Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
HansVhv
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2024 18:54

Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door HansVhv »

Hallo allemaal,

Mijn zoontje had een jas gekocht bij Zalando. Deze bleek na korte tijd niet goed, de binnenvoering scheurde op naden. We hebben contact opgenomen met Zalando en we konden de jas retour sturen en dan zouden we het aankoop bedrag terug ontvangen. Prima geregeld zou je zeggen!

Een maand na verzending hadden we nog steeds niks retour en hebben we weer contact opgenomen met Zalando. Men kon niet direct aangeven wat de oorzaak was. Ze konden wel zien dat het pakket ontvangen was (track & trace code). Even later kregen we als reactie terug dat het onjuiste artikel teruggestuurd zou zijn! Dit is absoluut niet het geval. We hebben een klacht ingediend, men bleef volhouden dat een "intern onderzoek" heeft aangetoond dat het onjuiste artikel retour gestuurd was. Heel merkwaardig. Vervolgens hebben we met Zalando gebeld en gevraagd naar bewijzen. Men kon totaal niks vrijgeven uit een intern onderzoek en men kon niks betekenen en we zouden dus ook niet het aankoopbedrag retour krijgen. Tijdens een telefoongesprek waarin ik kritische vragen heb gesteld en waarop ik geen enkel antwoord heb ontvangen werd op een gegeven moment de telefoon verbinding verbroken.

We hebben vervolgens de klacht neergelegd bij Thuiswinkel.org. We hebben zeer uitgebreid, inclusief foto's en bewijzen alle informatie aangeleverd. Het enige wat ze gedaan hebben is weer een reactie van Zalando afgewacht en deze reactie met "Stuur a.u.b. het juiste artikel retour" weer aan ons doorgestuurd, waarna Thuiswinkel.org ook direct de klacht weer heeft afgesloten. Dit voelde heel erg vreemd, een dergelijke reactie van een organisatie waarvan je mag verwachten dat deze de belangen van consumenten behartigd! We hebben hierop per mail gereageerd, dingen aangedragen, maar wederom kregen we enkel nogmaals dezelfde reactie: Stuur a.u.b. het juiste artikel retour. Vervolgens heb ik Thuiswinkel.org gebeld en ik wilde graag een telefonisch overleg hebben met de klachtafhandelaar (Jacqueline). Dit is dus absoluut niet mogelijk, een terugbel verzoek kan niet, je kunt ze enkel mailen. Het is een hele rare gewaarwording dat Thuiswinkel.org die een beschermede functie voor consumenten zou moeten hebben mensen op deze manier afscheept en niks doet

Ik heb vervolgens een gekeken naar reviews over Thuiswinkel.org en zie dat Thuiswinkel.org echt bedroevend laag scoort, namelijk slechts een 1.4 op TrustPilot!. Hetgeen ik daar in reviews lees is heel erg herkenbaar en de lage score is dus mijns inziens volledig terecht.

Kortom. Ik denk dat het tijd wordt voor Radar om Thuiswinkel.org eens goed aan de tand te voelen?

Mocht iemand na het lezen van dit verhaal nog suggesties hebben over wat ik kan doen hoor ik dit graag!

Elise1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2024 13:01

Re: Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door Elise1 »

Heb dezelfde ervaring met Thuiswinkel en maak me daar ernstig zorgen om. Want precies wat jij zegt: een webwinkel met een Thuiswinkel Waarborg heeft daarmee toch een ‘stamp of approval’. Je weet niet beter of je wordt als consument (extra) beschermd.
Maar het door Thuiswinkel wekenlang niet reageren op de klacht en daarna alleen met nietszeggende berichten ‘we gaan met de webwinkel in contact treden’ (ja, precies dezelfde reactie als je ze weer een week later vraagt hoe het ermee staat) is echt niet acceptabel.
Laatst gewijzigd door Elise1 op 15 mei 2024 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123
Berichten: 2320
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het is een bekend probleem, thuiswinkel.org wordt betaald door de aangesloten winkels. Niet zo raar dus dat ze het al snel opnemen voor deze winkels. Het welbekende motto, wie betaald, die bepaald.

