Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nevyn

Re: Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000

Ongelezen bericht door Nevyn »

Annelies en Jan schreef:
05 jun 2025 10:18
Zijn er mensen bij wie er ook daadwerkelijk een deurwaarder aan de deur is geweest? Er wordt wel mee gedreigd maar ben benieuwd of dat ook echt gebeurt. Wij hebben factuur ontvangen èn een herinnering. Op mails wordt niet meer gereageerd.
Ik zou daar niet bang voor zijn, laat maar komen, dan kan je er gelijk een zaak van maken.

sonar1958

Ongelezen bericht door sonar1958 »

Wij zijn afgelopen vrijdag gebeld voor een aanbod voor een thuisbatterij van Batteroo. In dit gesprek werd aangegeven dat er geen kosten aan verbonden waren. Echter toen alle informatie per mail werd gestuurd, bleek er een factuur van dik € 18.00,00 bij te zitten.
Tevens een mail ontvangen met een afspraak om financiering te regelen met datum en tijd.
Wij hebben per mail geannuleerd en telefonisch contact gehad. Nummer van Batteroo gebeld maar kreeg een mail van Zonnexis als bevestiging van het telefoongesprek. Heel wazig allemaal.
In hun documentatie werd ook vermeld dat we geen recht hebben op annulering binnen 14 dagen.
Let dus op als deze firma belt, want het deugt niet. Ik heb er wel op gereageerd en ben nu wel geld kwijt omdat ze dreigde 18.000 euro van ons te innen zonder levering. Ik heb 989 euro betaalt ik voel me zo stom
Wij zijn nu nog druk bezig met bevestiging van annulering te ontvangen.
sonar

Gedupeerde Batteroo

Ongelezen bericht door Gedupeerde Batteroo »

Beste mensen,

Ik zie super veel gedupeerde!!
Meld je bij Facebook pagina gedupeerde batteroo, wie weet kunnen we onze koppen samen steken, en elkaar helpen met ervaringen en oplossingen.. Helaas moeten we het zelf doen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gedupeerde Batteroo schreef:
25 jun 2025 23:17
Helaas moeten we het zelf doen.
Wat had je dan verwacht?

Hannann

Ongelezen bericht door Hannann »

Hallo,

Op 25 april jl zijn wij gebeld door zonenexis.

Zij gaven te bellen uit naam van mijn energiemaatschapij,

En dat per mei 2025 een terug levering voor ons plaats gaat vinden en dat we nu aan een thuisbatterij moesten.de persoon aan de telefoon was zo dwingend als we een vrij blijvend gesprek wilde moeste we nu direct akkoord geven op de voorwaarden.

Nu willen ze dat we annulleringkosten moet betalen van 5000 euro

Deze zijn ook niet met ons besproken. Helaas zijn wij hier in getuind en door gestuurd naar Batteroo. Heb gelijk aangegeven dat we het toch niet wilde dus nooit een afspraak gemaakt. Ook heb gelijk dit per mail bevestigt.

De week daar op heb ik 3 mails gestuurd met daarin we de batterij echt niet willen. En dat ik het annuleer. ook telefonsch contact gehad met de klantenservice deze zeggen

Omdat er geen afspraak heeft plaats gevonden hoeven we geen betaling te doen.

Nu word ik steeds gebeld eerst met nummer nu met geblokeerd nummer.

En word ik van alles uitgescholden en dat ze volgen tot aan de poorten van de hel. En word ik s.avonds gebeld en als ik aangeef dat we al bed liggen word ge dood leuk nog paar keer gebeld. Ik heb geprobeerd aangifte doet helaas lukt dit niet, maar er is wel een melding bekent.

Vandaag belde een ander van batteroo me op, gaf ja €5000,- is veel willen we ook niet.

Als u nu een kleine batterij neemt van 980 euro voldoet u aan de voorwaarden.

De 14 dagen bedenk gaat hier niet op zeggen ze omdat het een opmaat gemaakt produkt is.

Maar dat kan helemaal niet want een adviseur is er nooit geweest.

Ik heb nu ook de geblokeerde nummer geblokt.

Als ik heb geannuleerd moet dit toch voldoende zijn.

A.F.W.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Hannann schreef:
04 jul 2025 18:54
Als ik heb geannuleerd moet dit toch voldoende zijn.
Tja het is een gouden handel. Mensen telefonisch lastig vallen totdat ze van ellende duizenden euro's betalen om er maar vanaf te zijn.

