LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Even bijpraten

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
magda

Even bijpraten

Ongelezen bericht door magda »

Ik ben er een poosje tussenuit geweest. Wel het e.e.a. gelezen, maar er staat zo veel.
Ik ben dus ook een eegaleaser, omdat mijn man een contract heeft zonder mijn handtekening. Ik heb uiteraard vernietigd bij Dexia, maar wat gebeurt hiermee? Voor zover ik na kan gaan, niente. Ik heb Dexia diverse malen gesommeerd terug te storten, maar tot op heden niets gebeurd. Ik heb wel goed begrepen, dat je eigenlijk moet gaan procederen, maar dat loont bijna de moeite niet. Ik heb eens gevraagd bij Dommerholt en van Dijk, wat dit nou eigenlijk kost: maar liefst 3500 euro minimaal. Ik heb het idee, dat er door de heren advocaten een behoorlijk slaatje uit wordt geslagen. Het is toch zo, dat als ze zo'n geval 1 of 2 keer behandeld hebben, het een kwestie van routine geworden is en waarom het dan zoveel moet kosten? Ik heb er niet zo veel geld in zitten, maar toch wel zoveel om je er druk over te maken. Maar ik vrees, dat als ik niet procedeer ik naar dat geld kan fluiten.
Bij vrijwel alle rechtzaken wordt e.e.a. gezien als huurkoop en waarom is het dan nodig om toch weer iedere keer een procedure aan te spannen. Om de heren advocaten en rechters zo veel mogelijk geld te laten verdienen? Van Dexia krijg ik wel iedere keer een brief, maar er wordt steeds teruggevallen op die rechtzaak in Amsterdam. De andere positieve uitspraken worden volkomen genegeerd. Als ik iets niet betaal, krijg ik een incassobureau aan de deur, waarom gebeurt dit bij Dexia dan niet?
Ik ben dus in de situatie, dat ik niet weet, wat nou te doen. Is die huurkoop-affaire eigenlijk nog bij de Hoge Raad?
Wie heeft nog iets van advies?
Ik kreeg ook nog de volgende site http://www.leaseproces.nl/. Is wel wat goedkoper, maar uiteindelijk schijnt het duurder uit te pakken.

M

Jan

Re: Even bijpraten

Ongelezen bericht door Jan »

Magda,

Pluis het forum nog eens goed uit. Er zijn/worden talloze collectieve acties gestart waar de prijzen AANZIENLIJK lager liggen.

Zoek ook eens op PAL (Platform Aandelen Lease)

Oh ja, om ergernis en tijdverspilling te besparen. Negeer de postings van Andre de Croos (ookwel Croosjes). Die werft zieltjes voor zijn telecom-company.

Succes!

Jan

Kor S

Ongelezen bericht door Kor S »

hoewel waarschijnlijk goed bedoelt niemand van ons zit te wachten op meer big bill.s van telecompanys.dat ben ik roerend met je eens jan. zoo ga je niet met elkaar om. althans,dit zou ik niet op mijn geweten willen hebben en magda,buro rechtshulp . heb je daar je zaak al voorgelegd? h g kor :wink:

aandelenlease.info

Ongelezen bericht door aandelenlease.info »

Beste Magda,

Ik nodig u uit om naar de gratis informatieavond te komen die het Platform Aandelenlease verzorgt op 30 maart 2005 te Tilburg. De advocaten van aandelenlease.info zullen een lezing geven en vragen van de bezoekers beantwoorden. Indien de tijd dit toestaat bespreken wij gaarne uw individuele mogelijkheden. Ik kan mij voorstellen dat u vreest dat advocaten over de rug van gedupeerden rijk worden, maar het is uiteindelijk de bank - die tegen beter weten in - volhardt in haar standpunten en daardoor het opstarten van rechtszaken onvermijdelijk maakt..

Wij hopen u hiermede van dienst te zijn geweest.

Aandelenlease.info
Mr. R.H.J.M. Silvertand (advocaat & procureur)

www.aandelenlease.info
[email protected]

magda

Bedankt voor uw antwoord, mijnheer Silvertand en voor uw uitnodiging. Maar ik woon zelf in Lelystad en dan is Tilburg toch wel een eind weg.
Helaas ben ik niet zo mobiel (WVG), dus dat zal wel niet lukken.
Ik vind echter wel, dat de tarieven voor advocaten toch wel erg hoog zijn. Het moet toch zo kunnen, dat bv. een groepje door 1 advocaat wordt behandeld en de kosten gedeeld kunnen worden. Voor alle eegaleasers is de start van het proces allemaal hetzelfde. Er is geen 2e handtekening, dus huurkoop en vernietigbaar (wat ik dus gedaan heb).
Of zie ik dit verkeerd?

M

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Magda je bedoelt dan is het contract niet geldig en kan de rechter het vernietigen.(m.a.w. onbestaand=alles terug) Vernietigbaar wil zeggen schadevergoeding bv bij misleiding.

magda

Over "misleiding" wil ik het niet eens hebben, omdat ik dit niet kan bewijzen. Ik ben indertijd gebeld door Dexia en er is mij toen verzekerd, dat ik nooit meer kwijt zou zijn dan mijn eigen inleg, dus de rente (althans zo werd het voorgesteld). Maar nogmaals, bewijzen kan ik dit niet.
Maar er ontbreekt een 2e handtekening en dan is bij vrijwel alle procedures het contract naar de prullenbak verwezen. Het moet dus als niet bestaand beschouwd worden en moet dat geld dus terugkomen. Het is mij dus niet duidelijk, waarom er altijd individueel een uitspraak moet komen. En als de Hoge Raad nu beslist, dat er inderdaad sprake is van huurkoop, kan ik dan op mijn beurt een incasso-bureau inschakelen? Dit geval is toch bij de Hoge Raad?
Het uitgangspunt (geen 2e handtekening) is toch in alle gevallen gelijk.
Of stel ik dit te simpel voor?

