Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Dagkoers

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Erg bedankt !!
Misschien moet ik die films en series maar met een korrel zout nemen!

Dagkoers

Ik sprak vandaag bij de winkel mijn vroegere huisbaas,
Ik vroeg hem om hij nog een brief wilde schrijven dat we niet met kwitanties hebben gewerkt omdat wij elkaar vertrouwen. Hij noemde mij ook geen huurder maar kennis. Hij gaat dat gelukkig voor mij doen. Ik vind het jammer dat de WBV er om vraagt.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
20 jan 2025 23:14
Misschien moet ik die films en series maar met een korrel zout nemen!
Films zijn sowieso fictie. En bij reality series krijg je maar een heel klein deeltje van de feiten mee.
En ongeacht alle omstandigheden speelt de kwaliteit van je advocaat mee. Maar dat geldt overal ter wereld.
Wat ook nog meespeelt is het voorafgaande strafblad.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
20 jan 2025 20:41
En ja hoor, de Godwin is er ook alweer. Die daarnaast ook exact doet wat J.Deltoer bedoelt.
If it talks like a duck....

Je moet niet elke discussie doodslaan met je godwin opmerking want juist dan creeer je het gevaar dat het uit het zicht raakt.

Want het is echt niet zo alsof dat nooit meer kan gebeuren tenzij wij ons zelf er blind voor maken.

Rechts, extreem en ultra bestaat nog steeds, antisemitisme bestaat nog steeds, fascisme bestaat nog steeds. Doen alsof dat allemaal wel mee valt is echt het gevaarlijkste wat je kan doen.

Godwins zijn gewoon weer van toepassing, ongeacht wat jij er van vindt. Dat niet herkennen houd in dat je echt niets hebt geleerd van de geschiedenis.

Heb je Trumps decreet al over de doodstraf gehoord? Vaker uitvoeren in extreme gevallen OF bij illegale immigranten? What the ****?! Te ziek voor woorden gewoon.

Bron: de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63429 ... kende.html

kuklos

Methusalah schreef:
21 jan 2025 07:27
kuklos schreef:
En ja hoor, de Godwin is er ook alweer. Die daarnaast ook exact doet wat J.Deltoer bedoelt.
Wat is het toch dat het enige dat links nog kan is te pas en te onpas continu Godwins te gebruiken om maar iedereen die het met ze oneens is weg te zetten als de nieuwe Hitler? Inhoudelijk niks meer te melden, dus hoppa, maar weer even de Hitler vergelijkiing trekken?
Methusalah schreef:
Je moet niet elke discussie doodslaan met je godwin opmerking want juist dan creeer je het gevaar dat het uit het zicht raakt.
Je moet vooral niet elke keer dat iemand het met je oneens is elke keer maar weer de Godwin maken. Dan verliest het elke kracht.
Methusalah schreef:
Heb je Trumps decreet al over de doodstraf gehoord? Vaker uitvoeren in extreme gevallen OF bij illegale immigranten? What the ****?! Te ziek voor woorden gewoon.
Het decreet gaat erover dat dit gevraagd dient te worden als strafmaat, maar dat laat je maar even buiten beschouwing. Ten tweede betreft dit mensen die misdrijven plegen. Er is een hele simpele manier om dat te voorkomen: Pleeg. Geen. Misdrijven.

Wat mij betreft niks mis mee, ik ben een groot voorstander van de doodstraf.

Methusalah

kuklos schreef:
21 jan 2025 07:51
Methusalah schreef:
kuklos schreef:
Wat is het toch dat het enige dat links nog kan is te pas en te onpas continu Godwins te gebruiken om maar iedereen die het met ze oneens is weg te zetten als de nieuwe Hitler? Inhoudelijk niks meer te melden, dus hoppa, maar weer even de Hitler vergelijkiing trekken?
Methusalah schreef:
Je moet vooral niet elke keer dat iemand het met je oneens is elke keer maar weer de Godwin maken. Dan verliest het elke kracht.
Methusalah schreef:
Het decreet gaat erover dat dit gevraagd dient te worden als strafmaat, maar dat laat je maar even buiten beschouwing. Ten tweede betreft dit mensen die misdrijven plegen. Er is een hele simpele manier om dat te voorkomen: Pleeg. Geen. Misdrijven.

