Huiskamer
-
Re: Huiskamer
We hopen het allemaal voor hem, een uitzettingsprocedure is niet niks en wordt zeker niet zomaar opgestart.
Het zou echt zonde zijn als hij alles weer moet afbreken wat hij heeft opgebouwd.
Het zou echt zonde zijn als hij alles weer moet afbreken wat hij heeft opgebouwd.
Ik ben het daar dan helemaal niet mee eens. Nieuwe topics moeten altijd eerst door de moderator goedgekeurd worden. Als het topic niet voldoet, moeten ze het niet plaatsen.Papegaaiduiker schreef: ↑27 mar 2025 19:04Het zat eraan te komen... De moderatie zal niet altijd blijven verwijderen zonder dat hij de consequenties ondervindt.juliomariner schreef: ↑27 mar 2025 18:55Op het kassa forum staat dat dagkoers maand ban heeft dus op de uitslag moeten we even wachten
Maar we gaan het zien morgen.
Thijs124
vindt dit leuk
Zeker en in jouw geval helemaal.
Bij ons was het de verkoper, die zich vergiste. Hij zag twee oudere mannen samen met een student binnen komen. Volautomatisch ging hij ervan uit, dat wij die auto wilden, want aan jongeren verkoopt hij alleen oude, goedkope auto's. Zoon stelde de vragen, de antwoorden kwamen onze kant op. Tot de proefrit. Zoon krijgt de sleutel, tot grote verbazing van de verkoper, man gaat mee en tijdens een kop espresso machiato por favore heb ik de verkoper kort uitgelegd hoe de vork in de steel zit. Hij wilde zich verontschuldigen, maar dat ik heb weggezwaaid en omdat ik alles vrolijk en opgewekt heb verteld, ook duidelijk gemaakt dat we hem niets kwalijk nemen ... et voilà ... daar ging de inruilwaarde met 500 omhoog.
Dealen met de dealer noemen we dat.
Dit was de tweede keer. De vorige keer heeft zo'n vergissing zo'n goed contact met de verkoper opgeleverd, dat we in totaal vier keer een auto bij hem hebben gekocht, zonder proefrit, zonder gezeur, gewoon makkelijk.
-
@Nijogeth, ik zeg niet dat hij het verdient. Maar er zijn best wel veel ontspoorde Dagkoers-topics voorbijgekomen. Ik had wel de verwachting dat er ooit een van zou komen, maar niet zo snel.
Dat snap ik. Maar ik vind dat de moderatie schuld heeft aan het feit dat zijn topics geen consumentenkwesties zijn en uit de hand lopen.Papegaaiduiker schreef: ↑27 mar 2025 20:30@Nijogeth, ik zeg niet dat hij het verdient. Maar er zijn best wel veel ontspoorde Dagkoers-topics voorbijgekomen. Ik had wel de verwachting dat er ooit een van zou komen, maar niet zo snel.
1. De moderatie keurt nieuwe topics voordat ze geplaatst worden. Daar zouden zijn topics er dus al uitgevist moeten worden als het geen consumentenkwesties zijn (hetgeen ze hem dus verwijten). Helaas gebeurt het te vaak dat de moderator een nieuw topic niet eens doorleest en het gewoon plaatst. Zo krijg je dus reclame topics en dergelijke er af en toe tussen.
2. Dat zijn topics uit de hand lopen komt mede doordat er weinig en daarbij vaak ook slecht gemodereerd wordt. Dat merk je al over het hele forum heen. En dan heb ik het niet zozeer over offtopic, maar vooral over elkaar verwijten maken, namen noemen en dat soort zaken. Dat duurt vaak veel te lang voordat het verwijderd wordt. En veel te vaak worden alleen gemelde berichten verwijderd en niet de rest van de reacties die er mee te maken hebben. Of laten ze juist die berichten staan en halen ze de rest weg. Ook dat kun je in mijn ogen Dagkoers niet verwijten.
En ja, ook ik vraag me soms af of Dagkoers wel afweet van het bestaan van Google of een andere zoekmachine.
Correctie: nieuwe topics van bestaande deelnemers worden automatisch direct geplaatst. Alleen nieuwe mensen krijgen een 'goedkeuring'. Dat voorkomt spam.
witte angora
vindt dit leuk
Maak eens concreet waar je het over hebt met “niet-wettelijke taken”? Let wel: we hebben het over de inzet van publieke middelen. Ik ken geen enkele situatie waarin de brandweer een rekening stuurt voor verleende hulp.
