Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Thijs124

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hebben ze jou een onduidelijk gesloten antwoord gegeven dan? Ik heb er niet naar gevraagd, mij interesseren percentages niet zo.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Francesco26 schreef:
24 dec 2024 22:25
Onkruid71 schreef:
24 dec 2024 21:52
Thijs124 schreef:
24 dec 2024 21:42
Dat kun je natuurlijk gaan vragen als je het graag wil weten. Jezelf afvragen geeft zelden verstandige antwoorden.
Er wordt niet altijd een open en transparant antwoord op gegeven.
Bijna de helft van de resultaten uit fase 3 studies in de zorg blijkt in de praktijk niet dezelfde effectiviteit te geven. Vaak zijn de bijwerkingen erger dan de werking van het medicijn las ik laatst nog ergens.
Dus wetenschappelijk onderzoek is ook niet heilig. Al vind ik wel dat het nodig is.
Er worden steeds betere methodes ontwikkeld om ziektes te genezen en bijwerkingen te verminderen, zoals de organ on a chip. En de winnaars van de 2024 Nobelprijs voor de Chemie die het vouwen van proteïnen met AI vergemakkelijken wat ons (de mensheid) in staat stelt sneller en goedkoper en beter medicijnen te ontwikkelen.
Medicijnen ontwikkelen is nu enigszins met hagel schieten en hopen dat je iets raakt, middels de twee dingen die ik aanhaalde kunnen we gerichter schieten. Nog geen scherpschutter, maar wel al een stuk gerichter. Goedkoper en sneller.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vraag me af, ben ik de enige op dit forum die blij is als deze dagen met sociale verplichtingen weer achter de rug is.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
25 dec 2024 10:10
Vraag me af, ben ik de enige op dit forum die blij is als deze dagen met sociale verplichtingen weer achter de rug is.
Maar die leg je toch grotendeels jezelf op? Wie of wat houdt je tegen om gewoon niet meer mee te doen? Gewoon lekker een paar dagen met vakantie gaan.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Lowieze schreef:
24 dec 2024 10:26
Zo nieuwerwets is zo’n cadeaubon nou ook weer niet. Wij kregen dit van de werkgever (overheid) zo’n 17 jaar geleden al met de kerst.
Dat is voor de boomers hier nog als gisteren….. En vroeger schijnt alles veel beter geweest te zijn. Je weet wel, de tijd dat je toch altijd een beetje teleurgesteld was over de inhoud van het kerstpakket. Vieze wijn, een dekentje dat je niet nodig had. Keukenspullen waarvan je zelf al een kwalitatief betere variant van had.

ZeerPrivé

rwolters schreef:
25 dec 2024 10:14
Lowieze schreef:
24 dec 2024 10:26
Zo nieuwerwets is zo’n cadeaubon nou ook weer niet. Wij kregen dit van de werkgever (overheid) zo’n 17 jaar geleden al met de kerst.
Dat is voor de boomers hier nog als gisteren….. En vroeger schijnt alles veel beter geweest te zijn. Je weet wel, de tijd dat je toch altijd een beetje teleurgesteld was over de inhoud van het kerstpakket. Vieze wijn, een dekentje dat je niet nodig had. Keukenspullen waarvan je zelf al een kwalitatief betere variant van had.
Aldus een 60 plusser. :roll:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
Ik heb die verplichtingen al jaren geleden afgeschaft en ik heb niemand daar bezwaar tegen horen maken 😀.
Ik word niet goed van die opgelegde ‘gezelligheid ‘ die je in reclames ziet en dan die overvolle supermarkten, een soort vreten op aarde.

ZeerPrivé

Lowieze schreef:
25 dec 2024 10:40
ZeerPrivé schreef:
Ik heb die verplichtingen al jaren geleden afgeschaft en ik heb niemand daar bezwaar tegen horen maken 😀.
Ik word niet goed van die opgelegde ‘gezelligheid ‘ die je in reclames ziet en dan die overvolle supermarkten, een soort vreten op aarde.
Precies dat ja, verplicht gezellig zijn. 8) Heb het al naar 1 kerstdag verlaagd, nu de 2e nog. Ondertussen had ik al vertrokken moeten zijn. :mrgreen:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
25 dec 2024 10:51

Precies dat ja, verplicht gezellig zijn. 8) Heb het al naar 1 kerstdag verlaagd, nu de 2e nog. Ondertussen had ik al vertrokken moeten zijn. :mrgreen:
Toch een fijne dag gewenst, maak er wat van 😉

ZeerPrivé

Lowieze schreef:
25 dec 2024 11:05
ZeerPrivé schreef:
25 dec 2024 10:51

Toch een fijne dag gewenst, maak er wat van 😉
On my way. Uurtje gepikt.😁 Jij ook fijne dag.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
Nee hoor, van mij hoeft het ook allemaal niet. Die verplichtingen leg je jezelf op. Een mens heeft nog altijd een keuze. Zeker in een vrij land als dit. :D

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nou.net klaar met een zeer prettige middag en avond met dochter,zwager,schoonzus en neef met zoon.
Lekker gekwebbeld,gegeten en gedronken.
ik weet het,is niet voor iedereen weg gelegd,maar wij vonden het prima.
En ja, niks verplicht,was meer van "vinden jullie het wat om enz?"
Antwoord was dus ja,gaan met die banaan.
In ons geval een Chineese afhaal maaltijd met borrel vooraf.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
25 dec 2024 22:07
Nou.net klaar met een zeer prettige middag en avond met dochter,zwager,schoonzus en neef met zoon.
Lekker gekwebbeld,gegeten en gedronken.
ik weet het,is niet voor iedereen weg gelegd,maar wij vonden het prima.
En ja, niks verplicht,was meer van "vinden jullie het wat om enz?"
Antwoord was dus ja,gaan met die banaan.
In ons geval een Chineese afhaal maaltijd met borrel vooraf.
Eerlijk gezegd vind ik dat soort invullingen by far de meest relaxte. Zo zag mijn dag er vandaag dus ook (min of meer) uit. Alleen had ik geen Chinese maaltijd, maar gourmet (…) en kwam de borrel achteraf (lees: nu). Daarvoor heb ik me vermaakt met diverse varianten van de welbekende Hertog Jan Grand Prestige whisky gerijpt.

Plaats reactie