Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Thijs124

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het gaat naar mijn eigen rekening bij de ING. Dan kijk ik ff of het ook aankomt. In het weekend met de ingeplande maandelijkse overschrijving dus niet. Dan is het er maandagmorgen. Door de week staat het er s'morgens in alle vroegte op.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dan zit er dus verschil in een directe overboeking en een ingeplande overschrijving. Dat kun je simpel checken door - eenmalig - een directe overboeking te doen.

Kan ook zijn dat het werktempo in Limburg een stuk lager ligt...

Thijs124

Ik probeer het morgen! Het zijn computers die dat doen, geen mensen. Ze controleren wel manueel of toch automatisch bij de SNS. Toevallig een keer een wat groter bedrag op de rekening, meteen een mail aanbod om te beleggen. Kan natuurlijk ook automatisch worden geïnitieerd naar aanleiding van het banksaldo.

Thijs124

Ik probeer het morgen! Het zijn computers die dat doen, geen mensen. Ze controleren wel manueel of toch automatisch bij de SNS. Toevallig een keer een wat groter bedrag op de rekening, meteen een mail aanbod om te beleggen. Kan natuurlijk ook automatisch worden geïnitieerd naar aanleiding van het banksaldo.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Het rechtse kabinet dat opkomt voor de "hardwerkende Nederlander" is goed bezig:

https://www.ad.nl/politiek/extra-maandl ... ~adb388ed/

ZeerPrivé

Zijn nog maar weinig hardwerkende Nederlanders die 25 jaar blijven hangen bij dezelfde werkgever. Hooguit degenen die geen kant meer op kunnen vanwege leeftijd en/of gezondheid.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Thijs124 schreef:
12 dec 2024 23:01
Nieuwe passen horen bij de reclame om het merk bekend te maken. Kan waarschijnlijk in zijn geheel belasting technisch gunstig geboekt worden.
Grappig. :lol:

Vrijwel alle bedrijfskosten kunnen belastingtechnisch gunstig geboekt worden. Je betaalt immers geen belasting over omzet maar over winst / netto resultaat oftewel omzet minus kosten.

Ik moet meteen denken aan een scam waarbij verkopers langs gaan bij startende ondernemers en vertellen dat hun online marketing geheel betaald wordt door de Belastingdienst. Nogal wiedes. Dat zijn aftrekbare bedrijfskosten.

Moet je wel eerst omzet maken om die kosten ergens van af te kunnen trekken. :?

Consumenneke

ZeerPrivé schreef:
13 dec 2024 13:39
Zijn nog maar weinig hardwerkende Nederlanders die 25 jaar blijven hangen bij dezelfde werkgever. Hooguit degenen die geen kant meer op kunnen vanwege leeftijd en/of gezondheid.
Dat wordt in het artikel zelfs genoemd. Ik citeer niets maar constateer dat gezegd is: slechts 30 tot 35 procent van alle werkende Nederlanders krijgt ooit een jubileumuitkering, terwijl de belastingvrijstelling wordt betaald van belastinggeld dat iedereen afdraagt.

Wat was er mis met een gouden horloge?

Consumenneke

En wat gaat de staatssecretaris nog meer afschaffen?

De lintjesregen wellicht, want die raakt slechts een deel van de bevolking terwijl de kosten door allen gedragen worden.

Als dat het criterium is, kan de overheid flink gaan besparen. :D

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
13 dec 2024 15:31
Ik moet meteen denken aan een scam waarbij verkopers langs gaan bij startende ondernemers en vertellen dat hun online marketing geheel betaald wordt door de Belastingdienst. Nogal wiedes. Dat zijn aftrekbare bedrijfskosten.

Moet je wel eerst omzet maken om die kosten ergens van af te kunnen trekken. :?
Nogal wiedes? Ze worden überhaupt niet "geheel door de Belastingdienst betaald". Ook niet als je wél omzet draait.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
13 dec 2024 13:30
Het rechtse kabinet dat opkomt voor de "hardwerkende Nederlander" is goed bezig:

https://www.ad.nl/politiek/extra-maandl ... ~adb388ed/
Het gaat hier om iets dat maar een beperkt groepje mensen toekomt, maar door iedere werkende betaald dient te worden. Dus eigenlijk komen ze de hardwerkende Nederlander zeker tegemoet.

Thijs124

Het is wel klein bier waar weer hard over geschreeuwd kan worden. Een of twee keer in een mensenleven een belastingvoordeel van enkele duizenden euros.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Precies waar de gemiddelde PVV stemmer gevoelig voor is dus. Schreeuwen zonder dat het wat oplevert.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Voor de linkse oppositie is wel een erg klein stokje om de hond mee te slaan. Daarbij heeft de coalitie aangegeven dat ze nergens op gaan bezuinigen?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De vis wordt duur betaald, maar niet door elke klant: op Temu wordt vals geld verkocht, volgens Tubantia.
Wijsneuzerij over de herkomst en betekenis van de uitdrukking is overbodig; beide zijn mij genoegzaam bekend.

ZeerPrivé

Erthanax schreef:
13 dec 2024 20:24
De vis wordt duur betaald, maar niet door elke klant: op Temu wordt vals geld verkocht, volgens Tubantia.
Wijsneuzerij over de herkomst en betekenis van de uitdrukking is overbodig; beide zijn mij genoegzaam bekend.
Bedankt voor de tip, had net gelezen dat we contant geld in huis moeten hebben.

Consumenneke

Moneyman schreef:
13 dec 2024 15:44
Nogal wiedes? Ze worden überhaupt niet "geheel door de Belastingdienst betaald". Ook niet als je wél omzet draait.
Gelukkig had ik nog wat te betweten over gelaten. U heeft gelijk. De kosten zijn weliswaar geheel aftrekbaar, maar dat neemt niet weg dat je over het resterend inkomen alsnog belasting betaalt. Had je de kosten niet gemaakt, dan had je meer belasting moeten betalen. Maar het belastingvoordeel is kleiner dan het kostennadeel.

Tegelijk vind ik het wel een brutaal verkooppraatje, dat vooral effect heeft op starters die nog niet goed kunnen rekenen of kostenaftrekbaarheid niet begrijpen. Dat was ook zo grappig aan de opmerking dat de kosten van nieuwe bankpasjes waarschijnlijk belasting technisch heel gunstig geboekt kunnen worden.

Thijs124

AliExpress verkoopt al jaren Euro's. Met een briefje erbij fake speelgeld. Dan gaat Temu daar natuurlijk ook in mee.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
13 dec 2024 21:05
Moneyman schreef:
13 dec 2024 15:44
Gelukkig had ik nog wat te betweten over gelaten. U heeft gelijk.
Onjuisten statements maken en dan de correctie “betweter” noemen. En ondertussen iedereen de maat nemen over de verplichting om netjes te reageren. Practise what you preach.

Consumenneke

Moneyman schreef:
14 dec 2024 00:09
Onjuisten statements maken en dan de correctie “betweter” noemen. En ondertussen iedereen de maat nemen over de verplichting om netjes te reageren. Practise what you preach.
Geef ik je gelijk, reageer je alsnog gepikeerd. :roll:

Plaats reactie