Kunt u meneer Meindersma van gericht advies dienen?
Pinautomaat bij afhaalkluis Apotheek
-
J. Deltoer
Re: Pinautomaat bij afhaalkluis Apotheek
Dat is allemaal leuk wat u ervaart bij de Benu en wat ervan vind, maar dat is niet het probleem waar deze topic is voor aangemaakt
-
witte angora
Waarom? Hartstikke interessant dat een onbekende dame voor je in de rij pijn heeft in haar teennagels en haar stuitje, om wat te noemen. Niks mis mee, toch?
Beter als thuis op de bank te zitten met een kat op schoot. Die zegt toch ook niks terug.
Beter als thuis op de bank te zitten met een kat op schoot. Die zegt toch ook niks terug.
-
J. Deltoer
Nou, beter thuis met een kat op schoot dan dat die kat buiten los loopt. Ik las dat er ieder jaar alleen in Nederland al 100 miljoen vogels worden vermoord door die beesten.witte angora schreef: ↑08 apr 2025 16:52Waarom? Hartstikke interessant dat een onbekende dame voor je in de rij pijn heeft in haar teennagels en haar stuitje, om wat te noemen. Niks mis mee, toch?
Maar ja, daarmee is de vraag van TS natuurlijk nog steeds niet beantwoord.
-
peter17111962
Dat er geen betaalbewijs uit die automaat komt vind ik niet kloppen. uiteraard is dat bedrag zichtbaar op het betaaloverzicht van de bank. Maar zonder betaalbewijs kan er niet worden nagegaan of er mogelijk kosten in rekening zijn gebracht voor uitleg. Van een automaat krijg je immers geen uitleg over het gebruik van die medicijnen.
Dat hoeft ook helemaal niet uit je betaalbewijs te blijken. Dat kan je gewoon op de factuur zien in je gedeclareerde zorg of in je online omgeving bij de apotheek, of gewoon even navragen bij de apotheek.peter17111962 schreef: ↑07 jul 2025 09:56Dat er geen betaalbewijs uit die automaat komt vind ik niet kloppen. uiteraard is dat bedrag zichtbaar op het betaaloverzicht van de bank. Maar zonder betaalbewijs kan er niet worden nagegaan of er mogelijk kosten in rekening zijn gebracht voor uitleg. Van een automaat krijg je immers geen uitleg over het gebruik van die medicijnen.
Een betaalbewijs is niet meer dan dat: een bewijs dat je hebt betaald.
Als je geen computer hebt,kun je ook niet hier schrijvenJ. Deltoer schreef: ↑07 apr 2025 14:47Dan moet je natuurlijk wel een kompjuter hebben.
Misschien nog een optie dat de apotheek de medicijnen aan de deur bezorgt en dat je contant afrekend (als je geen betaalpas hebt).
Zal wel onder politiebegeleiding moeten want anders gaan criminelen zich aan de deur voordoen als apotheekmedewerkers.
Jongens toch
Je bent niet verplicht buiten af te halen,het is een extra service,sorry,ik krijg het gevoel van het is nooit goed
En op een pinbewijs staat ook verder geen uitleg,bij ons is het zo dat de nota later komt via de post,en ja,dat duurt een paar dagen
Je bent niet verplicht buiten af te halen,het is een extra service,sorry,ik krijg het gevoel van het is nooit goed
En op een pinbewijs staat ook verder geen uitleg,bij ons is het zo dat de nota later komt via de post,en ja,dat duurt een paar dagen
Bij onze apotheek kun je gewoon binnen de medicatie afhalen, OOK als deze al in de afhaal kluis liggen. Is toch echt de apotheek zelf die dat dan weigert.Ron5300 schreef: ↑07 apr 2025 13:14Als de medicijnen in de afhaalkluis zijn gedeponeerd kun je ze niet meer binnen afhalen maar misschien is er een oplossing voor te vinden.
De medicijnen blijven maar een bepaalde tijd in de afhaalkluis aanwezig en na die tijd zijn ze wellicht wel binnen af te halen maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen.
Van BENU apotheken weet dat die de mogelijkheid hebben om een persoonlijke pagina aan te maken en binnen die persoonlijke pagina is de afhaalmethode in een afhaalkluis de standaard maar is ook te wijzigen in afhalen aan de balie.
