Huiskamer
Re: Huiskamer
Dit artikel bevestigt het, de naamsverandering bedoel ik.
Dan komen er weer een berg nieuwe bankpassen, creditcard passen. Het hele internetbankieren zal wel weer veranderen. Toch jammer, dan maar naar de Algemene Spaarbank van Nederland.
De vraag wat voor hen voordeliger is, nieuwe passen en dergelijke, of de oude laten voortduren totdat die verlopen.
Nieuwe passen horen bij de reclame om het merk bekend te maken. Kan waarschijnlijk in zijn geheel belasting technisch gunstig geboekt worden. Je kunt mensen niet met een creditkaart op stap sturen met de bedrijfsnaam van een bank die niet meer bestaat. Drie letters zo groot als de kaart is. De eekhoorn zal er ook wel op moeten.
Hoe dan?
De Volksbank moet juist herstructureren om hun kosten omlaag te brengen, en dit soort operaties kost over het algemeen geld, in de hoop dat het op langere termijn geld gaat opbrengen.
In oktober/november zag ik al artikelen over reorganisatie Volksbank voorbij komen.witte angora schreef: ↑12 dec 2024 22:11Ik weet het. Vorige week een bankrekening geopend bij de SNS, komt er vandaag bericht dat ze ermee stoppen. Het wordt ASN.
Wat ik in de 'winkel' al zei, dat dit het meest waarschijnlijke zou zijn.
Ik las dat Paarse Vrijdag (de dag waarop scholen hun steun uitspreken aan de LHBTI+ gemeenschap) op steeds minder steun kan rekenen. Scholen doen er niet meer aan mee of vervangen door een dag waarop het gaat om respect voor iedereen. Daarnaast worden kinderen thuis gehouden bij scholen die wel meedoen.
Mijns inziens is dat best begrijpelijk. Het is namelijk veel te ver doorgeslagen. Als het nu over het accepteren was van elkaar seksualiteit, daar kan volgens mij nog mee geleefd worden. Volgens mij kan namelijk niemand er wat aan doen dat ie heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel of zelfs pedoseksueel is, want zo is iemand geboren. Echter nu moeten iedereen gesteund worden die afwijkt van wat de zogenaamde norm is, zelfs die ene die vindt dat geen man of vrouw, maar een elektronenmicroscoop is. En ondertussen is er geen dag voor hen die gewoon heteroseksueel is en zijn biologische geslacht accepteert. Alsof dat tegenwoordig een doodzonde is.
Ik heb overigens geen probleem met mensen die zich een vrouw in een mannenlichaam of andersom voelen en daarop acteren. Wat mij betreft moet je lekker doen wat je fijn vindt, zolang je dat zelf bekostigt. En ja, ik spreek je aan als vrouw of man, met de nieuwe naam en doe ook gewoon normaal tegen je, ik hoef er namelijk weinig voor te doen en iemand vindt het fijn, dan is dat prima. Waar ik wel de grens leg voor mijzelf is dat iemand die zich zelf heeft laten ombouwen daadwerkelijk een vrouw of man is geworden, want nee, dat zijn ze niet. Het biologische geslacht kun je namelijk niet veranderen en daarmee hoort ook het geslacht op identiteitsbewijzen niet veranderd te worden, want je bent gewoon niet een echte man of vrouw geworden. Wat mij betreft was de X daarvoor prima, ook voor hen die als intersekse geboren zijn. Waar ik overigens niet aan meedoen is mensen die zichzelf tot 2 persoonlijkheden en met hen aangesproken willen worden. Je bent enkelvoud en als je geen hij/hem, zij/haar wil zijn dan kies je maar voor het/dat.
Mijns inziens is dat best begrijpelijk. Het is namelijk veel te ver doorgeslagen. Als het nu over het accepteren was van elkaar seksualiteit, daar kan volgens mij nog mee geleefd worden. Volgens mij kan namelijk niemand er wat aan doen dat ie heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel of zelfs pedoseksueel is, want zo is iemand geboren. Echter nu moeten iedereen gesteund worden die afwijkt van wat de zogenaamde norm is, zelfs die ene die vindt dat geen man of vrouw, maar een elektronenmicroscoop is. En ondertussen is er geen dag voor hen die gewoon heteroseksueel is en zijn biologische geslacht accepteert. Alsof dat tegenwoordig een doodzonde is.
