Norländer rugtas slechte kwaliteit (norlander veganleer laat spontaan los)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
gebruikersnaampje

Norländer rugtas slechte kwaliteit (norlander veganleer laat spontaan los)

Ongelezen bericht door gebruikersnaampje »

Geachte dames en heren,

Begin dit jaar heb ik een rugtas van Norländer cadeau gehad. Het materiaal van de tas wordt door het bedrijf 'veganleer' genoemd. Qua kwaliteit is de vergelijking met leer mijns inziens totaal misleidend. Ik heb de tas pas een paar maanden in gebruik, en het buitenlaagje komt nu al spontaan los. Ik ben overigens voorzichtig met mijn spullen, dus aan mij ligt het niet. Ik heb op www.norlander.nl al het contactformulier ingevuld, maar ik krijg geen reactie.

Via SIDN.nl ben ik erachter gekomen dat norlander.nl is geregistreerd door thegift.nl. Op thegift.nl is wel een e-mailadres en telefoonnummer te vinden. The Gift handelt zo te zien in relatiegeschenken. Gelet op de erbarmelijke kwaliteit had ik al het idee dat ik het slachtoffer ben van een dramatisch relatiegeschenk.

dhc520

Re: Norländer rugtas slechte kwaliteit (norlander veganleer laat spontaan los)

Ongelezen bericht door dhc520 »

Oké, en wat wilt U nu?
Uw klacht is genoteerd en verder zal degene die U de tas cadeau heeft gedaan, iets moeten ondernemen. U bent niet de klant.....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wettelijke garantie gaat wel over op TS. TS heeft dus recht op herstel of vervanging, waar hij in beginsel uit mag kiezen, en dit alles moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast plaatsvinden.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Veganleer.... ik vind het geweldig. Deze hoef ik niet op de Excellijst te zetten.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Garantie op relatiegeschenken? Mocht het een aankoop betreffen zal TS eerst moeten aankloppen bij de verkoper. Norlander heeft een leuke website waar eigenlijk niets op staat. Geen KVK, niet waar het te koop is, niet wat er mogelijk is.
Ik zou zeggen: sterkte.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

alfatrion schreef:
05 apr 2025 16:55
De wettelijke garantie gaat wel over op TS. TS heeft dus recht op herstel of vervanging, waar hij in beginsel uit mag kiezen, en dit alles moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast plaatsvinden.
Tsja, wat is een redelijke termijn voor een tas.
Ik heb een elektrisch product onder garantie in reparatie, de verkoper en fabrikant vinden 4 maanden hersteltijd heel normaal, je doet er niets tegen.
Volgens de winkelier moet ik geduld hebben.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

