Inderdaad, dit kost me een hoop onnodig gedoe plus 1,95.
Huiskamer
-
scharrelschipper
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
9 van de 10 werknemers vindt dit helemaal geen gedoe maar juist handig en kopen gewoon digitaal tegoed. Als je het teveel gedoe vindt, kan je er vast buren blij mee maken.
Lowieze
vindt dit leuk
-
Ik ben dan ook geen werknemer maar een ouwe vrijwilliger die weinig op heeft met al dat moderne gedoe. Gelukkig is 1 van de 10 werknemers het met me eens.
Een Coolblue bon zit er vast ook bij en daar koop je toch wel eens? Of een Bol bon?witte angora schreef: ↑24 dec 2024 10:10Ik ben dan ook geen werknemer maar een ouwe vrijwilliger die weinig op heeft met al dat moderne gedoe. Gelukkig is 1 van de 10 werknemers het met me eens.
Zo nieuwerwets is zo’n cadeaubon nou ook weer niet. Wij kregen dit van de werkgever (overheid) zo’n 17 jaar geleden al met de kerst.
De gulle gevers van kerstpakketten doen het nooit goed, er wordt altijd over geklaagd. Dat lust ik niet, dat koop ik nooit, dat heb ik nog van vorig jaar staan, dat heb ik niet nodig, enz. Het is een jaarlijks ritueel van gejammer, gezeur en geweeklaag.
Toen er op zeker moment werd medegedeeld dat overwogen werd het kerstpakket af te schaffen (niet meer van deze tijd, kostenbesparing, het is toch nooit goed), stak er een onvoorziene, heftig emotionele storm op.
Nee, het is echt nooit goed. Maar, hoog en laag gewaardeerde lezers, een gegeven paard heeft in de mensen een welbehagen! Ik wens u fijne feestdagen, voor zo ver van toepassing een gezegend of zalig Kerstfeest, en een gelukkig nieuwjaar.
Toen er op zeker moment werd medegedeeld dat overwogen werd het kerstpakket af te schaffen (niet meer van deze tijd, kostenbesparing, het is toch nooit goed), stak er een onvoorziene, heftig emotionele storm op.
Nee, het is echt nooit goed. Maar, hoog en laag gewaardeerde lezers, een gegeven paard heeft in de mensen een welbehagen! Ik wens u fijne feestdagen, voor zo ver van toepassing een gezegend of zalig Kerstfeest, en een gelukkig nieuwjaar.
ZeerPrivé
, Moneyman
, scharrelschipper
en Remy2021
vinden dit leuk
Zo mee eens!Erthanax schreef: ↑24 dec 2024 10:29De gulle gevers van kerstpakketten doen het nooit goed, er wordt altijd over geklaagd. Dat lust ik niet, dat koop ik nooit, dat heb ik nog van vorig jaar staan, dat heb ik niet nodig, enz. Het is een jaarlijks ritueel van gejammer, gezeur en geweeklaag.
Geef het anders aan iemand/een gezin die het heel goed kan gebruiken. En hou eens op met dat geklaag.
-
Dat kost me ook 1,95 aan verzendkosten.ZeerPrivé schreef: ↑24 dec 2024 10:15Een Coolblue bon zit er vast ook bij en daar koop je toch wel eens? Of een Bol bon?witte angora schreef: ↑24 dec 2024 10:10Ik ben dan ook geen werknemer maar een ouwe vrijwilliger die weinig op heeft met al dat moderne gedoe. Gelukkig is 1 van de 10 werknemers het met me eens.
Misschien eens uw laptop verbinden met uw telefoon. Scheelt u wat werk. En dan online iets bestellen. Makkelijk doen als dat mogelijk is.
Maar dat is jouw keuze. Je kunt ook een digitale bon toevoegen aan je account. Niet zo mopperen hoor, ze hadden ook niets kunnen geven.witte angora schreef: ↑24 dec 2024 11:06Dat kost me ook 1,95 aan verzendkosten.ZeerPrivé schreef: ↑24 dec 2024 10:15Een Coolblue bon zit er vast ook bij en daar koop je toch wel eens? Of een Bol bon?witte angora schreef: ↑24 dec 2024 10:10Ik ben dan ook geen werknemer maar een ouwe vrijwilliger die weinig op heeft met al dat moderne gedoe. Gelukkig is 1 van de 10 werknemers het met me eens.
-
Als aanvulling. Geef eens wat aan een ander (en) waarvan je weet dat die het goed zou (den) kunnen gebruiken zonder er iets voor terug te verwachten. Dat geeft een beter gevoel.dan ontevreden zijn met wat je krijgt en eigenlijk niet nodig hebt.Erthanax schreef: ↑24 dec 2024 10:29De gulle gevers van kerstpakketten doen het nooit goed, er wordt altijd over geklaagd. Dat lust ik niet, dat koop ik nooit, dat heb ik nog van vorig jaar staan, dat heb ik niet nodig, enz. Het is een jaarlijks ritueel van gejammer, gezeur en geweeklaag.
