Casae.nl niet betrouwbaar

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Speedy123

Re: Casae.nl niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Papegaaiduiker schreef:
15 mar 2025 11:24
Dat Casae haar handelswijze nog goed probeert te praten in deze tijden van schaarste....

:? :?
Dat is inderdaad de crux. Er is een enorme schaarste op de huurmarkt, verhuurders worden overstelpt met aanvragen en zitten allang niet meer te wachten op nog meer extra vraag opgewekt vanuit obscure sites die geld vragen aan de potentiële huurders om het huur aanbod te mogen bekijken.

Maar ja die sites willen wel geld blijven verdienen aan wanhopige mensen die een huurwoning zoeken dus wat doe je dan, een praktisch lege site tonen? Of ga je iets creatiever te werk?

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Speedy123 schreef:
15 mar 2025 11:56
Papegaaiduiker schreef:
15 mar 2025 11:24
Dat Casae haar handelswijze nog goed probeert te praten in deze tijden van schaarste....

:? :?
Dat is inderdaad de crux. Er is een enorme schaarste op de huurmarkt, verhuurders worden overstelpt met aanvragen en zitten allang niet meer te wachten op nog meer extra vraag opgewekt vanuit obscure sites die geld vragen aan de potentiële huurders om het huur aanbod te mogen bekijken.

Maar ja die sites willen wel geld blijven verdienen aan wanhopige mensen die een huurwoning zoeken dus wat doe je dan, een praktisch lege site tonen? Of ga je iets creatiever te werk?
Een plan van aanpak die vele obscure sites gebruiken voor diverse doelgroepen wanneer de wanhoop hoog is. Denk aan: postbusadressen, urgentieaanvragen of zelfs opzeggingen van abonnementen...

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
15 mar 2025 10:45
Nee, dank je wel, geen vragen meer. Het is, met deze zwakke reacties, volkomen duidelijk dat er met jullie beter geen zaken gedaan worden.
Wat is het advies aan een zoekende huurder die zich heeft ingeschreven nadat-ie in de fuik van Casae is gezwommen: één maand €29,5, drie maanden €79,95 en zes maanden €149,5 met 100% garantie? Geen abonnement.

Kun je geld terugvragen als de informatie onjuist blijkt te zijn?
Kun je een klacht indienen bij de ACM of Reclamecodecommissie?

Of is dat allemaal verspilde moeite?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die zoekende ingeschreven huurder ben ik in dit topic nog niet tegengekomen. Als er een concrete hulpvraag komt, kan er op basis daarvan geadviseerd worden.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Moneyman schreef:
15 mar 2025 13:54
Die zoekende ingeschreven huurder ben ik in dit topic nog niet tegengekomen. Als er een concrete hulpvraag komt, kan er op basis daarvan geadviseerd worden.
Die zullen wel op feestboek te vinden zijn. Ik ben lid van één van dat soort groepen, echter wordt er zoveel van die aanbiedingen gepost die achter zo'n paywall zitten. En de wanhopige zoekende zal er vroeg of laat intrappen en zich eventueel hier melden.

Consumenneke

Moneyman schreef:
Als er een concrete hulpvraag komt, kan er op basis daarvan geadviseerd worden.
Er zijn vast anderen met meer voorstellingsvermogen. De opzet van Casea is immers duidelijk: geld verdienen aan de verkoop van gegevens over huizen die te huur zijn. Niks mis mee, behalve als die info onjuist blijkt te zijn en soms zelfs een verkeerde voorstelling van zaken geeft die te voorkomen was.

Moneyman

Consumenneke schreef:
15 mar 2025 16:12
Moneyman schreef:
Als er een concrete hulpvraag komt, kan er op basis daarvan geadviseerd worden.
Er zijn vast anderen met meer voorstellingsvermogen. De opzet van Casea is immers duidelijk: geld verdienen aan de verkoop van gegevens over huizen die te huur zijn. Niks mis mee, behalve als die info onjuist blijkt te zijn en soms zelfs een verkeerde voorstelling van zaken geeft die te voorkomen was.
Ja, en wat wil je met die open deur zeggen?

Voel je vrij om de nog niet gestelde vragen pro-actief te gaan benaderen. Jij bent immers degene die zo succesvol bent in de rechtszaal. Wees dan eens constructief en doe gewoon zelf wat je van anderen vraagt.

