Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
GerdeV

Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg

Ongelezen bericht door GerdeV »

Als u de Vaststellingsovereenkomst getekend heeft is dan gaat u akkoord met de voorwaarden en kunt u verder geen stappen meer zetten. Meer dan 90% van de deelnemers is inderdaad akkoord gegaan met het resultaat. Dat levert misschien voor uzelf druk op zoals u dat beschrijft maar het was een periode waarin men óf ja óf nee kon zeggen.
Het is nu aan polishouders die niet akkoord zijn gegaan om hun eigen weg richting ASR te zoeken.

Carel51

Ongelezen bericht door Carel51 »

GaiRa schreef:
16 mar 2025 14:41
Ik wilde absoluut niet akkoord gaan met dit voorstel, maar heb een e-mail ontvangen dat 90% getekend heeft en op basis hiervan onder druk de VSO getekend.
Ook bij mij weigert ASR transparant te zijn over de berekening van het bedrag.

Als we gezamenlijk hier stappen tegen kunnen zetten, verneem ik dit graag en doe ik hieraan mee.
Beetje tegenstrijdig u heeft getekend en wil ook nog gezamelijke stappen, hoe dan?

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ASR/Aegon, Consumentenbond, ConsumentenClaim en Woekerpolis.nl gebruiken dezelfde marketingtechnieken waarmee 25/30 jaar geleden deze beleggingsverzekeringen aan de man/vrouw zijn gebracht. Met grote getallen, met fraaie woorden, en wéér met drogredenen om gedupeerden over de streep te trekken: "Laatste kans, mooier kunnen we het niet maken!"

90% heeft ingelogd en daarmee het voorstel bekeken, maar het is in dit stadium onmogelijk dat 90% nu al de eigen persoonlijke vaststellingsovereenkomst heeft uitgeprint en ondertekend.

Hoogste tijd dat consumentenprogramma's (Kassa, Radar?) aandacht besteden aan dit jongste oude Pyramide-spel!

GerdeV

ClaimConcept schreef:
17 mar 2025 11:48
90% heeft ingelogd en daarmee het voorstel bekeken, maar het is in dit stadium onmogelijk dat 90% nu al de eigen persoonlijke vaststellingsovereenkomst heeft uitgeprint en ondertekend.
Waarom zou dat onmogelijk zijn? Inmiddels zijn we ruim drie maanden verder na het versturen van de Vaststellingsovereenkomsten. De overeenkomsten konden digitaal getekend worden.
Het behalen van het minimale resultaat van 90% van de deelnemers is niet alleen gepubliceerd door de claimorganisaties en ASR, maar ook per mail meegedeeld aan de deelnemers met de toezegging dat er gestart wordt met uitkeren.

Verder denk ik dat deelnemers die de overeenkomst niet ondertekend hebben wel behoefte hebben aan concreet advies over hoe nu verder te handelen. Misschien kunt u daar vanuit uw expertise wat in betekenen?
Hoe gaat bezwaar maken en procederen in zijn werk? Hoe staat het met mogelijkheden voor hulp als je jezelf niet capabel acht om op eigen houtje te procederen? Wat kost dat aan tijd. En wat dat aan geld?
En waar kun je voor hulp terecht?

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Mijn persoonlijke ervaring met de inmiddels 20/25 jaar verouderde doelgroep is dat we niet allemaal volslagen digibeet zijn, maar het scheelt vaak niet alles. Digitaal ondertekenen is voor velen al een brug te ver, de materie ook begrijpen is een zee te hoog. Ik bedoel dit niet als belediging of diskwalificatie, het is alledaagse praktijk waar financiële grootmachten als ASR/Aegon handig misbruik van maken, dit keer om van zoveel mogelijk claims af te komen.

ASR/Aegon wil dolgraag iedere individuele claim afkopen, of het nu 90% is of slechts 10% die voor die paar euro het boek wil sluiten. Aangespoord door vermoeide claimclubs die er (terecht) ook graag een paar centen aan over willen houden.

Wat je er nog aan kunt doen? Bezwaar maken hoeft niet, gewoon niet tekenen. En dan uiteraard wel meteen je eigen persoonlijke vordering neerleggen bij ASR/Aegon, gewoon rechtstreeks bij info@asr.nl of meteen bij de hoogste baas Jos.Baeten@asr.nl

Baseer je vordering dan wel op de doelkapitalen in de polis, dus absoluut niet op verborgen kosten waar je toch niets van afweet. Die vraag heeft de discussie de afgelopen 20 jaar zeer ernstig vertroebeld. Waarom heb je destijds zo'n polis genomen, wat was het advies? Om te speculeren, of om die fraaie voorbeeldkapitalen bij elkaar te sparen?

GerdeV

Uw aanname 'het is in dit stadium onmogelijk dat 90% nu al de eigen persoonlijke vaststellingsovereenkomst heeft uitgeprint en ondertekend' moet met een korrel zout worden gelezen neem ik dan maar aan.
Niemand heeft hoeven te printen ;) Die digitale ondertekening is niet veel ingewikkelder dan digitaal bankieren.
Geen steile leercurve. Dat dit proces nu binnen ruim drie maanden afgerond is lijkt me niet iets om aan te twijfelen.

Kennis van de materie is heel iets anders. Ook ik bedoel dit niet als belediging of diskwalificatie maar ik lees veel verwarring over bijvoorbeeld het verschil tussen een lijfrentepolis of een kapitaalverzekering, tussen een prognose en een belofte, tussen afkoopkosten en revisierente enzovoort.
U geeft nuttige aanwijzingen hier. Dat is alleen maar te waarderen!
Maar ik denk dat dat voor menigeen niet voldoende is. Mijn inschatting is dat er stap voor stap begeleiding en inzet nodig is om de strijd met juristen van ASR succesvol op individuele basis aan te gaan. Dat is een heel ander proces dan een collectief proces waarbij je in feite achterover kunt leunen en het ingewikkelde en taaie werk uit handen geeft.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

GerdeV schreef:
17 mar 2025 17:15
Uw aanname 'het is in dit stadium onmogelijk dat 90% nu al de eigen persoonlijke vaststellingsovereenkomst heeft uitgeprint en ondertekend' moet met een korrel zout worden gelezen neem ik dan maar aan.
Niemand heeft hoeven te printen ;) Die digitale ondertekening is niet veel ingewikkelder dan digitaal bankieren.
Geen steile leercurve. Dat dit proces nu binnen ruim drie maanden afgerond is lijkt me niet iets om aan te twijfelen.
Ik heb beroepsmatig enig ervaring met dergelijke processen, en mijn ervaring is dat die 90% in de praktijk vrijwel nooit gehaald wordt, en zéker niet zo snel. Als het gaat om complexe financiële producten, dan duurt dat eigenlijk altijd veel langer dan die drie maande, áls dergelijke hoge percentages überhaupt al gehaald worden.

De inschatting dat het vooral een "verhoog-de-druk-mechanisme" is, lijkt me een juiste.

GerdeV

Op op maandag 31 maart 2025 is er een Algemene Ledenvergadering van de Vereniging Woekerpolis.
Aanmelden via de link in de uitnodigingsmail voor leden.
Een uitstekende gelegenheid voor vragen, kritische opmerkingen en/of complimenten.

Plaats reactie