Nou, kijk eens aan, speciaal kerstcadeautje voor @Erthanax, de ingekochte strijkplankhoezen kunnen op Marktplaats https://www.nu.nl/economie/6340128/nieu ... okker.html
Erthanax
vindt dit leuk
-
Krijgen al een paar jaar een pakket met lekkere chocolade van een bevrachtingskantoor waar we veel zaken mee doen,gaat wel op met de familie met Kerst.Erthanax schreef: ↑24 dec 2024 10:29De gulle gevers van kerstpakketten doen het nooit goed, er wordt altijd over geklaagd. Dat lust ik niet, dat koop ik nooit, dat heb ik nog van vorig jaar staan, dat heb ik niet nodig, enz. Het is een jaarlijks ritueel van gejammer, gezeur en geweeklaag.
Kreeg bij een internet bestelling een pakje vage thee cadeau,hoeven wij niet dus dat gaat in het plaatselijke voedsel,snoepjes enz.ruilbakje.
Vast weer iemand blij mee.
Wees blij met wat je krijgt,enzo niet, geef het weg.
Van op het water ook een vooral vredige Kerst gewenst.
Hebben we wel nodig met al die politiek gestuurde oorloghitsers.
Remy2021
vindt dit leuk
-
Zag net een reportage over het glazen huis,veel geld opgehaald voor het goede doel.
Wat me opviel was dat een paar mensen opmerkten dat men vond dat ook de overheid hier wel wat geld in zou moeten investeren.
Nou weten we natuurlijk ook wel dat de overheid niet alles kan bekostigen en regelen.
Maar het feit dat er zo`n soort een actie nodig is om geld op te halen voor onderzoek/behandeling van levensbedreigende ziekte bij kinderen staat in schril contrast met de miljoenen die uitgegeven worden aan defensie en wapentuig wat aan andere landen geleverd wordt.
Ben benieuwd hoe mede forum leden hier over denken.
Waarschuw jullie alvast;ik ben tegen oorlog!
Maarja,wie niet?
Wat me opviel was dat een paar mensen opmerkten dat men vond dat ook de overheid hier wel wat geld in zou moeten investeren.
Nou weten we natuurlijk ook wel dat de overheid niet alles kan bekostigen en regelen.
Maar het feit dat er zo`n soort een actie nodig is om geld op te halen voor onderzoek/behandeling van levensbedreigende ziekte bij kinderen staat in schril contrast met de miljoenen die uitgegeven worden aan defensie en wapentuig wat aan andere landen geleverd wordt.
Ben benieuwd hoe mede forum leden hier over denken.
Waarschuw jullie alvast;ik ben tegen oorlog!
Maarja,wie niet?
-
Dat geld is een extraatje voor dit doel.scharrelschipper schreef: ↑24 dec 2024 20:35Maar het feit dat er zo`n soort een actie nodig is om geld op te halen voor onderzoek/behandeling van levensbedreigende ziekte bij kinderen staat in schril contrast met de miljoenen die uitgegeven worden aan defensie en wapentuig wat aan andere landen geleverd wordt.
De universitaire ziekenhuizen hadden een paar jaar geleden bijna 9 miljard aan inkomsten, waarvan 6,2 miljard voor zorg (dus via de verzekeringen), ruim 2,3 miljard van overheden (voor onderzoek en onderwijs) en 155 miljoen van doelenorganisaties zoals Metakids.
Metakids besteedt in een normaal jaar overigens een aanzienlijk deel van zijn inkomsten aan werving en voorlichting, dus dat gaat ook niet naar onderzoek. Desondanks helpt de inzamelactie van 3FM wel om reserves te vormen, die dan gebruikt kunnen worden voor onderzoek en behandeling.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Je vraagt je inderdaad wel eens af wat voor percentage echt naar onderzoeken gaat.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Dat kun je natuurlijk gaan vragen als je het graag wil weten. Jezelf afvragen geeft zelden verstandige antwoorden.
Consumenneke
vindt dit leuk
Hoeveel procent van hun inkomsten is een aanzienlijk deel en hoeveel procent besteden andere vergelijkbare organisaties?Consumenneke schreef: ↑24 dec 2024 20:56Metakids besteedt in een normaal jaar overigens een aanzienlijk deel van zijn inkomsten aan werving en voorlichting, dus dat gaat ook niet naar onderzoek.
-
Bijna de helft van de resultaten uit fase 3 studies in de zorg blijkt in de praktijk niet dezelfde effectiviteit te geven. Vaak zijn de bijwerkingen erger dan de werking van het medicijn las ik laatst nog ergens.
Dus wetenschappelijk onderzoek is ook niet heilig. Al vind ik wel dat het nodig is.