Gevolgen ontbreken van cruciale documenten bij het accepteren van woningaanbod

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Gevolgen ontbreken van cruciale documenten bij het accepteren van woningaanbod

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd ken ik geen oranje formuliertje. Dat zal van de nieuwe verhuurder zijn? Is geen probleem. Ik heb ook wel eens een verhuurdersverklaring ingeleverd die niet van de nieuwe verhuurder af kwam. Het gaat om de inhoud: dat je een 'goed huurder' bent.

Papegaaiduiker

Re: Gevolgen ontbreken van cruciale documenten bij het accepteren van woningaanbod

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

witte angora schreef:
31 jan 2025 12:47
Eerlijk gezegd ken ik geen oranje formuliertje. Dat zal van de nieuwe verhuurder zijn? Is geen probleem. Ik heb ook wel eens een verhuurdersverklaring ingeleverd die niet van de nieuwe verhuurder af kwam. Het gaat om de inhoud: dat je een 'goed huurder' bent.
Dat zal dan van Beter Wonen zijn, die vond ik wel op Google. Ik dacht dat het zo'n algemeen formuliertje was.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U had ook een IB 60 2023 inkomensverklaring van de belastingdienst kunnen downloaden maar terzijde.
Zo te lezen gaat u vanuit een begeleid wonen traject naar een zelfstandige woning, in dit geval dient uw begeleider een soort van toestemmingsverklaring af te geven en is weer anders dan een verhuurdersverklaring omdat u geen zelfstandige woonruimte huurde.

Papegaaiduiker

Ron5300 schreef:
31 jan 2025 17:38
U had ook een IB 60 2023 inkomensverklaring van de belastingdienst kunnen downloaden maar terzijde.
Zo te lezen gaat u vanuit een begeleid wonen traject naar een zelfstandige woning, in dit geval dient uw begeleider een soort van toestemmingsverklaring af te geven en is weer anders dan een verhuurdersverklaring omdat u geen zelfstandige woonruimte huurde.
Dag Ron,

Ik woon(de) zelfstandig. Daar heb ik gewoon een verhuurdersverklaring voor gekregen. Ik huur namelijk de woning van de organisatie van het begeleid wonen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wel heel fijn dat je een andere plek hebt gevonden. Veel geluk daar, hoop dat het een plek is waar je je rust vindt en waar je gelukkig kunt zijn.

Papegaaiduiker

Moneyman schreef:
31 jan 2025 19:51
Wel heel fijn dat je een andere plek hebt gevonden. Veel geluk daar, hoop dat het een plek is waar je je rust vindt en waar je gelukkig kunt zijn.
Dankjewel Moneyman!

Ik heb nog een andere vraag m.b.t. het uittreksel van het BRP-register. Nu heb ik screenshots gestuurd van de adressenhistorie, zou dat rechtsgeldig zijn? Heb maar voor de zekerheid ook een aanvraag gedaan mochten ze weigeren (duurt 5 werkdagen, maar soit). Echter vraag ik me ook af of dat uittreksel wel nodig is als je al in de gemeente woont?
Kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven, internet zegt dat je die nodig hebt, maar waarom is dat nodig als je nog steeds binnen de gemeente gaat verhuizen?

Moneyman

Tsja, wat is “ rechtsgeldig”… of ze het accepteren hangt af van het interne beleid en de goedwillendheid van de medewerker. Ik zie niet in waarom men het niet zou accepteren, maar goed, daar koop je niets voor ;-)

witte angora

Maar kan je dat niet downloaden dan? In mijn herinnering zou dat wel moeten kunnen.

Papegaaiduiker

witte angora schreef:
31 jan 2025 20:42
Maar kan je dat niet downloaden dan? In mijn herinnering zou dat wel moeten kunnen.
Op Mijn Overheid gekeken, kon ik niet vinden. En de gemeente stuurt het kennelijk alleen per post.

Papegaaiduiker

UPDATE:
Als alles in orde is, zal ik waarschijnlijk volgende week of de week daarop tekenen en dan is het verhuizen maar.

witte angora

Goed zo! Nieuwe woning, nieuwe start. Ja toch?

