award voor fotoboeken winkel

Hier jouw mening over de tests, uitgevoerd door Radar.
Thijs124

Re: award voor fotoboeken winkel

Bericht door Thijs124 »

Ik wacht even af hoe de kwaliteit wordt gekeurd.
Altijd benieuwd naar spannende reviews.

simvdpas

Bericht door simvdpas »

ik had juist gekozen voor deze winkel en bij bestellen kan je kiezen wat de levertijd is en daar de kortste aangeklikt en dan betaal je ook meer...
Er kan altijd overmacht plaatsvinden, het blijft mensenwerk ook en dat snap ik heel goed!
Het gaat er mij meer om de manier waarop ik werd behandelt, dat maandag bekend was dat er storing was en het dus langer kon duren hoorde ik achteraf en ik had woensdag gebeld en ik kan niet in hun systeem kijken en als dan degene aan de telefoon zegt er is niets aan de hand en het verloopt zoals het hoort. DAT is het probleem, als ze gewoon eerlijk hadden gezegd van er is een storing geweest en er zijn veel mensen ziek dus daarom loopt het uit, had ik nog wel iets anders bedacht om te laten maken bij andere webshop voor bijv persoonlijk kaartje dat ik extra betaal dan dat dat op donderdag zou komen met uitloop naar vrijdag maar dan heb ik iets meer.. Helaas werd er woensdag verteld dat alles perfect verliep waarvan ik nu dus hoor dat ze toen allang wisten dat ze achter liepen.
Ik weet niet of u daar weleens besteld heeft maar je kan selecteren hoeveel werkdagen het duurt en vorige week stond er nog bij een hardcover foto album dat als ik het voor maandag 20u bestelde het er woensdag zou zijn al... standaard is de levertijd daarvan ook kort en het is ook maar klein album, snap best dat als je een boek hebt met 100 pagina's op groot formaat dat het wat langer duurt maar t is een klein boekje met minimale aantal aan pagina's en omdat er zondag dan stond wanneer het geleverd werd en dat was ruim op tijd dan is het lastig...
Het vervelende was ook dat ik pas op zaterdag wist dat de bruiloft echt door zou gaan (datum staat erop van bruiloft), helaas liep het niet lekker met de schoonfamilie door ziekte. Het leek eerder dat het verplaatst zou worden nog een paar maanden... anders had ik ook wel ergens besteld waar ik al ervaring mee had.
Wel wil ik nog positief toevoegen dat ik eind van de middag dan de leidinggevende heb gesproken en die was heel netjes en die gaat dus intern nog kijken waarom woensdag niet is verteld dat het niet goed liep bij het bedrijf en daar konden ze niets aan doen was echt pech. Snap ook wel dat ze niet meteen naar leidinggevende gaan want waar heb je anders mensen die onder je werken voor? Zij snapte alleen niet dat diegene woensdag niet heeft verteld dat er dus vertraging was want dat was maandag al bekend maar diegene heeft het niet meegekregen en dat word dan intern bekeken.
Het is niet mijn bedoeling om de webshop door het slijk te gaan halen omdat het nu wel netjes is besproken en het was overmacht van wat ik nu achteraf hoor, maarja achteraf dan pas dat vind ik jammer maar daar is niets aan te doen, verleden kan je niet veranderen, kijken naar de toekomst. Het is wel heel wat dat ze de telefoon opnemen en me netjes te woord hebben gestaan en hun excuses aanboden! Dus niet alleen maar negatief!
Het enige puntje van aandacht maar daar zullen ze nu zelf ook beter op letten is dat er goede communicatie is zodat de klant geen verwachtingen krijgt die ze niet kunnen waarmaken...
Ik heb ook geen ruzie ofzo met ze en ik blijf wel netjes aan de telefoon want ze doen echt hun best maar was overmacht ook...

en ben ook benieuwd naar de kwaliteit idd

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

simvdpas schreef:
07 feb 2025 20:42
Er kan altijd overmacht plaatsvinden, het blijft mensenwerk ook en dat snap ik heel goed!
U hoeft zich niet te verexcuseren tegen iedereen die lelijk doet.
U mag gewoon verwachten dat de verkoper levert wat beloofd is, binnen de termijn die hij zelf heeft aangegeven.

Mensen die smoesjes goedpraten, zijn waarschijnlijk ook van die smoesjesmensen die meer beloven dan ze waarmaken.
Gewoon kabaal maken, u verdient uw geld terug.

Nederland gaat ten onder aan de lapzwanzerij. :roll:

Consumenneke

Moneyman schreef:
07 feb 2025 19:02
Ik zie, anders dan jij schrijft, ook niets anders op hun homepage staan.
Op de homepage, helemaal onderin, is een banner te zien die verwijst naar Radar: Fotofabriek als beste getest. Klik op de button Lees Meer en je wordt geleid naar een pagina met de kopregel: Winnaar fotoboekentest en een zelfgemaakt vignet 9 Jaar op een Rij.

