Inloggen Account 'mijn OHRA' onmogelijk met buitenlands telefoonnummer.
Re: Inloggen Account 'mijn OHRA' onmogelijk met buitenlands telefoonnummer.
TS had toch al "even" gebeld met OHRA ?
-
En toen konden we weer terug naar AF.
duracell konijn schreef: ↑23 dec 2024 17:14Ik bel een paar keer met OHRA en zegt men 'technisch niet mogelijk' een buitenlands nummer (dit is echt flauwekul want het is technisch gezien altijd mogelijk).
1) jij bent zelf degene die de term “ onzinverhaal” in de discussie hebt gebracht, niet ik. Vrij hypocriet verwijt dus.duracell konijn schreef: ↑24 dec 2024 16:15Dus ' Moneyman' hou eens op met 'onzin', u schrijft alleen uit het feit wat u denkt dat volgens U mensen in Nederland een Nederlands nummer moeten aanschaffen.
2) Leg me geen woorden in de mond. Wat jij denk t wat ik denk, denk ik niet. En ik schrijf het evenmin.
En evenmin is niemand verplicht het gebruik van alle buitenlandse nummers te faciliteren. Dan zijn we er toch? Zoals ik al schreef: deal with it.duracell konijn schreef: ↑24 dec 2024 16:15Ik heb het over de vrijheid die wij hebben in Europa, niemand is verplicht om een Nederlands nummer te hebben.
Thijs124
vindt dit leuk
Dan maar een verzekering in Spanje nemen. Dat gaat misschien wel met een Spaanse telefoon. Misschien moet je wel eerst er wonen, dus emigreren. Dan heb je een verzekering uit hetzelfde land als je telefoon. Handig toch.
-
Dat is slordig omspringen met het bewijs.
De vraagsteller begint met te stellen die flauwekul moet stoppen. Dat zou op zich geen aanleiding moeten zijn voor regelmatige forumdeelnemers om met modder te gaan gooien. Maar dat gebeurt wel als Moneyman zijn mening als waarheid opdringt aan 16again. Zal niet de eerste keer zijn.
Misschien kunnen we wat beschaafder van gedachten wisselen en niet meteen de mening van een ander als onzin bestempelen. Dan ontaardt het niet elke keer in een moddergevecht.
En misschien kan jij eens kappen met je eindeloos gezever.
Consumenneke
, Nijogeth
, witte angora
, Moneyman
, kuklos
en DeZevendeHenk
vinden dit leuk
Nou, inderdaad…
Want laten we even bij het begin beginnen:
I rest my case.
-
Er zit nogal een verschil tussen ergens inloggen en een account aanmaken.duracell konijn schreef: ↑23 dec 2024 17:14ik wilde inloggen in mijn OHRA account.
(...)
De sms-code wil ik invoeren op de website om een account aan te maken.
Waren het onzinverhalen, of vond u dat?duracell konijn schreef: ↑23 dec 2024 17:14Ik bel een paar keer met OHRA en zegt men 'technisch niet mogelijk' een buitenlands nummer (dit is echt flauwekul want het is technisch gezien altijd mogelijk). De ene na de andere onzin verhaal krijg ik te horen waarom een buitenlands nummer niet mogelijk zou zijn.
Niet zo vreemd als Nederlander met een Nederlandse verzekering. Ik ben benieuwd hoe u zou reageren als iemand fraude pleegt via een buitenlands telefoonnummer.duracell konijn schreef: ↑23 dec 2024 17:14Men zegt, u woont in Nederland, u moet een 06 nummer hebben.
Hoe gaat u dat doen met de FUP? Het lijkt mij sterk dat u uw Spaanse telefoonnummer langdurig buiten Spanje zou mogen gebruiken.duracell konijn schreef: ↑23 dec 2024 17:14Voor mij is het zakelijk en privé gezien belangrijk dat ik mijn Spaanse nummer blijf behouden, iedereen heeft mijn nummer.
-
Duracell Konijn verwijst naar OHRA, die gaat niet tegen andere forumdeelnemers tekeer.
Dus zijn onzin verhaal en flauwekul kan geen excuus zijn om hem/haar onheus te bejegenen.
Al die agressie kan je beter opmaken in een potje voetbal of biljarten.
Geen onzin is in ieder geval dat de aanmelding geschiedt met een buitenlands nummer en dat daar een inlogcode naar verzonden wordt. Dus als het systeem van OHRA geen verificatie vanaf een buitenlands nummer toestaat, had dat systeem meteen moeten waarschuwen. Computer says no to foreign systems. Maar dat doet het systeem van OHRA pas in tweede instantie.
Ik weet niet of dat onder mensenrechten valt.
(Dat was een kerstgrapje)
-
Als je er bij moet zeggen dat het een grap is...Dan is het dus een slechte grap.Consumenneke schreef: ↑25 dec 2024 13:12Ik weet niet of dat onder mensenrechten valt.
