Maar wat voor andere realistische keuze hebben ze dan, het is af bij jou halen, of (deels) afboeken. En juist dat laatste lijkt me niet echt realistisch om te vragen wanneer er voldoende afloscapaciteit lijkt te zijn om de gehele schuld te innen.Upsalot schreef: ↑07 feb 2025 19:23Update bericht teruggekregen van verzoek billijkheid. Eerlijk gezegd ben ik wel teleurgesteld in de mensen. In mijn ogen heb je dan 0 empathie. Voor dat ik hier weer stel je voor dat jij het was. Antwoord is ja ik zou het wel doen.
Heb wel 5x tot 10 moeten tellen om niet gelijk terug te reageren op het bericht.
Er stond in even kort samengevat.
Wij vinden ook dat het eerlijk verdeeld moet worden tussen jouw en ex, en dan als laatste we hebben geen andere keuze om het bij jou te verhalen.
Ze hebben altijd andere keuzes. Dan vind ik ga niet een partij zitten liegen als je het niet wilt zeg dan gewoon nee. En niet zeggen dat je een andere keuze hebt want die zijn er wel.
Loonbeslag
Re: Loonbeslag
Cro, ik vind dat toch ook een realistische keuze. En het is een andere keuze.
Ik heb er over na zitten denken over het gemaakte schade. Ik weet wel zeker dat die beperkt is. Ik was echt net te laat met, ik was het vergeten maar de makelaar belde me binnen twee weken na opzegtermijn. En de huis daarna was echt rap verkocht. Dan ga ik het houden op nu puur over het geld. Dus ik ga uit van de hypotheek hoog €800 x 3 plus het huis was al leeg schoonmaken dat waarvoor eigenlijk een stofdoekje er over heen doen en een dweil. Maar laten we twee dag gelden nemen. Iemand in huren €40 per uur(normaal tarief voor schoonmaker is €25 in die tijd) €640 neem je wat extra kosten makelaar mee en funda. Pak het beet €2000. Iets meer dan €5000 dus ja het is ook een realistische keuze. Kijk 16 jaar geleden is het begrijpelijk dat je boos bent en dat je dan uit woede handelt. De schade wat je hebt geleden heb je gekregen, de schade wat ze hebben geleden hebben ze gekregen. En voor mij is het dan natuurlijk moeilijk begrijpen want ik zou het wel doen. Voorbeeld daarvan is mijn ex recht op de helft van de schulden. Ik was boos eerst wilde ik het toen bedacht ik ben het toch het geld al kwijt. Dus op het moment maak dat geen verschil. En het bedrag wat ze van mij nu innen per maand maak echt niet zo veel uit voor hun.
En waar word bepaald dat er voldoende afloscapaciteit. Je wordt neergezet op €1300 dat is beslagvrije voet. Maar mijn kosten zijn gebaseerd op mijn inkomen. Met €1300 heb je recht op toeslagen huurtoeslag, zorgtoeslag zelfs recht op een pro deo advocaat. Ik heb dat dus niet. Dus als je het op basis van punten kijk wordt ik er harder door geraakt als zij.
Dan heb je de wettelijke beslagvrije voet waar geen rekening is gehouden met de inflatie van de afgelopen paar jaar.
Dus een gedeelte afboeken had ook realistisch geweest.
Ik heb er over na zitten denken over het gemaakte schade. Ik weet wel zeker dat die beperkt is. Ik was echt net te laat met, ik was het vergeten maar de makelaar belde me binnen twee weken na opzegtermijn. En de huis daarna was echt rap verkocht. Dan ga ik het houden op nu puur over het geld. Dus ik ga uit van de hypotheek hoog €800 x 3 plus het huis was al leeg schoonmaken dat waarvoor eigenlijk een stofdoekje er over heen doen en een dweil. Maar laten we twee dag gelden nemen. Iemand in huren €40 per uur(normaal tarief voor schoonmaker is €25 in die tijd) €640 neem je wat extra kosten makelaar mee en funda. Pak het beet €2000. Iets meer dan €5000 dus ja het is ook een realistische keuze. Kijk 16 jaar geleden is het begrijpelijk dat je boos bent en dat je dan uit woede handelt. De schade wat je hebt geleden heb je gekregen, de schade wat ze hebben geleden hebben ze gekregen. En voor mij is het dan natuurlijk moeilijk begrijpen want ik zou het wel doen. Voorbeeld daarvan is mijn ex recht op de helft van de schulden. Ik was boos eerst wilde ik het toen bedacht ik ben het toch het geld al kwijt. Dus op het moment maak dat geen verschil. En het bedrag wat ze van mij nu innen per maand maak echt niet zo veel uit voor hun.
