Fietsenwinkel.nl handelt in strijd met consumentenrecht
-
Fietsenwinkel.nl handelt in strijd met consumentenrecht
collectief proces tegen fietsenwinkel.nl?
Wij hebben in december een Cortina elektrische fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl. De fiets is vanaf het begin af aan niet goed geweest. De fiets functioneerde niet zoals je mag verwachten van een dure nieuwe elektrische fiets. Fietsenwinkel.nl heeft aangeboden om de fiets te repareren. Wat uit eindelijk geresulteerd heet in het feit dat de fiets bijna iedere week bij de reparateur stond van fietsenwinkel.nl, zonder goed resultaat. Het is fietsenwinkel.nl nooit gelukt om de fiets na behoren te repareren en af te leveren. De maat was voor ons vol en we hebben de ontbinding van de koopovereenkomst schriftelijk aangekondigd bij fietsenwinkel.nl omdat de fiets nooit na behoren heeft gefunctioneerd. Fietsenwinkel.nl heeft ons een ondeugdelijk product geleverd en we hebben verzocht om terugbetaling. Dit werd geweigerd door fietsenwinkel.nl. Wel konden we een deel van het aankoop bedrag terug krijgen. Dit is in strijd met de wet. Ook weigert de fietsenwinkel ons ZONDER bij betaling een andere fiets te leveren. Inmiddels hebben wij geen geld terug, veel extra reiskosten want de fiets staat inmiddels al 5 weken bij de fietsenwinkel.nl. En tevens wordt er door fietsenwinkel.nl niet meer gereageerd op onze email.
Ik lees dat er heel veel mensen problemen hebben met fietsenwinkel.nl.
Er dient een halt toe geroepen te worden tegen deze wanpraktijken van fietsenwinkel.nl. Een collectief om gezamenlijk te procederen om ons aankoopbedrag dan wel een correcte oplossing te krijgen van fietsenwinkel.nl. zie ik als een optie. Zie je een collectieve vordering mogelijk zitten als je probleem niet door fietsenwinkel.nl opgelost is of wordt, laat dan wat van je horen.
Hopelijk wil fietsenwinkel.nl onze problemen oplossen zonder een proces. Dat zou voor alle partijen een fijne optie zijn!
Wij hebben in december een Cortina elektrische fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl. De fiets is vanaf het begin af aan niet goed geweest. De fiets functioneerde niet zoals je mag verwachten van een dure nieuwe elektrische fiets. Fietsenwinkel.nl heeft aangeboden om de fiets te repareren. Wat uit eindelijk geresulteerd heet in het feit dat de fiets bijna iedere week bij de reparateur stond van fietsenwinkel.nl, zonder goed resultaat. Het is fietsenwinkel.nl nooit gelukt om de fiets na behoren te repareren en af te leveren. De maat was voor ons vol en we hebben de ontbinding van de koopovereenkomst schriftelijk aangekondigd bij fietsenwinkel.nl omdat de fiets nooit na behoren heeft gefunctioneerd. Fietsenwinkel.nl heeft ons een ondeugdelijk product geleverd en we hebben verzocht om terugbetaling. Dit werd geweigerd door fietsenwinkel.nl. Wel konden we een deel van het aankoop bedrag terug krijgen. Dit is in strijd met de wet. Ook weigert de fietsenwinkel ons ZONDER bij betaling een andere fiets te leveren. Inmiddels hebben wij geen geld terug, veel extra reiskosten want de fiets staat inmiddels al 5 weken bij de fietsenwinkel.nl. En tevens wordt er door fietsenwinkel.nl niet meer gereageerd op onze email.
Ik lees dat er heel veel mensen problemen hebben met fietsenwinkel.nl.
Er dient een halt toe geroepen te worden tegen deze wanpraktijken van fietsenwinkel.nl. Een collectief om gezamenlijk te procederen om ons aankoopbedrag dan wel een correcte oplossing te krijgen van fietsenwinkel.nl. zie ik als een optie. Zie je een collectieve vordering mogelijk zitten als je probleem niet door fietsenwinkel.nl opgelost is of wordt, laat dan wat van je horen.
