Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Tijd voor wat luchtigers :?: Yes :!: Een andere kijk op het songfestival, deel 5-A

Op dit moment verblijven de gasten uit Cyprus en Frankrijk (Theo Evan, Louane) nog in de herberg, beneden in het dorp.

Miriana Conte uit Malta is het kasteel uitgezet en terug in de herberg.
Hoewel Kant in haar taal 'zingen' betekent, moet ze daarvoor een ander woord gebruiken, omdat Kant in andere talen een seksistische betekenis heeft.

Voor de gasten uit Georgië is een opsporingsbericht uitgegaan. Niemand weet waar ze zijn en de kasteeldraken zijn een zoektocht gestart.

Moldavië is dit jaar afwezig. Eén van de ridders is overleden en men twijfelt over de doodsoorzaak. Dan is het onveilig om te reizen.

De andere gasten hebben een plek in of bij het kasteel, bovenop de heuvel, gekregen.

Drakenkuil: Red Sebastian uit België, Strobe Lights

Doolhof in de tuin: Melody uit Spanje, Esa Diva

Paviljoen in de rozentuin: Erika Vikman uit Finland, Ich Komme

Naast de hondenkennel op het binnenterrein: Emma namens Ierland, Laika Party

Koetshuis: Kyle Alessandro uit Noorwegen, Lighter

Uitkijktoren: Shkodra Elektronike uit Albanië, Zjerm

Wachterstoren: Parg uit Armenië, Survivor

Salon: Princ uit Servië, Mila

Feestzaal: Claude uit Nederland, C'est la Vie

Fitnessruimte: Mamagama uit Azerbeidzjan, Run With U

Gang voor de bibliotheek: Ziferblat uit Ukraine, Bird Of Pray

Bibliotheek: Nina Žižić uit Montenegro, Dobrodošli

Museum: Klavdia uit Griekenland, Asteromáta

Oma's Anna's Naai-, Brei- en Haakkamer: Tautumeitas uit Letland, Bur man laimi

Verpleegsterkruidenkamer: Sissal uit Denemarken, Hallucination

Voorouderkamer: Lucio Corsi uit Italië, Volevo Essere Un Duro

Kinderdagverblijf: Laura Thorn uit Luxemburg, La Poupée Monte Le Son

Voorraadkamer naast de keuken: Go-Jo uit Australië, Milkshake Man

Bijkeuken: Marko Bošnjak uit Kroatië, Poison Cake

Keuken: Tommy Cash uit Estland, Espresso Macchiato

Geheime gang naar de kelder: Justyna Steczkowska uit Polen, Gaja

Kelderbar: Aber en Tynna namens Duitsland, Baller

Kelderspeelruimte: Væb uit IJsland, Róa

Folterkamer: Klemen uit Slovenië, How Much Time We Have Left

Smederij: Katarsis uit Litouwen, Tavo Akys
Laatst gewijzigd door Jablan op 10 mar 2025 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Contacteer:

Deel 5-B, de nieuwe gasten. Het lijkt bijna zomervakantie, iedereen komt in het weekend aan.

In de herberg heeft Yuval Raphael uit Israël eindelijk toestemming gekregen om met haar liedje naar het kasteel te gaan. De oecumenische kapel is een mooie plek om van de zonsopkomst te genieten, want New Day Will Rise citeert uit de Thora.

Uit Portugal zijn NAPA aangekomen. De kasteeldames en -heren kennen het gevoel om Deslocado te zijn, het kasteel verhuist elk jaar van plek.
De wachters komen uit alle windstreken en hebben dit gevoel veel sterker. Op naar het wachtersverblijf, waar NAPA mooie, lieve slaapliedjes zingt.

Gabry Ponte mag namens San Marino meedoen aan het grote meifeest. Op de galerij rond het binnenterrein kan hij iedereen laten meezingen met Tutta l'Italia.

Voor het tweede jaar op rij stuurt Zweden geen eigen inwoner. Vorig jaar was het een tweeling uit Noorwegen, dit jaar mogen drie Finnen het land vertegenwoordigen. Oma Anna verwacht volgend jaar vier Denen namens Zweden.
KAJ wijdt de nieuwe kasteelsauna in met Bara bada bastu
(Oma Anna wilde met de tijd meegaan en heeft vorig jaar met vooruitziende blik de sauna laten installeren, direct naast de schoorstenen en de warm water leiding. Het water wordt in de kelder, direct onder de keuken verwarmd.)

What The Hell Just Happened? vragen de drie dames van Remember Monay uit het Verenigd Koninkrijk zich af.
Oma Anna heeft dezelfde vraag en besluit de dames een plek in de paardenstal te geven.

Voyage zingt Zoë Më uit Zwitserland. Ze reist langs mensen. Voor haar is de Meditatieruimte gereserveerd.