Gamer69

Ongelezen bericht door Gamer69 »

Ik ben er helaas als wanhopige woningzoekende ingetuind. Vandaar mijn geopende topic om mensen te waarschuwen. Hoe kunnen deze oplichterspraktiijken gestopt worden? Casae.nl reageert zelf op geen 1 email.
De 5 sterren beoordelingen op Truspilot zijn fake, gemaakt met stockfoto’s, te vinden op het internet.
Ik heb heel veel bewijs ondertussen verzameld, hoe kan ik hier een zaak van maken?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Gamer69 schreef:
20 mar 2025 10:24
Ik heb heel veel bewijs ondertussen verzameld, hoe kan ik hier een zaak van maken?
Of je daadwerkelijk er een zaak van kan maken durf ik niet te zeggen. Maar hoe kan je ergens een zaak van maken: door naar een advocaat te stappen.
Die zegt wel of je naar de politie moet of op een andere wijze een zaak moet aanspannen.

Moneyman

Als je "een zaak wilt maken" zul je moeten kunnen bewijzen dat ze óf civielrechtelijk, óf strafrechtelijk de wet overtreden. het vragen van hoge prijzen en het leveren van slechte kwaliteit is dat niet.

Oftewel: is er aantoonbaar sprake van wanprestatie of een onrechtmatige daad of iets als oplichting? Dan kan je "een zaak maken". Zo niet: get over it. De slechte reviews zijn duidelijk genoeg, dus zodra iemand kijkt voordat ze handelen haken ze vanzelf wel af.

Om het bovenstaande te beoordelen heb je waarschijnlijk inderdaad een advocaat nodig, want ik denk niet dat je dat zelf kunt.

Andere opties, zoals de ACM of de RCC, zijn wellicht ook mogelijk, maar of je daar iets mee opschiet...

Speedy123

Gamer69 schreef:
Ik ben er helaas als wanhopige woningzoekende ingetuind. Vandaar mijn geopende topic om mensen te waarschuwen. Hoe kunnen deze oplichterspraktiijken gestopt worden? Casae.nl reageert zelf op geen 1 email.
De 5 sterren beoordelingen op Truspilot zijn fake, gemaakt met stockfoto’s, te vinden op het internet.
Het eenvoudigst is aangifte doen bij de politie. Dat kan online via https://www.politie.nl/informatie/slach ... gifte.html

Over het algemene onderneemt de politie niet meteen actie bij een enkele aangifte maar zodra er meerdere aangiftes tegen hetzelfde bedrijf liggen, dan pakken ze het vaak wel op. Zo is deze week de eigenaar van de TI-84shop opgepakt en voorgeleid.

Alternatief is zelf een zaak beginnen echter dan heeft u wel een financieel risico indien u de zaak niet zou winnen. Radar forum lid Consumeneke staat naar eigen zeggen regelmatig mensen bij in dergelijke zaken. U zou hem een PB kunnen sturen of hij dat in deze zaak ook wil doen. Hij kan u verder alles vertellen over eventuele financiële risico's van het voeren van een dergelijke zaak.

Moneyman

Speedy123 schreef:
20 mar 2025 10:49
Het eenvoudigst is aangifte doen bij de politie.
Ook dan moet je wel eerst helder hebben wat dan de strafrechtelijke overtreding is.

Op de bonnefooi aangifte doen omdat je je opgelicht voelt is niet de wenselijke route natuurlijk.

Speedy123

Moneyman schreef:
20 mar 2025 11:21
Speedy123 schreef:
Het eenvoudigst is aangifte doen bij de politie.
Ook dan moet je wel eerst helder hebben wat dan de strafrechtelijke overtreding is.

Op de bonnefooi aangifte doen omdat je je opgelicht voelt is niet de wenselijke route natuurlijk.
Gamer69 spreekt van oplichting en stelt veel bewijs verzameld te hebben. Lijkt me niet op de bonnefooi dus.
Gamer69 schreef: ↑
Dus gewoon met al dat bewijs naar de politie en dan kunnen die beoordelen of ze er een strafzaak in zien of niet.

Moneyman

De vraag is natuurlijk wat dat bewijs dan daadwerkelijk bewijst. Dit forum wemelt van de zogenaamde oplichtingstopics vol "bewijs", waarbij in de verste verte geen sprake is van oplichting. Als ik kijk wat de argumentatie hier in het topic is, dan is dat nogal dun.

Vandaar: zorg dat je eerst weet wat je argumentatie is en of er daadwerkelijk sprake is van strafbare feiten of civielrechtelijke issues. Anders verspil je alleen maar tijd en moeite. Heb je het plaatje wél rond, pak dan gewoon door.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij ons in het dorp bieden ze zelfs een garage met kanteldeur zonder ramen als één van de 8 beschikbare huurwoningen aan.......