En waar word bepaald dat er voldoende afloscapaciteit. Je wordt neergezet op €1300 dat is beslagvrije voet. Maar mijn kosten zijn gebaseerd op mijn inkomen. Met €1300 heb je recht op toeslagen huurtoeslag, zorgtoeslag zelfs recht op een pro deo advocaat. Ik heb dat dus niet. Dus als je het op basis van punten kijk wordt ik er harder door geraakt als zij.
Dan heb je de wettelijke beslagvrije voet waar geen rekening is gehouden met de inflatie van de afgelopen paar jaar.
Dus een gedeelte afboeken had ook realistisch geweest.
Je schrijft weer dingen die onjuist zijn. De beslagvrije voet wordt gewoon geïndexeerd (de bvv voor een alleenstaande zonder kinderen is bijvoorbeeld van 2019 euro in 2024 naar 2071 euro in 2025 gegaan). Er zijn diverse websites waar je je bvv kunt narekenen, dus je ziet heel snel op het klopt of niet.
Kern van het probleem is dat je het op heel veel punten niet met het systeem eens bent - en juist dat is een zinloze discussie.
Voorbeelden:
- je bent het er niet mee eens dat je de boete uit de boeteclausule zou moeten betalen, want iemand kan dat ook afboeken;
- je bent het niet eens met de hoogte van de beslagvrije voet;
- je bent het er niet mee eens dat het inkomen van inwonende volwassenen meetelt;
- je bent her er niet mee eens hoe de WSNP werkt;
- je bent het niet eens met het systeem van hoofdelijke aansprakelijkheid;
- je bent het er niet mee eens dat er beslag gelegd wordt als je niet betaalt;
- je bent het er niet mee eens dat er geen informatie over je ex vertrekt mag worden;
- enz.
Zie je het patroon? Alles wat in jouw nadeel is, ben je het niet mee eens… Als ik daar een woord op moet plakken, is dat “slachtofferrol”.
En ik zeg dat om je te spiegelen, niet om je een trap na te geven. Want ik begrijp heel goed hoe beroerd en oneerlijk dit moet voelen. Maar: met die gevoelens kom je geen stap verder, het kost slechts heel veel energie.
Kern van het probleem is dat je het op heel veel punten niet met het systeem eens bent - en juist dat is een zinloze discussie.
Voorbeelden:
- je bent het er niet mee eens dat je de boete uit de boeteclausule zou moeten betalen, want iemand kan dat ook afboeken;
- je bent het er niet mee eens dat het inkomen van inwonende volwassenen meetelt;
- je bent het er niet mee eens dat er geen informatie over je ex vertrekt mag worden;
- enz.
Zie je het patroon? Alles wat in jouw nadeel is, ben je het niet mee eens… Als ik daar een woord op moet plakken, is dat “slachtofferrol”.
En ik zeg dat om je te spiegelen, niet om je een trap na te geven. Want ik begrijp heel goed hoe beroerd en oneerlijk dit moet voelen. Maar: met die gevoelens kom je geen stap verder, het kost slechts heel veel energie.
riddert
, witte angora
, kuklos
, Bromsax
, Speedy123
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk
O ja, is dat zo?
Volgens mij begrijpt u de hier gegeven adviezen niet; u doet er in ieder geval niets mee en u zoekt steeds opnieuw naar argumenten waarom uw standpunt correct is.
U heeft een boetebeding getekend. U bent hoofdelijk verantwoordelijk voor de schuld. U moet betalen.
Nu gaat u uitrekenen wat volgens u de schade is die de schuldeiser geleden heeft. Houd op met die onzin! Dat is volstrekt nutteloos.
Wanneer is die schuld ontstaan? Ik zag iets van 16 jaar. Was het in 2008? Realiseert u zich wel dat € 1000 uit 2008 met de wettelijke rente is aangegroeid tot € 4189 nu? U kunt het hier narekenen voor uw eigen situatie.
