Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Neem bijvoorbeeld al 3 jaar oorlog, het enigste wat Europa heeft gedaan is geld sturen. Laat hun maar vechten.
In Europa komen ze er net pas achter dat ze moeten gaan racen om AI. Als je gaat kijken naar hoe we afhankelijk waren van een land waar niet vertrouwd werd, maar toch netjes gas dat bleven kopen. Zelfs sinds de oorlog bezig is hebben we Rusland goed ondersteund.
Laten we het dan maar niet hebben sws 1 verdrag wat Nederland heeft getekend waar ze zich niet aan houden, maar ergens toch belangrijk is.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Onkruid71 schreef:
19 feb 2025 21:26
Neem bijvoorbeeld al 3 jaar oorlog, het enigste wat Europa heeft gedaan is geld sturen.
Sommige mensen zit thuis voor de TV te zanikken, anderen reizen met patat naar her oosten.

Afbeelding

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Iedereen bedankt!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
Neem bijvoorbeeld al 3 jaar oorlog, het enigste wat Europa heeft gedaan is geld sturen. Laat hun maar vechten.
In Europa komen ze er net pas achter dat ze moeten gaan racen om AI. Als je gaat kijken naar hoe we afhankelijk waren van een land waar niet vertrouwd werd, maar toch netjes gas dat bleven kopen. Zelfs sinds de oorlog bezig is hebben we Rusland goed ondersteund.
Laten we het dan maar niet hebben sws 1 verdrag wat Nederland heeft getekend waar ze zich niet aan houden, maar ergens toch belangrijk is.
Man man man... Heb je na die drie jaar nog steeds niet door dat het een vrij complex geheel is als je wil voorkomen dat de halve wereld in die oorlog wordt meegezogen?

Onkruid71

Dat is altijd de reactie van politici, het is complex, we werken er allemaal hard aan, en dan duurt het allemaal lang.
Maar ik vraag me af wat de intentie van Europa eigenlijk was, 3 momenten zijn er geweest dat Oekraïne een goede positie had om te onderhandelen, want de oorlog is toch niet te winnen. Maar Europa stuurde alleen maar geld.
En Oekraïne vroeg ook alleen maar geld en wapens.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Tuurlijk, jij zou het binnen 24 uur opgelost kunnen hebben, is het niet? Waarom heb je dan niks van je laten horen? Dan kan je wel klagen dat anderen te weinig doen, maar zelf sta je toch ook niet aan het roer.

Onkruid71

witte angora schreef:
19 feb 2025 22:43
Tuurlijk, jij zou het binnen 24 uur opgelost kunnen hebben, is het niet? Waarom heb je dan niks van je laten horen? Dan kan je wel klagen dat anderen te weinig doen, maar zelf sta je toch ook niet aan het roer.
Dat is wel een makkelijke manier van ontkenning, zeggen maar jij doet ook niks. Maar goed.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
Je vergeet militair materieel, humanitaire hulp, infrastructurele hulp (generatoren, transformators, medische apparatuur), training, opvang van vluchtelingen - de getallen per land vind je op de site van de UNHCR en inderdaad, begrotingshulp, garant staan voor leningen of het overnemen van leningen.

Nog een aanvulling op een eerdere post van mij:
Jablan schreef:
07 feb 2025 19:55
Consumenneke schreef:
07 feb 2025 14:35
Putin heeft een campagne gelanceerd die alle Ruslandvrienden aanmoedigt naar Rusland te migreren
Zijn economie is aan krimpen/instorten, hij heeft dringend arbeidskrachten nodig.
Ik had al de bevolkingsopbouw genoemd. Totaal vergeten erbij te vermelden: de ca. 900.000 Russen, die het land in 2022 hebben verlaten. Het gaat hier om een brain drain: in dit getal zitten bijv. 50.000 ict'ers. Dit verlies heeft stevig effect op Ruslands toekomst.

