Word knettergek van MediaMarkt

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio

Re: Word knettergek van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
06 mar 2025 12:04
NeoDutchio schreef:
06 mar 2025 12:01
Eigen ervaringen zijn leuk, maar dat gaat TS niet helpen.
Tuurlijk wel. Het laat zien dat er meerdere opties zijn, en dat je echt niet bent overgeleverd aan zo'n serviceloze dozenschuiver als MediaMarkt.
Daarbij TS ook wel achter, zelfs zonder ervaringen van onbekenden bij een lokale verkoper.
Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:
Het is een overduidelijke fout van MM die binnen de grenzen van redelijkheid en mogelijkheden.
Wat bedoel je te zeggen?
Die binnen de grenzen van redelijk en mogelijkheden opgelost moeten worden. Als de juiste koffiezetter niet in het pakket zit blijft terugbetaling over.
Schijnbaar een stuk tekst weggevallen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
06 mar 2025 12:24
Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:
Eigen ervaringen zijn leuk, maar dat gaat TS niet helpen.
Tuurlijk wel. Het laat zien dat er meerdere opties zijn, en dat je echt niet bent overgeleverd aan zo'n serviceloze dozenschuiver als MediaMarkt.
Daarbij TS ook wel achter, zelfs zonder ervaringen van onbekenden bij een lokale verkoper.
Volgens mij kan en hoef jij niet namens TS te spreken. Zijn openingspost doet me anders vermoeden dan jij ervan maakt...
NeoDutchio schreef:
Moneyman schreef:
NeoDutchio schreef:
Het is een overduidelijke fout van MM die binnen de grenzen van redelijkheid en mogelijkheden.
Wat bedoel je te zeggen?
Die binnen de grenzen van redelijk en mogelijkheden opgelost moeten worden. Als de juiste koffiezetter niet in het pakket zit blijft terugbetaling over.
Dat verklaart. En het is niet juist, want TS kan (naast de terugbetaling accepteren) ook gewoon een dekkingskoop doen.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
06 mar 2025 12:48
NeoDutchio schreef:
Moneyman schreef:
Wat bedoel je te zeggen?
Dat verklaart. En het is niet juist, want TS kan (naast de terugbetaling accepteren) ook gewoon een dekkingskoop doen.
Dat betwijfel ik. De gemaakte fout is duidelijk, foto en prijs van product A met de tekst van product B. Er zal geen tweede verkoper zijn die dezelfde fout gemaakt heeft waar TS het wel kan kopen.

Moneyman

NeoDutchio schreef:
06 mar 2025 13:24
Moneyman schreef:
06 mar 2025 12:48
NeoDutchio schreef:
Dat betwijfel ik. De gemaakte fout is duidelijk, foto en prijs van product A met de tekst van product B. Er zal geen tweede verkoper zijn die dezelfde fout gemaakt heeft waar TS het wel kan kopen.
Je hebt helemaal geen "tweede verkoper die dezelfde fout heeft gemaakt" nodig - iedere verkoper die het overeengekomen apparaat verkoopt is geschikt.

De gemaakte fout komt, kijkend naar de omstandigheden in de openingspost, voor rekening van MediaMarkt. Er is dus geen enkele reden waarom een dekkingskoop niet zou kunnen.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
06 mar 2025 13:32
Je hebt helemaal geen "tweede verkoper die dezelfde fout heeft gemaakt" nodig - iedere verkoper die het overeengekomen apparaat verkoopt is geschikt.

De gemaakte fout komt, kijkend naar de omstandigheden in de openingspost, voor rekening van MediaMarkt. Er is dus geen enkele reden waarom een dekkingskoop niet zou kunnen.
En wat noemt u het overeengekomen apparaat? Diegene die op de foto staat, of diegene die in de tekst staat? En als ik de prijzen vergelijk zit er overal een redelijk prijsverschil tussen beide apparaten, ook dat is al een indicatie dat er iets niet juist was.
U mag best adviseren om een dekkingskoop te doen, maar ik hou liever een slag om de arm. Zekerheid om of nalevering te krijgen of een dekkingskoop te kunnen doen is er niet in mijn ogen.

Moneyman

Het overeengekomen apparaat is uiteraard het apparaat wat in de overeenkomst staat. Daar staan geen plaatjes...

Als je de bekende criteria uit de jurisprudentie toepast op deze casus, is het duidelijk genoeg dat TS recht heeft op wat hij heeft besteld. Vandaar dat een dekkingskoop prima mogelijk is.

