Problemen met de sociale dienst Rotterdam
Problemen met de sociale dienst Rotterdam
Goedemiddag beste mensen van het forum,
Ik begin mij nu wel een beetje zorgen te maken.
Ik heb 30 juni een uitkering aangevraagd in Rotterdam, omdat ik daar ook ga wonen.
Ik heb gelukkig een briefadres gekregen en daar heeft mijn begeleider van het Leger des Heils voor gezorgd.
(Waar ik slaap en woon mag ik mij niet inschrijven.)
De aanvraagconsulent belde mij op waarom ik geen huurcontract heb ingeleverd.
Ik vertelde dat wij mondeling hebben afgesproken dat ik een kamer huur en ik betaal 500 Euro contant en 1x 500 Euro borg. Ze vroeg om bewijs/kwitanties. Ik vertelde dat wij zonder kwitanties werken.
Ze vertelde dat ik bewijs moet aanleveren dat ik daar woon.
Ik vertelde dat het lastig zou gaan, maar ik had nog wel het hele gesprek van de Marktplaats conversatie.
Deze moest ik naar haar mailen. Ik vertelde of ze er haast bij kan maken want ik zit ook bij de gemeente Rotterdam in de schuldhulpverlening. Ze vroeg aan mij ook of ik al langer dan 10 jaar heb gewerkt. Ik weet niet zo goed wat dat er mee te maken heeft. Ik vertelde bijna 9 jaar bij de sociale dienst en alweer 5 jaar als bezorger en daarvoor 4 jaar bij de klantenservice van de Nederlandse Staatsloterij. Ze vroeg ook nog loonstroken van mijn werk mij de sociale dienst, en die heb ik ook gestuurd naar haar. Ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen? Die dame waar ik een kamer van huur wil nergens aan mee werken. Mijn begeleider van het Leger des Heils vroeg aan mij of ik mij wilde aanmelden voor de WMO. Ik heb dat gedaan. Ik heb mij ook aangemeld bij het wijkteam voor indicatie begeleidend wonen of andere hulp. Ze hebben overleg gehad met mijn begeleider en ze kunnen niks voor mij doen. Ik moet bij het Leger des Heils zijn.(begeleider) Als ik de uitkering niet krijg worden de schulden hoger. Heeft er iemand anders nog een tip of advies.
Ik begin mij nu wel een beetje zorgen te maken.
Ik heb 30 juni een uitkering aangevraagd in Rotterdam, omdat ik daar ook ga wonen.
Ik heb gelukkig een briefadres gekregen en daar heeft mijn begeleider van het Leger des Heils voor gezorgd.
(Waar ik slaap en woon mag ik mij niet inschrijven.)
De aanvraagconsulent belde mij op waarom ik geen huurcontract heb ingeleverd.
Ik vertelde dat wij mondeling hebben afgesproken dat ik een kamer huur en ik betaal 500 Euro contant en 1x 500 Euro borg. Ze vroeg om bewijs/kwitanties. Ik vertelde dat wij zonder kwitanties werken.
Ze vertelde dat ik bewijs moet aanleveren dat ik daar woon.
Ik vertelde dat het lastig zou gaan, maar ik had nog wel het hele gesprek van de Marktplaats conversatie.
Deze moest ik naar haar mailen. Ik vertelde of ze er haast bij kan maken want ik zit ook bij de gemeente Rotterdam in de schuldhulpverlening. Ze vroeg aan mij ook of ik al langer dan 10 jaar heb gewerkt. Ik weet niet zo goed wat dat er mee te maken heeft. Ik vertelde bijna 9 jaar bij de sociale dienst en alweer 5 jaar als bezorger en daarvoor 4 jaar bij de klantenservice van de Nederlandse Staatsloterij. Ze vroeg ook nog loonstroken van mijn werk mij de sociale dienst, en die heb ik ook gestuurd naar haar. Ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen? Die dame waar ik een kamer van huur wil nergens aan mee werken. Mijn begeleider van het Leger des Heils vroeg aan mij of ik mij wilde aanmelden voor de WMO. Ik heb dat gedaan. Ik heb mij ook aangemeld bij het wijkteam voor indicatie begeleidend wonen of andere hulp. Ze hebben overleg gehad met mijn begeleider en ze kunnen niks voor mij doen. Ik moet bij het Leger des Heils zijn.(begeleider) Als ik de uitkering niet krijg worden de schulden hoger. Heeft er iemand anders nog een tip of advies.
