Printerproblemen omdat Microsoft niet meer ondersteunt?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Felix Kools

Printerproblemen omdat Microsoft niet meer ondersteunt?

Ongelezen bericht door Felix Kools »

Misschien een waarschuwing

Al jarenlang maak ik gebruik van een all in one Brother DCP-L2520DW.
Plots kreeg ik bij het scannen een foutmelding.
Ook na een nieuwe installatie bleef bij scannen deze foutmelding opleveren.
Printen gaf geen problemen.

Vervolgens heb ik een nieuwe printer bij besteld: DCP-L2660DW.
Volgens Brother blijft de problemen bestaan.
Het zou liggen aan Microsoft die een aantal printers niet meer ondersteund

Doe er uw voordeel mee.

Thijs124

Re: Printerproblemen omdat Microsoft niet meer ondersteunt?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Werkt die printer via de wifi?
Oudere wifi printers werken nog steeds prima als de veiligheid van de WiFi in het modem van WPA3 teruggebracht wordt naar WPA2. Dit heb ik ervaren met zowel een HP als een Epson printer.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe oud is de printer?
Volgens mij draait Brother het om en moeten zij software leveren die ervoor zorgen dat de printer onder Microsoft blijft werken (mits de printer niet helemaal bejaard is natuurlijk)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die eerste printer is al dik 10 jaar oud, dus dat dat issues gaat geven begrijp ik. Maar die laatste printer is net anderhalf jaar op de markt, dus die zou gewoon prima onder Windows en Microsoft moeten kunnen werken.

Een paar vragen:

- welke versie van Windows draai je?
- welke versie van Microsoft draai je?
- zijn beiden up te date qua updates?
- heb je de drivers en updates van de printer geïnstalleerd?

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Volgens de website van Brother kan je drivers downloaden voor Windows 10 (32 en 64 bit), Windows 11 en WIndows Server 2012, 2016, 2019, 2022). En verder voor alle andere OS's (MacOS, Linux, iOS, Android).

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Voor externe hardware moet de maker toch echt zelf de drivers aanleveren. Dus het argument van Brother is in principe onzin. Windows kan overigens wel heel veel uit zichzelf ondersteunen maar kan het zijn dat je op een oude Windows zit? Want ze gaan natuurlijk niet elke versie ondersteunen die ooit is uitgegeven en er is eigenlijk geen reden om niet te upgraden.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Methusalah schreef:
24 jan 2025 20:04
Voor externe hardware moet de maker toch echt zelf de drivers aanleveren. Dus het argument van Brother is in principe onzin. Windows kan overigens wel heel veel uit zichzelf ondersteunen maar kan het zijn dat je op een oude Windows zit? Want ze gaan natuurlijk niet elke versie ondersteunen die ooit is uitgegeven en er is eigenlijk geen reden om niet te upgraden.
Nee hoor, heel veel fabrikanten leveren hun product met drivers af en dan werkt alles prima. Als dan jaren later Microsoft de boel zodanig wijzigt dat een update ervoor zorgt dat ineens de printer niet meer werkt, dan is dat toch echt een keuze van Microsoft.

Zie https://answers.microsoft.com/nl-nl/win ... c8cc8f0fee

Of zoals een Microsoft adviseur stelt over MS Windows KB 4560960:
https://answers.microsoft.com/nl-nl/win ... b0be438b0f
Ik ben John een onafhankelijke adviseur en een Microsoft-gebruiker zoals jij. Ik wil me verontschuldigen als je dit probleem tegenkwam. Ik begrijp dat je een probleem hebt met de printer niet werkt. Sommige gebruikers hebben al gemeld dit probleem dat hun printer stoppen met werken na het installeren van de recente updates. Microsoft is al op de hoogte van het probleem en werkt aan een patch die in de volgende update moet worden geïmplementeerd.

Microsoft heeft al out-of-band cumulatieve updates uitgebracht voor meerdere versies van Windows 10 om een bekende afdrukbug aan te pakken. We raden u aan deze optionele update alleen te installeren als u last hebt van dit probleem.

• Windows 10, versie 1909 (KB4567512)
• Windows 10, versie 1903 (KB4567512)
• Windows 10, versie 1809 (KB4567513)
• Windows 10, versie 1803 (KB4567514)

16again

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
24 jan 2025 16:55
Volgens de website van Brother kan je drivers downloaden voor Windows 10 (32 en 64 bit), Windows 11 en WIndows Server 2012, 2016, 2019, 2022). En verder voor alle andere OS's (MacOS, Linux, iOS, Android).
Maar is die driver voor enkel printen, of printen plus scannen?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het heeft niet zoveel nut om vragen over antwoorden te gaan stellen, als TS nog niet eens op de initieel aan hem gestelde vragen reageert.

rwolters

16again schreef:
25 jan 2025 12:42
rwolters schreef:
24 jan 2025 16:55
Maar is die driver voor enkel printen, of printen plus scannen?
Volgens de handleiding alles. Wat me ook logisch lijkt als het om een nieuwe printer gaat die nog steeds verkocht wordt.

Holiday420

Ongelezen bericht door Holiday420 »

Kennelijk is met de laatste update van Windows 11 ook iets mis gegaan, want mijn Leitz labelprinter en mijn ScanSnap scanner doet het ook niet meer.

rwolters

Holiday420 schreef:
27 jan 2025 11:32
Kennelijk is met de laatste update van Windows 11 ook iets mis gegaan, want mijn Leitz labelprinter en mijn ScanSnap scanner doet het ook niet meer.
En heb je de nieuwste update van de drivers voor die apparate geinstalleerd? Als Microsoft iets wijzigt wordt dat bekend gemaakt aan developers die dan hun software kunnen (of beter: moeten) aanpassen.

Plaats reactie