Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Putin heeft een campagne gelanceerd die alle Ruslandvrienden aanmoedigt naar Rusland te migreren, kunnen we niet iets vergelijkbaars opzetten voor Noord Korea, Taiwan en de USA?
Ook opvallend. Elon Musk heeft een fascinatie met x, niet toevallig het chromosoom dat bepaalt of je mannetje of vrouwtje bent. En de middelste letter van het woord toxic.
Van mij mag Elon aan alle sporten meedoen.
Ook opvallend. Elon Musk heeft een fascinatie met x, niet toevallig het chromosoom dat bepaalt of je mannetje of vrouwtje bent. En de middelste letter van het woord toxic.
Van mij mag Elon aan alle sporten meedoen.
Dat is het Y chromosoom. XY is man en XX is vrouw.Consumenneke schreef: ↑07 feb 2025 14:35Elon Musk heeft een fascinatie met x, niet toevallig het chromosoom dat bepaalt of je mannetje of vrouwtje bent.
Historisch besef van een garnaal: check.rwolters schreef: ↑07 feb 2025 14:47Dus misschien is hij wel transgender, net als zijn dochter... Je moet overigens best wel een monster zijn om je kind dood te verklaren omdat die anders is. Maar goed, voor een nazi is dat wellicht normaal gedrag.kuklos schreef: ↑07 feb 2025 14:39Dat is het Y chromosoom. XY is man en XX is vrouw.Consumenneke schreef: ↑07 feb 2025 14:35Elon Musk heeft een fascinatie met x, niet toevallig het chromosoom dat bepaalt of je mannetje of vrouwtje bent.
Gaat dus maar smijten met termen als nazi voor mensen met wie hij het politiek oneens is: check.
-
Klopt, X komt bij beide geslachten voor. Desalniettemin.
Elon is van zijn vader vervreemd omdat die hem niet steunde bij een pest-incident.
Volgens de vader was Elon de pestkop.
Kijk eens hoe hij met zijn dochter omgaat.
Of was het toch een zoon?
Natuurlijk klopt die vergelijking wel, ook al wil jij er niet aan. Juist het gaan smijten met Godwin's law is hier een enorm zwaktebod. De parallellen zijn namelijk erg sterk aanwezig en dus is de vergelijking helemaal niet gek. Een paar voorbeelden:We zijn er weer. De Hitler vergelijking. Klopt voor geen meter die vergelijking, maar als je niks weet kan je altijd dat nog gaan krijsen.
* Het parlement buitenspel zetten door veel te doen via decreten ipv ze in stemming te brengen
* Het vrij laten van alle medestanders die opgesloten zijn ivm geweldadigheden tegen de politiek of politieke tegenstanders
* Het bedreigen en dreigen in te nemen van buurlanden en andere naties
* Het deporteren ( is echt iets anders dan uitzetten ) van groepen mensen en ze opsluiten in erbarmelijke omstandigheden
* Wens tot etnische zuivering ( hij moet het nog doen, dus daar houdt de vergelijking even op en blijft het bij wens voor nu )
* Stelselmatig groepen mensen/minderheden de schuld geven van dingen zonder daarvoor onderbouwing te geven
* Populistische / opruiende redevoeringen en pogingen om groepen mensen tegen elkaar op te zetten
Laat ik het aanschurken tegen extreem-rechts gedachtengoed van zijn getrouwen zoals Musk richting bijv. de AfD nog even buiten beschouwing..
De parallellen zijn er gewoon. Dus de Hitler-vergelijking afdoen met Godwin's law is hier echt te makkelijk.
Consumenneke
vindt dit leuk
Die vergelijking klopt gewoon niet en de Godwin is 100% terecht.angel1978 schreef: ↑07 feb 2025 15:14Natuurlijk klopt die vergelijking wel, ook al wil jij er niet aan. Juist het gaan smijten met Godwin's law is hier een enorm zwaktebod. De parallellen zijn namelijk erg sterk aanwezig en dus is de vergelijking helemaal niet gek. Een paar voorbeelden:We zijn er weer. De Hitler vergelijking. Klopt voor geen meter die vergelijking, maar als je niks weet kan je altijd dat nog gaan krijsen.