M

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Als je contracten een vorm van huurkoop zijn dan had er gewoon een tweede handtekening moeten staan. De bank is hierdan slordig in geweest en in gebreke beleven door die handtekening niet te vragen.

Belangrijk is dat je het contract door je echtgenoot laat vernietigen.
(er is hier een termijn voor van 3 jaar)

Gezien het verslag opgesteld door de jurische adviseurs vande hr .Oosting, (vorig Jaar)gaat Dexia het ook voor de Hoge Raad verliezen in de Eegasituatie.

Door de vernietiging door je echtgenoot zou Dexia je kunnen verwijten dat je ter kwader trouw hebt gehandeld. Dus als het goed was afgelopen had je geen vernietiging ingeroepen.
Tja als ik je verhaal lees heb niet het idee dat je te kwader trouw hebt gehandeld.

De goedkoopste advocaten zijn tot nog toe www.leaseproces.nl

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Magda mail Ton eens. Ik ben ook aan het procederen, samen met 35 anderen in 1 groep. Ieder geval wordt individueel beschreven.
Dit drukt de kosten.

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Door de vernietiging door je echtgenoot zou Dexia je kunnen verwijten dat je ter kwader trouw hebt gehandeld.

Gebreken en leugens komen pas aan het licht als een product niet voldoet als is beloofd.

groetjes

magda

Mijn man heeft dit contract gesloten, maar zonder mij mee te laten tekenen. Hij wist echter ook niet beter, dus later kwam pas aan het licht, dat ik ook mee had moeten tekenen. Ik heb dus dit contract vernietigd met een verjarings-clausule.
Maar Ton, wie is dat?

M

Janneke52

Wie Ton is:
Kijk even bij de topic: advocaat zegt afwachten nu.
Daat staat hij onder aert0001 en er staat een envelopje bij zijn naam. Als je dat aanklikt kun je hem een mail sturen en je situatie uitleggen.
Hij voegt groepen samen zodat je met meerdere mensen een advocaat kunt nemen (heeeeel simpel gezegd)

magda

OK, ik ga eens kijken.
Maar "te kwader trouw", hoe bedoel je dat? Ik wist niet eens, dat hij een dergelijk contract had.

M

saleh01

Ongelezen bericht door saleh01 »

Hallo Magda

Kijk eens op 2 febr. bij gezamelijke aktie voor eegaleasers.
Daar staan 4 mogelijkheden, ook bij jou in de buurt. En niet zo duur.

Sterkte Bootje

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

Magda, oordeel zelf over de dingen en informeer naar verschillende organisaties en vergelijk dit met elkaar. Bij een organisatie moet eerst een lage( €500, -) inleg doen afrekening tussen 3000/5000 euro en bij de andere weet je gelijk waar je aan toe bent en komen naderhand geen kosten er bij. Informeer hierna.Dit kan een verschil van duizende euro zijn.

Vrgr.Andre

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

[email protected]

morgen in het P.S.V. stadion,

Ton

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

Janneke52,als ik niet de waarheid vertel zoals jij dat zegt zonder bewijs.
Laat ik het dan zo zeggen:

Wat was jou eerste inleg?

Weet jij de totaal kosten van het proces of is dat geheim voor andere gedupeerden op dit openbare forum?

Groepsproces georganiseerd door ton(prima) en toch persoonlijk aansprakelijk voor de kosten,dus alleen groepskorting bij inleg en dan verder?.Welke prijs?

Vertel jij dan de waarheid,maar wel de waarheid spreken.Dan zal je zien dat die van mij ook klopt.

vrgr.Andre

Janneke52

Groepsproces georganiseerd door ton(prima) en toch persoonlijk aansprakelijk voor de kosten,dus alleen groepskorting bij inleg en dan verder?.Welke prijs?
LEER TOCH EENS EERST BEGRIJPEND LEZEN!!!!

Onze rechtszaak is al bijna 1 jaar bezig en tot nu toe hebben wij alleen het eerste bedrag betaald. Wat hierna komt zie ik wel!!!
Als we als groep verder gaan worden de kosten weer gedeeld.

En MIJN MENING is, liever iets meer betalen dan er na die tijd achter komen dat het niet lukt voldoende bellers aan te brengen, en DAN ALSNOG zelf moeten betalen.

WIJ weten wat we kwijt zijn voor de eerste aanleg en kunnen zelf beslissen of we meedoen of niet.

Het valt me op dat je IEDEREEN, maar dan ook iedereen aanvalt over de prijs maar zelf nooit prijzen noemt als je geen bellers aan kunt brengen.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Croosjes,

Vertel eens over welke veertig euro heb jij het?
Over wazig gesproken!!!!

Je hebt het snel veranderd Croosjes! Geen nood, het origineel staat hieronder in het kader. Zo zie je maar dat jij ook niet altijd de waarheid schrijft!!

Laatst aangepast door pluutje op 17 Mrt 2005 14:35, in totaal 1 keer bewerkt
Geplaatst op 17 Mrt 2005 12:31 door croosjes
--------------------------------------------------------------------------------
Piet,hier vraag je toch om:vertel eens wat de gedupeerden voor die veertig euro krijgen,geen proces en geen advocaat over wazig gesproken.

Die advocatenkantoor waar jij op doelt kost tussen € 3000,-en €5000,- toch.

vrgr.Andre

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

maar wel de waarheid spreken.Dan zal je zien dat die van mij ook klopt.

vrgr.Andre

Gesloten