Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Ron5300

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Lowieze schreef:
30 mar 2025 10:24
Ron5300 schreef:
30 mar 2025 10:16
De zomertijd iedereen vindt er wel iets van.

Je hoeft er niet persé om 3 uur in de nacht voor op te staan want de tijd op de klokken aan de zomertijd aanpassen kan voor het slapen gaan ook.
Echt waar??
Echt waar.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
30 mar 2025 09:57
Vannacht dan maar opgestaan om die vermaledijde klokken te verzetten.
Het vorige jaar was ik dat s'nachts vergeten. Toch lastig met dat uur verschil. Na een half jaar werd het uiteindelijk door de klokken zelf opgelost. Opvallend! Het kan dus toch.
Ik wordt altijd zo moe van dat gesjouw met die klokken. En niet alleen met die klokken, om ze te verplaatsen moeten andere dingen ook een andere plek hebben. Katten kwaad, die moesten ook van hun plekje af.

Waardeloos, die zomertijd.

Maar hoe lossen jouw klokken dat dan zelf op? Hebben ze pootjes gekregen?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat er iets aan de tijd of omloopsnelheid van de aarde veranderd is. Heeft iets met snelheid en Einstein te maken. De Einstein straat is vlakbij, maar ik weet niet waar hij woont. Zo precies weet ik het ook allemaal niet meer.

witte angora

O, heeft Einstein bij jou de klokken verplaatst? Dat zou natuurlijk ook kunnen. Hoe is het met hem? Heeft hij nou al een kapper gevonden?

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

witte angora schreef:
30 mar 2025 12:06
....En niet alleen met die klokken, om ze te verplaatsen moeten andere dingen ook een andere plek hebben.....
Om leuk te blijven moet je het woord verzetten gebruiken en niet verplaatsen. ;-)

witte angora

Verzetten = verplaatsen. Maar je hebt ergens ook wel gelijk. :D

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

riddert schreef:
27 mar 2025 18:51
Laten we in ieder geval hopen dat de rechter een juist besluit neemt.
We kennen de zaak natuurlijk alleen vanuit dagkoers....
De Woningbouwvereniging heeft, als het verhaal van Dagkoers/Ridder777 klopt, helemaal niets.
Voor een huisuitzetting, een zeer zware ingreep in de persoonlijke levenssfeer, is ruim meer nodig.
Anderzijds, iemand zo lang beschuldigen en in spanning laten zou bij een voor Dagkoers/Ridder777 een gepaste vergoeding tegenover moeten staan.

Maar nogmaals, we kennen maar één kant van het verhaal.

Thijs124

Hij is alleen al een vermogen kwijt aan zijn top advocaat.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De zomertijd is ideaal. Zouden we wat mij betreft het hele jaar moeten gebruiken. Nu hebben we in de winter dus dat je in de ochtend in het donker naar het werk gaat en na een lange werkdag in het donker naar huis moet. Als je de klok dan op zomertijd hebt staan, dan is de kans groter dat je nog met zonlicht naar huis kan rijden na een lange werkdag.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

En tijdens zomertijd is het ook meestal warmer dan met wintertijd. En dat is ook lekker.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Thijs124 schreef:
30 mar 2025 09:57
Vannacht dan maar opgestaan om die vermaledijde klokken te verzetten.
Het vorige jaar was ik dat s'nachts vergeten. Toch lastig met dat uur verschil. Na een half jaar werd het uiteindelijk door de klokken zelf opgelost. Opvallend! Het kan dus toch.
In onze auto loopt de klok ook ineens weer gelijk!

Thijs124

Als er navi ingebouwd is wordt hij gelijk gezet door de gps. Zonder exacte tijd kan gps niet werken.

scharrelschipper

Thijs124 schreef:
30 mar 2025 18:30
Als er navi ingebouwd is wordt hij gelijk gezet door de gps. Zonder exacte tijd kan gps niet werken.
Is al een oude seat en dat werkt dus niet echt meer.
Dat zal een kwestie van updaten zijn denk ik.
Heb aan boord ook GPS en die moet ik toch echt handmatig wat betreft tijd veranderen.
Is best wel raar want mijn laptop doet het wel zelf.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
30 mar 2025 10:16
Je hoeft er niet persé om 3 uur in de nacht voor op te staan want de tijd op de klokken aan de zomertijd aanpassen kan voor het slapen gaan ook.
Op die manier raak je wel kostbare uren kwijt.

scharrelschipper

Wat anders;zag vandaag langskomen dat een rechter een (denk ik) woningbouwvereniging gelijk gegeven heeft om iemand uit het huis te zetten.
Het ging hier om iemand die twee huizen bezit die verhuurd worden terwijl de eigenaar in een sociale huurwoning woont.
Mijn eerste reactie is:terecht, onmiddelijk eruit schoppen,de persoon in kwestie heeft huizen dus is niet dakloos.
En er is een tekort aan huurwoningen.
Dus na even nadenken:het zou van sociale betrokkenheid getuigen als de eigenaar uit de huurwoning zou vertrekken,maar aan de andere kant ,er moet dan weer een huurder uit een der huizen en valt dit mischien onder het vrije ondernemerschap?
ik lig er niet wakker van,maar wat vinden mijn mede forum leden hiervan?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb er geen oordeel over tot ik alle omstandigheden zou kennen. Het maakt voor mij nogal uit of er bijvoorbeeld sprake is van een verkrijging uit een erfenis, of een aanschaf uit beschikbaar vermogen als beleggingsobjecten.

Maar in z’n algemeenheid gesproken is dit geen gekke uitspraak, omdat sociale woningen bedoeld zijn voor mensen die wegens gebrek aan voldoende middelen geen kans elders op de woningmarkt hebben. Daarvan is hier evident geen sprake.

Als iemand zijn bijstandsuitkering kwijtraakt omdat hij/zij voldoende ander inkomsten weet te genereren vinden we dat ook prima.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er zijn zoveel statushouders die aan een woning geholpen moeten worden, dat inderdaad deze zakenman verdreven dient te worden.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Zoals ik het bericht gelezen heb voldeed de man aan alle voorwaarden om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning.

De verhuurde woningen zorgen voor het inkomen van de man, en waren belast met hypotheek.

De man is ondernemer met een inkomen wat onder de grens voor een sociale huurwoning ligt .

Persoonlijk vind ik het een vreemde uitspraak, een zzp timmerman met een gelijk inkomen zou mogen blijven huren.

witte angora

Maar het betekent wel, dat als hij in een van zijn twee eigen huizen gaat wonen, dat de helft van zijn inkomsten wegvalt. Dan is het natuurlijk wel zo dat hij geen huur meer hoeft te betalen, maar toch...

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

De man heeft geen huur, maar wel een hypotheek, en de huidige huurder kin je er niet zomaar uitzetten.

Plaats reactie