Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
22 jan 2025 17:46
Lowieze schreef:
22 jan 2025 17:01
@ZeerPrivé weg?? Wat jammer, lijkt me dat e.e.a. nogal uit de hand is gelopen.
Huh? Is ZeerPrive weg? Heb niet gezien wat er nog gezegd/ geschreven is. Maar wat er hier gebeurde, was het bij lange na niet waard om je account voor te laten verwijderen. Denk eerder dat er meer speelt waardoor de heftige eerste reactie in de eerste plaats al verklaard zou kunnen worden.
Ze gaf nog wel aan dat ze het forum al een paar maanden zat was. Maar waar het nou precies om ging weet ik ook niet, dat stond er niet bij.

Vind het echt wel jammer, ze was een van de stabielere factoren hier. Maar goed, best kans dat ze over een poosje onder een andere naam een wederopstanding krijgt.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Als het door mij komt wil ik mijn excuses wel gaan aanbieden.

witte angora

Sympathiek dat je je excuses aan wil bieden. Maar voor het moment weten we niet wat er is gebeurd en wat de reden is, en speculeren is zinloos. Een mea culpa is op het moment dus niet aan de orde.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Iemand van jullie wel eens in Rouen (Rouaan) geweest?
Daar gaat onze eerste reis dit jaar heen,met, zoals wij dat zeggen "een bakje kunstmest"
Na een winter vacantie van half dec. tot eind jan.is het weer tijd om wat werk te verzetten en wat geld te verdienen.
ik weet dat deze melding weinig nieuwswaarde heeft,maar misschien verlicht het de zware items in de huiskamer een ietsje?
ik neem nog een glaasje wijn op de goede afloop,proost.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Goede vaart.

Afgezien van zware, heftige dingen heb ik alleen een klein, dagelijks dingetje. PostNL. Begin januari wat besteld en het kwam per envelop door de bus gefladderd, met drie postzegels erop met het cijfer 1 en in de achtergrond het cijfer '3'.
Acht dagen later de kaart met 'te weinig postzegels'. Ingelogd. Er is 3,63 betaald en het had 3,92 moeten zijn. Vanwege deze 29 cent verschil het verzoek om 4,84 bij te betalen. Geen bedrag waar ik nachten van wakker zou liggen, dus gewoon betaald, maar je vraagt je wel af waar het bedrijf mee bezig is ...

scharrelschipper

Jablan schreef:
23 jan 2025 21:30
Goede vaart.

Afgezien van zware, heftige dingen heb ik alleen een klein, dagelijks dingetje. PostNL. Begin januari wat besteld en het kwam per envelop door de bus gefladderd, met drie postzegels erop met het cijfer 1 en in de achtergrond het cijfer '3'.
Acht dagen later de kaart met 'te weinig postzegels'. Ingelogd. Er is 3,63 betaald en het had 3,92 moeten zijn. Vanwege deze 29 cent verschil het verzoek om 4,84 bij te betalen. Geen bedrag waar ik nachten van wakker zou liggen, dus gewoon betaald, maar je vraagt je wel af waar het bedrijf mee bezig is ...
Post nl,ZUCHT!

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja zorg voor wat frisse wind aan de Seine!
Rouen, een geweldige stad, Jeanne d'Arc, de kathedraal, de Seine door de stad les Docks 76 geloof ik. Was het iets met 3 rivière ? Een stukje richting Parijs bij les Andelys heb ik vaak geslapen in de vrachtwagen aan de oever van de Seine.

scharrelschipper

Thijs124 schreef:
23 jan 2025 21:35
Ja zorg voor wat frisse wind aan de Seine!
Rouen, een geweldige stad, Jeanne d'Arc, de kathedraal, de Seine door de stad les Docks 76 geloof ik. Was het iets met 3 rivière ? Een stukje richting Parijs bij les Andelys heb ik vaak geslapen in de vrachtwagen aan de oever van de Seine.
Kijk,een concullega vervoerder,leuk!
Les Andelys,mooie ruiine,wel eens naar boven geklommen.
Er is daar voor ons een aanlegplaats,heel mooi!
Bn er al jaren niet meer geweest,maar verheug me erop weer eens de Seine te bevaren.

Thijs124

Jablan stuur die Postkaart door naar de verzender.

Scharrelschipper, we hadden daar een klant om te laden, Isolatie materiaal geloof ik. Ik kwam er vaak s avonds laat aan. Ik kon dan slapen aan de Seine, daar was ook een openbare wc. Heerlijk rustig Alweer 6 1/2 jaar met pensioen. Ik mis de straat, de mensen, vooral Frankrijk. Geweldig volk als je er op de goed manier met omgaat. Duw ze geen CMR onder de neus, maar begin met Bonjour Messieur en gun ze de middagpauze van 2 uur. Daarna krijg je alles gedaan en willen ze ook voor je overwerken.

witte angora

Jablan schreef:
Goede vaart.

