Na een stuk of 8 kattebeesten verder zie ik het ook helemaal voor me.
Heel herkenbaar en ik mis al die diertjes nog steeds.
Cats are a man best friends.
Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in. Blijft over korten op de AOW, dat is immers veruit de grootste post qua uitkeringen. Haal daar een paar procent af en je hebt evenveel als de hele ontwikkelinghulpbegroting. Dat zijn nog eens grote stappen snel thuis.Nijogeth schreef: ↑13 mar 2025 19:19Het erge is dat Schoof zijn toezegging ervoor zorgt dat de Oekraïners blijven vechten en wij nog niet in staat van oorlog komen. Zodra de militaire en financiële steun aan Oekraïne niet doorgaat, wordt de kans steeds groter dat de Russen oprukken onze kant op. En dan heb ik liever wat extra overheidsuitgaven. Dan maar snijden in uitkeringen/subsidies en ontwikkelingssteun.
Inderdaad "o wacht"rwolters schreef: ↑14 mar 2025 19:17Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in. Blijft over korten op de AOW, dat is immers veruit de grootste post qua uitkeringen. Haal daar een paar procent af en je hebt evenveel als de hele ontwikkelinghulpbegroting. Dat zijn nog eens grote stappen snel thuis.Nijogeth schreef: ↑13 mar 2025 19:19Het erge is dat Schoof zijn toezegging ervoor zorgt dat de Oekraïners blijven vechten en wij nog niet in staat van oorlog komen. Zodra de militaire en financiële steun aan Oekraïne niet doorgaat, wordt de kans steeds groter dat de Russen oprukken onze kant op. En dan heb ik liever wat extra overheidsuitgaven. Dan maar snijden in uitkeringen/subsidies en ontwikkelingssteun.
En toeslagen is ook nog best wel een forse uitgavepost. Gewoon huurtoeslag verminderen. De PVV wilde immers de huren gaan verlagen dus dat kan prima. Oh wacht....
ik kaan me dat goed voorstellen. Het sociale aspect van samen werken lijkt me iets wat je echt gaat missen. Wellicht deels te ondervangen met vrijwilligerstaken, om te voorkomen dat je in een zwart gat valt?
Heb je niet de optie 'afbouwen'?
Misschien kun je beginnen met een jaartje 3 dagen per week te gaan werken? Dan kun je de extra vrije tijd beginnen in te vullen, je kan vast ontdekken welke nieuwe activiteiten je zou willen ontplooien.
Anderhalf miljard zit daar nog in. En dat voor de meest nutteloze post in onze begroting, waarmee we vooral rijke leiders in arme landen sponsoren. Ondertussen is iedereen in Afrika helemaal fan van China en Rusland, want in plaats van geld naar projecten sturen, bouwen zij daar gewoon dingen. Die Afrikanen zien daadwerkelijk iets gebeuren, maar weten niet dat ze ondertussen ook hun ziel verkopen. Rusland en China doen dat niet omdat ze er niets voor terugkrijgen.
Zit er niemand in dat team van je dat eventueel over de kwaliteiten beschikt om jouw taken over te nemen? Dan zou je dus een tijdje samen kunnen werken om hem de kneepjes te leren en langzaamaan steeds verder los te laten. Dan kun je dus steeds een dagje minder werken en in de tussentijd ontdekken waar je eventueel andere interesses hebt liggen om de tijd in te vullen die over gaat blijven.
Tijdig afschakelen, voordat Radar met bijdrageboetes begint.witte angora schreef: ↑17 mar 2025 10:49Heb het er zelf eigenlijk ook wel een beetje mee gehad, als ik eerlijk mag zijn.
Iemand had een topic over covid19 aangemaakt. Terwijl ik erop reageerde werd het hele topic al door de moderatie nota bene op zondagochtend verwijderd.witte angora schreef: ↑17 mar 2025 10:49Het is al een paar dagen erg rustig op het forum... weinig nieuwe topics, weinig reacties in de bestaande topics... en eigenlijk is de teruglopende activiteit een trend die al veel langer gaande is.
Heb het er zelf eigenlijk ook wel een beetje mee gehad, als ik eerlijk mag zijn.
Tijd om een andere hobby te zoeken?J. Deltoer schreef: ↑17 mar 2025 12:22Humor mag ook niet, wat rest is reageren op de uitdagend extreemlinkse berichten van sommigen. Dan denk ik steeds vaker van laat maar.
In het weekend geven wij het huis over aan de volgende generatie en die brengt ons op ideeën. Denk je een rugbywedstrijd te kijken, wordt in de pauze het volgende songfestivalliedje gepresenteerd, de laatste van de 37.Papegaaiduiker schreef: ↑17 mar 2025 21:14Hoe komt u tot deze anekdotes? Schudt u ze uit uw toetsenbord? Een verademing van uw gedachtegang.
Volkskrant en BnnVara doe ik zelden wat mee. Weet je zeker, dat je tegen de juiste persoon aan probeert te schoppen? Langzaam aan denk ik, dat je bezig bent een grumpy old man te worden, die alleen nog het negatieve in het leven ziet. Niet mijn probleem.J. Deltoer schreef: ↑18 mar 2025 07:36Verademing van de gedachtegang wellicht, maar net zo dodelijk saai en nutteloos als zijn (haar/hen/die) eerdere citaten uit de volkskrant en bnnvara.