exacte technische route is.
Methusalah schreef:
Dus je hebt of heel veel fantasie met een beetje paranoïde inslag of je bent gewoon de boel voor de gek aan het houden.
Niets van dit alles. Ik heb gewoon de normale instructie gevolgd: eerst controleren, dan pas gebruiken. Dat is tegenwoordig de standaard als je in een beveiligde omgeving werkt.
Nou, leg maar uit dan hoe zoiets technisch in elkaar steekt. Misschien leer ik wat van je.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Banken, verzekeraars, energieleveranciers, uitgevers, winkels, verkoopplatforms, lampen, thermostaten, witgoed, bruingoed; iedereen en alles wil software installeren op mijn telefoon. Zo bijzonder is dat niet, al kun je het wel spannend formuleren.

Het merkwaardigste en verreweg het zorgwekkendste is een externe, kwaadwillende partij die over privéadressen van werknemers en inhuurkrachten beschikt. Er is een wereld te winnen op het gebied van informatiebeveiliging en IT-auditing/TPM, zoveel is mij wel duidelijk.

Methusalah

Erthanax schreef:
09 dec 2024 11:34
Banken, verzekeraars, energieleveranciers, uitgevers, winkels, verkoopplatforms, lampen, thermostaten, witgoed, bruingoed; iedereen en alles wil software installeren op mijn telefoon. Zo bijzonder is dat niet, al kun je het wel spannend formuleren.

Het merkwaardigste en verreweg het zorgwekkendste is een externe, kwaadwillende partij die over privéadressen van werknemers en inhuurkrachten beschikt. Er is een wereld te winnen op het gebied van informatiebeveiliging en IT-auditing/TPM, zoveel is mij wel duidelijk.
Dat bedrijven apps aanbieden heeft hier echt geen fluit mee te maken. Dat is appels met peren vergelijken.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Om een of ander gadget te gebruiken, moet je vaak een app installeren, dat is niks bijzonders. Dat is bij deze mysterieuze tracker misschien ook wel het geval.

Op de onmogelijkheid dat de tracker zelfstandig inbreekt op een telefoon is de reactie immers dat de exacte technische route hier niet vermeld is. Geen “inbraak” dus (misschien), maar iets anders.

Als er een gebruiksaanwijzing bij het ding zit, die zegt “installeer de app [zus en zo] uit de App Store of de Google Play Store”, dan is dat dus niets bijzonders. Als ik dat omschrijf als “hij wil software installeren”, dan klinkt dat wel heel spannend.

Ik vergelijk geen appels met peren, ik wijs op de mogelijkheid van een “interessante” omschrijving van iets wat heel gewoon is.

Methusalah

Erthanax schreef:
09 dec 2024 12:04
Om een of ander gadget te gebruiken, moet je vaak een app installeren, dat is niks bijzonders. Dat is bij deze mysterieuze tracker misschien ook wel het geval.

Op de onmogelijkheid dat de tracker zelfstandig inbreekt op een telefoon is de reactie immers dat de exacte technische route hier niet vermeld is. Geen “inbraak” dus (misschien), maar iets anders.

Als er een gebruiksaanwijzing bij het ding zit, die zegt “installeer de app [zus en zo] uit de App Store of de Google Play Store”, dan is dat dus niets bijzonders. Als ik dat omschrijf als “hij wil software installeren”, dan klinkt dat wel heel spannend.

Ik vergelijk geen appels met peren, ik wijs op de mogelijkheid van een “interessante” omschrijving van iets wat heel gewoon is.

Je moet toch wel heel dom zijn om software te installeren van een apparaat wat je onverwacht toegezonden krijgt. Dan ben je ook meteen totaal ongeschikt om te werken met wat voor data dan ook. En als je al iemand zo ver kan krijgen om een onbekende app te installeren, dan is dat hele 'tracker' apparaat ook niet meer nodig.

