Gewoon alles verbieden. Veel overzichtelijker.J. Deltoer schreef: ↑29 dec 2024 11:14Uitsupporters weren bij betaald voetbalwedstrijden is sowieso een goed idee. Levert een enorme hoop politiecapaciteit op die we gewoon elders hard nodig hebben.
En dan nog ontwrichtende demonstraties verbieden (xr, anti zwarte piet, boeren) en vuurwerk verbieden en de politie heeft weer tijd om op zakkenrollers en inbrekers te jagen.
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Ja, zoals zakkenrollen en inbreken verbieden. Of .... o ja dat was al verboden.
Dus niet het verbieden is het probleem maar het aanpakken van de daders. Gewoon allemaal veel te slap. Slopen van een stadion is al verboden dus oppakken en echt straffen.
Dus niet het verbieden is het probleem maar het aanpakken van de daders. Gewoon allemaal veel te slap. Slopen van een stadion is al verboden dus oppakken en echt straffen.
J. Deltoer
en kuklos
vinden dit leuk
-
En als je alle uitwassen wil blijven toestaan dan alle witte angoras oproepen voor een burgerwacht.witte angora schreef: ↑29 dec 2024 12:15Gewoon alles verbieden. Veel overzichtelijker.J. Deltoer schreef: ↑29 dec 2024 11:14Uitsupporters weren bij betaald voetbalwedstrijden is sowieso een goed idee. Levert een enorme hoop politiecapaciteit op die we gewoon elders hard nodig hebben.
En dan nog ontwrichtende demonstraties verbieden (xr, anti zwarte piet, boeren) en vuurwerk verbieden en de politie heeft weer tijd om op zakkenrollers en inbrekers te jagen.
-
Vuurwerk verbieden dan graag in de hele EU.
Zoals misschien bekend woon ik in Duitsland. Ik was gistermorgen al vroeg bij 2 supermarkten. Deze periode is de enige periode in het jaar dat ik me bijna schaam Nederlander te zijn. Wat een onbeschofte leeghoofdige idioten komen dan in Duitsland hun vuurwerk halen. In deze periode kun je dan ook beter de Aldi en Lidl links laten liggen voor je boodschappen aangezien het tuig er met de benen uithangt.
Zoals misschien bekend woon ik in Duitsland. Ik was gistermorgen al vroeg bij 2 supermarkten. Deze periode is de enige periode in het jaar dat ik me bijna schaam Nederlander te zijn. Wat een onbeschofte leeghoofdige idioten komen dan in Duitsland hun vuurwerk halen. In deze periode kun je dan ook beter de Aldi en Lidl links laten liggen voor je boodschappen aangezien het tuig er met de benen uithangt.
Sowieso verbaas ik me over die Duitse taferelen. Zo heel veel goedkoper is het niet, en je loopt een hele groot risico op controle in die paar dagen dat het verkocht mag worden. Je kan dan veel beter in de afgelopen weken een keer naar Belgie rijden.
-
Goedkoper niet, maar naar het schijnt wel beter. Daarnaast zijn een aantal artikelen die in Nederland verboden zijn in Duitsland wel verkrijgbaar zoals vuurpijlen en knalvuurwerk.
Maar blijkbaar ben ik een ouwe loel geworden want ik snap het niet. De mensen lopen enorm te klagen dat ze niet rond kunnen komen maar wel voor honderden euro's aan vuurwerk kopen.
Maar blijkbaar ben ik een ouwe loel geworden want ik snap het niet. De mensen lopen enorm te klagen dat ze niet rond kunnen komen maar wel voor honderden euro's aan vuurwerk kopen.
kuklos
vindt dit leuk
Er is een omgekeerde evenredigheid aan sociale status/hoeveelheid geld en hoeveel gekocht vuurwerk en de zwaarte ervan.juliomariner schreef: ↑29 dec 2024 14:57De mensen lopen enorm te klagen dat ze niet rond kunnen komen maar wel voor honderden euro's aan vuurwerk kopen.
juliomariner
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Dat "beter" was vroeger wel zo, maar wat je daar bij de Lidl haalt stelt niet meer voor dan het Nederlandse vuurwerk. Alleen het hier verboden vuurwerk zou dan een reden zijn om daar te halen. Maar dat kan je dan dus beter in Belgie doen, want wat je daar haalt is wél beter, en bovendien al ver vooruit te halen (en dus minder/ geen kans op grenscontroles).juliomariner schreef: ↑29 dec 2024 14:57Goedkoper niet, maar naar het schijnt wel beter. Daarnaast zijn een aantal artikelen die in Nederland verboden zijn in Duitsland wel verkrijgbaar zoals vuurpijlen en knalvuurwerk.
juliomariner
vindt dit leuk
-
Moet ik ze eerst leren zonder steun op de achterpootjes te staan. Hoe urgent is het?J. Deltoer schreef: ↑29 dec 2024 14:17En als je alle uitwassen wil blijven toestaan dan alle witte angoras oproepen voor een burgerwacht.
