Ervaring met SIBS PAGAMENTO, S.A.?
Ervaring met SIBS PAGAMENTO, S.A.?
Vanmorgen, bij het inzien van de bankrekening, stond er bij de berichten een aankondiging van een nieuwe doorlopende incasso. Het bleek te gaan om SIBS PAGAMENTO, S.A. De tegenrekening begint met NL64BNPA…
Het lijkt om een Portugese bank te gaan. De naam, rekeningnummer, incassant ID en kenmerk machtiging zeggen mij allemaal niets. Er is geen omschrijving.
Weliswaar ben ik begin vorig jaar in Portugal geweest, maar bij mijn weten zijn er geen tolgelden o.i.d. verschuldigd, Dit heb ik tijdens en na de reis gecontroleerd.
Heeft iemand ervaring met deze instelling? Het gaat om een gering bedrag, maar ik vertrouw het niet. In ieder geval heb ik de incasso op voorhand geweigerd.
Het lijkt om een Portugese bank te gaan. De naam, rekeningnummer, incassant ID en kenmerk machtiging zeggen mij allemaal niets. Er is geen omschrijving.
Weliswaar ben ik begin vorig jaar in Portugal geweest, maar bij mijn weten zijn er geen tolgelden o.i.d. verschuldigd, Dit heb ik tijdens en na de reis gecontroleerd.
Heeft iemand ervaring met deze instelling? Het gaat om een gering bedrag, maar ik vertrouw het niet. In ieder geval heb ik de incasso op voorhand geweigerd.
-
Re: Ervaring met SIBS PAGAMENTO, S.A.?
Sibs Pagamentos is een betaalsysteem. Zij incasseren geld voor derden. U zal aan een bedrijf een incasso hebben afgegeven die via deze partij geïncasseerd word.
Mocht u inderdaad van niets weten, dan zal de uiteindelijke partij achter de incasso vanzelf met u contact opnemen. Dan weet u of het te vertrouwen is of niet.
Mocht u inderdaad van niets weten, dan zal de uiteindelijke partij achter de incasso vanzelf met u contact opnemen. Dan weet u of het te vertrouwen is of niet.
Weigering is toch prima als u zich niet bewust bent van een nieuwe doorlopende incasso. Als een partij meent dat u hun maandelijks geld verschuldigd bent, dan zullen ze vanzelf wel contact met u opnemen.de auditu schreef: ↑14 feb 2025 14:32Vanmorgen, bij het inzien van de bankrekening, stond er bij de berichten een aankondiging van een nieuwe doorlopende incasso. Het bleek te gaan om SIBS PAGAMENTO, S.A. De tegenrekening begint met NL64BNPA…
Inderdaad NeoDutchio en Speedy, als het bona fide is, komt men wel in de lucht met hopelijk de informatie die nu ontbreekt.
Laatst gewijzigd door de auditu op 14 feb 2025 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Staat er geen bericht in je berichtenbox dat er een nieuwe automatische incasso actief is? Bij ING is dat wel zo.
Ik zag het in de berichtenbox. Over enkele dagen zou de eerste afschrijving zijn.
ah check. Dat had ik ook gewoon kunnen lezen 

Volgens mij is "BNPA" de zg. "Identifier" van BNP Paribas; geen Portugese bank, maar een internationale bank met wortels in Nederland en Frankrijk.
Heeft u wellicht en mogelijk onbedoeld via een website een abonnement afgesloten?
Heeft u wellicht en mogelijk onbedoeld via een website een abonnement afgesloten?
Ik kan niets bedenken.
Ze hebben je naam, adres en rekening nummer nodig om een automatische incasso te starten.
Dus meteen terughalen dat geld bij je bank. Afwachten op een reactie en alert blijven. Blijven ze proberen om het te incasseren en je weet zeker dat het niet klopt een MOI starten bij jouw bank.
https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... aatregelen
Dus meteen terughalen dat geld bij je bank. Afwachten op een reactie en alert blijven. Blijven ze proberen om het te incasseren en je weet zeker dat het niet klopt een MOI starten bij jouw bank.
https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... aatregelen
Ja, heb ik gezien in de OP. Maar vooral een automatische incasso wordt soms automatisch herhaald als de incasso niet gelukt is. Of dat automatisch gaat of door de incassant apart getriggerd wordt weet ik niet.
Ik heb ook een zoiets bij de hand gehad. Uiteindelijk bleek dat ik bij het online bestellen van een pizza bij die bekende keten (iets met vallende steentjes) "dit bedrag afronden" had aangeklikt, dit beetje geld wordt daarna separaat van de rekening gehaald. Dit was bij mij ook een onbekende buitenlandse bank en heeft mij ook hoofdbrekens gekost om dit uit te pluizen.
Bleek in mijn geval een automatische tolweg afschrijving te zijn. Nu ten onrechte de betaling geweigerd. Ook lastig omdat er in de beschrijving niets is te herleiden naar de bron.
Bij mij is via dezelfde bank ook een klein bedrag, €3,02 afgeschreven, heb mij suf gedacht. In mijn geval is het de tolbetaling voor de nieuwe blankenburg tunnel, deze wordt automatisch afgeschreven.
In mijn geval gaat het om € 4,53. Het zou dus heel goed om 3 passages á € 1,51 kunnen gaan. Jammer genoeg is dat nergens uit af te leiden.
Bedankt voor deze reaktie.
Bedankt voor deze reaktie.
-
Sibs Pagametos incasseert blijkbaar voor MOVE IZI. De nieuwe Blankenburgtunnel A24 maakt gebruik van hun service.
Heb ze ook net gestorneerd, kwartje viel wat later. Ze komen vanzelf weer aanbellen neem ik aan.
Heb ze ook net gestorneerd, kwartje viel wat later. Ze komen vanzelf weer aanbellen neem ik aan.
Maar die automatische afschrijving voor de tol moet dan toch ergens geregeld zijn? Je rekeningnummer komt niet uit de lucht vallen toch?
https://move-izi.nl/nl/tol-prijzen
https://move-izi.nl/nl/tol-prijzen
Ik heb inderdaad onlangs automatische betaling voor de tunnel geregeld bij Move-izi. Bij de omschrijving is niets ingevuld. Er is niet uit op te maken voor wie of wat het bestemd is. De suggestie van LeanSK zou weleens de verklaring kunnen zijn. Het komt overeen met 3 maal het toltarief.
Ik heb de vraag aan Move-izi gesteld betreffende het bankrekeningnummer.
Waarschijnlijk moet ik nu moeite gaan doen om de incasso weer vrij te geven.
Ik heb de vraag aan Move-izi gesteld betreffende het bankrekeningnummer.
Waarschijnlijk moet ik nu moeite gaan doen om de incasso weer vrij te geven.

Er staat wel bij Move-izi dat ze een Portugese bankrekening hebben.
Voor aanmelden bij Flitsmeister moet u de app downloaden via hun website.
MOVE-IZI heeft een Portugees bankrekeningnummer.
Automatisch tol betalen voor de A24 kan alleen via de aanbieders op deze website. Andere aanbieders zijn er niet (of ze zijn niet echt).
Voor aanmelden bij Flitsmeister moet u de app downloaden via hun website.
MOVE-IZI heeft een Portugees bankrekeningnummer.
Automatisch tol betalen voor de A24 kan alleen via de aanbieders op deze website. Andere aanbieders zijn er niet (of ze zijn niet echt).