Huiskamer
Re: Huiskamer
Om en om stappen. 2 voeten tegelijk is vragen om problemen.
-
De mods hebben het verwijderd, ik heb niks gedaan. Je hebt het in ieder geval gelezen. Tips? Doe gewoon waar je je goed bij voelt. De dingen die je rust geven, en de rest voor het moment proberen los te laten. Dat werkt bij mij altijd het beste.
-
Nijogeth
vindt dit leuk
-
door de bomen het bos niet zien" is best grappig #kerstboom
Er was net een heftige aanrijding in Schiedam.
Een tram en auto botste op elkaar.
4 gewonden. Het speelde zich gelukkig af voor de deur van de brandweer.
https://schiedam24.nl/artikel/gewonden- ... poren-tram
Een tram en auto botste op elkaar.
4 gewonden. Het speelde zich gelukkig af voor de deur van de brandweer.
https://schiedam24.nl/artikel/gewonden- ... poren-tram
-
Heb ze op voorhand een mail gestuurd dat ik niet aan die onzin mee wilde doen, omdat je er toch niks aan hebt. En ziedaar, niet voor het eerst...
https://nos.nl/artikel/2548469-fout-bij ... k-aan-huis
Toch handig dat de NOS dit nieuws zo kon overnemen van het AD die het al 4 uur eerder publiceerde.witte angora schreef: ↑16 dec 2024 09:27Heb ze op voorhand een mail gestuurd dat ik niet aan die onzin mee wilde doen, omdat je er toch niks aan hebt. En ziedaar, niet voor het eerst...
-
Zeker handig, want het AD heeft een betaalmuur. Maakt het een stuk makkelijker. En dan ook nog 2 artikelen beschikbaar terwijl je er maar 1 hoeft te lezen om bij te blijven. Scheelt ook nog eens de helft van de tijd. Mooi toch?
Nou, het AD kan er ook wat van (en dan ook nog zonder bronvermelding!), las ik eerder deze maand in dit artikel van mediacourant.nl.
Een mail?? Vind ik knap, aangezien NS al vele jaren geen e-mailadres meer gebruikt.witte angora schreef: ↑16 dec 2024 09:27Heb ze op voorhand een mail gestuurd dat ik niet aan die onzin mee wilde doen, omdat je er toch niks aan hebt. En ziedaar, niet voor het eerst...
ZeerPrivé
vindt dit leuk
O jee, ik kom aan de NOS. Nee, ik ga maar niet op zoek naar andere voorbeelden waar de NOS oud nieuws brengt.Erthanax schreef: ↑16 dec 2024 10:02Nou, het AD kan er ook wat van (en dan ook nog zonder bronvermelding!), las ik eerder deze maand in dit artikel van mediacourant.nl.
-
Heb het gelezen, op een gegeven moment kwam ik er niet meer uit wie wie was en wie wat geschreven heeft en wie er welke plagiaat bedreven heeft. Al dat huppeltutjes mediatheater is niks voor me, maar dat wist ik al veel langer.Erthanax schreef: ↑16 dec 2024 10:02Nou, het AD kan er ook wat van (en dan ook nog zonder bronvermelding!), las ik eerder deze maand in dit artikel van mediacourant.nl.
Van mij mag je gerust aan de NOS komen hoor, daar zit ik echt niet mee, vooral niet als het terecht is.
De meeste nieuwsmedia nemen nieuws van elkaar over of gebruiken het als aanleiding voor een eigen bericht, daar is niks mis mee: meldt de […] vanochtend, volgens de […], enz. Of de NOS het vaker doet dan andere weet ik niet, maar het is in ieder geval niets bijzonders.
Elodie Verweij. Tina Nijkamp. Een bericht over Dion Graus. Nee, dat is ook onmogelijk uit elkaar te houden.witte angora schreef: ↑16 dec 2024 10:11Heb het gelezen, op een gegeven moment kwam ik er niet meer uit wie wie was en wie wat geschreven heeft en wie er welke plagiaat bedreven heeft. Al dat huppeltutjes mediatheater is niks voor me, maar dat wist ik al veel langer.Erthanax schreef: ↑16 dec 2024 10:02Nou, het AD kan er ook wat van (en dan ook nog zonder bronvermelding!), las ik eerder deze maand in dit artikel van mediacourant.nl.
-
Ik ken al die gasten niet, en ik heb ook geen enkele behoefte om ze te kennen. Wat voegen ze aan mijn leven toe?
