Microsoft verhoogt abonnement met 30%
-
Microsoft verhoogt abonnement met 30%
Hi,
Wie zou het beste kunnen reageren op de absurde prijsverhogingen van Microsoft?
De prijs gaat van € 99 per jaar naar € 129. Voorheen kocht je gewoon een office versie en dat was het. Je hoefde enkel te vernieuwen na een nieuwe versie van Windows. Maar kwalitatief is het er enkel op achteruitgegaan. (voorheen had ik meer mogelijkheden in de software dan nu). En nu heb je continu dat irritante co-pilot dingetje. En dat werkt helemaal niet. Eerder tegen.
Ik snap de gedachte achter een abonnement. Dan heb je lekker elk jaar goed inzicht in je sales en het gaat ongemerkt door. En nu gaat het ook ongemerkt flink omhoog. Zijn daar geen regels voor? Ik vind het absurd.
Als iemand wat weet, hoor ik het graag
Groet, Marcel
Wie zou het beste kunnen reageren op de absurde prijsverhogingen van Microsoft?
De prijs gaat van € 99 per jaar naar € 129. Voorheen kocht je gewoon een office versie en dat was het. Je hoefde enkel te vernieuwen na een nieuwe versie van Windows. Maar kwalitatief is het er enkel op achteruitgegaan. (voorheen had ik meer mogelijkheden in de software dan nu). En nu heb je continu dat irritante co-pilot dingetje. En dat werkt helemaal niet. Eerder tegen.
Ik snap de gedachte achter een abonnement. Dan heb je lekker elk jaar goed inzicht in je sales en het gaat ongemerkt door. En nu gaat het ook ongemerkt flink omhoog. Zijn daar geen regels voor? Ik vind het absurd.
Groet, Marcel
Re: Microsoft verhoogt abonnement met 30%
Nee, daar zijn geen regels voor. Er zijn genoeg alternatieven. Of die qua prijs, kwaliteit en gebruiksgemak daadwerkelijk beter zijn is een andere vraag.
wikop
vindt dit leuk
Toch een kleine nuance als je dan toch gaat vergelijken met vroeger: voor dit geld krijg je 5 licenties, en de software is altijd up-to-date. Bugs en vulnerabilities worden continu opgelost en uitgerold zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Daarnaast krijg je er ook 5x 1TB cloudopslag bij.Marcel2025 schreef: ↑07 mar 2025 20:29
De prijs gaat van € 99 per jaar naar € 129. Voorheen kocht je gewoon een office versie en dat was het. Je hoefde enkel te vernieuwen na een nieuwe versie van Windows.
Of je dat allemaal nodig en nuttig vindt kan je alleen zelf bepalen maar als je vroeger en nu vergelijkt moet je dat wel meenemen in de vergelijking.
Maar het staat je vrij om je abonnement op te zeggen en een alternatief te gaan gebruiken. Als je geen gekke dingen doet als bestanden op meerdere devices gebruikt, macro's en visual basic gebruikt e.d. dan is dat mogelijk.
wikop
vindt dit leuk
Je kan je afmelden voor co-pilot hoorde ik en dan zou je minder kwijt zijn. Je kan natuurlijk ook kijken of een van de alternatieven wat voor je is. Misschien kun je uit de voeten met Open Office of Google Docs, Sheets, ect.
wikop
vindt dit leuk
Op deze pagina van Microsoft staat uitgelegd hoe u uw abonnement kunt “downgraden” naar een “klassieke” versie zonder Copilot, tegen de oude prijs.Marcel2025 schreef: ↑07 mar 2025 20:29(…)En nu heb je continu dat irritante co-pilot dingetje. En dat werkt helemaal niet. Eerder tegen.
(…)
Copilot is nu nog gratis, tot het volgende verlengmoment van uw abonnement blijft Copilot wel actief en zichtbaar. Op deze pagina van Microsoft wordt uitgelegd hoe u Copilot kunt uitschakelen en eventueel het icoon uit het lint kunt verwijderen.
Op deze pagina van SeniorWeb vindt u ook het een en ander uitgelegd.
Sterker nog: je kan zelfs 6 gebruikers aanmaken die ieder 1TB cloudopslag hebben en iedere gebruiker kan de software op 5 apparaten tegelijk gebruiken.rwolters schreef: ↑08 mar 2025 11:23Toch een kleine nuance als je dan toch gaat vergelijken met vroeger: voor dit geld krijg je 5 licenties, en de software is altijd up-to-date. Bugs en vulnerabilities worden continu opgelost en uitgerold zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Daarnaast krijg je er ook 5x 1TB cloudopslag bij.
Zelf ben ik ook niet blij met de prijsverhoging maar betaal nog altijd minder dan EUR 129 dankzij het "Microsoft Workplace" programma waarbij werknemers van deelnemende bedrijven goedkoper een Microsoft 365 Family of Personal plan kunnen kopen: https://www.microsoft.com/nl-nl/workpla ... t-program?
Zelf betaal ik nu EUR 90,30 voor het Family plan (was EUR 69,30 tot de prijsverhoging).
De klassieke pay-once versie is gewoon nog te koop. Versie 2024 voor de Mac kost 149 euro en mag eeuwig gebruikt worden zonder extra kosten.
Nijogeth
vindt dit leuk
Je kunt heel simpel je abonnement aanpassen. Log in op je Office 365 account en daar kun je een keuze maken voor Classic. Dat is hetzelfde, maar zonder co-pilot. Let op, dat gaat pas in bij de eerstvolgende verlenging van je abonnement. Heb het zelf gedaan en dat werkt.
Klik links onder op je foto of icoontje met je initialen.
Kies 'Mijn Microsoft account'
Een nieuw tabblad opent met je abonnementen. De bovenste is je 365 abonnement
Kies Beheren
Je hebt dan wat opties. Kan zijn dat er staat dat je over kan stappen op Classic/Klassiek dan dat kiezen
Staat dat er niet, kies dan Abonnement annuleren. Je krijgt dan een pagina met de optie om alsnog voor Klassiek te kiezen.
Meer is het niet.
wikop
vindt dit leuk