* Het parlement buitenspel zetten door veel te doen via decreten ipv ze in stemming te brengen
* Het vrij laten van alle medestanders die opgesloten zijn ivm geweldadigheden tegen de politiek of politieke tegenstanders
* Het deporteren ( is echt iets anders dan uitzetten ) van groepen mensen en ze opsluiten in erbarmelijke omstandigheden
* Wens tot etnische zuivering ( hij moet het nog doen, dus daar houdt de vergelijking even op en blijft het bij wens voor nu )
* Stelselmatig groepen mensen/minderheden de schuld geven van dingen zonder daarvoor onderbouwing te geven
* Populistische / opruiende redevoeringen en pogingen om groepen mensen tegen elkaar op te zetten
Laat ik het aanschurken tegen extreem-rechts gedachtengoed van zijn getrouwen zoals Musk richting bijv. de AfD nog even buiten beschouwing..
De parallellen zijn er gewoon. Dus de Hitler-vergelijking afdoen met Godwin's law is hier echt te makkelijk.
Jullie deugertjes kunnen gewoon niet accepteren dat er nu iemand zit die jullie niet pruimen en niet werkt zoals jullie willen dat deze werkt. En dus gaan jullie continu nazi, Hitler en dergelijke krijsen.
Daar is tegenwoordig zelfs een naam voor: Trump Derangement Syndrome.
Beste advies voor TDS: zoek psychiatrische hulp.
Die structurele ontkenning van dingen die gewoon voor je ogen gebeuren en daarbij het continu wegzetten van mensen waar je het niet mee eens bent ( deugertjes, woke, d66'ers ).. En nu dus zelfs mensen zeggen dat ze psychiatrische hulp moeten zoeken...kuklos schreef: ↑07 feb 2025 15:28Die vergelijking klopt gewoon niet en de Godwin is 100% terecht.angel1978 schreef: ↑07 feb 2025 15:14Natuurlijk klopt die vergelijking wel, ook al wil jij er niet aan. Juist het gaan smijten met Godwin's law is hier een enorm zwaktebod. De parallellen zijn namelijk erg sterk aanwezig en dus is de vergelijking helemaal niet gek. Een paar voorbeelden:We zijn er weer. De Hitler vergelijking. Klopt voor geen meter die vergelijking, maar als je niks weet kan je altijd dat nog gaan krijsen.
Jullie deugertjes kunnen gewoon niet accepteren dat er nu iemand zit die jullie niet pruimen en niet werkt zoals jullie willen dat deze werkt. En dus gaan jullie continu nazi, Hitler en dergelijke krijsen.
Daar is tegenwoordig zelfs een naam voor: Trump Derangement Syndrome.
Beste advies voor TDS: zoek psychiatrische hulp.
Over gebrek aan argumenten gesproken

Ik pruim allebei de kanten in de VS niet echt. Maar de dingen die angel zegt, dat zijn in dit geval gewoon feiten.
Het is tegenwoordig overal ruzie. Archeologie, wetenschap, politiek.
Wat is er met de mensheid gebeurt?
Hier in Nederland zie je continue dat de partijen die aan de macht zijn continue tegengewerkt worden. Dat maakt het onmogelijk om dus iets te regelen.
Volgens mij hebben de meeste mensen ook niet echt in de gaten dat er spelletjes gespeeld moeten worden om het doel te bereiken.
Als je bijvoorbeeld kijkt hoeveel geld in Amerika verspeeld wordt, waar de Amerikanen belasting over betalen, is dat zeker wel iets om over na te denken en er iets aan te doen.
In Nederland wordt er ook veel geld gespeeld.
Hier in Nederland zie je continue dat de partijen die aan de macht zijn continue tegengewerkt worden. Dat maakt het onmogelijk om dus iets te regelen.
Volgens mij hebben de meeste mensen ook niet echt in de gaten dat er spelletjes gespeeld moeten worden om het doel te bereiken.
Als je bijvoorbeeld kijkt hoeveel geld in Amerika verspeeld wordt, waar de Amerikanen belasting over betalen, is dat zeker wel iets om over na te denken en er iets aan te doen.
Daar vinden we elkaar dan: ik heb ook niets met zowel de democratische als de republikeinse kant in de VS. Zo voor beide kanten vrijwillig niet willen kiezen. Mocht ik een keuze 'moeten' maken, dan zou ik eerder neigen naar de democratische kant, dan de republikeinse; niet vanwege de politieke kleur of het gedachtengoed maar puur vanwege de stabiliteit en relatieve rust die nu meer geeft dan ik aan de republikeinse kant zie.
-
Ik vind dat triomfantelijke wel komisch.
Daarom zeg ik ook: achterover leunen en zien hoe zich dit ontwikkelt.
