Is er een mogelijkheid om mijn verbruik in te zien.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Speedy123

Re: Is er een mogelijkheid om mijn verbruik in te zien.

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
23 dec 2024 16:06
kuklos schreef:
23 dec 2024 15:57
Vele decennia hebben mensen zelf de meterstanden moeten noteren...
Op onze kolenkachel zat geen meter.
Wij moesten met de hand kooltjes tellen.
Dan rekende vader op zondag na de mis het wekelijks verbruik uit.
Voordat we met z'n allen in de teil door moeder afgesopt werden.
En nu het bijna 2025 is, kopen mensen een eigen meter die ze aansluiten op de P1 aansluiting van de slimme meter.

Bijvoorbeeld: https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-p1-meter/

Altijd inzicht in uw actuele verbruik en niet langer afhankelijk van de verwerking van de meterstanden door uw leverancier.

Het is wat die moderne tijd :D

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou ik zie mij zijn ding niet aanschaffen. Bij mij is verder alles geautomatiseerd, behalve dat. Ik gebruik wat ik nodig heb qua stroom.
Voor mij niet iets om mee druk over te maken allemaal. Zonde van de tijd.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Consumenneke schreef:
24 dec 2024 18:00
Ron5300 schreef:
24 dec 2024 17:36
Om op het kolen tellen terug te komen was het een op is op verhaal maar verleden tijd wel gezellig dat dan weer wel maar en dat is mijn persoonlijke mening met dikke truien en zomeer in een koude woonkamer tv kijken terwijl de verwarming wel aangezet kan worden is geen besparing maar meer angst voor een hoge eindafrekening.
Op leestekens besparen, levert dat nog iets op? :wink:
Triest, diep triest kunt u nu echt niet begrijpend lezen of voelt u zich aangevallen vanwege het tellen van kolen die in uw verleden wel aan de orde zou zijn geweest.

Mijn motto laat iedereen in zijn of haar waarde en ontleed niet elke zin op fouten en dat met een dubbelzinnige emoticon nog grappig te vinden ook.

Deze bijdrage voegt helemaal niets toe want verder dan commentaar op anderen geven komt u ook niet.

Waar u dan wel weer goed in bent is uw eigen mening ventileren maar wel met zoiets van "ik heb gelijk" en houdt dat vol tot het ongelijk bewezen is en dan nog trekt het in twijfel.

Denk eens na, zou u zo behandeld willen worden als u in persoon met bijvoorbeeld mij in gesprek zou gaan en ik u verbaal op taal/uitspraak gaat corrigeren.

Wij ik dus hebben op dit forum sowieso al geen 'vriendelijke band' en dat begon al bij de eerste vraag die u stelde maar om die reden een hetze tegen mij en andere forumleden te beginnen geeft totaal geen pas en neem ik u zeer kwalijk.
Forum leden doen hun uiterste best om anderen te helpen en als dat echt niet mogelijk is dan houdt het ook op, maar dan springt u er weer in een biedt met onzinnige wetten die totaal niet in Nederland van toepassing zijn.

Maar toch voor iedereen die de moeite neemt dit te lezen fijne feestdagen en bovenal neem alle topics niet te zwaar want dat dan is het deelnemen ook niet leuk meer.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
24 dec 2024 19:52
Maar toch voor iedereen die de moeite neemt dit te lezen fijne feestdagen en bovenal neem alle topics niet te zwaar want dat dan is het deelnemen ook niet leuk meer.
We zijn het uiteindelijk gewoon eens.

Mijn suggestie: practice what you preach en neem een grapje niet meteen persoonlijk. :wink:

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U bent te ver gegaan en ik ben het zeker niet met uw een qua antwoorden eens maar blijkbaar dringt het nu nog niet tot u door.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
24 dec 2024 20:02
U bent te ver gegaan en ik ben het zeker niet met uw een qua antwoorden maar blijkbaar dringt het nu nog niet tot u door.
Ik heb geen ruzie met u, ook al stoort u zich vanaf de eerste bijdrage aan mijn aanwezigheid. U beseft dat een bericht met haperende leestekens zelfs gemeld kan worden bij moderators, maar ik meende dat u een grapje maakte in reactie op mijn steenkolen-herinnering. Dus daar maak ik mij niet druk over. Ik kan wel tegen een stootje.