AxBeer123987
vindt dit leuk
Ik ben daar minder verbaasd over. De afgelopen jaren zijn er een paar grote hacks geweest, waarbij zoveel persoonsinformatie is buitgemaakt, dat je heel gemakkelijk mensen kunt traceren naar adres en werkgever. Tel hierbij op, wat mensen op sociale media over zichzelf prijsgeven en je bent er zo.Erthanax schreef: ↑09 dec 2024 11:34Het merkwaardigste en verreweg het zorgwekkendste is een externe, kwaadwillende partij die over privéadressen van werknemers en inhuurkrachten beschikt. Er is een wereld te winnen op het gebied van informatiebeveiliging en IT-auditing/TPM, zoveel is mij wel duidelijk.
Waarmee ik maar zeggen wil: het hoeft niet aan het bedrijf te liggen. Al ben ik het met je eens, dat het veiligheidsbewustzijn stukken beter kan.
We praten verder als het jou is overkomen.
Laat dat volgende verhaal nu midden 19e eeuw spelen ... totaal andere tijd.witte angora schreef: ↑09 dec 2024 12:38Misschien probeert Jablan voor zijn volgende boek uit te testen of dit een geloofwaardig ontwikkeling in het verhaal is. Dat kan natuurlijk ook nog. Het antwoord is dus: het is niet geloofwaardig.
Vraag mij af wat je definitie van erotiek is. Op een totaal van een kleine 1,5 miljoen woorden heb ik welgeteld 1 expliciete scène van ca. 2000 woorden gepubliceerd. Voor de rest kom je bij mij andere onderwerpen tegen zoals de gevolgen van depressies, psychosen, suïcidaal gedrag, hebzucht, roofmentaliteit, vaak verpakt in een 'coming of age' setting. Laatste boek was trouwens 'vampier hier' en aan bloeddorstige, uitklapbare hoektanden is weinig erotisch naar mijn idee.witte angora schreef: ↑09 dec 2024 18:55Ja klopt, hij heeft het er vaak genoeg over gehad. Homo-erotische verhalen. Mij ligt het niet, maar hij zegt zelf: je houdt er van of je haat het. Ik hou er niet van.
En waarom ik schrijf? Lichtjaren geleden was er een rustige periode en ik wilde wat leuks lezen. Foutje, toen waren alleen de egotrips en ach-ik-ben-zo-zielig verhalen op de markt, vaak ook nog eens slecht vertaald. 'Dat kan ik zelf beter', dacht ik toen en tegenwoordig levert het genoeg zakgeld op om een keer vaker op vakantie te kunnen gaan.
Voor mij grappig in de recensies: de dingen, die mensen ongeloofwaardig vinden. Juist die komen uit de realiteit en de rest is erbij verzonnen. Altijd met een goede afloop.
Rest zou ik graag meenemen, maar dan wordt de quote te groot. Voor een deel ben ik het met je eens: er zijn veel te veel speciale dagen in het onderwijs. Coming Out dag of Paarse Vrijdag vind ik zelf voor het middelbaar onderwijs veel te dwingend - je zal als puber er maar net achter zijn gekomen, dat je iets afwijkt en dan zo'n dag meemaken. De meesten blijven stil totdat ze hun diploma binnen hebben. Dit soort persoonlijke onderwerpen vragen af en toe aandacht en meer nog: je moet je welkom voelen op je school. De veilige omgeving. Dat is iets, waar een school doorlopend aandacht voor zou moeten hebben en niet via speciale dagen.
Zoon is nu anderhalf jaar van school af en als hij terugkijkt, is het met gemengde gevoelens. Op de eerste school werd er een veel te groot probleem van gemaakt en op de tweede school eigenlijk geen onderwerp - wel onder elkaar in het jaar, maar niets officieels tijdens lesuren.
Even een vraagje tussendoor. Iets meer dan 2 jaar geleden is mijn auto deels gespoten, omdat er iemand achterop was gereden. Daarbij is de bumper vervangen en in kleur gespoten. Nu begint de lak daar af te bladderen, nog niet heel zichtbaar, maar dat gaat het wel worden.
Mijn idee is om daarmee direct terug te gaan naar de spuiter zelf, maar stel die willen er niets mee doen, zou ik dit dan alsnog bij de verzekering kunnen opgeven? Geen idee of iemand al ooit met dit bijltje gehakt heeft. Aan de andere kant twijfel ik nu toch aan de spuiter, maar je moet ze wel nog een kans kunnen geven.
Mijn idee is om daarmee direct terug te gaan naar de spuiter zelf, maar stel die willen er niets mee doen, zou ik dit dan alsnog bij de verzekering kunnen opgeven? Geen idee of iemand al ooit met dit bijltje gehakt heeft. Aan de andere kant twijfel ik nu toch aan de spuiter, maar je moet ze wel nog een kans kunnen geven.
-
-
Dat is zelfs een wettelijke uitzondering op het auteursrecht: de nieuwsexceptie. Persmedia mogen nieuws overnemen van elkaar.