ik heb een voorschot betaald aan te leveren nieuwe kozijnen, maar krijg geen contact meer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jozetstruijk

ik heb een voorschot betaald aan te leveren nieuwe kozijnen, maar krijg geen contact meer

Ongelezen bericht door jozetstruijk »

Ik ben een contract aangegaan november 2024, met de organisatie thuisbespaard, betreft nieuwe kozijnen met dubbelglas en zonnepanelen.Ik heb een aanbetaling gedaan. Inmiddels zijn ze 4 keer opnieuw komen inmeten met allemaal nieuwe beloftes , maar puntje bij paaltje gebeurt eer helemaal niets. Wanne ik contact probeer ook te nemen krijg ik een bandje, terwijl een buurjongen van mij wel telefonisch gelijk contact kreeg, wat wat mij betreft inhoudt dat ze mijn nummer niet meer willen opnemen.Er is me diverse malen beterschap beloofd , maar er gebeurt niets, . Graag wil ik mn geld terug, maar hoe?

Moneyman

Re: ik heb een voorschot betaald aan te leveren nieuwe kozijnen, maar krijg geen contact meer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je even googeld zie je dat je niet de enige bent.

Ik zou ze een ingebrekestelling sturen met een laatste termijn om de afspraken na te komen, en daarna de koop ontbinden en mijn aanbetaling terugvorderen.

Consumenneke

Re: ik heb een voorschot betaald aan te leveren nieuwe kozijnen, maar krijg geen contact meer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Zonnepanelen, warmtepompen, thuisbatterijen en andere energievoorzieningen zijn al een paar jaar ook het werkterrein van de misleiders en scammers die eerder actief waren in de verkoop van energiecontracten en later zakelijke Ziggo-abonnementen.

Zoek naar de Algemen Voorwaarden (algemene kunnen ze niet schrijven) dan beland je op een dooie pagina. De domeinnaam is geregistreerd door iemand bij atoz.systems dat geen actieve website heeft. Bij SIDN staat Greengate als bedrijfsnaam genoteerd, maar dat is ook een dood spoor.

In het handelsregister is Thuisbespaard echter een handelsnaam van Elite Sales Alliance BV (KvK 91275423) in Arnhem, sinds augustus 2023. Er zou een website zijn op SalesAlliance.nl maar op dat domein staat een tennis-academie. Op Instagram zie ik wat jonge verkopers die handenwringend motivatiepraatjes brengen. Ik zal ze niet typeren, want voor je het weet voelt iemand zich beledigd. Maar als mijn dochter met zo'n gladde gup thuiskomt onterf ik haar.

Uit de reviews bij Trustpilot is op te maken dat ze behalve aan telemarketing ook aan deurverkoop doen.

Iemand enig idee wat de Elite Sales Alliance in Arnhem nog meer aan big ticket sales op zijn kerfstok heeft?

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"ik heb een voorschot betaald aan te leveren nieuwe kozijnen"
Waarom betalen mensen toch iedere weer een voorschot aan iets wat ze kopen??
Gewoon pas betalen na levering en eventuele montage, doen ze dat niet? zoek een ander.
Als dat zo doorgaat moet je over een paar jaar ook een voorschot gaan betalen in de supermarkt.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

peter17111962 schreef:
08 aug 2025 07:58
"ik heb een voorschot betaald aan te leveren nieuwe kozijnen"
Waarom betalen mensen toch iedere weer een voorschot aan iets wat ze kopen??
Gewoon pas betalen na levering en eventuele montage, doen ze dat niet? zoek een ander.
Als dat zo doorgaat moet je over een paar jaar ook een voorschot gaan betalen in de supermarkt.
Ben bang dat je dan geen kozijnen krijgt.
Het is maatwerk dus de leveranciers willen ook een zekerheid van betaling.
Bij mij betaalde ik 30% bij opdracht
60 % dag voor aanvang werkzaamheden
10% 5 dagen na goedgekeurde oplevering .
Wel heb ik heel goed het bedrijf uitgezocht de reviews gelezen en hun werk per plaatse ergens bekeken.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Consumenneke schreef:
07 aug 2025 22:46

...en later zakelijke Ziggo-abonnementen.
Iets met large chip on your shoulder :mrgreen:

ReitzeMeijvogel

Ongelezen bericht door ReitzeMeijvogel »

Dat is echt balen, zeker als je al zo vaak nieuwe beloftes hebt gehad zonder resultaat. Zorg dat je alles aan bewijs bewaart (mails, betaalbewijzen, notities van gesprekken) en stuur ze nog één keer een aangetekende brief met een duidelijke termijn om te reageren. Als er dan weer niks gebeurt, zou ik of via je rechtsbijstand gaan, of zelf een incassobureau inschakelen. Hopelijk komt er zo eindelijk beweging in.

Plaats reactie