Ik heb overigens geen probleem met mensen die zich een vrouw in een mannenlichaam of andersom voelen en daarop acteren. Wat mij betreft moet je lekker doen wat je fijn vindt, zolang je dat zelf bekostigt. En ja, ik spreek je aan als vrouw of man, met de nieuwe naam en doe ook gewoon normaal tegen je, ik hoef er namelijk weinig voor te doen en iemand vindt het fijn, dan is dat prima. Waar ik wel de grens leg voor mijzelf is dat iemand die zich zelf heeft laten ombouwen daadwerkelijk een vrouw of man is geworden, want nee, dat zijn ze niet. Het biologische geslacht kun je namelijk niet veranderen en daarmee hoort ook het geslacht op identiteitsbewijzen niet veranderd te worden, want je bent gewoon niet een echte man of vrouw geworden. Wat mij betreft was de X daarvoor prima, ook voor hen die als intersekse geboren zijn. Waar ik overigens niet aan meedoen is mensen die zichzelf tot 2 persoonlijkheden en met hen aangesproken willen worden. Je bent enkelvoud en als je geen hij/hem, zij/haar wil zijn dan kies je maar voor het/dat.
Remy2021
vindt dit leuk
Goede dag beste mensen van dit forum,
Ik wilde even jullie mening weten.
Ik zat in het verleden bij de buurtpreventie.
Die jassen waren erg lekker warm!
Ik ging ermee bezorgen en werd door handhaving aangesproken dat dit niet kan.
Ik heb toen het volgende gedaan: Met strijkijzer de letters preventie verwijderd.
De handhaving vond dit een goed idee. Er staat nu alleen het woord buurt op mijn jas.
Er was 1 persoon die vond dat dit echt niet kon, dat was een omstander.
Hoe denken jullie hier over?
Ik wilde even jullie mening weten.
Ik zat in het verleden bij de buurtpreventie.
Die jassen waren erg lekker warm!
Ik ging ermee bezorgen en werd door handhaving aangesproken dat dit niet kan.
Ik heb toen het volgende gedaan: Met strijkijzer de letters preventie verwijderd.
De handhaving vond dit een goed idee. Er staat nu alleen het woord buurt op mijn jas.
Er was 1 persoon die vond dat dit echt niet kon, dat was een omstander.
Hoe denken jullie hier over?
Jij weet precies welk topic niet verwijderd wordt.
-
Klopt, de 4 merken van de Volksbank worden één merk: ASN.
Nationale Nederlanden is een ramp... Letterlijk niemand daar weet dat er twee takken zijn: een verzekeringstak en een bankentak. En letterlijk niemand weet dat er een nabestaandendesk is, en de nabestaandendesk weet niet welke praktische rol ze zouden kunnen spelen binnen die club. Probeer dus maar eens wat te vragen over een van de polissen die je broer er had lopen...
De lijfrentes van mijn broer heb ik dus mooi elders ondergebracht. Volgend jaar eens de hele financiële bub doorlichten, maar er gaat niks naar NN. Never Nooit Niet.
-
Het zou vooral zijn als het overschrijven van geld wat vlotter zou gaan. In ieder geval tussen ING en Rabo gaat het lekker vlot; ook 's avonds en in het weekend wordt het geld tussen beide rekeningen meteen overgeboekt. Niet bij de Volksbank, en daar kwam ik pas achter toen ik het contract en de voorwaarden zag. Daar gaat het nog ouderwets zoals vroeger. Overboekingen geschieden binnen kantoortijden, buiten kantoortijden dient de geachte klant te wachten tot het kantoor weer open is. Zoiets. Dat was wel een tegenvaller ja.
Die SNS pas is inderdaad flink tegengevallen. Paars en druk. Had ik niet gedacht van de Volksbank, juist omdat ik dat eekhoorntje van de ASN kende. Naja, er zal inderdaad op termijn wel een nieuwe komen. Vanwege de fusie iets met een paddenstoel of zo.
Drie jaar geleden met de overstroming kwam ik plotseling NN tegen. Er moest een verzekering expert voor de SNS komen. Het duurde drie dagen, kwam uit Rotterdam, blijkbaar met de postkoets. Hij was van de NN. Toen was ik er verwonderd over. Later bleek hoe de vork in de steel zat. Het hele verzekeringspakket ging naar NN. Nieuwe prijzen, binnen 30 dagen opzegbaar. Totale kosten meer dan verdubbeld. Alles meteen opgezegd.