Dat lijkt me misleidend en zelfs bedrieglijk, al hoor je mij het woord oplichting niet gebruiken.

Consumenneke

Thijs124 schreef:
07 feb 2025 20:14
Ik wacht even af hoe de kwaliteit wordt gekeurd.
Qua kwaliteit staat Fotofabriek niet op de eerste plek.

De vergelijking wordt door een liefhebber gedaan die bij lijkt te verdienen aan affiliatelinks, maar de vergelijking lijkt niet gekocht.

simvdpas

Bericht door simvdpas »

ik vind het wel fijn dat u dit zegt en ga ook kijken hoe het echt zit met het vignet of dat wel klopt en ook aankaarten bij consumentenbond dat het niet klopt... als je kijkt naar de persberichten is er een vaag bericht uit 2020 dat ze toen winnaar waren ergens van met hun site en 2024 ging over de AI dat ze daar gebruik van maakten, niet dat ze wat hebben gewonnen..

Jablan
Contacteer:

Bericht door Jablan »

Consumenneke schreef:
07 feb 2025 21:20
De vergelijking wordt door een liefhebber gedaan die bij lijkt te verdienen aan affiliatelinks, maar de vergelijking lijkt niet gekocht.
Als je jouw link volgt en iets teruggaat, staat onderaan een complete uitleg over de test. Op mij komt het eerlijk en onafhankelijk over. Jammer dat de laatste test uit 2023 is.

De site waar SimvdPas heeft besteld, scoort op sommige test-onderdelen goed en op andere punten weer minder.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Volgens mij is er beloofd het op woensdag te verzenden, niet dat het dan in huis is. Dat betekent dus dat er met 1 dag vertraging al een probleem is voor ts.

BL2

Bericht door BL2 »

En is het boek er nu op deze zaterdag.
(Graag een korte reactie topicstarter, die ellenlange teksten met telkens hetzelfde worden toch niet gelezen)
Feit blijft, erg, erg laat besteld. Bij zo'n belangrijk iets kan je niet er op rekenen dat bestellen, fabriceren en verzenden op de dag nauwkeurig gaat. Daar zit het grote probleem hier. Een sullig Awardje meer of minder is compleet oninteressant.

simvdpas

Bericht door simvdpas »

nee niet aangekomen, op zn vroegst word het dinsdag

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Heel langzaam word het verhaal aangepast.
Het begon met dat er bewust voor deze webshop was gekozen vanwege de kwaliteit. Later blijkt dat het puur vanwege de levertijd was.
Op woensdag is voor de eerste keer gebeld terwijl er later geschreven werd dat de verzenddag donderdag zou zijn.

Verder staat er niets op hun site over de leverdag, wel de verzenddag. Als er op zondag besteld is met de verzenddag op 06-02-25, dan is het voor de 7de echt niet binnen. Waarom je dan al op 05 februari gaat bellen is mij een raadsel. En dan al meteen gaan piepen dat het te lang duurt. Alle bezorgdiensten kampen nog met teveel werk, een extra dag vertraging is geen uitzondering. Ook is het de vraag hoe laat de pakketten daar de deur uit gaan. Als het op tijd is voor de postverwerker, dan is de levering op de 7de of de 8ste. Als het te laat word aangeleverd word het de 8ste of 10de.

Tot op heden is er dus nog geen vertraging.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

simvdpas schreef:
07 feb 2025 22:06
ik vind het wel fijn dat u dit zegt en ga ook kijken hoe het echt zit met het vignet of dat wel klopt en ook aankaarten bij consumentenbond dat het niet klopt... als je kijkt naar de persberichten is er een vaag bericht uit 2020 dat ze toen winnaar waren ergens van met hun site en 2024 ging over de AI dat ze daar gebruik van maakten, niet dat ze wat hebben gewonnen..
Je kunt daar energie in stoppen, maar je beseft toch wel dat je daar werkelijk niets te winnen hebt? Los van dat ik geen enkele reden zie om te denken dat er op dit punt onwaarheden staan, levert het je nog steeds niet op als dat wel zo zou zijn.

Consumenneke

NeoDutchio schreef:
08 feb 2025 10:22
Heel langzaam word het verhaal aangepast.
Ik verbaas me over de moeite die veel mensen doen om aan te tonen dat deze teleurgestelde consument zelf schuld is aan het complete falen van Fotofabriek.

Snelste levering van Nederland? Fotofabriek zegt maximaal 5 werkdagen productietijd nodig te hebben. Wie kiest voor spoed, kan rekenen op 1 dag voorrang. Daarnaast bestaat er nog garantielevering per koerier: volgende dag.

Waarom noemen ze dat garantielevering?

