Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
14 mar 2025 09:08
Hahaha eerlijk is eerlijk: schrijven kan Jablan zéker! Ik zie dat kattebeest bij iedere alinea voor me :D
Na een stuk of 8 kattebeesten verder zie ik het ook helemaal voor me.
Heel herkenbaar en ik mis al die diertjes nog steeds.
Cats are a man best friends.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
13 mar 2025 19:19
Het erge is dat Schoof zijn toezegging ervoor zorgt dat de Oekraïners blijven vechten en wij nog niet in staat van oorlog komen. Zodra de militaire en financiële steun aan Oekraïne niet doorgaat, wordt de kans steeds groter dat de Russen oprukken onze kant op. En dan heb ik liever wat extra overheidsuitgaven. Dan maar snijden in uitkeringen/subsidies en ontwikkelingssteun.
Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in. Blijft over korten op de AOW, dat is immers veruit de grootste post qua uitkeringen. Haal daar een paar procent af en je hebt evenveel als de hele ontwikkelinghulpbegroting. Dat zijn nog eens grote stappen snel thuis.

En toeslagen is ook nog best wel een forse uitgavepost. Gewoon huurtoeslag verminderen. De PVV wilde immers de huren gaan verlagen dus dat kan prima. Oh wacht....

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
14 mar 2025 19:17
Nijogeth schreef:
13 mar 2025 19:19
Het erge is dat Schoof zijn toezegging ervoor zorgt dat de Oekraïners blijven vechten en wij nog niet in staat van oorlog komen. Zodra de militaire en financiële steun aan Oekraïne niet doorgaat, wordt de kans steeds groter dat de Russen oprukken onze kant op. En dan heb ik liever wat extra overheidsuitgaven. Dan maar snijden in uitkeringen/subsidies en ontwikkelingssteun.
Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in. Blijft over korten op de AOW, dat is immers veruit de grootste post qua uitkeringen. Haal daar een paar procent af en je hebt evenveel als de hele ontwikkelinghulpbegroting. Dat zijn nog eens grote stappen snel thuis.

En toeslagen is ook nog best wel een forse uitgavepost. Gewoon huurtoeslag verminderen. De PVV wilde immers de huren gaan verlagen dus dat kan prima. Oh wacht....
Inderdaad "o wacht"

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
14 mar 2025 18:06
… want mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
ik kaan me dat goed voorstellen. Het sociale aspect van samen werken lijkt me iets wat je echt gaat missen. Wellicht deels te ondervangen met vrijwilligerstaken, om te voorkomen dat je in een zwart gat valt?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Ron5300 schreef:
… want mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
Heb je niet de optie 'afbouwen'?
Beroepshalve doe ik dat vaker met oudere werknemers. Niet direct compleet eruit, maar rustig aan de overstap van volledig werken naar volledig niet-werken laten maken, in het eigen tempo.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ron5300 schreef:
mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
Misschien kun je beginnen met een jaartje 3 dagen per week te gaan werken? Dan kun je de extra vrije tijd beginnen in te vullen, je kan vast ontdekken welke nieuwe activiteiten je zou willen ontplooien.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
14 mar 2025 19:17
Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in.
Anderhalf miljard zit daar nog in. En dat voor de meest nutteloze post in onze begroting, waarmee we vooral rijke leiders in arme landen sponsoren. Ondertussen is iedereen in Afrika helemaal fan van China en Rusland, want in plaats van geld naar projecten sturen, bouwen zij daar gewoon dingen. Die Afrikanen zien daadwerkelijk iets gebeuren, maar weten niet dat ze ondertussen ook hun ziel verkopen. Rusland en China doen dat niet omdat ze er niets voor terugkrijgen.
https://www.vno-ncw.nl/forum/wat-drijft ... en-rusland

Maar wat mij betreft stoppen we er direct mee. Wil je geld steken in Afrika, dan moet je dat op de economische manier doen, zoals Rusland en China. Dan ontwikkel je daar het gebied en verdien je er uiteindelijk ook gewoon aan. We kunnen er daar gewoonweg niet vanuit gaan dat ze het zelf voor elkaar krijgen om geld nuttig te besteden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ron5300 schreef:
Wie mijn werkzaamheden gaat overnemen is nog niet bekend maar wie het ook wordt ik ga mijn best doen om hem/haar te begeleiden want mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
Zit er niemand in dat team van je dat eventueel over de kwaliteiten beschikt om jouw taken over te nemen? Dan zou je dus een tijdje samen kunnen werken om hem de kneepjes te leren en langzaamaan steeds verder los te laten. Dan kun je dus steeds een dagje minder werken en in de tussentijd ontdekken waar je eventueel andere interesses hebt liggen om de tijd in te vullen die over gaat blijven.