Volgens mij klopt dat niet, en is dat juist, mogelijk deels, het probleem. Voor zover ik het begrepen heb hier is de instelling zo dat het iemand zijn eerste topic goedkeuring moet krijgen. Maar niet voor het 2de, 3de, 4de of latere topics. Waarschijnlijk ingegeven door het feit dat enerzijds veel mensen nooit een 2de topic zullen plaatsen, want ze zijn van hun probleem af of hebben het hart gelucht. En anderzijds omdat men vermoed ik verwacht de meer frequente bezoeken niet aan de lopende band topics openen.Nijogeth schreef: ↑27 mar 2025 20:24Ik ben het daar dan helemaal niet mee eens. Nieuwe topics moeten altijd eerst door de moderator goedgekeurd worden. Als het topic niet voldoet, moeten ze het niet plaatsen.Papegaaiduiker schreef: ↑27 mar 2025 19:04Het zat eraan te komen... De moderatie zal niet altijd blijven verwijderen zonder dat hij de consequenties ondervindt.juliomariner schreef: ↑27 mar 2025 18:55Op het kassa forum staat dat dagkoers maand ban heeft dus op de uitslag moeten we even wachten
Maar we gaan het zien morgen.
Wel heeft Dagkoers volgens mij zelf aangegeven dat de moderatie hem heeft opgedragen om geen nieuwe topics meer te openen met makkelijk uit te zoeken vragen, of vragen die geen consumenten kwestie betreffen. En als je dat dan toch blijft doen tegen beter weten is, kan ik best snappen dat er ooit eens reactie komt.
Alsnog is het dan mogelijk om hem in een aparte groep te gooien waarbij nieuwe onderwerpen van hem eerst goedgekeurd moeten worden. Dus in plaats van hun mogelijkheden gebruiken, straffen ze hem nu omdat hij iets plaatst wat volgens hun mening geen consumentenkwestie is. Maar net of iemand weet wat dat nu wel precies is. Er zijn hier ook simpele vragen doorgekomen over kwakzalvermiddeltjes met de vraag of het wel of niet werkt. Lijkt me ook geen consumentenkwestie.
Speaking of, onze 1½ jaar oude (18.000 km gereden) plugin-hybride, met een 3 cilinder, moest na wat knipperende motorlampjes een compleet nieuwe verbrandingsmotor krijgen, ivm compressieproblemen in de oude motor..witte angora schreef: ↑25 mar 2025 00:59Sja, op drie poten loopt het nu eenmaal niet zo lekker als op vier.

Je vergeet dan even dat dit forumlid onder diverse andere namen al verschillende keren waarschuwingen heeft gehad en uiteindelijk een definitieve ban kreeg.Nijogeth schreef: ↑28 mar 2025 08:28Alsnog is het dan mogelijk om hem in een aparte groep te gooien waarbij nieuwe onderwerpen van hem eerst goedgekeurd moeten worden. Dus in plaats van hun mogelijkheden gebruiken, straffen ze hem nu omdat hij iets plaatst wat volgens hun mening geen consumentenkwestie is. Maar net of iemand weet wat dat nu wel precies is. Er zijn hier ook simpele vragen doorgekomen over kwakzalvermiddeltjes met de vraag of het wel of niet werkt. Lijkt me ook geen consumentenkwestie.
Ik vind het prima dat de moderator nu wel heeft ingegrepen, er werd juist veel geklaagd dat ze dit te weinig deden. Het is ook niet snel goed wat ze doen.
-
sjohie schreef: ↑28 mar 2025 08:30Speaking of, onze 1½ jaar oude (18.000 km gereden) plugin-hybride, met een 3 cilinder, moest na wat knipperende motorlampjes een compleet nieuwe verbrandingsmotor krijgen, ivm compressieproblemen in de oude motor..witte angora schreef: ↑25 mar 2025 00:59Sja, op drie poten loopt het nu eenmaal niet zo lekker als op vier.![]()

Jahoor, geen probleem verder, hoefde niet met vuist op tafel te slaan enzo, was meteen het voorstel. Moest nog wel even financieel ok komen vanuit Zweden, waar de verantwoordelijke persoon van Lynk & Co blijkbaar zit, maar dat kostte een dagje. Hele bende uit- en weer inbouwen 2½ dag voor de monteur.witte angora schreef: ↑28 mar 2025 09:10sjohie schreef: ↑28 mar 2025 08:30Speaking of, onze 1½ jaar oude (18.000 km gereden) plugin-hybride, met een 3 cilinder, moest na wat knipperende motorlampjes een compleet nieuwe verbrandingsmotor krijgen, ivm compressieproblemen in de oude motor..witte angora schreef: ↑25 mar 2025 00:59Sja, op drie poten loopt het nu eenmaal niet zo lekker als op vier.![]()
![]()
Dat zal dan toch wel onder garantie zijn gebeurd mag ik aannemen?