-
StevieNL81
Re: Problemen met de sociale dienst Rotterdam
Ik zou mijn vakantie annuleren. Ticket ben je kwijt, kosten luchthavenbelasting krijg je terug. Zelfs als je bij die dame zou slapen en dus hotelkosten kan vermijden dan zou je toch incidentele kosten hebben daar die je allemaal bespaart. Op die manier lopen je schulden minder hard op.
Maar dit advies wil je vast niet horen.
Maar dit advies wil je vast niet horen.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Beste Stievie,
Ik heb doorgegeven aan mijn consulent van schuldhulpverlening dat ik meedoe aan een geneesmiddelenonderzoek.
Ik vertelde meteen dat ik weet dat ik dat geld moet afstaan. Ze vertelde meteen nee hoor, dat mag je houden.
Ik ga van mijn leefgeld daar eten en drinken. dat hotel/hostel is 10 E per dag. dus maximaal 180 E.
Ik heb doorgegeven aan mijn consulent van schuldhulpverlening dat ik meedoe aan een geneesmiddelenonderzoek.
Ik vertelde meteen dat ik weet dat ik dat geld moet afstaan. Ze vertelde meteen nee hoor, dat mag je houden.
Ik ga van mijn leefgeld daar eten en drinken. dat hotel/hostel is 10 E per dag. dus maximaal 180 E.
-
StevieNL81
Das 180 euro minder schulden. Je kiest (!!) hier zelf voor, ongeacht of het mág.
-
J. Deltoer
Plus het geld wat er allemaal van je afgetroggeld cq gestolen wordt door die bende daar. En als je in het Bangkok Hilton terecht komt omdat ze die Thaise geloven en jou niet heb je nog veel meer geld nodig.
Ga niet, ga gewoon (hard) werken voor de kost.
Ga niet, ga gewoon (hard) werken voor de kost.
Beste meneer Deltoer,
Jij hebt gelukkig een glazen bol, dat vind ik geweldig. Misschien dat ik hem mag lenen.
Hoe weet jij dat ik daar wordt afgetroggeld en wordt bestolen? Stel ze komt mij niet ophalen, stel ze komt niet opdagen, ik ga dan naar dat hostel toe en ik betaal 180 euro. Elke dag 5 euro eten. (100 Euro)
Er komt alleen nog ongeveer 5 euro bij voor het ritje met de Airport bus. Zo veel zal die vakantie mij niet kosten.
https://tipsthailand.nl/van-bangkok-air ... -san-road/
Jij hebt gelukkig een glazen bol, dat vind ik geweldig. Misschien dat ik hem mag lenen.
Hoe weet jij dat ik daar wordt afgetroggeld en wordt bestolen? Stel ze komt mij niet ophalen, stel ze komt niet opdagen, ik ga dan naar dat hostel toe en ik betaal 180 euro. Elke dag 5 euro eten. (100 Euro)
Er komt alleen nog ongeveer 5 euro bij voor het ritje met de Airport bus. Zo veel zal die vakantie mij niet kosten.
https://tipsthailand.nl/van-bangkok-air ... -san-road/
-
J. Deltoer
Mijn scenario gaat er juist van uit dat ze wel komt opdagen.
En mjn glazen bol die hou ik zelf. Zo heb ik voor de 10e 2 staatsloten en mijn glazen bol voorspelt dat ik de jackpot niet win.
En mjn glazen bol die hou ik zelf. Zo heb ik voor de 10e 2 staatsloten en mijn glazen bol voorspelt dat ik de jackpot niet win.
sergio1963
en Dirkie
vinden dit leuk
-
StevieNL81
En je uitkering dan? Deze inkomsten (van geneesmiddelenonderzoek) worden vaak verrekend met je uitkering. Uiteindelijk gaan ze je daarop korten, wat betekent minder inkomsten voor je schuldhulpverlening.
Je woont dus in illegale onderhuur. En dan verbaast het je dat de gemeente Rotterdam vragen stelt?
Aygulf
vindt dit leuk
En je betaalt dus je huur zónder kwitanties...? Je beseft dat je dan zo'n beetje totaal rechteloos bent en gewoon nogmaals tot betaling gedwongen kunt worden...?
Aygulf
vindt dit leuk
Tsja, zwart een kamertje huren, geen enkel bewijs, geen huurovereenkomst, geen rekeningen, niet mogen inschrijven.
Geen officiële instantie gaat daar mee akkoord natuurlijk.
Heb je van de betaalde borg wel een kwitantie ?
Bij wie heb je nou eigenlijk schulden dat je in de schuldsanering zit. Dat moet toch een flink bedrag zijn......
