Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
01 mar 2025 08:37
Thijs124 schreef:
28 feb 2025 23:41
Het internet is hier vandaag zo langzaam als 30 jaar geleden toen we nog met de telefoonhoorn moesten inloggen. Trrrrrr. Piep piep trrrrrr.piep
Dat viel me ook al op. Kennelijk is er ergens een datakabel doormidden.
Opvallend dat ik vanmorgen ineens ook geen verbinding met de telefoon had. Intussen werkt het weer, maar toch...

Ben blij dat ik niet alles via dat rare internet heb geregeld.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
01 mar 2025 08:37
Thijs124 schreef:
28 feb 2025 23:41
Het internet is hier vandaag zo langzaam als 30 jaar geleden toen we nog met de telefoonhoorn moesten inloggen. Trrrrrr. Piep piep trrrrrr.piep
Dat viel me ook al op. Kennelijk is er ergens een datakabel doormidden.
Maar bij mij is het iteraard kabel/draadloos.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nevyn schreef:
01 mar 2025 05:02
Ben vroeg wakker en zit na 3 ziekte dagen even het nieuws te kijken.
Denk dat we over 4 jaar.
Keizer Trump, keizer Poetin en keizer Xi Jinpin hebben.
Hoe ze aardbol gaan verdelen zullen we wel zien.
De natte droom van sommigen op dit forum....

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Over uw natte dromen zullen we het maar niet hebben....

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede morgen lieve mensen.
Ik had nog een kleine vraag over de rechtszaak.

Stel ik word op 28 maart (dan is de uitspraak) in het gelijk gesteld.
Hoe krijg ik de gemaakte advocaatkosten terug?
is het verstandig om dit aan de advocaat te vragen, of is er iemand op dit forum die het antwoord weet op deze civiele zaak? (ik tegen de WBV) Als ik verlies loop ik 1 verdieping naar boven op mijn werk om mij aan te melden voor Schuldhulpverlening. Hier moest de rechter wel om lachen.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Je weet toch hoe het werkt binnen een Gemeente. De linker weet niet wat de rechter doet :mrgreen:
Wat betreft de kosten dat is bekend toen je het proces startte.

Dagkoers

Ik bedoel, dat de WBV niet weet hoeveel mijn advocaatkosten zijn.
Hoe krijg ik dat terug? (als ik win)

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je hebt zelf die dure advocaat in dienst genomen. Ik heb er verder echt geen verstand van maar ik verwacht niet dat iemand die advocaat voor je gaat betalen. De rechter kan bepalen wie de advocaat kosten betaald. Maar de wbv heeft toch de rechtszaak aangespannen, jij toch niet. Je had dan vermoedelijk voor een toevoeging, pro deo heet dat geloof ik, kunnen gaan, maar die hebben heel andere tarieven.
Voor zoiets heb ik nu weet wel een verzekering voor. Die hebben voor mij wel in zaken geprocedeerd en gewonnen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In huurgeschillen die voor de kantonrechter gebracht worden is bijstand van een advocaat niet verplicht.
De gedaagde Dagkoers in dit geval heeft er zelf voor gekozen om zich door een advocaat bij te laten staan en kan in de regel de gemaakte kosten niet op de eiser verhalen tenzij de kantonrechter anders beslist.

Dagkoers

Dus als ik verlies.... Moet ik de advocaat betalen van de WBV, maar als ik win krijg ik niks?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat kan alleen de rechter beslissen. De wbv is de rechtszaak toch begonnen? Voor jou is het verdedigen.

Dagkoers

Bedankt Thijs!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
01 mar 2025 11:19
Ik bedoel, dat de WBV niet weet hoeveel mijn advocaatkosten zijn.
Hoe krijg ik dat terug? (als ik win)
Die kosten krijg je ook als je wint maar zeer beperkt terug. De verliezende partij wordt normaliter in de proceskosten veroordeeld. Dat gaat echter helaas voor jou om vaste (forfaitaire) bedragen, die afhankelijk zijn van de (hoogte van) de vordering. Als jij méér advocaatkosten maakt dan je vergoed krijgt, heb je pech.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Thijs124 schreef:
01 mar 2025 11:38
Je hebt zelf die dure advocaat in dienst genomen.
Was het beter om een goedkope of geen advocaat in te huren?