Papegaaiduiker

witte angora schreef:
03 feb 2025 20:43
Goed zo! Nieuwe woning, nieuwe start. Ja toch?
Ja, ik denk ook dat er nog wat moois te maken valt van de woning. Ik heb al een idee hoe die ingericht wordt, echter zit ik nog met zo'n kleine lijmprop die ik graag wil verwijderen, omdat ik graag vinyl wil leggen. Zou het mogelijk zijn om het zelf te doen verwijderen?

Moneyman

Een lijmprop kan je met een scherp mes toch heel eenvoudig wegsnijden?

Papegaaiduiker

Moneyman schreef:
03 feb 2025 21:21
Een lijmprop kan je met een scherp mes toch heel eenvoudig wegsnijden?
Normaalgesproken wel, maar het leek zo hard als steen. En anders afschuren. We gaan het zien.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Een oude schroevendraaier en een hamer. Tikken en je bubble/lijmplop krijg je ermee weg

Papegaaiduiker

Dag lieve forumleden!

Kogel is inmiddels door de kerk, huurcontract getekend voor twee jaar i.c.m. het zorgcontract (uitzicht op onbepaalde tijd).

Nu is het klussen aan de gang.

Wel heb ik nog een vraag omtrent de warmtelevering: de contactpersoon net wie ik dus het contract had getekend, had gezegd dat ik een warmtecontract moest afsluiten bij de leverancier. Echter had ik er mijn vraagtekens bij, omdat het als voorschot in de servicekosten is opgenomen. Hoe zit dit? Het gaat om blokverwarming/stadsverwarming.

(Excuses voor de vele vragen omtrent dit topic, maar het is voor mij voor het eerst dat ik als zelfstandige dit soort 'volwassenen/grote mensen' zaken moet regelen. Dit doe ik ook in mijn eentje op dit moment, omdat de overdracht van de begeleiding nog moet gebeuren.)

Papegaaiduiker

Moneyman

Kijk even goed om welke energiekosten het in dat voorschot van de servicekosten gaat. Dat kunnen heel goed alleen kosten van de centrale ruimtes zijn, terwijl je daarnaast zelf een contract afsluit voor je eigen woning.

Papegaaiduiker

Moneyman schreef:
12 feb 2025 22:15
Kijk even goed om welke energiekosten het in dat voorschot van de servicekosten gaat. Dat kunnen heel goed alleen kosten van de centrale ruimtes zijn, terwijl je daarnaast zelf een contract afsluit voor je eigen woning.
Die zijn dus opgegeven als aparte kostenposten onder het kopje "servicekosten". Ik kan alleen elektra afsluiten. (Het huis is gasloos.)

witte angora

Kan je nog contact krijgen met die persoon? Probeer de vraag eens daar te stellen. Is meteen een leermomentje dat ze het volgende keer wat beter uit moeten leggen.

Vergeet je niet je binnen 6 maanden opnieuw bij woningnet in te schrijven? Als het goed is behoud je dan 3/4 van je oorspronkelijke wachttijd. Mocht je in de toekomst wat anders willen zoeken, dan heb je toch alweer een beginnetje.

Papegaaiduiker

witte angora schreef:
12 feb 2025 23:02
Kan je nog contact krijgen met die persoon? Probeer de vraag eens daar te stellen. Is meteen een leermomentje dat ze het volgende keer wat beter uit moeten leggen.

Vergeet je niet je binnen 6 maanden opnieuw bij woningnet in te schrijven? Als het goed is behoud je dan 3/4 van je oorspronkelijke wachttijd. Mocht je in de toekomst wat anders willen zoeken, dan heb je toch alweer een beginnetje.
Dag WA,
Dat van woningnet ga ik sowieso doen, komt goed.

Die persoon legde het zo vaag uit dat ik het idee had dat ie het zelf ook niet wist en heel eerlijk, ik heb het idee dat klantenservice ook niet echt kundig is in dat soort vragen, zoals ik laatst contact met ze heb gekregen.

Daarnaast nog een andere vraag: ik heb dus 2 nieuwe en 2 sterk verouderde deuren (waarvan eentje met schade!). Voor wiens rekening moet dat zijn? Google en de huurinformatie geven mij ook niet echt antwoord. Die vraag is ook bij de woningbouw uitgezet (maar gezien ik de indruk heb dat zij het niet weten, ben ik bang dat het antwoord foutief/vaag zal zijn).

Plaats reactie