Daarom is dit hele verhaal zo absurd. Of er is sprake van ongelooflijke naïviteit of van een magisch apparaat.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien probeert Jablan voor zijn volgende boek uit te testen of dit een geloofwaardig ontwikkeling in het verhaal is. Dat kan natuurlijk ook nog. Het antwoord is dus: het is niet geloofwaardig.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Methusalah schreef:
09 dec 2024 12:23
Je moet toch wel heel dom zijn om software te installeren van een apparaat wat je onverwacht toegezonden krijgt. Dan ben je ook meteen totaal ongeschikt om te werken met wat voor data dan ook. En als je al iemand zo ver kan krijgen om een onbekende app te installeren, dan is dat hele 'tracker' apparaat ook niet meer nodig.
Ja en nee, er zijn hele hordes mensen die gewoon domweg een hoop apps of programma's installeren, ook op belangrijke hardware. En dan heb je ook nog hordes mensen die geen idee hebben wat ze allemaal bestellen.

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

witte angora schreef:
09 dec 2024 12:38
Misschien probeert Jablan voor zijn volgende boek uit te testen of dit een geloofwaardig ontwikkeling in het verhaal is. Dat kan natuurlijk ook nog. Het antwoord is dus: het is niet geloofwaardig.
Ah, Jablan is een auteur? Dat verklaart een hoop. Zou alleen wel handig zijn als hij er even bij zet dat het fictie is. Misschien is het ook handiger als hij een eigen topic opent oid voor zijn verzinsels.

witte angora

Ja klopt, hij heeft het er vaak genoeg over gehad. Homo-erotische verhalen. Mij ligt het niet, maar hij zegt zelf: je houdt er van of je haat het. Ik hou er niet van.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Triforce schreef:
09 dec 2024 18:44
Ah, Jablan is een auteur?
Afbeelding

Gooi er een kwartje in en de hatelijke opmerkingen komen uit alle hoeken. Waarom zijn al die boosaardige mensen op zo'n forum? Je kan toch ook iets positiefs doen met je vrijetijd?

Nijogeth

Was jij het niet die zei dat mensen die niet voortijdig school verlaten vaak hun handje ophouden?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iets met “ practise what you preach”. Alweer.

Consumenneke

Moneyman schreef:
09 dec 2024 21:52
Helemaal goed geschreven deze keer. 8)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
09 dec 2024 22:11
Moneyman schreef:
Ik leer van mijn fouten. Nu jij nog :mrgreen:

witte angora

Moneyman schreef:
09 dec 2024 23:04
Consumenneke schreef:
09 dec 2024 22:11
Moneyman schreef:
Ik leer van mijn fouten. Nu jij nog :mrgreen:
Sommigen maken nooit fouten, die zullen dus ook nooit iets leren. :wink:

Methusalah

Nijogeth schreef:
09 dec 2024 15:58
Methusalah schreef:
09 dec 2024 12:23
Ja en nee, er zijn hele hordes mensen die gewoon domweg een hoop apps of programma's installeren, ook op belangrijke hardware. En dan heb je ook nog hordes mensen die geen idee hebben wat ze allemaal bestellen.
Als je met data werkt wordt je gewoon getraind om daar waakzaam op te zijn. Daarom zei ik ook, als je zo dom ben om dat te doen dan ben je volledig ongeschikt om met data te werken.

Ik blijf er dus bij dat het een onzin verhaal is.

Consumenneke

Methusalah schreef:
10 dec 2024 06:18
Ik blijf er dus bij dat het een onzin verhaal is.
U zit wel vast in uw verhaal. Misschien zijn er belangrijker zaken om u druk over te maken. :roll:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat is er toch met sommige mensen aan de hand op dit forum? Schelden en schreeuwen, doen jullie dat in het echte leven ook of durven jullie dat alleen vanachter het toetsenbord?
Gedraag je toch eens een beetje normaal!

Nijogeth

Dat lijkt me een gevolg van iemand die hier continue mensen uit de tent probeert te lokken.

Plaats reactie