Je laat je wel kennen hier. Ik heb er geen woorden voor om te uiten hoe erg ik dit vind.

kuklos

Methusalah schreef:
21 jan 2025 07:54
kuklos schreef:
Methusalah schreef:

Methusalah schreef:
Methusalah schreef:

Je laat je wel kennen hier. Ik heb er geen woorden voor om te uiten hoe erg ik dit vind.
Ik ga nou eenmaal niet mee in dat continue gehuil dat iedereen rechts van extreem-links Hitler is. En ik ga ook zeker niet meejanken hoe zielig criminelen wel niet zijn.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, het feest kan beginnen.
Als je kijkt hoe het in Amerika gaat met de burgers, is er gewoon verandering nodig.
En helaas de Democraten hebben democratisch verloren, omdat ze lieten zien hoe het niet moest.
Al die Europeanen die jaren lang geprofiteerd hebben van Amerika hoor je nu het hardst roepen.
Als je als volksvertegenwoordiger niet voor je eigen burgers zorgt wordt je daar uiteindelijk op afgerekend.
En nu maar afwachten hoe het gaat lopen.

Methusalah

kuklos schreef:
21 jan 2025 08:23
Methusalah schreef:
21 jan 2025 07:54
kuklos schreef:

Ik ga nou eenmaal niet mee in dat continue gehuil dat iedereen rechts van extreem-links Hitler is. En ik ga ook zeker niet meejanken hoe zielig criminelen wel niet zijn.

Mensen ontslaan als ze geen partijlid zijn.
Illegaliteit en afkomst als argument gebruiken om veroordeelden te doden.
Iedereen die niet binnen het plaatje van man/vrouw past ontkennen dat ze bestaan.

Dat zijn toch echt kenmerken van het fascistische gedachtegoed.

En de doodstraf zelf. Alsof er nog nooit een onschuldige tot is veroordeeld. Dat alleen al is genoeg om tegen te zijn. En als je nog een argument wil, het kost de staat meer dan gevangenisstraf.

kuklos

Methusalah schreef:
21 jan 2025 08:59
Mensen ontslaan als ze geen partijlid zijn.
Welk decreet was dat? We zien in Nederland al hoe bij Rutte III en Rutte IV mensen snel even lid van D66 moesten worden voordat ze minister konden worden. Ging je toen ook de barricades op om fascisme te brullen?
Methusalah schreef:
Illegaliteit en afkomst als argument gebruiken om veroordeelden te doden.
Illegaal in de VS zijn is een misdrijf. Dat doden gebeurt pas als die illegalen zelf een zwaar misdrijf plegen, en dan na een rechtszaak worden veroordeeld, veroordeeld tot de doodstraf. Dus nogmaals maar even, weet je hoe ze dit kunnen ontlopen: Pleeg. Geen. Misdrijven.
Methusalah schreef:
Iedereen die niet binnen het plaatje van man/vrouw past ontkennen dat ze bestaan.
Ah, de deugleugen is er weer. Er wordt niks ontkend. Maar geboren als man mag nu niet meer met vrouwen meesporten: Mooi.
En in het paspoort is er plek voor man of vrouw. oftewel, we volgen de biologie.
Methusalah schreef:
Het voorbeeld van D66 in Nederland volgen, misdadigers straffen en de biologie volgen, oh oh wat fascistisch.
Methusalah schreef:
En de doodstraf zelf. Alsof er nog nooit een onschuldige tot is veroordeeld. Dat alleen al is genoeg om tegen te zijn. En als je nog een argument wil, het kost de staat meer dan gevangenisstraf.
Ook zonder doodstraf worden onschuldigen veroordeeld. Verschil is wel dat bij de doodstraf er nog een batterij advocaten voor je vecht en als je die niet krijgt je het zelf mag uitzoeken, dan krijg je geen hulp meer.
De kosten van de doodstraf hangen af van hoe deze is ingericht, dus dat argument is nogal wankel.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het enige leuke van Trump vind ik de stuip waarin deugend links schiet nu. Geweldig om te zien.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
20 jan 2025 20:48
Met je nu verschuilen achter de ideeën van mensen in je omgeving is ook wel bijzonder te noemen. Bekijk even deze situatie op 6 oktober en daarna op 7 oktober 2023: een verschil van 1200 Israëlische mensenlevens.
Die 1200 doden afgezet tegen de bevolking is 1 op iets meer dan 82.000 en dat is een groot verschil met de 1 op 50 in Gaza.
Veelzeggend vind ik de felicitatiedienst. Netanyahu kijkt er naar uit om samen met Trump Hamas te vernietigen. De wapenstilstand ziet hij blijkbaar meer als pauze dan als een begin van iets nieuws.
Methusalah schreef:
Ik zou het niet eens met een ideologie vergelijken, eerder met een tijdperk. Terug naar de Middeleeuwen.