DeZevendeHenk
Berichten: 921
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Thuiswinkel heeft ongetwijfeld een klachtenprocedure, het verhaal over de afhandeling door Thuiswinkel spreekt voor zich dus daar neerleggen.

moeder1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2017 15:34

Re: Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door moeder1981 »

Hallo,

Ik ben ook een slachtoffer van de fraude bij Zalando. In december heb ik via Zalando een trui besteld bij Massimo Dutti, een partner van Zalando. De trui had schade, dus heb ik netjes contact opgenomen met Zalando. Het advies was om de trui terug te sturen naar de partner, gebruikmakend van het bijgesloten retourlabel. Op 17 december heb ik het pakket op de post gedaan, en op 22 december is het pakket afgeleverd.

Vervolgens heb ik geen bericht ontvangen, dus heb ik opnieuw contact opgenomen met Zalando. Ik moest allerlei formulieren invullen, maar er gebeurde wederom niets. Vorige week, op 14 januari, heb ik weer een bericht gestuurd. Toen kreeg ik een reactie dat het product ontbrak bij de retourzending! Zeer vreemd, aangezien ik slechts één artikel heb geretourneerd. Willen ze suggereren dat er een lege doos is afgeleverd? Elke keer kreeg ik maar één reactie: "Wij begrijpen dat dit vervelend is," maar verder geen oplossing.

Ik heb ook contact opgenomen met Massimo Dutti, maar zij verschuilen zich achter Zalando. Ik heb contact opgenomen met PostNL, en uit hun gegevens, zoals het gewicht van het pakket, blijkt duidelijk dat er een trui is teruggestuurd. Maar Zalando lijkt dit niet te interesseren. Uiteindelijk hebben ze mijn gesprek geblokkeerd.

Ik heb een klacht ingediend bij Thuiswinkel.org, en verrassend genoeg kreeg ik een reactie van Zalando waarin ze aangeven dat alles volgens hun procedure is verlopen en dat ze bij hun beslissing blijven.

Ik vind het vreemd dat ze na één maand, sinds het ontvangen van de retour, zo'n actie durven te ondernemen, terwijl het bewijs aantoont dat het pakket niet leeg was. En na één maand? Dit kan toch niet, dit is toch fraude? Maar Zalando lijkt dit niet te interesseren. Volgens mij hebben ze te veel klanten en willen ze van hen af, vooral als ik de reacties op Trustpilot lees, waar duidelijk blijkt dat dit hun manier is om klanten af te schrikken. Ik heb nog kort overwogen om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie, maar na het lezen van de reviews op Trustpilot heb ik dit ook maar opgegeven.

Massimo Dutti heeft ook zeer slechte reviews. Het is echt gewoon pech dat ik met zulke frauduleuze partijen te maken heb gekregen.

Ik sluit me aan bij de oproep: het is tijd dat Tros Radar ook naar Zalando gaat kijken en hun praktijken onderzoekt. Ze hebben geen respect voor de klant en de rechten van de klant. Sterker nog, ze zijn zelfs bezig met fraude om hun verkoopcijfers niet aan te hoeven passen.

Ik heb mijn les geleerd: nooit meer Zalando. Ik wil niets meer met ze te maken hebben en ik wens alle medewerkers dat ze eens zelf ervaren wat ze hun klanten aandoen.

Moneyman
Berichten: 32373
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fraude... dat zijn van die grote woorden. Ik denk dat de kans veel groter is dat er gewoon iets fout gaan en dat het bedrijf te log/ ongeïnteresseerd/ whatever is om dat toe te geven.

rwolters
Berichten: 2086
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
20 jan 2025 14:38
Fraude... dat zijn van die grote woorden. Ik denk dat de kans veel groter is dat er gewoon iets fout gaan en dat het bedrijf te log/ ongeïnteresseerd/ whatever is om dat toe te geven.
Als je ziet hoe dat soort bedrijven met hun personeel omgaan kan ik me weer voorstellen dat de mensen die daar werken weinig f-s geven over de kwaliteit van hun werk.

Arizonakid
Berichten: 1321
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Probleem met Zalando en Thuiswinkel.org

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dozenschuivers met geen enkele binding met de klant, wetende dat het in 98% van de gevallen wel goed gaat. De retouren gaan in 98% van de gevallen ook goed, en de paar klanten waarbij het wel fout gaat interesseert ze geen zak.
Mensen kopen er toch wel, en verder boeit het ze niet.

Plaats reactie