Wat zegt die dure advocaat over de mogelijkheid om (een deel van) je kosten vergoed te krijgen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
01 mar 2025 17:05
Wat zegt die dure advocaat over de mogelijkheid om (een deel van) je kosten vergoed te krijgen?
Op het moment dat hij opneemt kijkt hij hoe laat het is. Als hij neerlegt kijkt hij nog eens. Vervolgens is hij nog een minuut of 12 kwijt aan het schrijven van een nota voor de tijdspanne tussen beide momenten + die 12 minuten. Maar dat zal hij allemaal niet op voorhand vertellen.

Dagkoers

Ik stel de vraag wel aan de advocaat als het zo ver is. het is nog geen 28 maart.

Moneyman

Je hebt je antwoord al. Bespaar je dus de advocaatkosten :D

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Tijd voor wat luchtigers :?: Yes :!: Een andere kijk op het songfestival, deel 4-A

De eerste gast in de herberg, Olly uit Italië, kreeg last van hoogtevrees bij de blik omhoog naar het kasteel en is daarom weer vertrokken.
Oma Anna vindt het niet erg.
In zijn schaapsherderskleding zou ze hem geen geschikt onderkomen kunnen aanbieden.
Het kasteel heeft veel, maar geen schaapskooi en de wolven trekken door de bossen rond het kasteel.
Achter de ophaalbrug is het veilig, daar komen de wolven niet.
Gelukkig maar, want haar spionnen hadden slecht nieuws.
De grote, boze, gemene, aan grootheidswaanzin lijdende tsaar uit het oosten heeft een makelaar en diens assistent in het verre westen, per boot een paar weken varen, gehypnotiseerd.
Die makelaar heeft geen eigen tong meer, maar kan alleen teksten herhalen, die hem zijn ingefluisterd.
De assistent is er slechter aan toe. Hij kan alleen nog brullen.
Het kasteel heeft betere beveiliging nodig om aanvallen uit elke windrichting af te slaan.
Daar is Oma Anna heilig van overtuigd.

Op dit moment verblijven de gasten uit Cyprus, Frankrijk, Israël, Oostenrijk en Tsjechië (Theo Evan, Louane, Yuval Raphael, Johannes Pietsch JJ, Adonx) in de herberg, beneden in het dorp.

De andere gasten hebben een plek in het kasteel, bovenop de heuvel, gekregen. Tot nu toe zijn deze gasten aangekomen:

Folterkamer: Klemen uit Slovenië, How Much Time We Have Left
Smederij: Katarsis uit Litouwen, Tavo Akys
Drakenkuil: Red Sebastian uit België, Strobe Lights
Naast de hondenkennel op het binnenterrein: Emma namens Ierland, Laika Party
Uitkijktoren: Shkodra Elektronike uit Albanië, Zjerm
Wachterstoren: Parg uit Armenië, Survivor
Oma's Anna's Naai-, Brei- en Haakkamer: Tautumeitas uit Letland, Bur man laimi
Keuken: Tommy Cash uit Estland, Espresso Macchiato
Kinderdagverblijf: Laura Thorn uit Luxemburg, La Poupée Monte Le Son
Bibliotheek: Nina Žižić uit Montenegro, Dobrodošli
Museum: Klavdia uit Griekenland, Asteromáta
Boven de poort: Miriana Conte uit Malta, Kant
Geheime gang naar de kelder: Justyna Steczkowska uit Polen, Gaja
Gang voor de bibliotheek: Ziferblat uit Ukraine, Bird Of Pray
Koetshuis: Kyle Alessandro uit Noorwegen, Lighter
Doolhof in de tuin: Melody uit Spanje, Esa Diva
Paviljoen in de rozentuin: Erika Vikman uit Finland, Ich Komme

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

En deel 4-B

Mamagama uit Azerbeidzjan heeft lang genoeg geoefend in de herberg om met anderen naar het kasteel te rennen. Ze blijken twee rechterhanden te hebben en mogen daarom in de experimentele wapenkamer verblijven.
Dat willen ze niet, na een hardloopwedstrijd op het binnenterrein voor het goede doel Run With U komen ze terecht in de fitnessruimte.