Ik vond Trump gisteravond verzwakt klinken (stem). De vraag voor de komende tijd: is hij de buikspreekpop van de oligarchen Musk-Zuckerberg-Bezos?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
21 jan 2025 09:47
BL2 schreef:
Met je nu verschuilen achter de ideeën van mensen in je omgeving is ook wel bijzonder te noemen. Bekijk even deze situatie op 6 oktober en daarna op 7 oktober 2023: een verschil van 1200 Israëlische mensenlevens.
Die 1200 doden afgezet tegen de bevolking is 1 op iets meer dan 82.000 en dat is een groot verschil met de 1 op 50 in Gaza.
Ja, leuk. Maar dat is natuurlijk een volstrekt nietszeggende vergelijking.

kuklos

Jablan schreef:
BL2 schreef:
Veelzeggend vind ik de felicitatiedienst. Netanyahu kijkt er naar uit om samen met Trump Hamas te vernietigen. De wapenstilstand ziet hij blijkbaar meer als pauze dan als een begin van iets nieuws.
1.200 op één dag, op een festival, maar dat verzwijg je uiteraard maar even. En bij Gaza verzwijg je ook maar even de rol van hamas en dat het percentage burgerdoden ten opzichte van militaire doden (hamas strjders) vele malen lager lag dan wat er normaal in een oorlog gebruikelijk is.

Wat is er mis met hamas vernietigen? Ze hebben al bewezen niet menselijk te zijn, maar zich te gedragen als de spreekwoordelijke beesten en monsters.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
21 jan 2025 09:49
Jablan schreef:
BL2 schreef:
Nietszeggend vind ik het niet,alleen al om het feit dat we nu getallen vergelijken om uit te maken wie de "bad guys"zijn.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
21 jan 2025 09:53
Wat is er mis met hamas vernietigen? Ze hebben al bewezen niet menselijk te zijn, maar zich te gedragen als de spreekwoordelijke beesten en monsters.
Waarom al deze agressie niet gedeeld op een forum dat daarvoor bestemd is? :roll:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
21 jan 2025 12:07
Moneyman schreef:
21 jan 2025 09:49
Jablan schreef:
Nietszeggend vind ik het niet,alleen al om het feit dat we nu getallen vergelijken om uit te maken wie de "bad guys"zijn.
Op deze wijze getallen vergelijken is totaal zinloos. Het is namelijk een nietszeggend, volstrekt willekeurig getal.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

rwolters schreef:
20 jan 2025 20:34
Niet alleen vroeger hoor. Als ik hoor wat de nieuwe president van de USA net allemaal stond uit te kramen minuten nadat hij als christen werd ingezegend.... hij gebruikte het woord nog net niet, maar hij was overduidelijk over dat hij "Lebensraum" wil.
Precies hetzelfde wat China doet met Tibet en met haar kunstmatig opgespoten eilandjes waarna ze de gehele zee eromheen claimen als van hun.

Precies hetzelfde wat Poetin al een tijdje aan het doen is bij de noordpool, steeds meer eilandjes claimen, huisje erop en weer een stuk zee erbij. Hele stukken gebied van zijn buurland veroveren met een afschuwelijk oorlog.

Grote landen proberen altijd al hun invloedsfeer uit te breiden. Kleine landen kunnen kiezen, wil ik bij de VS horen, of liever bij Rusland of kies ik voor samenwerking met China?

Wij werken als sinds WO2 samen met de VS, heeft ons veel gebracht. Venezuela, Cuba, Iran en wit Rusland kozen voor Rusland. Heel veel Afrikaanse landen kiezen inmiddels voor China. Is onze keuze zo slecht geweest? Denkt u dat we meer aan Rusland of China hadden gehad?

Dagkoers

Ik heb een vraag en ik heb al gezocht wat goedkoper is maar ik kan er niet achter komen.
Als ik afwas kan ik 2 manieren kiezen:
1: waterkoker van 1500 Watt 4x vullen en dat water gebruiken.
2: Met heet water d.m.v. cv ketel.
wat is goedkoper? of zal het geen ... uitmaken?
Mijn gasprijs is 1,1866 E per m3 en stroom is 0,23781 E per kWh
Of zal het geen ruk uitmaken?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dagkoers schreef:
21 jan 2025 13:21
Ik heb een vraag en ik heb al gezocht wat goedkoper is maar ik kan er niet achter komen.
Als ik afwas kan ik 2 manieren kiezen:
1: waterkoker van 1500 Watt 4x vullen en dat water gebruiken.
2: Met heet water d.m.v. cv ketel.
wat is goedkoper? of zal het geen ... uitmaken?
Mijn gasprijs is 1,1866 E per m3 en stroom is 0,23781 E per kWh
Of zal het geen ruk uitmaken?
Zulke kleine hoeveelheden maakt geen ruk uit. Druppel op gloeiende plaat

Plaats reactie