Klopt, sinds vorig jaar moet je een andere zegel plakken. Er zijn twee gewichtsgroepen samengevoegd, dat is nu 50 t/m 350 gram. Dat kost je 3,70. Drie maal cijfer 1 is dus te weinig. Of je moet er inderdaad 28 cent bijplakken. Dan heb je nauwelijks nog ruimte voor het adres, maar soit. Het is de post maar.

https://info.frama.nl/posttarieven-2023-0

https://shop.postnl.nl/webshop/postzege ... gram-5-vel

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
23 jan 2025 21:13
Iemand van jullie wel eens in Rouen (Rouaan) geweest?
Ja, maar ik was te jong om dat te herinneren. Ik herinner me wel het zwembad op de camping vlakbij de Mont Saint Michel waar we dat jaar ook kwamen. De Mont Saint Michel dan weer niet. Volgens mijn moeder is Rouen echt een prachtige stad als je van klassieke gebouwen houdt.

Later alleen nog maar langs Rouen afgereden. Nooit meer de stad in geweest. Dus heel veel nuttigs kan ik je niet vertellen. Veel plezier en werk ze!

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 jan 2025 22:23
Jablan schreef:
Goede vaart.

Klopt, sinds vorig jaar moet je een andere zegel plakken. Er zijn twee gewichtsgroepen samengevoegd, dat is nu 50 t/m 350 gram. Dat kost je 3,70. Drie maal cijfer 1 is dus te weinig. Of je moet er inderdaad 28 cent bijplakken. Dan heb je nauwelijks nog ruimte voor het adres, maar soit. Het is de post maar.

https://info.frama.nl/posttarieven-2023-0

https://shop.postnl.nl/webshop/postzege ... gram-5-vel
U vermeldt de oude tarieven, per 1-1-2025 kost het 3,92 zoals @Jablan al vermeld. Je hoeft niet per se een rijtje postzegels te plakken, je kunt ook online een verzendlabel bestellen en dit uitprinten.
Overigens belanden de verzoeken van PostNL om bij te betalen voor een ontvangen poststuk bij mij altijd bij het oud papier, nog nooit problemen door gehad.

Lowieze

Of, als je geen printer hebt, koop een postzegelcode: https://www.postnl.nl/versturen/postzeg ... zegelcode/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
23 jan 2025 21:13
ik weet dat deze melding weinig nieuwswaarde heeft,maar misschien verlicht het de zware items in de huiskamer een ietsje?
ik neem nog een glaasje wijn op de goede afloop,proost.
Ik lees jouw werkervaringen altijd met plezier, dus ga vooral door ;-)

Moneyman

Lowieze schreef:
24 jan 2025 06:49
Overigens belanden de verzoeken van PostNL om bij te betalen voor een ontvangen poststuk bij mij altijd bij het oud papier, nog nooit problemen door gehad.
Idem hier. Er is geen enkele rechtsgrond om dat bedrag als ontvanger te moeten betalen.

Thijs124

Ik betaal ook nooit een verzoek om bij te betalen. Het wordt wel bewaard en gaat met een kwinkslag als grap retour naar de verzender.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben wel eens gebeld door kennissen die zo’n kaartje hadden gekregen omdat ik kennelijk de postzegel op hun kerstkaart was vergeten. Mijn advies om het kaartje en de herinnering te negeren maakte de paniek alleen maar groter. Ze waren echt helemaal van de leg; het dwangbevel in naam van de Koning zagen ze al op de voordeur. Toen heb ik maar vijf euro overgemaakt aan die bange (k)wezels — en ze van de kerstkaartenlijst afgehaald :mrgreen:

Lowieze

Erthanax schreef:
24 jan 2025 10:27
Ik ben wel eens gebeld door kennissen die zo’n kaartje hadden gekregen omdat ik kennelijk de postzegel op hun kerstkaart was vergeten. Mijn advies om het kaartje en de herinnering te negeren maakte de paniek alleen maar groter. Ze waren echt helemaal van de leg; het dwangbevel in naam van de Koning zagen ze al op de voordeur. Toen heb ik maar vijf euro overgemaakt aan die bange (k)wezels — en ze van de kerstkaartenlijst afgehaald :mrgreen:
:lol:

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
24 jan 2025 09:05
Lowieze schreef:
Idem hier. Er is geen enkele rechtsgrond om dat bedrag als ontvanger te moeten betalen.
Dus de PTT was ook altijd al illegaal bezig..... Dat kan je dan vertalen als dat we een criminele overheid hebben :-)

Moneyman

rwolters schreef:
24 jan 2025 11:43
Moneyman schreef:
24 jan 2025 09:05
Lowieze schreef:
Dus de PTT was ook altijd al illegaal bezig..... Dat kan je dan vertalen als dat we een criminele overheid hebben :-)
Er is niets illegaals aan het doen van een verzoek tot betaling.

Plaats reactie