Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
80 procent van ruim 1.000 via het Radar Panel ondervraagde mensen die in de afgelopen 2 jaar op een GGZ-wachtlijst stonden, wacht(te) te lang op een intake. Dat je zorgverzekeraar verplicht is om te helpen, weet de meerderheid niet. Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?
Lees hier het hele artikel: https://radar.avrotros.nl/artikel/op-de ... niet-61636
Lees hier het hele artikel: https://radar.avrotros.nl/artikel/op-de ... niet-61636
wikop
vindt dit leuk
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
De zorgverzekeraar kan het verplicht zijn om te helpen, maar het is gewoon overvol. Ook zij kunnen geen psychologen van legoblokjes maken.
-
J. Deltoer
- Berichten: 3210
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Hebben jullie de uitzending wel gezien? Het gaat erom dat er ruimte genoeg is, maar als je bij bepaalde zorgaanbieders bent verzekerd zoals zilveren kruis dan heb je pech....
wikop
vindt dit leuk
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Dan heb je het ook niet allemaal meegekregen. In 61% van de gevallen was het alternatief eigenlijk niet toereikend, omdat het bijvoorbeeld niet in de buurt was. Als ik naar de psycholoog wordt doorverwezen, dan wel graag in de buurt als je er iedere week of 2 weken heen moet. Hier in de regio is gewoon overal een wachttijd van enkele maanden, op spoedgevallen na. Mijn intake was overigens gewoon bij de huisarts, daarheen gebeld, afspraak gemaakt, uitgelegd hoe het zit en gevraagd wat mijn opties waren. Daarna een verwijzing gekregen, maar moest helaas wel wachten, vanwege de wachtrij. Daar kwam geen zorgverzekering aan te pas.
-
J. Deltoer
- Berichten: 3210
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Ga de uitzending nou eens zorgvuldig terugkijken voordat je hier commentaar levert.
Natuurlijk zijn er voor bepaalde hulpverleners wachtlijsten. Maar daar komt dus bovenop dat er extra lange doorlooptijden worden gecreeerd omdat bepaalde zorgverzekeringen voor die specifieke zorgverlener vol zijn, en dat niet alleen voor de standaard wachttijd, maar gewoon voor het hele jaar.
Maar ga die uitzendig nou eens zorgvuldig terugkijken voordat je hier de discussie aangaat.
Natuurlijk zijn er voor bepaalde hulpverleners wachtlijsten. Maar daar komt dus bovenop dat er extra lange doorlooptijden worden gecreeerd omdat bepaalde zorgverzekeringen voor die specifieke zorgverlener vol zijn, en dat niet alleen voor de standaard wachttijd, maar gewoon voor het hele jaar.
Maar ga die uitzendig nou eens zorgvuldig terugkijken voordat je hier de discussie aangaat.
witte angora
en wikop
vinden dit leuk
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Ik lees gewoon het artikel waar het naar verwijst.
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Je hebt dus niet gekeken
Want het kan heel vaak wel anders
Want het kan heel vaak wel anders
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Artikel vat het item in de uitzending samen. Nijogeth heeft hierop gereageerd:
Overigens gaat het nu heel goed met hem.
Al is de eigen ervaring al meer dan 2 jaar oud, bij deze. Zoon zou best baat hebben gehad bij een gespecialiseerde jeugdpsycholoog, maar - net zoals in de uitzending - lange wachttijden en geen andere psycholoog beschikbaar, daarom er van af gezien. Die therapie zou hem hebben geholpen al het voorafgaande sneller te verwerken, maar als je te lang wacht, dan heeft het geen zin meer.
Overigens gaat het nu heel goed met hem.
Re: Deel jouw ervaring met wachtlijstbemiddeling zorgverzekeraars
Wij wachten op een oproep voor een MDL arts, reken maar op ongeveer 7 maanden krijg je dan te horen. Eerst zelf opzoek naar een ander ziekenhuis waar de wachttijd korter zou kunnen zijn, maar niet gevonden omdat deze allemaal een regio of postcode controle hadden. Zorgbemiddeling van ONVZ ingeschakeld omdat wij een vrije keuze verzekering hebben, daar betaal je tenslotte elke maand € 10,- extra voor (2x). Ook deze wist al snel te melden dat ze ons niet kon helpen. Dus niet alleen in de geestelijke zorg is het om te huilen.