Maar goed, zoals gezegd, ik zou het sop de kool niet waard vinden en mijn tijds en energie nuttiger besteden.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
06 mar 2025 14:02
Het overeengekomen apparaat is uiteraard het apparaat wat in de overeenkomst staat. Daar staan geen plaatjes...
U doet de harde uitspraken, ik niet. Maar als blijkt dat uw theorie incompleet is, niet overeen komt met de praktijk en zelfs het Otto arrest nog van toepassing kan zijn, dan kunt u natuurlijk ook uw woorden terugnemen. Komt iets professioneler over.
Geen idee of u wel eens online koopt, doe het eens. Plaatjes staan er gewoon bij. En de overeenkomst komt ergens tot in stand, dat mag u niet gewoon weglaten.
Moneyman schreef:
Als je de bekende criteria uit de jurisprudentie toepast op deze casus, is het duidelijk genoeg dat TS recht heeft op wat hij heeft besteld. Vandaar dat een dekkingskoop prima mogelijk is.
Uiteraard bent u hier ook om een TS te helpen en TS wil graag de dure koffiezetter hebben voor de prijs van de goedkope. Kunt u die jurisprudentie geven waaruit blijkt dat als een verkoper een verkeerde omschrijving bij de juiste foto en de juiste prijs zet deze toch de duurdere moet leveren uit de omschrijving?
Moneyman schreef:
Maar goed, zoals gezegd, ik zou het sop de kool niet waard vinden en mijn tijds en energie nuttiger besteden.
Dat is inderdaad uw mening, maar iedereen is anders.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Natuurlijk belachelijk om het Otto arrest te gebruiken voor deze casus. Het gaat hier om een voordeel van maximaal 2 tientjes en dan komt zo'n actie als btw weg ermee, waar de mediamarkt regelmatig mee stunt prima overeen.
Overigens is de 6563 vrijwel overal uitverkocht, dus voor het gemak heeft de mediamarkt een standaard Senseo opgestuurd. Misschien accepteert de klant het wel.

R-P

Ongelezen bericht door R-P »

Mensen die vallen over de lap tekst: daarom staat er een samenvatting boven. Waar ik ook niet zeur over die 50 cent.

Een aantal van jullie hebben het over "er is een fout gemaakt, kan gebeuren". Hoeveelheid keren dat ze dit hebben toegegeven: NUL keer. Als dat het probleem zou zijn, hadden ze dat toe kunnen geven en hadden we naar een oplossing kunnen zoeken. Nu is het alleen een aanname ACHTERAF van mij nadat ik een aantal aanwijzingen bij elkaar heb gezocht. Dat ik dit vooraf had kunnen weten is m.i. ook wel een grote stap: ja ik weet dat Blokker failliet is maar hun site geeft (herstel: gaf destijds) aan dat de winkels dicht waren maar dat er online gewoon besteld kon worden iirc. Waarom zou ik daar aan twijfelen of sowieso niet die prijs als referentie kunnen gebruiken? Hoeveel onderzoekswerk moet ik doen voordat ik iets kan bestellen? Alle Senseo modellen qua uiterlijk uit mijn hoofd kennen en plaatjes met de advertentietekst gaan vergelijken?

En die 50 cent zal me worst wezen ALS ik het juiste apparaat had gekregen. Maar dat MM hun eigen beloften niet nakomt EN dit mij nog geld kost ook (al was het maar een cent geweest) slaat helemaal nergens op.

Overigens over Senseo: zonder in detail te treden: koffie is één van de weinige dranken die ik kan verdragen en een Senseo is de goedkoopste manier om 5-10 kopjes per dag te drinken die iedere keer vers gezet zijn (en weinig cafeïne bevatten aangezien ik bij Senseo nergens last van heb maar bij bonenkoffie of cups na 6 bakkies sta te stuiteren).

En 'directe start' is een functie waarbij de functie opwarmen en koffiezetten gecombineerd worden met één knopdruk. Als deze functie er niet op zit moet je dus de Senseo aanzetten (dan start het opwarmen) en na een minuut of zo nogmaals een knop drukken om de koffie te zetten. Klinkt niet als vreselijk veel werk totdat je in de praktijk merkt hoe makkelijk dit is.
Laatst gewijzigd door R-P op 06 mar 2025 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

J. Deltoer schreef:
06 mar 2025 14:47
Natuurlijk belachelijk om het Otto arrest te gebruiken voor deze casus. Het gaat hier om een voordeel van maximaal 2 tientjes en dan komt zo'n actie als btw weg ermee, waar de mediamarkt regelmatig mee stunt prima overeen.
Beide koffiezetters hebben overal nagenoeg dezelfde prijzen. De BTW weg ermee actie is een farce. Geen enkele andere verkoper kan zo dik onder de prijs door. Als je een behoorlijke lagere prijs ziet op slechts 1 plek, dan kan je er niet zomaar van uit gaan dat die prijs klopt.
J. Deltoer schreef:
06 mar 2025 14:47
Overigens is de 6563 vrijwel overal uitverkocht, dus voor het gemak heeft de mediamarkt een standaard Senseo opgestuurd. Misschien accepteert de klant het wel.
In tijden van automatisering zeker niet logisch. Dat wil namelijk zeggen dat er een voorraadverschil ontstaat in de standaard Senseo. Logischer is dat ze de omschrijving van de Café hebben neergezet bij de foto en prijs van de standaard. Een fout tussen de 6563 en 6553 is zo gemaakt. Of bij MM of bij het bedrijf dat de informatie digitaal aanlevert.