Houd op met dat zelfbeklag. In plaats van een fijn weekend met uw vriendin, zit u zich om zeven uur ‘s ochtends al weer druk te maken over het onrecht dat u in uw ogen wordt aangedaan. Betaal uw schuld (en ja, het is volledig uw schuld, letterlijk en figuurlijk). Probeer later eventueel een deel op uw ex te verhalen, maar betaal uw schuld.
Richt u op uw vriendin, volledig en zonder voorbehoud. Als u nog even zo doorgaat heeft ze er schoon genoeg van (ik inmiddels wel, zoals u merkt) en beëindigt ze de relatie. Dan bent u verder van huis.
kuklos
en Papegaaiduiker
vinden dit leuk
O, over die rente: op basis van de vaststellingsovereenkomst is er géén rente verschuldigd. Dat is daar immers niet in overeengekomen. Als het goed is, wordt dat dus ook niet in rekening gebracht. Dat is gunstig, want daardoor is iedere betaling/aflossing ook echt dat: een vermindering van de schuld.
Als ik invul vanaf 8-2-2008 tot 8-2-2025 met optie "wettelijke rente voor consumententransactie samengesteld" kom ik bij startbedrag van 1000,- op slechts 715 Euro rente uit.
Moneyman 1 ding dat hoofdelijk aansprakelijk en gezamenlijke afspraken waren bij mij hetzelfde. En dat is gedeelte dankzij jou uitleg mij duidelijk dat het 2 verschillende dingen zijn. Dat wist ik niet of in mijn ogen verkeerd ingelicht. Nu ik dat begrijp, begrijp ik ook waarom het op mij mag verhaald worden.
Daarnaast als ik een antwoord geeft dan slaat iedereen op tilt dat ik het er niet mee eens. Het ging over realistisch en niet realistisch. En ik was teleurgesteld in zijn antwoord. En dat is mijn goed recht en ik begrijp ook dat hij het mag weigeren. Weet je ik gisteren gewoon goed geslapen.
Het enige waar ik het niet eens mee bent is dat wspn. Dat is ook de enige puzzelstukjes wat ik niet kan plaatsen. En daar heb ik nog wel 100 vragen over waar ook jij Moneyman waarschijnlijk niet de antwoord op kan geven. En misschien niemand niet. Dus stellen heeft geen nut. De rest kan ik echt allemaal plaatsen dat zijt zo.
Erthandax nog een keer de schuld wordt betaald of ik op mijn kop ga staan of niet dat gebeurd. Mijn vriendin die lag op die tijdstip nog te slapen en ik las en reageerde onder genot van een bak koffie gewoon op de antwoord over dat de schuldeiser wel keuze heeft. Dat hij zijn keuze maakt is oké maar de punt is zoals je al lees ga er geen mooi lulverhaal van maken en antwoord gewoon met NEE.
Dit is dus echt het nadeel van letters. Het wordt verkeerd geïnterpreteerd. En dan nog even in tegenstelling tot twee dagen geleden waar het schuim op mijn bek stond, ben ik nu vrij relax.
En dan nog even focus op je vriendin. Dat heb ik gister ook gedaan. Filmpje gekeken, gezellig saampjes gekeken. Vandaag ga ik dat ook doen. En misschien vanavond nu de jongens het weekend op pad zijn even op mijn gemak de stress te ontladen
Als je begrijp wat ik bedoel.
En nu mag je ook het hartje indrukken van dat vind ik leuk. Want ik doe het zelf ook.
Daarnaast als ik een antwoord geeft dan slaat iedereen op tilt dat ik het er niet mee eens. Het ging over realistisch en niet realistisch. En ik was teleurgesteld in zijn antwoord. En dat is mijn goed recht en ik begrijp ook dat hij het mag weigeren. Weet je ik gisteren gewoon goed geslapen.
Het enige waar ik het niet eens mee bent is dat wspn. Dat is ook de enige puzzelstukjes wat ik niet kan plaatsen. En daar heb ik nog wel 100 vragen over waar ook jij Moneyman waarschijnlijk niet de antwoord op kan geven. En misschien niemand niet. Dus stellen heeft geen nut. De rest kan ik echt allemaal plaatsen dat zijt zo.