-
Klopt. Homo acceptatie is één ding, maar het betekent niet dat ik maar moet accepteren dat iedere homo probeert me te versieren, of dat iedere homo in de sportschool (zijn er serieus 6 of 7) alles uit de kast trekt om maar samen met mij onder de douche te kunnen staan. Dat schijnt ook onder 'cruisen' te vallen. Ik douche dus niet meer op de sportschool, en de sauna laat ik voortaan ook maar links liggen. Compleet belachelijk.Nijogeth schreef: ↑13 dec 2024 08:37Ik las dat Paarse Vrijdag (de dag waarop scholen hun steun uitspreken aan de LHBTI+ gemeenschap) op steeds minder steun kan rekenen. Scholen doen er niet meer aan mee of vervangen door een dag waarop het gaat om respect voor iedereen. Daarnaast worden kinderen thuis gehouden bij scholen die wel meedoen.
Mijns inziens is dat best begrijpelijk. Het is namelijk veel te ver doorgeslagen.
Serieus: laatste keer weer een. Zag het al toen ik nog met de cardio bezig was, zag hem al loeren. Ben ruim een uur aan krachttraining gaan doen. Zag hem rondjes draaien, zag hem elders wat gaan doen, zag hem kletsen, zag hem op een gegeven moment koffie drinken, en uiteindelijk: ik naar de kleedkamer, op het moment dat ik mijn jas aan doe hoor ik de deur dicht klappen. En ja hoor, stond hij in de andere ruimte (zijn er twee aan elkaar) om zich uit te kleden. Helaas voor hem... en zo zijn er meer waar het exact zo gaat. Ik douche thuis wel...
Of op straat, of die conducteur in de trein: 'wat heb jij een mooie baard'... rot op.
Normaal gaan overschrijvingen in milliseconden. Alleen SNS naar ING werkt in het weekend niet. Ik vermoed het oponthoud bij de ING. Een keer per maand 6 tientjes voor de hypotheek. Zoveel rente verdienen ze er niet aan om die rente 2 dagen te vangen. Ik heb een automatische overschrijving aangemaakt. Per maand, ik kan een datum kiezen maar van elke gekozen datum vallen er 2 van de 7 keer altijd in het weekend. Die paarse bankpassen zijn nog niet zo oud. Zelfs de creditcard ziet er hetzelfde uit. Alles is naar Visa overgestapt.
-
En ook dat is achterhaald: Visa is blijkbaar niet meer, ING en SNS hebben nu gekozen voor V-pay.
V pay is een betaalmerk van Visa.
Ik vermoed dat je nooit de moeite hebt genomen even te checken hoe het precies zit. Van de SNS site:Alleen SNS naar ING werkt in het weekend niet. Ik vermoed het oponthoud bij de ING. Een keer per maand 6 tientjes voor de hypotheek. Zoveel rente verdienen ze er niet aan om die rente 2 dagen te vangen.
Soms duurt je overboeking wat langer.
een rekening bij andere bank in Nederland
doordeweeks voor 15.30 uur - dezelfde werkdag
na 15.30 uur - eerstvolgende werkdag
weekend en feestdagen - eerstvolgende werkdag
De apps van de verschillende merken zijn al hetzelfde, ze hebben alleen een ander logo en kleurtje. En passen worden sowieso om de paar jaar vervangen.
In de praktijk is het gewoon direct. Maar omdat je nooit garantie kunt geven dat iets altijd direct gebeurt hebben ze deze slag om de arm op de website gezet. Ik heb zelf nooit problemen gehad met SNS naar ING in het weekend. Dat gaat ook gewoon direct.ZeerPrivé schreef: ↑13 dec 2024 10:18Ik vermoed dat je nooit de moeite hebt genomen even te checken hoe het precies zit. Van de SNS site:Alleen SNS naar ING werkt in het weekend niet. Ik vermoed het oponthoud bij de ING. Een keer per maand 6 tientjes voor de hypotheek. Zoveel rente verdienen ze er niet aan om die rente 2 dagen te vangen.
Soms duurt je overboeking wat langer.
een rekening bij andere bank in Nederland
doordeweeks voor 15.30 uur - dezelfde werkdag
na 15.30 uur - eerstvolgende werkdag
weekend en feestdagen - eerstvolgende werkdag
Misschien zit er verschil in een ingeplande overschrijving en een directe overboeking. Geen idee, ik let er nooit op wanneer het op een andere rekening staat. Zal me een worst zijn, ik betaal klaar.