Speedy123

Moneyman schreef:
20 mar 2025 11:43
De vraag is natuurlijk wat dat bewijs dan daadwerkelijk bewijst. Dit forum wemelt van de zogenaamde oplichtingstopics vol "bewijs", waarbij in de verste verte geen sprake is van oplichting. Als ik kijk wat de argumentatie hier in het topic is, dan is dat nogal dun.

Vandaar: zorg dat je eerst weet wat je argumentatie is en of er daadwerkelijk sprake is van strafbare feiten of civielrechtelijke issues. Anders verspil je alleen maar tijd en moeite. Heb je het plaatje wél rond, pak dan gewoon door.
Wij kunnen de kwaliteit van het bewijs van Gamer69 hier niet beoordelen, we hebben geen toegang tot zijn opgebouwde dossier.

Dus naar de politie gaan en hun laten beoordelen of er gegeven het opgebouwde dossier sprake is van strafbare feiten, lijkt me dan de aangewezen weg. Gamer69 krijgt dan vrij snel en gratis uitsluitsel of er sprake is van strafbare feiten en dat geeft hem ook enigszins een indicatie over hoe kansrijk een civielrechtelijke zaak zou zijn.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Speedy123 schreef:
20 mar 2025 11:32
Gamer69 spreekt van oplichting en stelt veel bewijs verzameld te hebben. Lijkt me niet op de bonnefooi dus.
Mijn ervaring is dat de gemiddelde Nederlander geen idee heeft wanneer iets oplichting is en wanneer niet; en idem voor wat veel bewijs is.

Speedy123

kuklos schreef:
20 mar 2025 12:45
Mijn ervaring is dat de gemiddelde Nederlander geen idee heeft wanneer iets oplichting is en wanneer niet; en idem voor wat veel bewijs is.
Geen idee, we horen het wel als er daadwerkelijk aangifte gedaan is. Dan zal de politie het bewijs ongetwijfeld beoordelen.

Zoveel moeite is aangifte doen nou ook weer niet dus ik zou zeggen gewoon doen! We horen daarna wel hoe de aangifte verlopen is en wat de politie er verder wel of niet aan gaat doen.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
Radar forum lid Consumeneke staat naar eigen zeggen regelmatig mensen bij in dergelijke zaken. U zou hem een PB kunnen sturen of hij dat in deze zaak ook wil doen. Hij kan u verder alles vertellen over eventuele financiële risico's van het voeren van een dergelijke zaak.
De mensen die ik bijsta in de rechtszaal zijn kleine ondernemers die gedupeerd worden door acquisitiefraudeurs en andere dubieuze dienstverleners. Die doen vaak aangifte, maar daar heeft de politie geen tijd voor. Die verwijzen door naar andere instanties, vaak met de smoes dat het geen kwestie is voor het strafrecht. Dat is het wel, maar ze hebben geen tijd.

De Fraudehelpdesk is lam gelegd door de Autoriteit Persoonsgegevens. :roll:

De rechter heeft er trouwens doorgaans ook geen zin in. Maar in de rechtbank hebben we nu wel een voet tussen de deur, met aangepaste redeneringen. Truc is om de eiser op kosten te jagen en de toegewezen vorderingen naar een symbolisch niveau verlaagd te krijgen, dan kost het de eisende partij teveel geld. Het betreft allemaal zaken waarbij de ondernemer niet de eiser is, maar ik wil die slag nog weleens gaan maken.

Ik heb nog niet één zaak verloren, wel een grote scammer in het faillissement geholpen. Ik weet uit andere zaken dat vorderingen en kosten vele duizenden euro's zijn, maar daar is de vordering inbegrepen. Het betreft dan vaak jonge of buitenlandse starters die geen idee hebben wat hen overkomen is.

Particulieren sta ik bij (ook pro-actief) bij de Stichting Reclame Code, met name in de cryptohandel, misleidende influencers en dropshippers - als we de verantwoordelijke kunnen vinden. Aan een uitspraak van de RCC heb je niet zoveel, maar het levert wel jurisprudentie op die de kantonrechter serieus neemt. Dus dat kan een molensteen zijn aan de enkel van oplichters.

Heb jij weleens aangifte gedaan Speedy123? Hoe warm ben je ontvangen door de politie?

Speedy123

Consumenneke schreef:
20 mar 2025 17:15
Heb jij weleens aangifte gedaan Speedy123? Hoe warm ben je ontvangen door de politie?
Alleen van diefstal en inbraak. Politie was zeer vriendelijk met het opnemen van deze aangiftes.

Vandaar ik TS doorverwijs naar u, u heeft er veel meer ervaring mee en kunt daarom stukken beter adviseren hoe aangifte te doen en of dat zinnig is gegeven het bewijs dat verzameld is.

Plaats reactie