gebruikersnaampje schreef:
05 apr 2025 15:52

Begin dit jaar heb ik een rugtas van Norländer cadeau gehad. Het materiaal van de tas wordt door het bedrijf 'veganleer' genoemd. Qua kwaliteit is de vergelijking met leer mijns inziens totaal misleidend.
Dat heeft niet met "veganleer" te maken maar met hoe de tas gemaakt is. Veganleer is sterker dan echt leer. Als je een tas van echt leer slecht in elkaar zet gaat ie ook kapot. Of ze hebben slecht materiaal gebruikt wat ze ten onrechte veganleer noemen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
05 apr 2025 17:32
Garantie op relatiegeschenken? Mocht het een aankoop betreffen zal TS eerst moeten aankloppen bij de verkoper. Norlander heeft een leuke website waar eigenlijk niets op staat. Geen KVK, niet waar het te koop is, niet wat er mogelijk is.
Norländer valt onder The Gift Groothandel b.v., KVK-nummer: 34090280.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
05 apr 2025 18:06
NeoDutchio schreef:
Norländer valt onder The Gift Groothandel b.v., KVK-nummer: 34090280.
En die heeft enkel een B2B webshop, geen consumentenrecht dus.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:
05 apr 2025 17:52
Ik heb een elektrisch product onder garantie in reparatie, de verkoper en fabrikant vinden 4 maanden hersteltijd heel normaal, je doet er niets tegen.
Ik vind twee maanden eigelijk al te lang. Ik ga sowieso liever voor vervanging, omdat de wettelijke garantie dan opnieuw gaat lopen.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goedkope Chinese relatiegeschenken, garantie kan je natuurlijk vergeten.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
Norlander heeft een leuke website waar eigenlijk niets op staat. Geen KVK, niet waar het te koop is, niet wat er mogelijk is. Ik zou zeggen: sterkte.
The Gift heeft een webshop waar Norländer verkocht wordt aan consumenten met prijzen incl BTW. Er staat zelfs expliciet consumentenprijs in de menubalk en wie groothandelsprijzen wil zien moet inloggen. Op de productpagina is sprake van een stoere rugtas voor school, werk en avontuur.
NeoDutchio schreef:
05 apr 2025 18:31
En die heeft enkel een B2B webshop, geen consumentenrecht dus.
Hoezo?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dei webshop heet ‘ B2B webshop”, maar ze verkopen inderdaad incl. Btw. Als je gewoon als consument een account kunt aanmaken en kunt bestellen (heb ik niet gecheckt), dan geldt gewoon het consumentenrecht.

En dan heb je best iets aan de informatie op deze pagina: https://thegift.nl/duurzaamheid

De vraag blijft natuurlijk alleen waar die rugzak precies gekocht is en door wie.

Lowieze

Er geldt een minimum orderbedrag van 500 euro dus ik denk niet dat 1 persoon zo snel iets voor zichzelf bestelt.

Moneyman

Nee, dat lijkt me ook niet. Voorlopig klinkt het gewoon als iemand die een relatiegeschenk weg heeft gegeven.

Lowieze

Misschien in een kerstpakket ontvangen. Ik zou daar geen moeite in stoppen om achter een eventuele garantie aan te gaan. Naar de kringloop ermee of bij het restafval.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
05 apr 2025 17:11
Veganleer.... ik vind het geweldig. Deze hoef ik niet op de Excellijst te zetten.
Kangoeroeleer wordt gemaakt van kangoeroes, krokodillenleer van krokodillen, slangenleer van slangen. Je kunt wel raden waar veganleer van wordt gemaakt.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Volgens een Alfatrion is er sprake van een impliciet derdenbeding als de verkoper weet dat het een geschenk betreft. De verkoper verkoopt relatiegeschenken en accepteert dus aansprakelijkheid voor de kwaliteit waar de onvanger van het geschenk een beroep kan doen.

Moneyman

Dat impliciete derdenbeding is een wat gezochte constructie, waarvan ik ten zeerste betwijfel of dat stand zou houden.

Maar gelukkig heb je dat helemaal niet nodig. Een schenking is juridisch gezien een overdracht onder bijzondere titel. In normaal Nederlands betekent dat dat voor het geschonkene alle rechten en plichten overgaan op degene die het geschonken krijgt.

Iemand die iets geschonken (of: cadeau)krijgt, kan dus (eventueel met een verklaring van de schenker) gewoon alle rechten claimen die de schenker/koper zelf ook zou hebben. Zie hier een kort statement daarover van Thuiswinkel.

Als TS er iets mee zou willen, dan zou hij dus via de schenker moeten achterhalen waar dat product vandaan komt en daar (eventueel middels een verklaring van de schenker) zijn rechten op een conform product moeten claimen.

Maar ik zou het, gezien het feit dat het hier niet bepaald om dure tassen gaat, lekker bij laten zitten. Veel te veel gedoe voor een paar tientjes.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Vegan Leder klinkt super milieu en diervriendelijk naar hegge bladeren of toch soja?.
Tja, het zal voornamelijk van plastic, zeg maar aardolie zijn. Voorlopig niet slecht voor het milieu totdat het uiteindelijk in de restafval verbrandingsoven terecht komt.

Plaats reactie