Helaas voor u zijn er echt mensen die betalen en daarmee zodanig veel inkomsten bezorgen aan deze lui dat ze echt nog wel een tijdje doorgaan.

vonmoor

Ongelezen bericht door vonmoor »

Ik heb hetzelfde probleem gehad, het beste is melding maken bij Consuwijzer van de ACM en de overeenkomst vernietigen middels hun voorbeeld brief, deze aangetekend versturen.
Ik ben er van af, of ik het geld terug krijg is afwachten.

Ruudsegers

Ongelezen bericht door Ruudsegers »

Ik wordt op 19-06-2025. op een gegeven moment gebeld en vroeg meteen of het om energie ging , het antwoord erg direkt nee en daarom bleef ik aan de lijn maar het gesprek ging al meteen over stroom en zonnepanelen.
Er werd een heel negatief verhaal afgestoken over het aflopen van het salderen enz. En de oplossing was een thuisbatterij.
Er volgde een heel druk en snel rekenverhaal wat ik niet goed kon volgen .
Nu heb ik er wel eens over nagedacht een kreeg toen duidelijk het voorstel van een offerte en een bezichting naar de situatie , er is mij toegezegd dat ik met een offerte nog nergens aan vast zat en dat pas na de voorgestelde bezichtiging van de situatie om exact te bepalen wat er nodig was het defenitief werd . Er staat ook op hun site “vrijblijvende offerte”
Dat leek mij een vrijblijvend voorstel .
Ik moest wel even tekenen en lieten mij in een flits een tekst lezen voor een offerte , kreeg geen bedenktijd waardoor er al druk op zat maar ik aarzelde mede ook dat ik door mijn visuele beperking zeer slecht en ook niet snel kan lezen waarna de toon omsloeg en ik erg intimiderend onder druk werd gezet, stom natuurlijk heb ik getekend voor de zogenaamde offerte zonder de beloofde binding dat ik nog nergens aan vast zat , opeens merkte de verkoper op dat er iets fout was gegaan tijdens het invullen van mijn gegevens en moest dit even overnieuw , ik heb toen geweigerd om te tekenen en werd de druk enorm opgevoerd en erg intimiderend, toen deze verkoper er op vastliep werd zijn collega ingeschakeld die nog een tandje bijzette en liep het gesprek uit op een hevige discussie waarom ik eerst wel getekend had en nu weigerde, dat wil volgens mij zeggen dat de eerste ondertekening dus niet gelukt was, dit liep uit op een ruzie en heb gewoon opgehangen.
Ik ben daarna nog een tiental keren gebeld maar heb niet meer opgenomen , dit heeft 3 dagen geduurd en daarna stilte .
Ik heb direkt 2 mails gestuurd om de offerte ongedaan te maken en werd in beide mails duidelijk toegekend.
Op 11–7-2025 heb ik na vele geweigerde telefoontje weer een keer opgenomen en kreeg een dame onder de naam Monica Janssen aan de lijn en informeerde mij dat ik een boete moest betalen van 30 % en er anders een incassoburo , beslagname enz. Zou volgen , . Dit is al weer een bedreiging .
De boete kwam neer op zo’n € 6000,-, voor een thuisbatterij met een absurd hoog bedrag van zo’n €19500. na een discussie of ik wel of niet getekend had kwam ze snel met een tegenoplossing en bood een andere thuisbatterij aan welke zo’n €4300,- zou kosten met 10 jaar garantie en zou dan mijn eigendom zijn zonder verdere verplichtingen in de toekomst en ook zouden zij de aftrekbare btw verzorgen.
Dit is ook weer een leugen want ik heb al zonnepanelen met btw teruggave en is maar een keer mogelijk , dus is dit ook geen maatwerk , verder vroeg ze dingen zoals aantal panelen , dat wist ik wel , welke ligging , welk contract , opbrengst van de panelen , verbruik enz. Wist ik niet en heeft ze maar een schatting gemaakt , dit is dan geen op maat gemaakte offerte.
Ik zei dat ik 2 bevestigingsmails van annulering en ongedaan maken had ontvangen maar dat was volgens haar een extern bedrijf wat voor hun werkt en zij waren de installateur, ook weer een leugen die onder druk word aangevoerd.
Ook hier veranderde de toon weer in intimidatie en druk en er werd even snel iets op internet gegooid ter inzage en wat ik vrijwel niet en vooral niet snel lezen kan , ook hier geen bedenktijd mogelijk en heb maar onder druk hiervoor getekend waarna ik direkt een aanbetaling moest doen van €1451,64
Ik krijg geen enkele beloofde info omtrent merk , type , aantal KW, offert , levertijd enz. Hierover
Ook weer zeer dom natuurlijk maar heb er toch weer een heel slecht gevoel bij en spijt van .
Ik heb per direkt dit gemeld bij ACM , 2 voorbeeldbrieven gestuurd om ongedaan te maken en met het verzoek mij niet meer met vele telefoontjes te benaderen .
Ik ga nu ook de rechtsbijstand informeren hierover .
Trustpilot staat bol van hevig negatieve reactie’s en VARA kassa heeft er blijkbaar een uitzending aan besteed, dus dit zijn oplichters met een zeer intimiderende en dreigende werkwijze
Ik ben door dit gebeuren er enorm aan onderdoor gegaan en slaap er niet meer van .
Wat zijn mijn kansen ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kansen zijn heel goed. Je bent consument, neem ik aan. Je hebt een overeenkomst gesloten en kort daarna herroepen. Je hebt daar 14 dagen recht op en die termijn wordt verlengd als ze niet aan hun informatieplicht voldoen en dat is het geval.