-
Dit forum heeft deelnemers die helemaal uit hun dak gaan als je een kwinkslag maakt, dus ik waarschuw maar alvast.Methusalah schreef: ↑25 dec 2024 13:45Als je er bij moet zeggen dat het een grap is...Dan is het dus een slechte grap.
Zo met kerst houden we rekening met alle gevoeligheden en verzoenen we ons met andersdenkenden.
Geen tijd voor sneren en zure gedachten.
Vrede op Radar.
Wat tot gevolg heeft dat TS de zaak niet tijdens zijn vakantie online af kan handelen maar eventjes moet bellen met de alarmcentrale voor advies, bijstand en urgente zaken, zoals toestemming voor een eventuele behandeling ter plaatse die niet kan wachten tot de thuiskomst (let wel, spoedeisende hulp ter plaatse is altijd toegestaan). TS kan daarna gewoon de zaak na thuiskomst rustig verder afhandelen.Consumenneke schreef: ↑25 dec 2024 13:12Geen onzin is in ieder geval dat de aanmelding geschiedt met een buitenlands nummer en dat daar een inlogcode naar verzonden wordt. Dus als het systeem van OHRA geen verificatie vanaf een buitenlands nummer toestaat, had dat systeem meteen moeten waarschuwen. Computer says no to foreign systems. Maar dat doet het systeem van OHRA pas in tweede instantie.
Net zoals met een Hepa filtertje achter op een stofzuiger die eventjes niet leverbaar is, is dit geen halszaak.
Mocht TS zich (zwaar) benadeeld voelen, dan kan TS een klacht indienen bij OHRA. Mocht die niet naar tevredenheid afgehandeld worden, dan kan TS zich wenden tot het Kifid.
Consumenneke
vindt dit leuk
Mensen hebben helemaal geen behoefte aan jouw zogenaamde "kwinkslagen" omdat ze dat niet zijn. Beperk je gewoon tot het onderwerp en reageer daarop.Consumenneke schreef: ↑25 dec 2024 13:51Dit forum heeft deelnemers die helemaal uit hun dak gaan als je een kwinkslag maakt, dus ik waarschuw maar alvast.Methusalah schreef: ↑25 dec 2024 13:45Als je er bij moet zeggen dat het een grap is...Dan is het dus een slechte grap.
Zo met kerst houden we rekening met alle gevoeligheden en verzoenen we ons met andersdenkenden.
Geen tijd voor sneren en zure gedachten.
Vrede op Radar.
Voor de zoveelste keer: ga nu eindelijk eens practicen wat je preacht.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Nou, ik lig dubbel - not. Kan de humor er niet van in zien. En dat is geen grap.Methusalah schreef: ↑25 dec 2024 13:45Als je er bij moet zeggen dat het een grap is...Dan is het dus een slechte grap.Consumenneke schreef: ↑25 dec 2024 13:12Ik weet niet of dat onder mensenrechten valt.
Moneyman
vindt dit leuk
Oh jee, daar gaan we weer. TS kon op vakantie gewoon eventjes bellen met Ohra om e.e.a. door te geven. Bellen met de alarmcentrale is sowieso wat je moet doen als je ziek wordt tijdens je vakantie. Vanaf zijn vakantie adres is de alarmcentrale prima bereikbaar met een Spaans telefoonnummer.Consumenneke schreef: ↑24 dec 2024 23:07En toen konden we weer terug naar AF.
duracell konijn schreef: ↑23 dec 2024 17:14Ik bel een paar keer met OHRA en zegt men 'technisch niet mogelijk' een buitenlands nummer (dit is echt flauwekul want het is technisch gezien altijd mogelijk).
Dat TS na terugkomst met Ohra gaat bellen om zijn beklag te doen dat hij de online omgeving niet kan gebruiken als hij via een Spaanse telefoon de SMS code wil ontvangen, is iets heel anders.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
Neem gewoon een NL e-sim, naast je Spaanse nummer. Kan je die gebruiken voor dit soort zaken.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Dat zeg ik dus ook: beperk je tot het topic en laat al die negativiteit achter je.
We kunnen wel vaststellen dat OHRA zijn belofte niet waarmaakt. Je zou bijna tegen OHRA zeggen: practice what you preach.
De app Spoedzorg op Reis werkt echter bij OHRA zo te zien alleen voor zorgverzekerden. Maar die app is ontwikkeld voor alle verzekerden van CZ-lavels zoals OHRA.De OHRA Hulpdienst is er altijd voor je
Soms ben je in het buitenland en heb je direct hulp nodig. Bijvoorbeeld omdat je naar het ziekenhuis moet of je paspoort is gestolen. Als je hulp nodig hebt uit Nederland, kun je rekenen op de OHRA Hulpdienst.