JJ Johannes Pietsch uit Oostenrijk komt binnen met een erfenis in zijn koffer. Wasted Love is een mini-opera. Natuurlijk, waar anders dan in de concertzaal voelt hij zich thuis?

Adonxs uit Tsjechië heeft in de herberg voldoende geoefend op zijn liedje en neemt met een Kiss Kiss Goodbye afscheid.
De plek boven de poort is net vrij gekomen en daar kan hij elke andere gast uitzwaaien.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is dat Songfestival nog niet geweest?

Ze hadden toch dat nummer gelekt wat voor Nederland zou uitkomen, zo'n Frans/Engels nummer, want dat is natuurlijk representatief voor de muziek in Nederland. Ik dacht altijd dat die nummer pas kort voor dat festival uitkwamen.

Het blijft altijd uitkijken naar de echte talenten, zoals de bassiste van Maneskin (winnaar een paar jaar terug), Victoria De Angelis.

Jablan
Contacteer:

Nijogeth schreef:
10 mar 2025 10:44
Is dat Songfestival nog niet geweest?
Het is 13-15-17 mei in Basel, Zwitserland.
Ze hadden toch dat nummer gelekt wat voor Nederland zou uitkomen, zo'n Frans/Engels nummer, want dat is natuurlijk representatief voor de muziek in Nederland. Ik dacht altijd dat die nummer pas kort voor dat festival uitkwamen.
De liedjes moeten uiterlijk 2 maanden van te voren worden ingeleverd bij de EBU. Dit seizoen was Montenegro het eerste op 27 november 2024 en is Georgië waarschijnlijk het laatste land op 15-17 maart. Het is overigens niet verplicht om de liedjes vooraf openbaar te maken, al is het wel gewoonte geworden door de jaren heen.
Het blijft altijd uitkijken naar de echte talenten, zoals de bassiste van Maneskin (winnaar een paar jaar terug), Victoria De Angelis.
Afgezien van de DJ voor San Marino kunnen alle deelnemers goed tot heel erg goed zingen. Het probleem zit in de liedjes. Nemo heeft vorig jaar gewonnen met een liedje, waarin die liet zien verschillende muziekstijlen aan te kunnen. Gevolg: dit jaar veel liedjes, die alle kanten op stuiteren. En omdat Nemo vanaf een draaiend plateau zong, dit jaar meer circusacrobatiek dan ooit tevoren. (o.a. Polen, Servië, Slovenië, Spanje, België, Finland).
Naast dit kopieergedrag dit jaar twee andere stromingen. Ballades in overvloed en 3 vrolijke liedjes, die iedereen mee kan zingen of een goed gevoel geven. Ik denk zelf, dat de winnaar uit een van deze stromingen komt. De 3 vrolijke liedjes komen uit/namens Nederland, San Marino en Zweden.

Nijogeth

De muziek is over het algemeen niet mijn stijl, ik had het dan ook over de andere talenten van die dame. Ze ziet er heel leuk en leeft nog als een ouderwetse rocker en laat dat ook gewoon zien op haar sociale media.

Jablan
Contacteer:

Ah, die talenten, waarvoor ik blind ben ;-)
Dit jaar zijn die er niet. Finland en Spanje komen nog in de buurt. (Paviljoen in de rozentuin en Doolhof in de tuin hierboven).

Nijogeth

Helaas denk ik dat het niet gaat gebeuren, maar ergens zou het wel heel grappig zijn als Trump nu heel leuk heeft gedaan alsof ie goede vriendjes is met Poetin en zo iedereen om tafel heeft gekregen en als ze dan eenmaal zitten keihard Poetin aanpakken en zeggen dat ie voor ordinair landjepik geen plaats is. Dat alles wat Trump de afgelopen weken heeft geroepen gewoon een manier was om vriendjes te worden met Poetin om hem dadelijk keihard een mes in de rug te steken als het daadwerkelijk om vrede gaat. Al is zijn roep om extra sancties voor de Russen vanwege de oorlog dan weer niet passend in dat beeld.

Jablan
Contacteer:

Nijogeth schreef:
10 mar 2025 14:43
Al is zijn roep om extra sancties voor de Russen vanwege de oorlog dan weer niet passend in dat beeld.
Trump heeft de Ukraine verraden door het stopzetten van de hulp, waarbij de inlichtingen belangrijker zijn dan de wapens.
Putin maakt handig gebruik van de situatie door maximaal los te gaan - voordat zijn eigen voorraden uitgeput zijn.

Dat Trump nu over extra sancties begint, is puur aandacht van het eigen falen afleiden. Om deze bejaarde president te begrijpen, is de film over hem verhelderend. Trump geeft nooit eigen fouten toe. Als er iets fout gaat, dan heeft een ander het gedaan.

Hoe treurig het ook is, 'landjepik' wordt beloond en dat betekent, dat we in Europa werk mogen maken van de integratie van de vluchtelingen uit Ukraine en plek zoeken voor nog eens ca. 10 miljoen Ukrainers.