Voor de volgende keer:
Je kan iets als een opname app installeren zoals Cube ACR, zodat je bewijs hebt van telefoongesprekken. In Nederland en sommige andere landen mag u stiekem een opname maken. In Duitsland en sommige andere landen, moet de ander weten dat u een opname maakt.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

alfatrion schreef:
14 jul 2025 13:07
In Nederland en sommige andere landen mag u stiekem een opname maken. In Duitsland en sommige andere landen, moet de ander weten dat u een opname maakt.
Een woordvoerder van de ACM beweert iets anders volgens de redactie van Vara Kassa. Maar die zeggen wel vaker wat..
Je moet overigens wél aangeven dat je het telefoongesprek opneemt, geeft de ACM aan. Dit mag door de verkoper niet worden geweigerd, maar de verkoper kan er wel voor kiezen om het gesprek te beëindigen. En dan weet je eigenlijk al genoeg.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
14 jul 2025 15:44
Een woordvoerder van de ACM beweert iets anders volgens de redactie van Vara Kassa. Maar die zeggen wel vaker wat..
Inderdaad - en wat ze hier zeggen (althans: volgens Kassa gezegd zouden hebben) is onjuist.

Lees dit artikel van datzelfde BNN Vara (ja, van Kassa) maar eens.

Of, als je een meer juridische onderbouwing wilt hebben: alstublieft. Als je dat leest, weet je alles - en is de conclusie dat dat statement van de ACM niet klopt.

Dit soort gesprekken mag je gewoon zonder toestemming of melding opnemen en zelfs als bewijs inbrengen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een ander mag overigens ook in opdracht van jou gesprekken opnemen. Ik gebruik tegenwoordig Cube ACR, maar vroeger belde ik daarvoor naar een speciaal nummer en kreeg dan een MP3 toegezonden. Zij mogen dan opnemen, omdat jij deelnemer bent en voor de opname opdracht heb gegeven. Ik weet niet hoe dat in het buitenland geregeld is.

Bedrijven zijn wel verplicht om aan te gegeven dat gesprekken worden opgenomen, omdat voor hun de huis, tuin en keuken exceptie niet geldt.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

alfatrion schreef:
14 jul 2025 20:03
Bedrijven zijn wel verplicht om aan te gegeven dat gesprekken worden opgenomen, omdat voor hun de huis, tuin en keuken exceptie niet geldt.
Des te erger dat de ACM zoiets verkondigt. Het kan overigens ook slechte redactie zijn van Vara Kassa, want het hele verhaal is nogal bloemrijk en pompeus - alsof ze een stagiair aan het werk hebben gezet.

De schrijver citeert bestuurder Manon Leijten. Ik vind het een aanfluiting als zo'n bestuurder in een gesprek met de media gaat zitten bluffen, want zo laat je zien dat je je basics niet beheerst. Is de rest van je verhaal dan ook bij mekaar gefantaseerd?

Plaats reactie