Persoonlijk ben ik een groot fan van op tijd met pensioen gaan (als je nog wat jonger bent, dan ben je vaak ook fysiek nog wat beter in staat om nog uitgebreid gebruik te maken van dat pensioen, te vaak zie je dat mensen helemaal op zijn als ze met pensioen gaan), maar wel op een manier waarop je nog actief bezig blijft. Al is het maar een relaxt bijbaantje of een dagje of 2 tegen een laag loon meehelpen in het oude bedrijf in simpele taken of als vraagbaak/adviseur. Je kunt natuurlijk ook een compleet nieuwe hobby beginnen en daardoor actief bezig blijven. Juist nu je nog wat fit bent, zou het zonde zijn om maar achter de geraniums te gaan zitten.

Ergens denk ik ook dat het goed is voor een mens om enkele verplichtingen te behouden in het leven, zodat je altijd iets hebt om naar uit te kijken, voor op te staan of voor stabiliteit te zorgen. Het is afhankelijk van de persoon voor welke van die 3 opties ie die verplichting het hardste nodig heeft.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Ik moet zeggen dat ik veel bewondering heb voor de mentaliteit van Ron5300, zijn baan ziet hij niet als 'werken', maar als een motiverende/gedreven dagbesteding. Misschien kan hij één van zijn jonge collega's tutoyeren als een soort vader die zijn kind discipline leert.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is al een paar dagen erg rustig op het forum... weinig nieuwe topics, weinig reacties in de bestaande topics... en eigenlijk is de teruglopende activiteit een trend die al veel langer gaande is.

Heb het er zelf eigenlijk ook wel een beetje mee gehad, als ik eerlijk mag zijn.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

witte angora schreef:
17 mar 2025 10:49
Heb het er zelf eigenlijk ook wel een beetje mee gehad, als ik eerlijk mag zijn.
Tijdig afschakelen, voordat Radar met bijdrageboetes begint.

Het is wel fijn dat u nog even beschikbaar blijft om nieuwkomers de weg te wijzen. :wink:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
17 mar 2025 10:49
Het is al een paar dagen erg rustig op het forum... weinig nieuwe topics, weinig reacties in de bestaande topics... en eigenlijk is de teruglopende activiteit een trend die al veel langer gaande is.

Iemand had een topic over covid19 aangemaakt. Terwijl ik erop reageerde werd het hele topic al door de moderatie nota bene op zondagochtend verwijderd.
Humor mag ook niet, wat rest is reageren op de uitdagend extreemlinkse berichten van sommigen. Dan denk ik steeds vaker van laat maar.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Voor mij is de RVU regeling een weloverwogen keuze geweest omdat dit jaar de werkprocessen steeds meer gedigitaliseerd gaan worden.

Nu ik nog werk wil ik de nieuwe medewerker in de digitale werkprocessen meenemen want die moet er in de toekomst mee gaan werken.

Eigenlijk een win win situatie voor beiden, de nieuwe medewerker heeft doorgroei mogelijkheden binnen de organisatie en ik kan van mijn jaren de me nog gegund zijn gaan genieten.

Jablan
Contacteer:

J. Deltoer schreef:
17 mar 2025 12:22
Humor mag ook niet, wat rest is reageren op de uitdagend extreemlinkse berichten van sommigen. Dan denk ik steeds vaker van laat maar.
Tijd om een andere hobby te zoeken? :roll:

* *

Tijd voor wat luchtigers :?: Yes :!: Een andere kijk op het songfestival, deel 6-A

Miriana Conte uit Malta heeft de herberg verlaten, nadat ze haar liedje heeft ontdaan van het woord 'Zingen'. Van het refrein is alleen het woord 'Serving' overgebleven.
De licht conservatieve Oma Anna oordeelt aan de hand van de kleding en meent, dat Miriana recht heeft op een nieuwe plek. Een tweede tentje op het binnenterrein, naast de ingang van het soldatenverblijf. Daar kan ze nog beter (zichzelf) serveren dan in de kamer boven de poort.