Hopelijk wil fietsenwinkel.nl onze problemen oplossen zonder een proces. Dat zou voor alle partijen een fijne optie zijn!
Re: Fietsenwinkel.nl handelt in strijd met consumentenrecht
Je hebt niets aan een collectieve civiele actie, dat kan ook helemaal niet in jouw situatie. Als je iets wilt, zul je gewoon zelf moeten dagvaarden. Iedere situatie staat immers op zich en ken zijn eigen feiten.
-
Wat ik eigenlijk mis in het verhaal is wat er precies niet goed is aan die fiets...
Als er sprake is van non-conformiteit kun je op grond daarvan de koop ontbinden.
Je stelt dat Fietsenwinkel.nl zonder bijbetaling een andere fiets zou moeten leveren. Is het een identieke, dus gelijkwaardige fiets? Of eigenlijk een duurder model? Eigenlijk ontbreekt zo goed als alle informatie om iets zinnigs te kunnen zeggen.
Als er sprake is van non-conformiteit kun je op grond daarvan de koop ontbinden.
Je stelt dat Fietsenwinkel.nl zonder bijbetaling een andere fiets zou moeten leveren. Is het een identieke, dus gelijkwaardige fiets? Of eigenlijk een duurder model? Eigenlijk ontbreekt zo goed als alle informatie om iets zinnigs te kunnen zeggen.
bupaul
vindt dit leuk
-
Als er zo veel mensen problemen hebben (gehad) met fietsenwinkel.nl, waarom koopt u daar dan een fiets? Een fiets online kopen kan niet. Een fiets moet afgemonteerd worden en goed ingesteld worden op de bereider. Dat doet een fietsenmaker. Voordeel van een echte fietsenmaker is dat je zo kan binnen wandelen en dat je vaak een leenfiets krijgt.Pinkster015 schreef: ↑04 jul 2025 18:55Ik lees dat er heel veel mensen problemen hebben met fietsenwinkel.nl.
Er dient een halt toe geroepen te worden tegen deze wanpraktijken van fietsenwinkel.nl.
In uw geval is het uw verhaal tegen de verkoper. Andere klachten staan hier los van. U zal de verkoper in gebreke moeten stellen mits de fiets daadwerkelijk non-conform is.
-
Hoezo kan dat niet?
Waarom niet tegen een fietsenlevenancier en wel tegen een autoleverancier - zie Dieselclaim?
Graag een geduldig en duidelijk antwoord, zonder sneren en andere neerbuigend commentaar. Als dat lukt.Op 20 november 2019 heeft de rechtbank Amsterdam bepaald dat Stichting Volkswagen Car Claim bevoegd is om de belangen van Nederlandse gedupeerde automobilisten te behartigen in de collectieve actieprocedure tegen Volkswagen c.s. Dit betekent dat de rechtbank de vorderingen van de stichting inhoudelijk zal gaan behandelen. Het collectieve initiatief loopt hiermee voorop in de juridische strijd in Europa tegen Volkswagen c.s. om genoegdoening te verkrijgen voor gedupeerde automobilisten.

-
Mijn uitleg stond er achter. Maar anders speciaal voor u, wie gaat de fiets afmonteren? De gemiddelde Nederlander heeft misschien wel een ring/steeksleutelset, maar een spakenspanner zal een uitzondering zijn.
