Wie het vatte kan, vatte het.

Algemene voorwaarden Lucardi Giftcard
Wat zijn de voorwaarden van Lucardi giftcards? Een Lucardi giftcard is leuk om te geven én om te krijgen. Want hiermee heb je een tegoed dat je kunt besteden in alle Lucardi winkels in Nederland en België.
De Lucardi giftcard is:
twee jaar geldig te besteden op het gehele assortiment
in delen te besteden
niet persoonsgebonden, (bij schade of verlies wordt er geen nieuwe uitgeleverd)
te besteden in alle Lucardi winkels in Nederland en België
ook te besteden voor je aankoop op lucardi.nl, lucardi.be en lucardi.de
niet in te wisselen voor contanten
niet in te ruilen en wordt niet retourgenomen
niet te gebruiken om andere cadeaukaarten mee te kopen
Kan ik online betalen met de Lucardi giftcard?
Je kunt in onze webshops ook met een Lucardi giftcard betalen, als je de bestelling laat bezorgen. In het betaalproces kies je dan voor de optie 'Lucardi Giftcard'. Je kunt betalen met één of meerdere cadeaukaarten. Als het saldo op je cadeaukaart onvoldoende is, dan kun je de rest van het bedrag betalen met iDeal of een andere betaalmethode.
Providers adverteren vaak met een uptime van 99%+ per jaar. Met andere woorden de dienst mag er hooguit drie dagen en zestien uur uitliggen per jaar. Storingen worden doorgaans binnen 24 uur verholpen.
TS heeft een terechte claim als hij een bestelling doet, op het moment dat hij beschikt over een cadeaukaart, die online te gebruiken hoorde te zijn op het moment van de bestelling, en de kaart niet kan gebruiken.
Het lijkt me logischer dat de rechten die de koper van die kaart volgens de AV heeft , overgedragen zijn aan de ontvanger van de cadeaukaart.
Bij providers is uptime de primaire dienst. Bij een juwelier is een cadeauwinkel slechts bijzaak. Ik zou daar iets andere verwachtingen van hebben
Het gaat hier om een groot bedrijf, wiens primaire dienst is om juwelen te verkopen. De webwinkel is onderdeel van de verkoopketen. Ik verwacht dat de juwelier dan de IT goed op orde heeft al dan niet door dat uit te besteden.
De giftcards van Lucardi zijn uitbesteed aan Blackhawk, zo'n beetje wereldmarktleider in giftcards. Dankzij hun verkoopnetwerk en IT zijn Lucardi giftcards overal te koop, onder andere bij AH die klanten aanraadt om ook de webshop van Lucardi te bezoeken. Voor al deze verkopende retailers is het heel vervelend dat Lucardi zijn beloften niet nakomt.
Een luxeprobleem waar uiteraard weer gretig op gereageerd word. Een week is normaal tot veel te lang, allerlei algemene voorwaarden worden er bij gezocht, wellicht is de storing al maanden aan de gang, het bestelproces is uiteraard tegen de wet, er worden vergelijkingen gezocht die kant noch wal raken, enz.Papegaaiduiker schreef: ↑20 dec 2024 18:26Luxeprobleem-kwestie, ik zie voor me hoe TS met deze casus voor de rechter zal staan.![]()
![]()
Ik blijf erbij: ga naar de winkel, plaats daar de bestelling, betaal daar met de cadeaukaart.NeoDutchio schreef: ↑20 dec 2024 19:00Een luxeprobleem waar uiteraard weer gretig op gereageerd word. Een week is normaal tot veel te lang, allerlei algemene voorwaarden worden er bij gezocht, wellicht is de storing al maanden aan de gang, het bestelproces is uiteraard tegen de wet, er worden vergelijkingen gezocht die kant noch wal raken, enz.Papegaaiduiker schreef: ↑20 dec 2024 18:26Luxeprobleem-kwestie, ik zie voor me hoe TS met deze casus voor de rechter zal staan.![]()
![]()
Tip aan Barb_, geef aan de ontvanger aan dat Lucardi er mee bezig is. Wat de reden is dat het al een hele week online niets kunnen aannemen zullen we nooit weten. Wil de ontvanger toch perse nu bestellen, dan blijft enkel de winkel over. Al het andere gaat enkel tijd kosten. Weegt die tijd op tegen het bedrag?