De kasteeldraken hadden succes met hun zoektocht naar de vermiste gasten uit Georgië. Mariam Shengelia was in haar zoektocht naar Vrijheid verdwaald. Wordt het een gevangeniscel, waarvan de deur openblijft voor haar? De kasteeldames en -heren beslissen anders. De muziekkamer biedt genoeg Freedom in verschillende varianten.

Theo Evan uit Cyprus heeft bijna overwinterd in de herberg. Als eerste aangekomen en bijna als laatste vertrokken. Heel stil heeft hij eindeloos geoefend op zijn liedje Shh. Voor de rouwkapel maakt hij te veel lawaai. De speelkamer past beter bij deze man in zwart.

Louane uit Frankrijk heeft de herberg ook verlaten. De geest van haar moeder is aangekomen. De Ridderzaal is een mooie plek voor een ode aan Maman

De geest van Louane's moeder was niet alleen. Kasteelspook Revampus heeft haar begeleid. Oma Anna laat Revampus altijd binnen, tenslotte doet hij niemand kwaad.
Revampus verandert alleen liedjes en is al bezoek geweest bij Nina Žižić, Ziferblatt, Kyle Alessandro, Melody en Princ.
Anderen waren slimmer. Abor en Tynna, Emma, Tautumeitas, Red Sebastian, Klemen en misschien nog enkele anderen herkenden Revampus en hebben met succes aanpassingen verijdeld. Desondanks zijn er nieuwe beelden opgedoken van de gasten en hun liedjes na zo’n bezoek.

Jablan
Contacteer:

Deel 6-B.

Het betoverende kasteel herbergt nu deze gasten (ja, de locatie heeft te maken met de liedjes)

Boven de poort: Adonxs uit Tsjechië, Kiss Kiss Goodbye

Drakenkuil: Red Sebastian uit België, Strobe Lights

Doolhof in de tuin: Melody uit Spanje, Esa Diva

Paviljoen in de rozentuin: Erika Vikman uit Finland, Ich Komme

Galerij rond het binnenterrein, Gabry Ponte namens San Marino, Tutta l'Italia

Naast de hondenkennel op het binnenterrein: Emma namens Ierland, Laika Party

Naast de ingang van het soldatenverblijf op het binnenterrein: Miriana Conte uit Malta, Serving

Paardenstal: Remember Monday uit het Verenigd Koninkrijk, What The Hell Just Happened?