NeoDutchio

R-P schreef:
06 mar 2025 14:59
Een aantal van jullie hebben het over "er is een fout gemaakt, kan gebeuren". Hoeveelheid keren dat ze dit hebben toegegeven: NUL keer. Als dat het probleem zou zijn, hadden ze dat toe kunnen geven en hadden we naar een oplossing kunnen zoeken.
Dat is het verschil tussen een grote onpersoonlijke keten en een servicewinkel in de buurt. Een onpersoonlijke keten volgt vaste procedures terwijl een servicewinkel flexibel is.
R-P schreef:
ja ik weet dat Blokker failliet is maar hun site geeft (herstel: gaf destijds) aan dat de winkels dicht waren maar dat er online gewoon besteld kon worden. Waarom zou ik daar aan twijfelen?
Daar twijfel ik dan weer aan. De winkels bleven open en de webshop ging dicht. En dan hebben we het al over 4 maanden geleden. Als u daarvoor gekeken heeft is de vraag die de verkoper was. Blokker was ook een platform, net zoals MediaMarkt nu nog is.
En om eerlijk te zijn, als u hier al meer dan 4 maanden mee bezig bent….
R-P schreef:
En die 50 cent zal me worst wezen ALS ik het juiste apparaat had gekregen. Maar dat MM hun eigen beloften niet nakomt EN dit mij nog geld kost ook (al was het maar een cent geweest) slaat helemaal nergens op.
Wat niet te leveren is is niet te leveren. Als MM de juiste koffiezetter niet in het pakket heeft en dus niet op voorraad, hoe kunnen ze die dan leveren?
Overigens is het probleem niet enkel bij MM. Als ik zoek op de 6563 word ik alleen maar naar pagina’s met de 6553 doorgestuurd.

Maar misschien komt de redding nog. Schijnbaar zijn in het verleden rechtszaken geweest met dezelfde situaties. Als daar jurisprudentie over komt kunt u dan meenemen naar MM.

Moneyman

NeoDutchio schreef:
06 mar 2025 14:31
Moneyman schreef:
U doet de harde uitspraken, ik niet. Maar als blijkt dat uw theorie incompleet is, niet overeen komt met de praktijk en zelfs het Otto arrest nog van toepassing kan zijn, dan kunt u natuurlijk ook uw woorden terugnemen. Komt iets professioneler over.
Geen idee of u wel eens online koopt, doe het eens. Plaatjes staan er gewoon bij. En de overeenkomst komt ergens tot in stand, dat mag u niet gewoon weglaten.
Natuurlijk doe ik in deze casus harde uitspraken. De zaak is immers ruimschoots duidelijk genoeg. En wat je met je laatste zinnen bedoelt, is me een raadsel.
NeoDutchio schreef:
06 mar 2025 14:31
Moneyman schreef:
Uiteraard bent u hier ook om een TS te helpen en TS wil graag de dure koffiezetter hebben voor de prijs van de goedkope. Kunt u die jurisprudentie geven waaruit blijkt dat als een verkoper een verkeerde omschrijving bij de juiste foto en de juiste prijs zet deze toch de duurdere moet leveren uit de omschrijving?
Het is in dit geval evident dat de consument mag vertrouwen op de aangeboden machine voor de aangeboden prijs. De casus komt in de verste verste niet in de buurt van het Otto-arrest, waar een TV met een waarde tussen de 700 en de 1300 euro aangeboden werd voor 99 euro.

De vraag of een gemiddeld geïnformeerde consument op de getoonde prijs mag vertrouwen is, ten tijde van een "BTW-weg ermee"-actie", voor iedereen die met een open blik naar de casus kijkt natuurlijk simpelweg met "ja" te beantwoorden.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:

.....Maar goed, zoals gezegd, ik zou het sop de kool niet waard vinden en mijn tijds en energie nuttiger besteden......
Mensen, mensen, wat een drukte en tijd wordt hier weer ingestoken. En dat allemaal om een niet leverbare koffiemachine en een verlies van E 0,50 Eurocent.
Waar hebben we het over, in een wereld welke hoe langer hoe meer bedreigend en bizar wordt. Laten we ons daar eens druk over maken, of nog beter, laten we ons helemaal niet druk maken.....

