Samsung koelkast zoemend geluid
Samsung koelkast zoemend geluid
Hi,
Ik ben in het bezit van een Samsung RR39M7565B1 koelkast. Sinds een paar weken maakt de koelkast een aanhoudend brommend en soms schurend geluid, vooral vanuit de achterkant. Het geluid wordt luider zodra de koelkast actief aan het koelen is. Ook viel me op dat de temperatuur in de koelkast soms oploopt, ondanks dat de instellingen niet zijn gewijzigd. Ik denk dat het ligt aan de ventilator van de koelkast, maar weet het niet zeker. Ik heb op deze site toevallig een vervangende ventilator gevonden https://fixpart.be/nl/koelkast-onderdel ... ventilator, maar weet niet zeker of dit de goede is.
Ervaart iemand hetzelfde en heeft iemand een oplossing hiervoor die mij verder kan helpen alsjeblieft?
Ik ben in het bezit van een Samsung RR39M7565B1 koelkast. Sinds een paar weken maakt de koelkast een aanhoudend brommend en soms schurend geluid, vooral vanuit de achterkant. Het geluid wordt luider zodra de koelkast actief aan het koelen is. Ook viel me op dat de temperatuur in de koelkast soms oploopt, ondanks dat de instellingen niet zijn gewijzigd. Ik denk dat het ligt aan de ventilator van de koelkast, maar weet het niet zeker. Ik heb op deze site toevallig een vervangende ventilator gevonden https://fixpart.be/nl/koelkast-onderdel ... ventilator, maar weet niet zeker of dit de goede is.
Ervaart iemand hetzelfde en heeft iemand een oplossing hiervoor die mij verder kan helpen alsjeblieft?
Re: Samsung koelkast zoemend geluid
Wat dacht u ervan om de lokale witgoed reparateur eens langs te laten komen?
Dat is een partij waar de kennis is.
Maak daar gebruik van.
Dat is een partij waar de kennis is.
Maak daar gebruik van.
Hoelang heeft u die koelkast? Zit er nog garantie op? Waar heeft u dat apparaatgekocht?
-
Methusalah
Hoe controleer je dat de temperatuur oploopt? Want dat is natuurlijk een logische gevolg als je de deur open doet.
In ieder geval kan een ventilator dit veroorzaken. De mijne is ook duidelijk hoorbaar maar niet buiten de keuken dus ik heb er geen last van. En houd er ook rekening mee dat het misschien normaal gezien het de laatste weken een stuk warmer is dus moet hij harder werken.
In ieder geval kan een ventilator dit veroorzaken. De mijne is ook duidelijk hoorbaar maar niet buiten de keuken dus ik heb er geen last van. En houd er ook rekening mee dat het misschien normaal gezien het de laatste weken een stuk warmer is dus moet hij harder werken.
Alex van Kampen
vindt dit leuk
Mijn koelkast heeft de temperatuur aan de buitenkant staan.
Om er achter te komen of de ventilator de oorzaak is kunt u testen door de connector van de ventilator los te koppelen.
Is het brommende geluid dan weg weet u ook dat de ventilator de oorzaak is.
Is het brommende geluid dan weg weet u ook dat de ventilator de oorzaak is.
alfatrion
vindt dit leuk
-
Morgan le Fay
Het is de laatste weken wat warmer weer dan normaal geweest. Koelkast moet wat harder "werken" om te koelen.
Buitenstation van je elektronische weermeter in de koelkast proppen.Methusalah schreef: ↑23 jul 2025 17:38Hoe controleer je dat de temperatuur oploopt? Want dat is natuurlijk een logische gevolg als je de deur open doet.
De lagers van de ventilators kunnen kapot zijn.Morgan le Fay schreef: ↑24 jul 2025 13:22Het is de laatste weken wat warmer weer dan normaal geweest. Koelkast moet wat harder "werken" om te koelen.