Smederij: Katarsis uit Litouwen, Tavo Akys

Koetshuis: Kyle Alessandro uit Noorwegen, Lighter

Uitkijktoren: Shkodra Elektronike uit Albanië, Zjerm

Wachterstoren: Parg uit Armenië, Survivor

Wachtersverblijf, NAPA Uit Portugal, Deslocado

Salon: Princ uit Servië, Mila

Ridderzaal: Louane uit Frankrijk, Maman

Feestzaal: Claude uit Nederland, C'est la Vie

Concertzaal: JJ Johannes Pietsch uit Oostenrijk, Wasted Love

Fitnessruimte: Mamagama uit Azerbeidzjan, Run With U

Gang voor de bibliotheek: Ziferblat uit Ukraine, Bird Of Pray

Bibliotheek: Nina Žižić uit Montenegro, Dobrodošli

Museum: Klavdia uit Griekenland, Asteromáta

Voorouderkamer: Lucio Corsi uit Italië, Volevo Essere Un Duro

Oma's Anna's Muziekkamer: Mariam Shengelia uit Georgië, Freedom

Oma's Anna's Naai-, Brei- en Haakkamer: Tautumeitas uit Letland, Bur man laimi

Verpleegsterkruidenkamer: Sissal uit Denemarken, Hallucination

Speelkamer: Theo Evan uit Cyprus, Shh

Kinderdagverblijf: Laura Thorn uit Luxemburg, La Poupée Monte Le Son

Oecumenische kapel: Yuval Raphael uit Israël, New Day Will Rise

Meditatieruimte: Zoë Më uit Zwitserland, Voyage

Voorraadkamer naast de keuken: Go-Jo uit Australië, Milkshake Man

Bijkeuken: Marko Bošnjak uit Kroatië, Poison Cake

Keuken: Tommy Cash uit Estland, Espresso Macchiato

Sauna (onder de keuken): KAJ namens Zweden, Bara bada bastu

Geheime gang naar de kelder: Justyna Steczkowska uit Polen, Gaja

Kelderbar: Aber en Tynna namens Duitsland, Baller

Kelderspeelruimte: Væb uit IJsland, Róa

Folterkamer: Klemen uit Slovenië, How Much Time We Have Left

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

@Jablan
Hoe komt u tot deze anekdotes? Schudt u ze uit uw toetsenbord? Een verademing van uw gedachtengang.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Verademing van de gedachtengang wellicht, maar net zo dodelijk saai en nutteloos als zijn (haar/hen/die) eerdere citaten uit de volkskrant en bnnvara.

Jablan
Contacteer:

Papegaaiduiker schreef:
17 mar 2025 21:14
Hoe komt u tot deze anekdotes? Schudt u ze uit uw toetsenbord? Een verademing van uw gedachtegang.
In het weekend geven wij het huis over aan de volgende generatie en die brengt ons op ideeën. Denk je een rugbywedstrijd te kijken, wordt in de pauze het volgende songfestivalliedje gepresenteerd, de laatste van de 37.
Ik pas wel een beetje censuur toe, want de reacties op vooral Malta en Finland waren ronduit vrouwonvriendelijk. De jongens wilden de dames in een braadpan (Maltezer Rollade) of een sm-club (Finse Domina) onderbrengen en niet in het kasteel.

De lijst ingekort: 16x 'oké, hier kun je mee optreden'
Albanië, Azerbeidzjan, Australië, Cyprus, Estland, Frankrijk, IJsland, Italië, Litouwen, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Servië, Slovenië, Zweden, Zwitserland

En 8x 'op het podium kan dit beter'
Georgië, Griekenland, Kroatië, Letland, Polen, San Marino, Ukraine

Plus 13x 'bedankt voor de inzending, succes met de carrière en tot ziens'
Armenië, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Ierland, Israël, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Tsjechië, VK.

J. Deltoer schreef:
18 mar 2025 07:36
Verademing van de gedachtegang wellicht, maar net zo dodelijk saai en nutteloos als zijn (haar/hen/die) eerdere citaten uit de volkskrant en bnnvara.
Volkskrant en BnnVara doe ik zelden wat mee. Weet je zeker, dat je tegen de juiste persoon aan probeert te schoppen? Langzaam aan denk ik, dat je bezig bent een grumpy old man te worden, die alleen nog het negatieve in het leven ziet. Niet mijn probleem. :)

Gisteren bij een oude bekende langs geweest. Ruim een generatie boven mij, bijna 50 jaar seropositief en net verhuisd naar een woonzorgcentrum. Veel tegenslag in het leven gehad en nog steeds in staat te genieten van al het mooie in het leven, overal een positieve draai aan geven. Niet 'ik kan niet zoveel meer en woon daarom nu hier', maar 'ach, ik ben nu voorbij de 80 en dan is het fijn als iemand de boel schoonhoudt'.

Compleet contrast met iemand, die ik eerder op de dag kort moest houden (zodat anderen ook hun zegje konden doen). Die gaat richting pensioenleeftijd en zit helemaal in de modus 'vroeger was alles beter'. Maar vroeger is geweest en komt niet meer terug, het gaat om het nu en om morgen, overmorgen, volgende week, volgend jaar ...

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede middag beste mensen van dit forum,

Ik heb een korte vraag en ik heb al een beetje onderzoek gedaan.
Ik wil graag de film Moord in extase kijken of kopen maar zo goedkoop mogelijk.
Heeft iemand een idee of tip hoe ik het beste te werk kan gaan.
De reden dat ik hem wil kopen is dat iemand die film van Youtube heeft verwijderd.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Bol.com op dvd tweedehands 9 euro 95.

Plaats reactie