Langzaam aan wordt deze weken duidelijk, dat de inwoners van de VS niet één, maar twee buikspreekpoppen hebben gekozen. Trump herhaalt wat Putin vindt; Vance herhaalt wat Musk vindt. :roll:
Het enige, dat helpt, is alle normale omgangsvormen vergeten en keihard terug schreeuwen. Of met hulp van kunstmatige intelligentie de sociale media overspoelen met dagelijkse satire. (De gezichten van beiden zijn erg geschikt om er een andere mond in te monteren.) Zou wel eens kunnen werken ...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
Neem bijvoorbeeld al 3 jaar oorlog, het enigste wat Europa heeft gedaan is geld sturen.
… en jij zegt dat je weet wat er speelt…? Als dat waar zou zijn, zou je dit soort onjuistheden niet opschrijven.

Onkruid71

Moneyman schreef:
19 feb 2025 23:29
Onkruid71 schreef:
… en jij zegt dat je weet wat er speelt…? Als dat waar zou zijn, zou je dit soort onjuistheden niet opschrijven.
En waarom is dit onjuist?

Moneyman

Dat kan je o.a. 2 berichten terug al lezen.

Onkruid71

Moneyman schreef:
20 feb 2025 00:53
Oh misschien had ik geld sturen voor je helemaal moeten in details moeten noemen. Maar dat neemt nog niet weg waar de pogingen van Europa zijn gebleven om iets op te lossen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De VS heeft ook niets meer gedaan en dan nu zit er Trump die bezig is de oorlog te verlengen.

Moneyman

Onkruid71 schreef:
20 feb 2025 01:44
Moneyman schreef:
20 feb 2025 00:53
Oh misschien had ik geld sturen voor je helemaal moeten in details moeten noemen. Maar dat neemt nog niet weg waar de pogingen van Europa zijn gebleven om iets op te lossen.
Wat een ontzettend slechte manier om te zeggen dat dat wat je schrijft weer eens niet klopt :roll:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb er geen probleem aan om te begrijpen dat wanneer onkruid "geld" zegt dat hij daarmee activa bedoelt. Spullen die voor geld te kopen zijn danwel meteen spullen ipv geld. Meer een kwestie van ook iets niet willen begrijpen om vooral dwars te kunnen liggen.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
20 feb 2025 11:40
Ik heb er geen probleem aan om te begrijpen dat wanneer onkruid "geld" zegt dat hij daarmee activa bedoelt. Spullen die voor geld te kopen zijn danwel meteen spullen ipv geld. Meer een kwestie van ook iets niet willen begrijpen om vooral dwars te kunnen liggen.
Ja, of iemand gebruikt gewoon de juiste bewoordingen zodat anderen niet hoeven te raden wat hij bedoelt. Taal en communicatie hebben spelregels omdat anders niemand elkaar nog begrijpt.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Op dit forum is het normaal not done om op taalfouten te reageren of te ageren.
Maar zelfs met de vertaling van Deltoer, als je van geld activa maakt blijft het vreemd. Maak er dan maar activa van. Kruidvat is toch eigenlijk een zeer belezen persoon. Maar zijn geschriften zijn vaak warrig.

"Oh misschien had ik geld (activa) sturen voor je helemaal moeten in details moeten noemen."

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Thijs124 schreef:
20 feb 2025 13:59
Kruidvat is toch eigenlijk een zeer belezen persoon.
Ik ga altijd naar de etos.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Etos hebben we hier niet.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Onkruid71 schreef:
20 feb 2025 01:44
Oh misschien had ik geld sturen voor je helemaal moeten in details moeten noemen.
Al meer dan tien jaar vechten Europese vrijwilligers aan beide kanten mee.

De laatste jaren worden er behalve militaire hulpmiddelen ook hulpgoederen voor de bevolking verscheept. Friese truckers zitten niet thuis op de bank te mopperen, maar doen daadwerkelijk iets. Net als collega's uit Apeldoorn. Vrijwilligers uit alle hoeken van de bevolking zamelen geld in voor drones en bestelwagens.

Ik reken op een royale donatie van onkruid om straks de mijnenvelden te overwoekeren! :mrgreen:

Plaats reactie