Om te beginnen,geen pinpas dan heb je bij bijna alle apotheken een probleem,cash willen ze niet meer
In verband met het risico voor overvallen
Als de medicijnen in de afhaalkuis liggen,is er bijna nergens nog een mogelijkheid om ze op te halen
De mogelijkheid om op rekening te kopen als je binnen afhaalt is al een extra service
Jullie hebben nauwelijks een idee wat er aan de hand is in de apotheken
Ze hebben veel te weinig personeel om ook nog maar een klein stukje extra te doen
En dat ligt niet aan hun,er zijn gewoon te weinig apothekers assistenten,vergeet daarnaast niet dat dit geen boekhouders of ict ers zijn,ze doen stuk voor stuk hun best,voor een eigenlijk heel laag loon
Geloof me nu maar dat we stuk voor stuk gillend zouden wegrennen als we een dag meeliepen
Elke dag boze en scheldende mensen aan de balie,omdat er zoveel medicijnen weer niet leverbaar zijn,omdat nederland minder betaald als ons buurland,gedaan door de regeringen die wij gekozen hebben
Maar als we 10 euro meer verzekering per maand moeten betalen om de tekorten op te lossen,staan we allemaal op onze achterbenen,ik ook hoor
In verband met het risico voor overvallen
Als de medicijnen in de afhaalkuis liggen,is er bijna nergens nog een mogelijkheid om ze op te halen
De mogelijkheid om op rekening te kopen als je binnen afhaalt is al een extra service
Jullie hebben nauwelijks een idee wat er aan de hand is in de apotheken
Ze hebben veel te weinig personeel om ook nog maar een klein stukje extra te doen
En dat ligt niet aan hun,er zijn gewoon te weinig apothekers assistenten,vergeet daarnaast niet dat dit geen boekhouders of ict ers zijn,ze doen stuk voor stuk hun best,voor een eigenlijk heel laag loon
Geloof me nu maar dat we stuk voor stuk gillend zouden wegrennen als we een dag meeliepen
Elke dag boze en scheldende mensen aan de balie,omdat er zoveel medicijnen weer niet leverbaar zijn,omdat nederland minder betaald als ons buurland,gedaan door de regeringen die wij gekozen hebben
Maar als we 10 euro meer verzekering per maand moeten betalen om de tekorten op te lossen,staan we allemaal op onze achterbenen,ik ook hoor
NeoDutchio
vindt dit leuk
Het probleem zit bij de wetgever. Na het eerste recept is de apotheek bij herhaalrecepten praktisch overbodig. Er is geen toegevoegde waarde om dit werk uit te laten voeren door apothekers assistenten.
Het kan ook gewoon vanuit een centraal warehouse gedaan rechtstreeks aan huis geleverd worden zoals Amazon.nl, Bol.com, Coolblue, Wehkamp en velen anderen al jaren hun producten uitleveren.
Altijd grappig om te lezen dat mensen vaak denken dat werk wat anderen doen eigenlijk overbodig is of makkelijk door anderen gedaan kan worden. Als dat echt zo zou zijn, dan zou driekwart van de werkenden in Nederland eigenlijk overbodig zijn. Je kunt alles immers zelf doen.Speedy123 schreef: ↑09 jul 2025 14:20Het probleem zit bij de wetgever. Na het eerste recept is de apotheek bij herhaalrecepten praktisch overbodig. Er is geen toegevoegde waarde om dit werk uit te laten voeren door apothekers assistenten.
Het kan ook gewoon vanuit een centraal warehouse gedaan rechtstreeks aan huis geleverd worden zoals Amazon.nl, Bol.com, Coolblue, Wehkamp en velen anderen al jaren hun producten uitleveren.
wikop
vindt dit leuk
U begrijpt mijn punt niet. Voor apothekers assistent moet iemand een MBO opleiding doen. Voor het order picken en bezorgen van goederen en boodschappen niet. Die worden on-the-job getraind. Dat zijn daardoor goedkopere arbeidskrachten en er zijn veel meer potentiële werknemers in de markt beschikbaar.rwolters schreef: ↑09 jul 2025 15:18Altijd grappig om te lezen dat mensen vaak denken dat werk wat anderen doen eigenlijk overbodig is of makkelijk door anderen gedaan kan worden. Als dat echt zo zou zijn, dan zou driekwart van de werkenden in Nederland eigenlijk overbodig zijn. Je kunt alles immers zelf doen.
Als ik mijn herhaalmedicatie bestel, dan wordt die niet uit de voorraad van de apotheek geleverd. De medicatie komt van de groothandel. Ik krijg voor 3 maanden geleverd, zijn veel doosjes.
Zodra de apotheek de medicatie ontvangt, dan gaat er een plakkertje op de doosjes en gaan de doosjes bij elkaar in een gesealde plastic tas. Wanneer ik de medicatie ophaal, vraagt de apotheker assistent mijn naam en geboorte datum, loopt naar achteren en overhandigd mij de gesealde tas. Voor het uitleveren stuk voegt het hebben van een apotheker assistent opleiding niets toe.