-
NeoDutchio schreef: ↑05 jul 2025 21:12Mijn uitleg stond er achter. Maar anders speciaal voor u, wie gaat de fiets afmonteren? De gemiddelde Nederlander heeft misschien wel een ring/steeksleutelset, maar een spakenspanner zal een uitzondering zijn.
https://fietsenwinkel.nl/klantenservice ... everkostenBezorgopties en afleverkosten
Koop je bij ons een fiets, dan kun je deze altijd gratis bij één van onze winkels afhalen. Wil je de fiets thuisbezorgd hebben? Je fiets wordt in dat geval overhandigd aan een logistieke partner, die de fiets bij ons ophaalt, vervolgens contact met je opneemt voor de levering, waarna de fiets op het afgesproken moment wordt bezorgd. Bij de bezorging aan huis zorgen we dat de fiets rijklaar wordt overhandigd, zodat je hem direct kunt gebruiken!
-
In 2024 werden 165.626 fietsen online gekocht, circa één op de vijf van alle nieuw gekochte fietsen.

Da’s vrij eenvoudig: omdat dergelijke civiele zaken zich niet lenen voor massaclaims in het kader van de WCAMen/of WAMCA.Consumenneke schreef: ↑05 jul 2025 20:40Waarom niet tegen een fietsenlevenancier en wel tegen een autoleverancier - zie Dieselclaim?
De korte versie: dit soort civiele claims gaan over individuele gevallen, die elk voor zich een eigen feitencomplex kennen. Massaclaims gaan over hele grote aantallen identieke zaken.
Google maar eens naar de eisen die gelden voor WCAM/WAMCA-zaken. Dan snap je het wel…
Consumenneke
vindt dit leuk
Je mist blijkbaar dat je sinds jaar en dag ook gewoon een fiets online kunt kopen en afleverklaar op kunt halen. Online een fiets kopen kan, uit eigen ervaring, prima.NeoDutchio schreef: ↑05 jul 2025 21:12Mijn uitleg stond er achter. Maar anders speciaal voor u, wie gaat de fiets afmonteren? De gemiddelde Nederlander heeft misschien wel een ring/steeksleutelset, maar een spakenspanner zal een uitzondering zijn.
Los daarvan is het een onnodige verwijt aan de klager, want als iemand denkt dat hij via internet fietsen aan consumenten kan verkopen, zal hij zich ook gewoon aan het consumentenrecht moeten houden.
-
Moneyman schreef: ↑05 jul 2025 23:14Da’s vrij eenvoudig: omdat dergelijke civiele zaken zich niet lenen voor massaclaims in het kader van de WCAMen/of WAMCA.Consumenneke schreef: ↑05 jul 2025 20:40Waarom niet tegen een fietsenlevenancier en wel tegen een autoleverancier - zie Dieselclaim?
De korte versie: dit soort civiele claims gaan over individuele gevallen, die elk voor zich een eigen feitencomplex kennen. Massaclaims gaan over hele grote aantallen identieke zaken.
Google maar eens naar de eisen die gelden voor WCAM/WAMCA-zaken. Dan snap je het wel…
Even de kale feiten herhalen voor er weer een consumenneke onzinverhaal komt waarom het absoluut wel kan.

J. Deltoer
vindt dit leuk
-
Moneyman gaf duidelijk en vriendelijk antwoord op mijn vraag, dus er is geen reden om te stoken in een slecht huwelijk dat een liefdevol moment kent. Blijf liever op-topic.Arizonakid schreef: ↑06 jul 2025 08:35Moneyman schreef: ↑05 jul 2025 23:14Da’s vrij eenvoudig: omdat dergelijke civiele zaken zich niet lenen voor massaclaims in het kader van de WCAMen/of WAMCA.Consumenneke schreef: ↑05 jul 2025 20:40
Waarom niet tegen een fietsenlevenancier en wel tegen een autoleverancier - zie Dieselclaim?
Even de kale feiten herhalen voor er weer een consumenneke onzinverhaal komt waarom het absoluut wel kan.![]()
-
Rijklaar klinkt leuk, maar werkt niet. De fiets zal op een centraal punt afgemonteerd moeten worden, op de gok aangepast moeten worden aan de bereider en onverpakt op transport moeten. Terug in de doos kan niet meer, dan moet je weer gaan demonteren.StevieNL81 schreef: ↑05 jul 2025 21:29Bezorgopties en afleverkosten
Wil je de fiets thuisbezorgd hebben? Je fiets wordt in dat geval overhandigd aan een logistieke partner, die de fiets bij ons ophaalt, vervolgens contact met je opneemt voor de levering, waarna de fiets op het afgesproken moment wordt bezorgd. Bij de bezorging aan huis zorgen we dat de fiets rijklaar wordt overhandigd, zodat je hem direct kunt gebruiken!