Waar je ook bent en hoe laat het ook is - we zijn altijd bereikbaar.
Iets vergelijkbaars geldt ook voor de Mijn OHRA app.Tilburg – In samenwerking met zorgverzekeraar CZ lanceerde Medicinfo de app Spoedzorg op Reis, beschikbaar voor alle verzekerden van de labels Nationale-Nederlanden, OHRA, CZ, CZdirect, Just en PZP. Deze innovatieve app stelt reizigers in staat om direct contact te leggen met een team van Nederlandse zorgverleners bij medische problemen in het buitenland. Hiermee worden onnodige zorgen en hoge zorgkosten voorkomen.
Werkt die app niet gewoon op wifi?Of je nu je vergoedingen wilt bekijken, je verzekering wilt wijzigen, kosten wilt declareren of schade wilt melden. Je doet het gemakkelijk én snel zelf in onze handige app. Het kan 24 uur per dag, waar je ook bent. De OHRA App is ook handig als je hulp nodig hebt. Zowel in Nederland als in het buitenland.
In Nederland geldt de contractuele vrijheid. Dat betekent dat partijen vrij zijn om zelf te bepalen met wie zij overeenkomsten willen afsluiten en onder welke voorwaarden. De contractuele vrijheid komt met beperkingen. Wie stelt dat een van deze beperkingen op zijn casus van toepassing is zal dat moeten onderbouwen. Dat het burgers niet verboden is om een Spaans telefoonnummer te bezitten vertaald zich niet zomaar in een verplichting voor OHRA om 2FA met een Spaans nummer mogelijk te maken.duracell konijn schreef: ↑24 dec 2024 16:15In Nederland is geen wetgeving dat iemand die in Nederland woonachtig is, een Nederlands telefoonnummer moet bezitten. Dus een buitenlands telefoonnummer moet geen probleem zijn.
Ik vergelijk het hiermee: In Nederland kennen we de vrijheid van meningsuiting. Dit recht betekent dat u mag verkondigen wat u wilt, maar het betekent niet dat de Volkskrant verplicht is om uw mening moet publiceren.
Er wordt verwezen naar het College voor de Rechten van Mens. Wanneer het College betrokken is dan is doorgaans een van de wetten over gelijke behandeling van toepassing. De Algemene wet gelijke behandeling verbied o.a. het maken van directe of indirecte onderscheid bij het aanbieden van diensten en goederen op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat. Er is sprake van indirect onderscheid wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelwijze personen op basis van deze categorieën worden getroffen en andere personen niet. Bijvoorbeeld mensen met de Spaanse nationaliteit worden zwaarder getroffen dan mensen met de Nederlandse nationaliteit. De vraag is wel of die situatie zich voordoet. In de concept PDF, waar naar verwezen wordt, staat dat een verzekeraar zich mag richten op een bepaalde regio. De mensen die in Spanje wonen vallen daarom allemaal af. Het is mogelijk dat mensen met de Nederlandse nationaliteit over een Spaans telefoonnummer beschikken en die Nederlanders lopen dan tegen dit probleem aan. Ik zie daarom geen evident onderscheid op basis van nationaliteit.Consumenneke schreef: ↑24 dec 2024 17:34Ik heb eigenlijk geen idee welk probleem wordt opgelost, behalve wellicht eentje dat voortkomt uit slechte analyses en discriminerende kansberekening.
De vraag of er onderscheid gemaakt wordt op basis van een van de eerder genoemde categorieën kan niet beantwoord door het woord postcode te vervangen door het woord telefoonnummer.
Het bestaan van de interne markt perkt de contractuele vrijheid van partijen niet in.duracell konijn schreef: ↑24 dec 2024 15:40Gezien ik in 6 landen zakelijk en privé actief ben, moet ik dus volgens de meeste lezers 6 simkaarten aanschaffen (6 Europeese landen). Dit kan niet de bedoeling zijn met 'open grenzen'.
Consumenneke schreef: ↑24 dec 2024 15:15Een jurocraat draait de bewijslast om en zegt: bewijs jij maar eens dat wij jou van dienst moeten zijn.
Maar goed, de wet is natuurlijk geschreven door allemaal jurocraten. Ik vindt het wegzetten van je tegenstander als jurocraat overigens aanzienlijk kwalijker dan aangeven dat je tegenstander onzin schrijft, omdat het eerste op de persoon gericht is en het laatste op de inhoud gericht is.Artikel 150 Rv
De partij die zich beroept op rechtsgevolgen van door haar gestelde feiten of rechten, draagt de bewijslast van die feiten of rechten, tenzij uit enige bijzondere regel of uit de eisen van redelijkheid en billijkheid een andere verdeling van de bewijslast voortvloeit.
Moneyman
vindt dit leuk
-
-
Wat zegt OHRA als je het probleem meldt?