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waar hebben we het over, in een wereld welke hoe langer hoe meer bedreigend en bizar wordt.
Eens, het wordt inderdaad zo verschrikkelijk bizar.... Jodenjacht wordt aangemoedigd door de linkse zogenaamde elite, gevluchte moslims in asielzoekercentra eisen dat andersgelovigen zich bekeren tot de Islam, beeld in new york van kim k mag niet vanwege rammadan.
Zit nu een westmalle tripel te nuttigen in het zonnetje. Weet niet of dat eigenlijk nog wel kan als geprivileegde witte oude man maar ik zie wel.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
06 mar 2025 15:46
Natuurlijk doe ik in deze casus harde uitspraken. De zaak is immers ruimschoots duidelijk genoeg.
Dan zal het aanvoeren van bewijs waar TS mee verder kan toch geen enkel probleem zijn, toch? Komt het nog, of blijft het weer eens bij uw woorden vanuit uw gedachte?
Moneyman schreef:
06 mar 2025 15:46
Het is in dit geval evident dat de consument mag vertrouwen op de aangeboden machine voor de aangeboden prijs.
Wederom in uw gedachte. Een machine die overal nagenoeg even duur is kan niet bij 1 verkoper de prijs hebben van de goedkope variant.

Verder krijg ik ondertussen een vreemde bijsmaak van dit topic. Het gaat over de webshop van Blokker die al sinds november 2024 gesloten is. De BTW vrije dagen waren 18 t/m 22 juni 2024 en 22 t/m 28 januari 2025. Hoe kunnen die prijzen dan vergeleken worden?
Wanneer is er überhaupt gekocht? De 6563 is al tijden niet meer leverbaar. Is het iets dat al 8 maanden speelt, of is er onlangs iets gekocht dat vergeleken word met een webshop die al 5 maanden dicht is?

Moneyman

Ik vind het prima om een discussie te voeren - als iemand overtuigd wil worden tenminste. De casus is volstrekt helder - behalve voor jou. Daar kan ik prima mee leven :D

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

'Gelukkig' is er op dit forum nog een lid actief die voor u op gaat komen en het verbaasd me eigenlijk dat die nog geen reactie heeft gegeven.

Naar mijn mening heeft de Mediamarkt u voldoende kansen gegeven om de foutieve levering te herstellen maar u heeft geen gebruik van de gegeven oplossingen gemaakt.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ron5300 schreef:
06 mar 2025 17:54
'Gelukkig' is er op dit forum nog een lid actief die voor u op gaat komen en het verbaasd me eigenlijk dat die nog geen reactie heeft gegeven.

Naar mijn mening heeft de Mediamarkt u voldoende kansen gegeven om de foutieve levering te herstellen maar u heeft geen gebruik van de gegeven oplossingen gemaakt.
Als u praat over een foutieve levering herstellen dan houdt dat in dat de geleverde Senseo retour gaat en MM de juiste Senseo levert. Alleen wil MM dat niet en dus geen sprake van herstellen.
Het is heel duidelijk, MM heeft richting TS een aanbod gedaan en TS heeft dat aanbod aanvaard. Juridisch gezien is er dus gewoon een rechtsgeldige koop tot stand gekomen. Veel moeilijker als dat is het niet.
Als MM de bestelde, en betaalde, Senseo niet kan leveren moeten ze een alternatief aanbieden en niet dwingend opleggen. MM zal dus moeten leveren of met een aanvaardbare oplossing moeten komen, eventueel door het aanbieden van een duurdere apparaat voor dezelfde prijs of zoals Moneyman al aangaf dat TS overgaat tot een dekkingskoop.

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Ron5300 schreef:
06 mar 2025 17:54

Hoe je dit ooit op kan schrijven is me echte en raadsel :lol:

NeoDutchio

Moneyman schreef:
06 mar 2025 17:39
Ik vind het prima om een discussie te voeren - als iemand overtuigd wil worden tenminste. De casus is volstrekt helder - behalve voor jou. Daar kan ik prima mee leven :D
Wat is nu het probleem? U zegt dat er bewijs is en TS heeft dat bewijs nodig om het gelijk te kunnen halen. Hoe moeilijk is het dan om dat bewijs even te geven? Het gaat totaal niet over mij willen overtuigen of niet, het gaat om het helpen van iemand die er om vraagt.
Het enige dat u doet is iets roepen en vervolgens doet u er alles aan om TS niet te helpen. MM gaat echt niet uit zichzelf die dekkingskoop terugbetalen. En MM gaat dat ook echt niet doen als TS aangeeft dat ene Moneyman op een forum dat gezegd heeft.
Dus voeg nu eens eenmaal de daad bij het woord. Geef die jurisprudentie aan TS zodat deze nog snel de laatste Senseo 6563 kan kopen die nu nog online staat. Mij maakt het echt niet uit, maar TS zal er zeer blij mee zijn.

Gesloten