Dat is niet helemaal waar
Elk doosje wat de apotheek verlaat word door 2 mensen gecontroleerd,want je weet nooit of iemand in de tussentijd nog andere medicijnen heeft gekregen,en of zich dat nog met elkaar verstaat
Daarna gaat het pas in een gesealde tas,dat nakijken doen ze vaak op stille momenten,en dat ziet dus niemand
Ja de dozen komen van de groothandel,maar worden besteld door de apotheek,en geconroleerd dus door de apotheek
Elk doosje wat de apotheek verlaat word door 2 mensen gecontroleerd,want je weet nooit of iemand in de tussentijd nog andere medicijnen heeft gekregen,en of zich dat nog met elkaar verstaat
Daarna gaat het pas in een gesealde tas,dat nakijken doen ze vaak op stille momenten,en dat ziet dus niemand
Ja de dozen komen van de groothandel,maar worden besteld door de apotheek,en geconroleerd dus door de apotheek
Dus vanaf het sealen van de tas heb je geen gediplomeerde apothekers assistent meer nodig. Aan de balie kan dus gewoon een goedkopere, ongediplomeerde staan die de gesealde tassen uitreikt aan de klanten.wikop schreef: ↑09 jul 2025 19:27Dat is niet helemaal waar
De groothandel kan ook gewoon de 4 ogen controle daar laten uitvoeren door de assistenten, de tas sealen en hem de volgende dag aan huis bezorgen.
Speedy123 schreef: ↑09 jul 2025 20:51Dus vanaf het sealen van de tas heb je geen gediplomeerde apothekers assistent meer nodig. Aan de balie kan dus gewoon een goedkopere, ongediplomeerde staan die de gesealde tassen uitreikt aan de klanten.wikop schreef: ↑09 jul 2025 19:27Dat is niet helemaal waar
De groothandel kan ook gewoon de 4 ogen controle daar laten uitvoeren door de assistenten, de tas sealen en hem de volgende dag aan huis bezorgen.
Nog een schakel er tussen, die er ook weer wat aan moet verdienen..
Ik heb niet het idee dat het personeelstekort zit aan de uitgifte-kant.
Bij mijn apotheek wel. Bijna alle balies zijn altijd dicht. Hangt een bord dat ze assistenten zoeken. Terwijl iedereen zijn medicatie in sealbags krijgt.angel1978 schreef: Nog een schakel er tussen, die er ook weer wat aan moet verdienen..
Direct vanaf de groothandel is goedkoper en efficienter. Minder gediplomeerden nodig lost ook het tekort op.
Nee je lost niets op ( 90% van het werk moet nog steeds gedaan worden ) en het kost alleen maar meer.Speedy123 schreef: ↑09 jul 2025 21:30Bij mijn apotheek wel. Bijna alle balies zijn altijd dicht. Hangt een bord dat ze assistenten zoeken. Terwijl iedereen zijn medicatie in sealbags krijgt.angel1978 schreef: Nog een schakel er tussen, die er ook weer wat aan moet verdienen..
Direct vanaf de groothandel is goedkoper en efficienter. Minder gediplomeerden nodig lost ook het tekort op.
wikop
vindt dit leuk
Dat begrijp ik niet. Nu werken de apothekers assistenten achter de balie om mensen te helpen. Is het rustig, dan gaan ze achter om alvast bestelde medicatie in zakken stoppen die ze sealen. Ligt daar niks meer, dan hebben ze even niets te doen totdat het weer druk wordt.
We hebben in Zoetermeer 14 apothekers, dus 14 locaties waarvoor huur, nutsvoorzieningen e.d. betaald moet worden. Allemaal bemand en die werken zoals boven beschreven.
Waarom zou het duurder zijn als ze allemaal van één enkele locatie zouden werken, bijvoorbeeld het ziekenhuis om alleen nog maar de herhaal bestellingen in sealed bags te stoppen die een ander controleert voor de 4-ogen. Om die daarna door een ongediplomeerde naar bij patiënten te laten brengen? Eerste bestellingen zou een gediplomeerde kunnen bezorgen.
Lijkt mij juist efficiënter en daarmee goedkoper?
Dat is inmiddels volkomen helder.. Maar dat komt vooral omdat je een apotheker als een logistiek manager ziet en de assistente als een cassiere of een medewerker bij de mcdrive.Dat begrijp ik niet
De assistenten bij de apotheker weg halen levert alleen maar een nog groter personeelstekort op. Daarnaast zal zeker een deel van de doelgroep van de apotheker deze automatisering niet echt kunnen waarderen, even los nog van de kosten.
wikop
vindt dit leuk