Ik wens u fijne feestdagen. :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

150747 schreef:
24 dec 2024 13:54
alfatrion schreef:
24 dec 2024 13:08
Dagkoers schreef:
24 dec 2024 08:00
Mijn verbruik in een jaar is 985 KWh en 227 M3 gas.
Dat is laag, zeker het gasverbruik.
Dat win ik met <50 cuub.
Wel 4300 Kwh.
1 m³ komt overeen met 9,769 kWh. Dagkoers verbruikt minder. 985 + 227 * 9,769 (3202) < 4300
https://www.energieconsultant.nl/energi ... -naar-kwh/

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
24 dec 2024 21:03
150747 schreef:
24 dec 2024 13:54
alfatrion schreef:
24 dec 2024 13:08

Dat is laag, zeker het gasverbruik.
Dat win ik met <50 cuub.
Wel 4300 Kwh.
1 m³ komt overeen met 9,769 kWh. Dagkoers verbruikt minder. 985 + 227 * 9,769 (3202) < 4300
https://www.energieconsultant.nl/energi ... -naar-kwh/
Ongetwijfeld, maar wellicht zou 150747 met zonnepanelen de energierekening nog omlaag kunnen brengen. Helaas gooit de salderingsregeling daar straks weer roet in het eten en is in de winter een zonnepaneel niet zo rendable.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het enige is dat de hoeveelheid energie in een m3 gas nog wel eens kan verschillen.

Anyway, ik zit er dus nog onder. Ok, nog een week, maar het zal rond de 165 m3 gas worden en 930 kWh elektra.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Wij zitten dan op 700 m3 gas en min350 kWh elektra in een tussenwoning. Maar we zijn de laatste jaren nogal kouwelijk. 20 graden Celsius in de woonkamer.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
24 dec 2024 22:14
Het enige is dat de hoeveelheid energie in een m3 gas nog wel eens kan verschillen.
Dat levert in de praktijk een verschil van hooguit 2% op.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De calorische waarde. Ook al een uitgebreid forum onderwerp geweest.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Thijs124 schreef:
24 dec 2024 22:50
Maar we zijn de laatste jaren nogal kouwelijk. 20 graden Celsius in de woonkamer.
Hier is het altijd een lekkere 21,5 graden. Hoe veel gas we verbruiken, geen idee.
We betalen gewoon netjes de rekening en door.
Fijne feestdagen

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
25 dec 2024 09:47
Thijs124 schreef:
24 dec 2024 22:50
Maar we zijn de laatste jaren nogal kouwelijk. 20 graden Celsius in de woonkamer.
Hier is het altijd een lekkere 21,5 graden. Hoe veel gas we verbruiken, geen idee.
We betalen gewoon netjes de rekening en door.
Fijne feestdagen
Pffff, zie op tegen deze dag. Mensen waar ik straks naar toe ga, zit ik altijd te vernikkelen van de kou en 'gezellig' in het pikkedonker. Blij als deze dag achter de rug is en ik weer in mijn eigen warme huisje ben.

witte angora

ZeerPrivé schreef:
25 dec 2024 10:00
vernikkelen van de kou en 'gezellig' in het pikkedonker.
:lol: :lol: :lol:

Moet zeggen, heel af en toe heb ik niet meer licht dan drie kaarsen. Geeft een beetje een kampeergevoel, back to the basics, blokhutje, zoiets. Heeft niet zoveel met gezelligheid van doen, maar meer met een beetje rust van al het overdadige. Ook van overdadig licht. Kan het aanbevelen. Juist tijdens de vreestdagen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

3 kaarsen vind ik echt te donker. Maar houd ook niet van kamperen.😄 Schemer vind ik prima. Hoeven echt geen 100watt lampen te zijn.

witte angora

Ik heb hier enkel ledjes of zoiets van een watt of 3. Geeft iets van 25 watt aan gloeilamplicht. Het enige wat ik mis is de stralingswarmte van de gloeilampen. Maar het verbruik is natuurlijk minimaal. Eentje naast de bank, drie in de lamp boven de tafel. Overdadig is het allemaal niet, maar als je er eenmaal aan gewend bent - dan ben je er aan gewend. En eentje in de lamp boven de eettafel, maar die heb ik lang niet altijd aan.

Zoek enkel nog een andere lamp voor boven de eettafel, weet wat ik wil, maar dat is nog even doorsparen. Daar moeten 2 lampen in.

Plaats reactie