Claude uit Nederland heeft de gastvrijheid van de herberg gebruikt om over het leven na te denken en besloten, dat het is, wat het is.
De kasteeldames en -heren vinden hem zo vrolijk, dat Claude in de feestzaal C'est la Vie het leven mag vieren.

Andere reizigers kwamen met volledige bagage aan in het dorp en mochten direct doorreizen naar het kasteel. Langzaam maar zeker loopt het vol voor het grote meifeest.

De postduiven waren sneller dan Olly en hadden al bericht gestuurd, dat een nieuwe Italiaan niet mag ontbreken. Toch verbaast iedereen zich over de vervanger.
Lucio Corsi kan aardig zingen - voorwaarde om naar binnen te mogen, je hoeft niet eens zuiver te zingen - maar ziet eruit als een verslaafde, die is opgestaan uit de dood.
Zijn liedje ademt de geest van vroeger. Hij zal zich thuis voelen in de voorouderkamer, waar alle voorouders zijn vereeuwigd op doek en genieten van Volevo Essere Un Duro.

Servië heeft een Princ afgevaardigd. Bij aankomst slaat de twijfel toe.
Hij is per maanboot op het binnenterrein geland met hulp van een acrobatische vrouw aan een doek, ziet eruit als een doorleefde krijger, maar gedraagt zich zo beleefd, dat hij absoluut in de salon thuishoort.
Dat is de plek voor gasten, die anderen met respect en gevoel benaderen en hoog genoeg om Mila, zo heet de vrouw, te laten oefenen zonder haar hoofd te verliezen.

In Duitsland kon men het niet eens worden over de afvaardiging en heeft men teruggegrepen op een oude truc. De Duitsers laten zich door Oostenrijkers vertegenwoordigen.
Deze keer zonder snor en niet uit de provincie, maar uit de grote stad. Dat is wel eens anders geweest, zoals de makelaar uit het verre westen en zijn assistent momenteel laten horen. Ze herhalen de teksten van die provinciale Oostenrijker met snor.
Aber en Tynna mogen in de kelderbar verblijven - de plek waar iedereen aangeschoten elk liedje overleeft en niet al te goed wordt gezongen. Een Baller-plek voor liefhebbers.

Van nog veel verder weg, een paar maanden varen per boot, is Go-Jo uit Australië aangekomen. Zijn plek is ergens tussen het paviljoen in de rozentuin, de stallen van de melkkoeien en de keuken.
Milkshake Man krijgt een plek in de voorraadkamer naast de keuken.

IJsland heeft Væb gestuurd. Ze zijn jong, vrolijk, maar verdragen nauwelijks zonlicht.
De kelder is groot genoeg voor ze om zich uit te leven met Róa en geen last te hebben van de oudere gasten.

Denemarken heeft een hallucinatie gestuurd. Een stevige dame met de naam Sissal, die denkt dat ze geen feestelijke kleding nodig heeft.
De verpleegsterskamer heeft genoeg kruiden voor een Hallucination.

De gast uit Kroatië is nog zeldzamer. Marko Bošnjak ziet er heel lief uit, maar ondertussen ... In de bijkeuken is alles aanwezig om Poison Cake te bakken.
Oma Anna wil hem graag in de buurt houden. Ze is niet bang om zelf vergiftigd te worden, maar zo'n cake is wel handig, mochten de tsaar en de makelaar met hun assistenten langs willen komen.

Moneyman

Haha je bent lekker bezig Jablan. Je vermaakt je er prima mee zo te zien ;-)

Plaats reactie