Al ga ik wel met m'n dikke pens dwarsliggen als andere mensen bedreigd worden door deze pestkoppencultuur.
-
Het is een X.Consumenneke schreef: ↑07 feb 2025 15:05Klopt, X komt bij beide geslachten voor. Desalniettemin.
Elon is van zijn vader vervreemd omdat die hem niet steunde bij een pest-incident.
Volgens de vader was Elon de pestkop.
Kijk eens hoe hij met zijn dochter omgaat.
Of was het toch een zoon?
Consumenneke
vindt dit leuk
Maar wat is Trump uiteindelijk alles wel beter maakt, geven jullie dat dan ook toe?
kuklos
vindt dit leuk
Of iets beter gemaakt is, is natuurlijk vaak volslagen subjectief. En daarnaast: het doel heiligt niet altijd de middelen.
Voorbeeld: als er straks een fantastische Riviera in de Gazastrook is opgetrokken, rechtvaardigt dat dat een ethnische zuivering?
-
Het wordt erg grimmig hier. De anti Trump aanhangers hebben elkaar gevonden en zelfs De Godwin wordt genormaliseerd. Tijd voor mij om me uit deze discussie te trekken. Niemand wint er iets mee en andere meningen worden toch niet geaccepteerd. Het dagelijkse anti Trump NOS journaal, de 13.741 giftige columns in de volkskrant, en al die andere woke berichtgeving hebben hun zin gehad. Een normaal gesprek is niet mogelijk, alleen vliegen afvangen en altijd wordt Adolf in stelling gebracht. Blijven jullie maar samen kwaad, als er een normaal gesprek mogelijk is kom ik er wel op terug.
Zo verdwijnt er al decennia heel veel geld, en hier is dat niet anders. D66 zit in alle haarvaten van de maatschappij en doet er alles aan om de huidige regering buiten spel te zetten. Goed voorbeeld is Thom de Graaf, die al eerder een hele enge opruiende mening had over Pim Fortuijn (daar komt de Godwin weer) en nu zijn vernietigende werk in de Raad van State voortzet.
Mooie wijsheid om mee af te sluiten. Toen de Republikeinen aan de macht kwamen heeft Biden nog even snel een hoop vriendjes gratie verleend, en andere dingen per decreet er door gedrukt (daar hoor je trouwens hier niemand over), toen hij aan de macht was zijn de Republikeinen alleen maar bezig geweest hem dwars te zitten, nu halen de Democraten alles uit de kast om Trump een hak te zetten. Trump gaat alles van Biden terugdraaien, eerder draaide Biden alles van Trump terug. Komt er weer een Democratische president gaat die alles weer veranderen.Onkruid71 schreef: ↑07 feb 2025 15:50Het is tegenwoordig overal ruzie. Archeologie, wetenschap, politiek.
Zo verdwijnt er al decennia heel veel geld, en hier is dat niet anders. D66 zit in alle haarvaten van de maatschappij en doet er alles aan om de huidige regering buiten spel te zetten. Goed voorbeeld is Thom de Graaf, die al eerder een hele enge opruiende mening had over Pim Fortuijn (daar komt de Godwin weer) en nu zijn vernietigende werk in de Raad van State voortzet.
kuklos
vindt dit leuk
Wat als ze dan aan de Riviera mogen wonen, de Palestijnen?
Volgens mij snap je niet wat Trump bedoelde met "we will own it".
Volgens mij moet je nog even terugkijken wat Trump daadwerkelijk heeft gezegd voordat je je bekende "je snapt het niet" inbrengt. Trump heeft klip en klaar gezegd dat de Gazanen/ Palestijnen maar "ergens anders" moeten gaan wonen, de buurlanden ofzo.Onkruid71 schreef: ↑07 feb 2025 17:20Wat als ze dan aan de Riviera mogen wonen, de Palestijnen?
Volgens mij snap je niet wat Trump bedoelde met "we will own it".
Kijk ook nog maar ff meer, dan zie je dat ze het gaan opbouwen, waarschijnlijk niet meer Amerikaans geld. En dat ze dan terug kunnen.
Als je alles letterlijk neemt wat Trump zegt, Ja dan wordt het moeilijk om het te begrijpen.
Als je alles letterlijk neemt wat Trump zegt, Ja dan wordt het moeilijk om het te begrijpen.
Ja, als we jouw "wat als-en" erbij betrekken, dan wordt het een stuk duidelijker... 

Ik kom met een vraag, jij antwoord met een aanname.