Erthandax nog een keer de schuld wordt betaald of ik op mijn kop ga staan of niet dat gebeurd. Mijn vriendin die lag op die tijdstip nog te slapen en ik las en reageerde onder genot van een bak koffie gewoon op de antwoord over dat de schuldeiser wel keuze heeft. Dat hij zijn keuze maakt is oké maar de punt is zoals je al lees ga er geen mooi lulverhaal van maken en antwoord gewoon met NEE.
Dit is dus echt het nadeel van letters. Het wordt verkeerd geïnterpreteerd. En dan nog even in tegenstelling tot twee dagen geleden waar het schuim op mijn bek stond, ben ik nu vrij relax.
En dan nog even focus op je vriendin. Dat heb ik gister ook gedaan. Filmpje gekeken, gezellig saampjes gekeken. Vandaag ga ik dat ook doen. En misschien vanavond nu de jongens het weekend op pad zijn even op mijn gemak de stress te ontladen
En nu mag je ook het hartje indrukken van dat vind ik leuk. Want ik doe het zelf ook.
Moneyman over dat rente en over de boete laat ik allemaal uitzoeken. 
Moneyman
vindt dit leuk
OK, nou, houd dat relaxe vast 

Upsalot
vindt dit leuk
Als je om 6 uur ‘s’ ochtends de nos pagina of mijn eigen topic moet lezen. Dan kies ik toch voor de topic want om mijn eigen boosheid en lompheid kan ik gewoon om lachen.
16again
vindt dit leuk
U heeft gelijk. Ik had over het hoofd gezien dat de optie nog op handelstransacties stond. Excuus.
Bovendien wees Moneyman erop dat is er niets over rente afgesproken, zodat die dan ook niet verschuldigd is. Nogmaals excuus.
Maar toch (ja, ik kan ook doorzeuren). Als de schuldeiser het boetebedrag destijds netjes in één keer had ontvangen, dan had hij nu aanzienlijk meer op zijn eenvoudige spaarrekening gehad. Daarvan was TS zich niet voldoende bewust, was mijn indruk.
U ziet ik ben ook de beroerdste niet
Erthandax ik heb ook zitten denken over als, als ik wist dat dit een schuld was waar ze mij alleen verantwoordelijk kunnen stellen dan had ik het gelijk 15 jaar geleden op de grote schuldenhoop gegooid en was ik er vanaf geweest. Maar ik wilde dat mijn ex mee ging betalen. Uiteindelijk niet gebeurd. Kan daar heel lang over na denken maar dat maak voor nu niet uit.
Mijn oma zei altijd: Als mijn tante klootjes had gehad was het mijn oom geweest.
Mijn oma zei altijd: Als mijn tante klootjes had gehad was het mijn oom geweest.
Moneyman schreef: ↑08 feb 2025 10:28Kern van het probleem is dat je het op heel veel punten niet met het systeem eens bent - en juist dat is een zinloze discussie.
Voorbeelden:
- enz.
Erthanax schreef: ↑08 feb 2025 10:37[quote=Upsalot post_id=2996765 time=1738994574
Houd op met dat zelfbeklag. In plaats van een fijn weekend met uw vriendin, zit u zich om zeven uur ‘s ochtends al weer druk te maken over het onrecht dat u in uw ogen wordt aangedaan. Betaal uw schuld (en ja, het is volledig uw schuld, letterlijk en figuurlijk). Probeer later eventueel een deel op uw ex te verhalen, maar betaal uw schuld.
Ik wil toch nog reageren op deze reactie.
Moneyman het klopt ook ik ben het niet eens met het systeem of met de maatschappij. Ga ik ook niet om liegen maar dat is jaren zo.
En Erthandax de regel wat jij schreef dat het mijn schuld is dat is te kort door de bocht.
Ik neem aan dat er wel begrepen word dat dit stukje niet de enige is wat er speelt. Maar wel het bekende druppel.
En dit gaat niet alleen om financiële zaken maar ook zaken met jeugdzorg. En 1 ding hebben al de zaken met elkaar gemeen dat is elk probleem begint bij haar. Zelfs in dit geval zij verzuimt zich te houden aan de afspraken tussen haar en mij. Waardoor dit probleem bij mij komt.