*

Hierboven ontbreekt net de link naar de ESC-bijdrage uit de Ukraine. Bij deze.
Gang voor de bibliotheek: Ziferblat uit Ukraine, Bird Of Pray

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Weer een wereldprobleem rijker. Gisteren brak er een glas, dus tijd om nieuwe glazen te kopen. Gewoon voor water en dat soort dingen. Niks bijzonders dus.

Afijn, bij de toko hadden ze dus 12 glazen voor 7,50, nagelnieuw. Vrij dik glas, zal dus niet snel breken. Dus toch maar gekocht. Elders ben je immers stukken meer kwijt voor hetzelfde. Of voor 6 stuks of zo.

Maar wat moet een mens nou met 12 drinkglazen?

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
Helaas denk ik dat het niet gaat gebeuren, maar ergens zou het wel heel grappig zijn als Trump nu heel leuk heeft gedaan alsof ie goede vriendjes is met Poetin en zo iedereen om tafel heeft gekregen en als ze dan eenmaal zitten keihard Poetin aanpakken en zeggen dat ie voor ordinair landjepik geen plaats is. Dat alles wat Trump de afgelopen weken heeft geroepen gewoon een manier was om vriendjes te worden met Poetin om hem dadelijk keihard een mes in de rug te steken als het daadwerkelijk om vrede gaat. Al is zijn roep om extra sancties voor de Russen vanwege de oorlog dan weer niet passend in dat beeld.
En onderdeel van dat plan is natuurlijk ook dat hij de VS economie zelf om zeep helpt. De 6 grote techbedrijven hebben al meer dan 2000 miljard aan waarde verloren in de afgelopen maand, sinds Trump is begonnen is de bitcoin gekelderd met bijna 30%.

Nijogeth

Ik zit inderdaad te wachten tot de cryptomarkt weer crescendo gaat. Kan me stiekem toch wat duizenden euro's opleveren.

Maar je hebt gelijk, het zal vast bij hopen blijven en ik denk dat Trump geen masker op heeft om uiteindelijk Poetin voor het blok te zetten/onder de trein te gooien.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
10 mar 2025 21:15
Nijogeth schreef:
En onderdeel van dat plan is natuurlijk ook dat hij de VS economie zelf om zeep helpt. De 6 grote techbedrijven hebben al meer dan 2000 miljard aan waarde verloren in de afgelopen maand, sinds Trump is begonnen is de bitcoin gekelderd met bijna 30%.
Een extra nul er achter zetten?
https://archive.vn/AjfS4

Jablan
Contacteer:

witte angora schreef:
10 mar 2025 18:59
Maar wat moet een mens nou met 12 drinkglazen?
In jouw situatie? Een paar houden en de rest naar de kringloop doen.
Nijogeth schreef:
10 mar 2025 21:23
Ik zit inderdaad te wachten tot de cryptomarkt weer crescendo gaat. Kan me stiekem toch wat duizenden euro's opleveren.
Zoon heeft eind januari gecasht, achteraf gezien net in de goede week.

Nijogeth

Onkruid71 schreef:
10 mar 2025 21:41
rwolters schreef:
10 mar 2025 21:15
Nijogeth schreef:
Een extra nul er achter zetten?
https://archive.vn/AjfS4
Je weet het verschil neem ik aan? De 6 grootste techbedrijven zijn samen 2000 miljard in waarde gedaald op de beurzen, dat is simpelweg een feit. Dat 5 van die rijke mannen ook geld verloren hebben, dat doet daar weinig aan af. De grootste zakker van die 6 bedrijven is overigens Nvidia en die eigenaar heeft geen link met Trump (die publiek bekend is, in elk geval).

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede morgen allemaal,
Ik ben geschrokken over de vieze verkooppraktijken van Seats and sofas.
Ik dacht altijd dat het een Amerikaans bedrijf was. Het is een Nederlands bedrijf.
Ik kom er maar niet achter wie de eigenaar is.
Weten jullie dat?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat weet ik wel maar zie geen enkele reden om hier te publiceren.

Nijogeth

juliomariner schreef:
11 mar 2025 13:41
Dat weet ik wel maar zie geen enkele reden om hier te publiceren.
Jaja, jij werkt zeker in de directie daar?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien omdat ik het binnen zes tellen had gevonden met gebruikmaking van Google.
Misschien bedoelt hij probeer dat ook eens zelf, wat de moderatie je ook al eens heeft verteld.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Dagkoers schreef:
11 mar 2025 11:36
Goede morgen allemaal,
Ik ben geschrokken over de vieze verkooppraktijken van Seats and sofas.
Ik dacht altijd dat het een Amerikaans bedrijf was. Het is een Nederlands bedrijf.
Ik kom er maar niet achter wie de eigenaar is.
Weten jullie dat?
Bent u zelf bij een winkel van Seats and Sofas geweest of vraagt u het voor een ander?.

Plaats reactie