Deze klant heeft op zondag de bestelling doorgegeven en beweert als reactie gekregen te hebben dat de bestelling donderdag klaar zou zijn / geleverd zou worden. Zoals beloofd, binnen 5 dagen. Woensdag belde ze om te checken en toen zou ze te horen hebben gekregen dat het album die dag verzonden zou worden. Donderdag was het album nog steeds in productie, maar toen beloofde Fotofabriek dat het dezelfde dag per koerier verzonden zou worden.

Donderdag niks.
Vrijdag niks.
Zaterdag niks.
simvdpas schreef:
08 feb 2025 10:15
niet aangekomen, op zn vroegst word het dinsdag
Grote faal van Fotofabriek!

Fotofabriek had een banner op de voorpagina met een foto van Antoinette Hertsenberg, vignetten met Radar en teksten dat ze al zoveel jaar op een rij best getest zijn. Grappig is dat ze die suggestie inmiddels aangepast hebben.

Ze lezen mee! :lol:

Nevyn

Bericht door Nevyn »

Zondag besteld, wordt maandag in behandeling genomen 1e werkdag.
Dus volgens eigen zeggen 5 werkdagen vrijdag geleverd.
Tenzij extra betaling voor spoed, had het 1 dag eerder donderdag moeten zijn .
Maar ziekte en problemen, maandag is weer een werkdag

wikop

Bericht door wikop »

Toch jammer voor je dat het er niet is,egaal wie het schuld is

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
08 feb 2025 11:23
Deze klant heeft op zondag de bestelling doorgegeven en beweert als reactie gekregen te hebben dat de bestelling donderdag klaar zou zijn / geleverd zou worden. Zoals beloofd, binnen 5 dagen.
De vraag is natuurlijk of dat letterlijk zo aangegeven is, of dat dat de vertaling van TS is op basis van een (verkeerde) toepassing van die 5 dagen.

Consumenneke

Nou wordt het welles-nietes.

Het gaat niet om de kleine lettertjes; het gaat om de belofte die Fotofabriek aan deze klant gedaan heeft, ik neem aan in de orderbevestiging: klaar op donderdag. Geheel in lijn met de belofte op de website: productie maximaal vijf werkdagen.
Moneyman schreef:
08 feb 2025 11:56
De vraag is natuurlijk of dat letterlijk zo aangegeven is, of dat dat de vertaling van TS is op basis van een (verkeerde) toepassing van die 5 dagen.
Tja, maar waarom meteen de vraagsteller als verdachte behandelen? Uiteraard zou je in een rechtszaal om bewijs vragen. Laat die mail dan maar eens zien. Als vraagsteller door de mand valt, draait ze op voor de kosten.

Ik ben het overigens ook eens met de observatie dat bestellen op zondag een risico was. Dan nemen vijf werkdagen immers de hele week in beslag en is tijdige levering onzeker. Maar als Fotofabriek schriftelijk bevestigd heeft dat de productie binnen vijf dagen zou plaatsvinden en levering op donderdag verwacht kon worden, dan schiet Fotofabriek tekort.

Dat sluit aan bij recente reviews die suggereren dat er deze maand vaker lever- en kwaliteitsproblemen zijn. :?

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
08 feb 2025 12:00
Moneyman schreef:
08 feb 2025 11:56
Tja, maar waarom meteen de vraagsteller als verdachte behandelen?
Het is vooral veelzeggend dat je een legitieme vraag die over de kern van het probleem gaat, als "welles-nietes" ziet, en nota bene TS ineens als verdachte presenteert.

Dan is het wel direct duidelijk dat er wederom een zinloze discussie op de loer ligt - waar ik voor pas.

Consumenneke

Moneyman schreef:
08 feb 2025 12:20
Het is vooral veelzeggend dat je een legitieme vraag die over de kern van het probleem gaat, als "welles-nietes" ziet, en nota bene TS ineens als verdachte presenteert.
Als vraagsteller zich hier moet verdedigen tegen verkeerde aannames en ongefundeerde verdachtmakingen, dan wordt ze dus als verdachte behandelt en niet als gerespecteerd deelnemer aan dit forum. Zij zegt dat ze van Fotoalbum bevestigd kreeg (per mail veronderstel ik) dat haar bestelling woensdag klaar zou zijn en dus donderdag uitgeleverd kon worden - in lijn met de belofte van maximaal vijf dagen - dan ga ik er van uit dat ze de waarheid vertelt.

Maar de vraagsteller krijgt hier een hele golf van betweters over zich heen die roepen dat het haar eigen schuld is. :roll:

Thijs124

Bericht door Thijs124 »

Ik herken hier maar een betweter. Hij wil zich als de consumentenbond voordoen.
Meld me maar als persoonlijke aanval.
Ik ben het ondertussen wel gewend.

Gesloten