Door deze dingen vind ik dat zij hoofdelijk aansprakelijk had moeten zijn. Nog even benadrukken ik weet dat de wet anders werkt.
Wat ik dus niet begrijp is dat zij is dat zij de recht mag behouden op privacy. Zegt niet iedereen maar sommige mensen moeten die recht gewoon kwijtraken.
Zelfde geld voor het wspn dat is ook iets waar ze geen recht op had. Hoe kan je iemand die al meerdere keren schulden heeft gehad waar andere voor betaald hebben gewoon toelaten????
Goed, dat is het nadeel als je met een narcistische borderliner bent geweest.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik schrijf het tijdens mijn rustpauzes tijdens mijn training.
Dit wilde ik er toch nog even over kwijt. Was ook gelijk mijn schrijftherapie sessie
Veel van die frustraties begrijp ik wel hoor. Ik kom ze in de dagelijkse praktijk veel vaker tegen. En als je met recht werkt, dan weet je dat recht niet altijd hetzelfde is als rechtvaardig.
Het enige wat belangrijk is, is dat je feiten en emoties goed onderscheidt. Dus bijvoorbeeld enerzijds accepteren dat de WSNP werkt zoals die werkt, en anderzijds mag je daar prima iets van vinden wat je hier niet eens op mag schrijven.
Maar het gaat fout als je de emotionele standpunten als argument in de feitelijke discussie gebruikt. En dat is waar mensen hier je voor proberen te behoeven, want dat levert nooit een goede uitkomst op.
Het enige wat belangrijk is, is dat je feiten en emoties goed onderscheidt. Dus bijvoorbeeld enerzijds accepteren dat de WSNP werkt zoals die werkt, en anderzijds mag je daar prima iets van vinden wat je hier niet eens op mag schrijven.
Maar het gaat fout als je de emotionele standpunten als argument in de feitelijke discussie gebruikt. En dat is waar mensen hier je voor proberen te behoeven, want dat levert nooit een goede uitkomst op.
Upsalot
vindt dit leuk
-
Moneyman, dat feiten en emoties van de schuld kan ik onderscheiden maar dat wspn zal even duren denk ik.
En angora bipolair en borderliner wel.Zijn vastgesteld en Narcistisch is mij eigen conclusie. Symptomen zijn niet veel anders.
En angora bipolair en borderliner wel.Zijn vastgesteld en Narcistisch is mij eigen conclusie. Symptomen zijn niet veel anders.
Nu ik heb ik nog 1 vraag. Ik ben nu papieren aan het na lopen. Nu heb ik wat gevonden en ik had het toen tijdens de discussie even over gehad. Dit is een andere zaak. Van tussen mij en ex vrouw. Ik heb hier dus een uitspraak van het gerecht over dat ex vrouw onterecht loonbeslag op mij had gelegd. En dat ik daar recht op heb om terug te krijgen. En met bijbehorende brief van de advocaat. Dat ik recht heb op het geld maar dat ik moest wachten om het terug te eisen. Omdat je van een kale kip niet kan plukken.
Kan dit verjaren en worden zulke dingen ook meegenomen onder een schone lei? Dit lijkt mij geen schuld(Mijn woord er voor is stelen maar ik weet niet hoe het anders zou heten)
Kan dit verjaren en worden zulke dingen ook meegenomen onder een schone lei? Dit lijkt mij geen schuld(Mijn woord er voor is stelen maar ik weet niet hoe het anders zou heten)
Als die uitspraak van vóór de WSNP van je ex is, kan je die vordering niet meer incasseren.
Nu we ruim een maand verder zijn. Heb ik toch een vraag. Er is nu een advocaat mee bezig want er zijn wat fouten gemaakt. Volgens haar hoef ik niks te betalen. Advocaat kon mijn vraag niet beantwoorden. Het is nu meer dan een maand bezig en hoe lang kan het duren voordat het opgelost is? Op de een of andere manier loopt het beslag door tot er anders wordt beslist. Terwijl ze al een brief met feiten hebben gekregen. Is natuurlijk vervelend dat er zo veel lijnen zijn. Mijn advocaat, hun advocaat, deurwaarder veel te veel mensen die er mee bemoeien.