DHL bezorgt bij willekeurig afhaalpunt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mavandermaas

DHL bezorgt bij willekeurig afhaalpunt

Ongelezen bericht door mavandermaas »

Op Marktplaats kun je bij verzending kiezen voor de mogelijkheid om een pakket rechtstreeks te laten bezorgen bij een DHL afhaalpunt. Dat is goedkoper, makkelijker en beter voor het milieu omdat er minder gereden hoeft te worden (volgens DHL). Voor de tweede keer maak ik nu mee dat een pakket niet op het gewenste afhaalpunt wordt afgeleverd omdat dit 'vol' zit. Dit keer is het alternatieve afhaalpunt 10 kilometer van mijn woonplaats, terwijl er dichtbij voldoende andere afhaalpunten zijn. Commentaar van van DHL klantenservice: het is niet anders, wilt u het wel binnen 7 dagen afhalen, einde gesprek. Ben ik de enige die dit meemaakt?

Dirkie

Re: DHL bezorgt bij willekeurig afhaalpunt

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er wordt blijkbaar veel verstuurd met DHL en dan is het mogelijk dat een DHL punt aangeeft vol te zijn. Het zijn meestal kleinere winkels ed die inderdaad vol kunnen zitten. De bezorger kan dan niet voor ieder pakket het beste andere afhaalpunt gaan zoeken omdat omdat hij daar gewoon geen tijd / mogelijkheid voor heeft (lees: daar wordt hij niet voor betaald). En dus zal hij deze pakketten afgeven op ander punt. Waarschijnlijk een punt waarvan hij weet dan het groter is en dus meer pakketten kwijt kan (en omdat hij wordt betaald per geleverd pakket is dat zijn beste optie).
En dan is het inderdaad niet anders. U kunt niet van de bezorger verwachten dat hij van alle pakketten de adressen gaat opzoeken (als dat mogelijk is als het naar een afhaalpunt gaat), vervolgens gaat onderzoeken welk pakket punt hemelsbreed het meest dichtbij en dan vervolgens een nieuwe route gaat maken om deze pakketten te bezorgen. Misschien is dan de reactie van DHL niet wat U wil maar verklaarbaar.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dirkie schreef:
20 mar 2025 12:26
Misschien is dan de reactie van DHL niet wat U wil maar verklaarbaar.
Nee die is niet verklaarbaar. Een afstand van 10 kilometer betekend de facto dat er niet bezorgd is. Dit is een doorgeslagen pakketdienst die wel betaald wil worden maar niet wil leveren.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Speedy123 schreef:
20 mar 2025 12:38
Dirkie schreef:
Misschien is dan de reactie van DHL niet wat U wil maar verklaarbaar.
Nee die is niet verklaarbaar. Een afstand van 10 kilometer betekend de facto dat er niet bezorgd is. Dit is een doorgeslagen pakketdienst die wel betaald wil worden maar niet wil leveren.
Ik woon hemelsbreed 3km van Groot Ammers
Alleen er zit een rivier tussen. :mrgreen:

mavandermaas

Ongelezen bericht door mavandermaas »

Dirkie schreef:
Er wordt blijkbaar veel verstuurd met DHL en dan is het mogelijk dat een DHL punt aangeeft vol te zijn. Het zijn meestal kleinere winkels ed die inderdaad vol kunnen zitten. De bezorger kan dan niet voor ieder pakket het beste andere afhaalpunt gaan zoeken omdat omdat hij daar gewoon geen tijd / mogelijkheid voor heeft (lees: daar wordt hij niet voor betaald). En dus zal hij deze pakketten afgeven op ander punt. Waarschijnlijk een punt waarvan hij weet dan het groter is en dus meer pakketten kwijt kan (en omdat hij wordt betaald per geleverd pakket is dat zijn beste optie).
En dan is het inderdaad niet anders. U kunt niet van de bezorger verwachten dat hij van alle pakketten de adressen gaat opzoeken (als dat mogelijk is als het naar een afhaalpunt gaat), vervolgens gaat onderzoeken welk pakket punt hemelsbreed het meest dichtbij en dan vervolgens een nieuwe route gaat maken om deze pakketten te bezorgen. Misschien is dan de reactie van DHL niet wat U wil maar verklaarbaar.
Het punt is dat ik van tevoren aan kan geven waar het pakket moet worden afgegeven. DHL weet dus dat een klant zijn pakket op een bepaalde plek op wil halen en kan dat ook tevoren plannen of al op vooraf een alternatieve bestemming kiezen die dicht(er) in de buurt is en dat aan de bezorger meegeven. Als onderweg pas blijkt dat het anders moet, moet je je afvragen wat voor organisatie DHL eigenlijk is.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De reden dat een DHL punt vol zou zitten klopt niet. Zakelijk was ik een DHL punt waar ik ook wel eens iets liet afleveren voor mijzelf. Kreeg de melding vol of gesloten. Beetje vreemd dat ik gewoon in het pand stond met een leeg afhaalrek.
Ze geven deze reden aan als ze geen chauffeur hebben voor die route. Vandaar dat het op een hele andere plek bezorgd word, omdat dat weer op de route ligt van die chauffeur.
Je kan er hooguit over klagen, maar dat zal niet veel helpen. DHL zal er helaas niet anders door gaan werken.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb net een pakket box XL bij mijn voordeur geïnstalleerd.
Ideaal.
Al complimenten van Post.nl DHL en DPD bezorgers gekregen. Duimpje voor de Ring camera

Plaats reactie