Ik heb zelf jarenlang in de fietsenbranche gezeten met webshop, u wilt niet weten hoe vaak het fout gaat na levering. Bij de eerste servicebeurt komen zoveel gebreken aan het licht, ontstaan door foutief gebruik en aanpassingen door de eigenaar. Of de retouren omdat kopers blind een fiets kopen en dan erachter komen dat ze een verkeerde framemaat hebben (hadden ze nog nooit van gehoord).
Fietsenwinkel.nl heeft geen landelijk dekking, wat in mijn geval inhoudt ver rijden voor een proefrit en in het eerste jaar al kosten van €369,80 voor de eerste beurt en de jaarlijkse beurt met 2 keer ophalen en terugbrengen.
Als ik naar de plaatselijke goed aangeschreven fietsenmaker ga betaal ik in het eerste jaar €200. Neem ik het allerduurste abonnement, dan betaal ik €203,40 per jaar voor gratis vervanging van de motor of accu tijdens de verlengde garantieperiode, gratis leenfiets, updates, beurten en vervanging van slijtagedelen. En het allermooiste is, de kale prijs ligt nagenoeg gelijk aan elkaar.
Sommige dingen moet je niet willen.
-
Serieus? Waarom ga je er over in discussie. Dat jij de service niet goed genoeg vond betekent niet dat er geen gebruik van wordt gemaakt. Betrek het dus niet zo op je zelf man. Cijfers tonen aan dat je geen gelijk hebt.NeoDutchio schreef: ↑06 jul 2025 09:08Rijklaar klinkt leuk, maar werkt niet. De fiets zal op een centraal punt afgemonteerd moeten worden, op de gok aangepast moeten worden aan de bereider en onverpakt op transport moeten. Terug in de doos kan niet meer, dan moet je weer gaan demonteren.StevieNL81 schreef: ↑05 jul 2025 21:29Bezorgopties en afleverkosten
Wil je de fiets thuisbezorgd hebben? Je fiets wordt in dat geval overhandigd aan een logistieke partner, die de fiets bij ons ophaalt, vervolgens contact met je opneemt voor de levering, waarna de fiets op het afgesproken moment wordt bezorgd. Bij de bezorging aan huis zorgen we dat de fiets rijklaar wordt overhandigd, zodat je hem direct kunt gebruiken!
Ik heb zelf jarenlang in de fietsenbranche gezeten met webshop, u wilt niet weten hoe vaak het fout gaat na levering. Bij de eerste servicebeurt komen zoveel gebreken aan het licht, ontstaan door foutief gebruik en aanpassingen door de eigenaar. Of de retouren omdat kopers blind een fiets kopen en dan erachter komen dat ze een verkeerde framemaat hebben (hadden ze nog nooit van gehoord).
Fietsenwinkel.nl heeft geen landelijk dekking, wat in mijn geval inhoudt ver rijden voor een proefrit en in het eerste jaar al kosten van €369,80 voor de eerste beurt en de jaarlijkse beurt met 2 keer ophalen en terugbrengen.
Als ik naar de plaatselijke goed aangeschreven fietsenmaker ga betaal ik in het eerste jaar €200. Neem ik het allerduurste abonnement, dan betaal ik €203,40 per jaar voor gratis vervanging van de motor of accu tijdens de verlengde garantieperiode, gratis leenfiets, updates, beurten en vervanging van slijtagedelen. En het allermooiste is, de kale prijs ligt nagenoeg gelijk aan elkaar.
Sommige dingen moet je niet willen.