duracell konijn schreef: ↑24 dec 2024 16:15
In Nederland is geen wetgeving dat iemand die in Nederland woonachtig is, een Nederlands telefoonnummer moet bezitten. Dus een buitenlands telefoonnummer moet geen probleem zijn.
In Nederland geldt de contractuele vrijheid. Dat betekent dat partijen vrij zijn om zelf te bepalen met wie zij overeenkomsten willen afsluiten en onder welke voorwaarden. De contractuele vrijheid komt met beperkingen. Wie stelt dat een van deze beperkingen op zijn casus van toepassing is zal dat moeten onderbouwen. Dat het burgers niet verboden is om een Spaans telefoonnummer te bezitten vertaald zich niet zomaar in een verplichting voor OHRA om 2FA met een Spaans nummer mogelijk te maken.
Ik vergelijk het hiermee: In Nederland kennen we de vrijheid van meningsuiting. Dit recht betekent dat u mag verkondigen wat u wilt, maar het betekent niet dat de Volkskrant verplicht is om uw mening moet publiceren.
Consumenneke schreef: ↑24 dec 2024 17:34
Ik heb eigenlijk geen idee welk probleem wordt opgelost, behalve wellicht eentje dat voortkomt uit slechte analyses en discriminerende kansberekening.
Er wordt verwezen naar het College voor de Rechten van Mens. Wanneer het College betrokken is dan is doorgaans een van de wetten over gelijke behandeling van toepassing. De
Algemene wet gelijke behandeling verbied o.a. het maken van directe of indirecte onderscheid bij het aanbieden van diensten en goederen op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat. Er is sprake van indirect onderscheid wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelwijze personen op basis van deze categorieën worden getroffen en andere personen niet. Bijvoorbeeld mensen met de Spaanse nationaliteit worden zwaarder getroffen dan mensen met de Nederlandse nationaliteit. De vraag is wel of die situatie zich voordoet. In de
concept PDF, waar naar verwezen wordt, staat dat een verzekeraar zich mag richten op een bepaalde regio. De mensen die in Spanje wonen vallen daarom allemaal af. Het is mogelijk dat mensen met de Nederlandse nationaliteit over een Spaans telefoonnummer beschikken en die Nederlanders lopen dan tegen dit probleem aan. Ik zie daarom geen evident onderscheid op basis van nationaliteit.
Consumenneke schreef: ↑24 dec 2024 17:34
Lees nu voor postcode eens telefoonnummer...
De vraag of er onderscheid gemaakt wordt op basis van een van de eerder genoemde categorieën kan niet beantwoord door het woord postcode te vervangen door het woord telefoonnummer.
duracell konijn schreef: ↑24 dec 2024 15:40
Gezien ik in 6 landen zakelijk en privé actief ben, moet ik dus volgens de meeste lezers 6 simkaarten aanschaffen (6 Europeese landen). Dit kan niet de bedoeling zijn met 'open grenzen'.
Het bestaan van de interne markt perkt de contractuele vrijheid van partijen niet in.
Consumenneke schreef: ↑24 dec 2024 15:15
Een jurocraat draait de bewijslast om en zegt: bewijs jij maar eens dat wij jou van dienst moeten zijn.
Artikel 150 Rv
De partij die zich beroept op rechtsgevolgen van door haar gestelde feiten of rechten, draagt de bewijslast van die feiten of rechten, tenzij uit enige bijzondere regel of uit de eisen van redelijkheid en billijkheid een andere verdeling van de bewijslast voortvloeit.
Maar goed, de wet is natuurlijk geschreven door allemaal jurocraten. Ik vindt het wegzetten van je tegenstander als jurocraat overigens aanzienlijk kwalijker dan aangeven dat je tegenstander onzin schrijft, omdat het eerste op de persoon gericht is en het laatste op de inhoud gericht is.