Wel wat onverwacht, je koopt geen net nieuwe auto om dit mee te maken.
-
Dagkoers heeft geen geluk. Zijn topic bij Kassa is inmiddels ook helemaal verdwenen (terwijl ze daar normaalgesproken alleen een slotje op doen)
-
Klopt. Slotjes zijn ze redelijk rap in. Blijkbaar hebben ze door wie het is en hoe lang hij hier al bezig was.juliomariner schreef: ↑28 mar 2025 09:46Dagkoers heeft geen geluk. Zijn topic bij Kassa is inmiddels ook helemaal verdwenen (terwijl ze daar normaalgesproken alleen een slotje op doen)
juliomariner
vindt dit leuk
-
Een geluk bij een ongeluk dat hij nog niet in Thailand zit. Wat een drama lijkt zich daar en vooral in Myanmar af te spelen.
-
En in dat laatste is op voet van oorlog met de rest van de wereld dus info vanuit de officiele kanalen zal schaars zijn.Francesco26 schreef: ↑28 mar 2025 10:32Een geluk bij een ongeluk dat hij nog niet in Thailand zit. Wat een drama lijkt zich daar en vooral in Myanmar af te spelen.
Voor zover ik nog van de redactie weet dat het oorspronkelijke topic in ik meen de 'advocaat van de tegenpartij' betrof gesloten heeft en weer open zou stellen zodra Dagkoers weer inhoudelijke informatie zou geven.
Toen er in dat topic een update van Dagkoers verscheen was het betreffende topic nog niet geopend en heb ik Dagkoers middels een privé bericht gevraagd om het topic weer toegankelijk te maken.
Dat Dagkoers zelf op het internet zaken kan vinden en in eerste instantie hier een vraag stelt is niet echt noodzakelijk maar laten we wel eerlijk wezen Dagkoers reageert wel op de reacties al dan niet in positieve zin.
Wat steeds storender in de topic vragen wordt is dat een topicstarter een onduidelijke vraag stelt en niet meer reageert en er vervolgens een discussie gaat ontstaan zonder te weten hoe de vork nu echt in de steel zit.
Een mooi voorbeeld is het topic waarin een notaris de afspraak van de transportdatum heeft afgezegd die topicstarter heeft tot op heden nog niets terug gekoppeld maar de discussie is zoals wel vaker op gang gekomen.
M.i. zal de redactie ook die topics nauwlettend moeten gaan monitoren want als de Topicstarter wel in staat is gesteld de reacties te lezen waarin om een nadere uitleg wordt gevraagd en er geen reactie op komt het topic definitief verwijderen.
Ik ben echt van mening dat de moderatie van dit forum Dagkoers het voordeel van de twijfel dient te geven en de tijdelijke ban dient op te heffen want hoe de uitspraak ook uitvalt er is nog een een soort van in verzet gaan mogelijk en op dit forum zijn deskundigen aanwezig.
Toen er in dat topic een update van Dagkoers verscheen was het betreffende topic nog niet geopend en heb ik Dagkoers middels een privé bericht gevraagd om het topic weer toegankelijk te maken.
Dat Dagkoers zelf op het internet zaken kan vinden en in eerste instantie hier een vraag stelt is niet echt noodzakelijk maar laten we wel eerlijk wezen Dagkoers reageert wel op de reacties al dan niet in positieve zin.
Wat steeds storender in de topic vragen wordt is dat een topicstarter een onduidelijke vraag stelt en niet meer reageert en er vervolgens een discussie gaat ontstaan zonder te weten hoe de vork nu echt in de steel zit.
Een mooi voorbeeld is het topic waarin een notaris de afspraak van de transportdatum heeft afgezegd die topicstarter heeft tot op heden nog niets terug gekoppeld maar de discussie is zoals wel vaker op gang gekomen.
M.i. zal de redactie ook die topics nauwlettend moeten gaan monitoren want als de Topicstarter wel in staat is gesteld de reacties te lezen waarin om een nadere uitleg wordt gevraagd en er geen reactie op komt het topic definitief verwijderen.
Ik ben echt van mening dat de moderatie van dit forum Dagkoers het voordeel van de twijfel dient te geven en de tijdelijke ban dient op te heffen want hoe de uitspraak ook uitvalt er is nog een een soort van in verzet gaan mogelijk en op dit forum zijn deskundigen aanwezig.
witte angora
vindt dit leuk
Buiten het forum zijn veel meer deskundigen te vinden dan op dit forum. Als je een begeleider hebt, bij een sociaal wijkteam loopt en een advocaat hebt, is het bespreken van je privéleven hier niet echt nodig. Juist door dat laatste zijn de problemen van dit forumlid nog groter geworden.
juliomariner
vindt dit leuk