Vergeet de loterijen niet. Eerder deze week kocht ik bij de Primera een paar verjaardagskaarten. Voor me een klant die voor 750 euro aan loten afrekende. Aan de andere kassa een soortgelijk tafereel. Door alle administratieve handelingen die kennelijk aan zo’n transactie verbonden zijn, waren er twee groeiende rijen met steeds ongeduldiger wachtenden.
-
Hoeveel gewonden vallen er eigenlijk in Duitsland en België, als gevolg van vuurwerk dat in Nederland niet verkocht mag worden?
Ik las pas ergens: veel minder. Vaak werkt het ook wel zo dat legalisering/ normalisering voor een bepaalde vermindering van ellende zorgt. Juist bij een verbod wordt iets interessant, maar dan zijn de uitwassen ook groter. Kijk maar naar de nieuwsberichten van de afgelopen weken: juist in plaatsen waar een vuurwerkverbod is, gaat de verkoop door het dak.Consumenneke schreef: ↑29 dec 2024 15:54Hoeveel gewonden vallen er eigenlijk in Duitsland en België, als gevolg van vuurwerk dat in Nederland niet verkocht mag worden?
Ben bang bijna helemaal niemand. Wellicht scheelt het iets met omvallende vuurpijlen maar ja, die lawine pijlen waren al verboden in Nederland. Tenzij u de nitraten ook mee wil tellen die altijd al verboden waren in Nederland, maar in België toegestaan zijn. De echte zware slachtoffers vallen tegenwoordig bij de Cobra familie en het zelf knutselen met nitraten. De welbekende hobbyist die een tennisballetje vullen met de inhoud van een pak nitraten. Dan is het al snel een bommetje geworden en levensgevaarlijk.Consumenneke schreef: ↑29 dec 2024 15:54Hoeveel gewonden vallen er eigenlijk in Duitsland en België, als gevolg van vuurwerk dat in Nederland niet verkocht mag worden?
Maar die oude knalrotjes in Nederland, die stelde weinig voor. Zelfs als je ze per ongeluk nog in je hand had terwijl die afging zaten al je vingers er nog wel aan.
-
Even voorgelegd aan Perplexity en die weet te vinden dat België afgelopen jaar 139 slachtoffers telde (42% minderjarig), terwijl Nederland goed was voor 1212 behandelingen (53% onder de twintig) wegens letsel. In Duitsland wordt het niet apart geregistreerd.Consumenneke schreef: ↑29 dec 2024 15:54Hoeveel gewonden vallen er eigenlijk in Duitsland en België, als gevolg van vuurwerk dat in Nederland niet verkocht mag worden?
Ik zou zeggen dat de Belgen recht hebben op een nieuwe Hollandermop: Met hoeveel vingers viert een Hollander happy newyear?
Weer met jezelf in discussie?
kuklos
, Speedy123
, witte angora
en DeZevendeHenk
vinden dit leuk
-
Geen idee, want hij mept die Belg met een dikke vuist bewusteloos.Consumenneke schreef: ↑29 dec 2024 16:50Ik zou zeggen dat de Belgen recht hebben op een nieuwe Hollandermop: Met hoeveel vingers viert een Hollander happy newyear?
Alleen is dat natuurlijk geen antwoord op de door jou gestelde vraag.Consumenneke schreef: ↑29 dec 2024 16:50Even voorgelegd aan Perplexity en die weet te vinden dat België afgelopen jaar 139 slachtoffers telde (42% minderjarig), terwijl Nederland goed was voor 1212 behandelingen (53% onder de twintig) wegens letsel. In Duitsland wordt het niet apart geregistreerd.Consumenneke schreef: ↑29 dec 2024 15:54Hoeveel gewonden vallen er eigenlijk in Duitsland en België, als gevolg van vuurwerk dat in Nederland niet verkocht mag worden?
-
Gisteren onder andere een dubbelcd van Miles Davis gekocht. 'From his last Concert in Avignon', live. Althans, dat 'live' is wel even geleden. Apart, zo ken ik hem niet. Stevige percussie, maar prima. Een blijvertje in de verzameling.
Ik weet alleen nooit wat ik met dat soort doosjes aan moet, waar de cd's inzitten. Verzamelwaarde heeft het sowieso al niet...
Nu naar 'Dorus' aan het luisteren, kon ik gisteren ook scoren. Maar deze opname is toch wat minder. Jammer. Maar verder een feest van herkenning.
Ik weet alleen nooit wat ik met dat soort doosjes aan moet, waar de cd's inzitten. Verzamelwaarde heeft het sowieso al niet...
Nu naar 'Dorus' aan het luisteren, kon ik gisteren ook scoren. Maar deze opname is toch wat minder. Jammer. Maar verder een feest van herkenning.
Hoe bewaar je je CD’s dan, als het niet in het doosje is?
Boven op elkaar op een gladde ondergrond, lijkt mij.