Wie staat dat niet tegen?scharrelschipper schreef: ↑19 jan 2025 11:34Nee,dat is zeker niet mijn beeld.
Er is natuurlijk wel degelijk een berg ellende aan de hand.
Wat ik bedoel is dat n.m.m.er te veel over oorlog gepraat wordt en te weinig over vrede.
Het omgekeerde werd zo ongeveer letterlijk gezegd door Rutte.
En dat staat mij tegen, om het eens voorzichtig uit te drukken.
Momenteel zijn er te veel leiders aan de macht, op wie het woord 'klein' van toepassing is.
Klein van stuk, op leeftijd, vergrote prostaat, verhoogde testosteronwaarde, minderwaardigheidscomplex, geldingsdrang.
Of wel een normaal postuur en functionerend lichaam, maar dan weer klein van geest.
In beide gevallen geldt, dat de eigen doelen belangrijker zijn dan al het andere. Dan is het geen slecht idee om je een klein beetje weerbaar op te stellen.
Meer een bevriezen van de situatie. Wat blijft? Gaza-strook in puin, eerder een groot vluchtelingenkamp dan een gebied met een draaiende economie. Westelijke Jordaanoever wordt verder volgebouwd met illegale steden. Geen basis voor de lange termijn vrede, Israël heeft de voorbije 1,5 jaar vooral de haat een goede voedingsbodem gegeven.
Война и Мир is nog steeds actueel. Dat is het mooie aan Russische literatuur: echt tijdloos.