Als er haast bij die aankoop is is dat inderdaad de snelste en slimste optie. Maar ja, de ontvangen kaart teruggeven aan de gever die vervolgens gaat ontbinden omdat het bestelproces wellicht wel eens tegen de wet zou kunnen zijn, het geld binnen 14 dagen teruggestort krijgt om dat vervolgens weer naar de ontvanger over te maken zodat er per ideal betaald kan worden is natuurlijk ook een optie. Het is maar net waar de prioriteiten liggen.Papegaaiduiker schreef: ↑20 dec 2024 19:04Ik blijf erbij: ga naar de winkel, plaats daar de bestelling, betaal daar met de cadeaukaart.NeoDutchio schreef: ↑20 dec 2024 19:00Een luxeprobleem waar uiteraard weer gretig op gereageerd word. Een week is normaal tot veel te lang, allerlei algemene voorwaarden worden er bij gezocht, wellicht is de storing al maanden aan de gang, het bestelproces is uiteraard tegen de wet, er worden vergelijkingen gezocht die kant noch wal raken, enz.Papegaaiduiker schreef: ↑20 dec 2024 18:26Luxeprobleem-kwestie, ik zie voor me hoe TS met deze casus voor de rechter zal staan.![]()
![]()
Tip aan Barb_, geef aan de ontvanger aan dat Lucardi er mee bezig is. Wat de reden is dat het al een hele week online niets kunnen aannemen zullen we nooit weten. Wil de ontvanger toch perse nu bestellen, dan blijft enkel de winkel over. Al het andere gaat enkel tijd kosten. Weegt die tijd op tegen het bedrag?
Dit heb ik destijds ook voor veel klanten gedaan.
Deze mensen geven of ontvangen graag een onbruikbaar cadeau.Papegaaiduiker schreef: ↑20 dec 2024 18:26Luxeprobleem-kwestie, ik zie voor me hoe TS met deze casus voor de rechter zal staan.![]()
![]()
Ze doen een aanbod, je hebt dat aanvaard en nou leveren ze niet. Klipklare wanprestatie, ook al verzinnen mensen allerlei smoezen en excuses.Slechte service bij niet werkende giftcard
Onlangs heb ik voor mijn verjaardag een giftcard gekregen van de Lucardi. Deze zat ingepakt in een cadeautasje met een stikker van de Lucardi erop. Toen ik deze giftcard maandag wilde gebruiken om een sieraad te bestellen, kreeg ik de volgende melding: Er kan op dit moment geen informatie over deze giftcard worden opgehaald. Probeer het later opnieuw.
<>
Datum van ervaring: 08 december 2021
Antwoord van Lucardi
20 mrt 2020
Goedemorgen,
Door onderhoudswerkzaamheden is het inderdaad tijdelijk niet mogelijk om een Lucardi giftcard te verzilveren. Wij verwachten dat dit in de loop van volgende week weer kan!
Met vriendelijke groet,
Lucardi klantenservice
Lang lang lang geleden waren bonnen nog van papier. Dat was een heel gedoe, want het was eigenlijk waardepapier. Dus het moest vervalsingsbestendig zijn. En de bonnen vergden een enorme administratie, met heen- en weerverkeer en onderlinge verrekening. Winkeliers bewaarden de bonnen in een kluis.
Dan snap je waarschijnlijk ook waarom de gever van een cadeaubon aan een huisgebonden familielid verbolgen reageert als de bon ineens niet meer besteed kan worden in de webshop en iedereen roept: niet zeuren, op je fiets!
Als deze alleen online te gebruiken is, snap ik dat ja. Maar deze is ook te gebruiken in de winkel, dus ik snap het probleem niet. Zijn we dan zo verwend dat we altijd alles krijgen/hebben zoals we willen? Zo werkt dat gewoon niet.Consumenneke schreef: ↑21 dec 2024 10:29Dan snap je waarschijnlijk ook waarom de gever van een cadeaubon aan een huisgebonden familielid verbolgen reageert als de bon ineens niet meer besteed kan worden in de webshop en iedereen roept: niet zeuren, op je fiets!![]()