Tip, ga een echte baan zoeken. Voor iemand met HBO niveau geen probleem.
Stort je niet in een buitenlands avontuur. Laat je niet in met duistere buitenlandse personen.
Huur officiele woonruimte, waar je je kan inschrijven en de rekening van krijgt.
Geen officiële instantie gaat daar mee akkoord natuurlijk.
Heb je van de betaalde borg wel een kwitantie ?
Bij wie heb je nou eigenlijk schulden dat je in de schuldsanering zit. Dat moet toch een flink bedrag zijn......
Tip, ga een echte baan zoeken. Voor iemand met HBO niveau geen probleem.
Stort je niet in een buitenlands avontuur. Laat je niet in met duistere buitenlandse personen.
Huur officiele woonruimte, waar je je kan inschrijven en de rekening van krijgt.
Beste BL2,
Ik moest een advocaat regelen voor mijn zoontje.
Ik moest een advocaat regelen voor mijn dochter.
Ik moest een advocaat regelen voor mijn gedoe met de WBV.
Dat is al 750 Euro per uur.
Ik heb daarvoor een lening afgesloten bij Bondora.
Ook heb ik een lening afgesloten bij BNP Paribas.
Ik heb het proces verloren van de zaak met de WBV.
Mijn schuld is een kleine 16000 Euro.
Ik moest een advocaat regelen voor mijn zoontje.
Ik moest een advocaat regelen voor mijn dochter.
Ik moest een advocaat regelen voor mijn gedoe met de WBV.
Dat is al 750 Euro per uur.
Ik heb daarvoor een lening afgesloten bij Bondora.
Ook heb ik een lening afgesloten bij BNP Paribas.
Ik heb het proces verloren van de zaak met de WBV.
Mijn schuld is een kleine 16000 Euro.
Voor iemand die hier eerst pochte dat anderen jaloers waren op zijn inkomsten en hij wel €2.000 per maand overhield, is dit wel een heel vreemde ontwikkeling.
Een jaar lang €2.000 per maand overhouden levert je al €24.000 op. Dat is 32 uur advocaatswerk €8.000 en ook gelijk je schuld afbetaald.
Een jaar lang €2.000 per maand overhouden levert je al €24.000 op. Dat is 32 uur advocaatswerk €8.000 en ook gelijk je schuld afbetaald.
Geen geluk met aandelen en cryptomunten.
Dan is het een goed idee om geld te gaan lenen bij een bedrijf dat 9,69% per jaar aan rente berekent. 
-
StevieNL81
Nog naast mijn andere dringende advies toch even op de inhoud in te gaan:
Wanneer heb je voor het laatst contact gehad met je uitkeringsconsulente?
Wat is er in dát gesprek besproken?
Indien jij toen iets moest doen, heb je dat dan ook gedaan?
En hoe lang geleden is dat?
Wanneer heb je voor het laatst contact gehad met je uitkeringsconsulente?
Wat is er in dát gesprek besproken?
Indien jij toen iets moest doen, heb je dat dan ook gedaan?
En hoe lang geleden is dat?
@dagkoers, even voor de goede orde; wat moet u met een uitkering terwijl u juist aangenomen bent bij de klantenservice van odido?
Is dat niet een beetje dubbelop? Qua inkomsten?
Is dat niet een beetje dubbelop? Qua inkomsten?
Vorige week heb ik met die consulent gesproken.
Ze vroeg om documenten en die heb ik gestuurd.
Ik heb op alles antwoord gegeven en gestuurd Wat ze vroeg.
Vorige week heeft dit plaatsgevonden. Maar die vraag over meer dan 10 jaar werk? Die vond ik apart.
Ze vroeg om documenten en die heb ik gestuurd.
Ik heb op alles antwoord gegeven en gestuurd Wat ze vroeg.
Vorige week heeft dit plaatsgevonden. Maar die vraag over meer dan 10 jaar werk? Die vond ik apart.
Beste Riddert, ik begrijp je volkomen.
Ik heb die baan op advies van mijn werkconsulent geannuleerd.
Ze vond het contract erg vaag.
Daarnaast kreeg ik ook geen reiskostenvergoeding, dit was wel eerst toegezegd.
Een bijkomend probleem was een app die ik moest downloaden.
Helaas ondersteunt mijn elefoon die app niet. Allemaal extra problemen.
Ik heb die baan op advies van mijn werkconsulent geannuleerd.
Ze vond het contract erg vaag.
Daarnaast kreeg ik ook geen reiskostenvergoeding, dit was wel eerst toegezegd.
Een bijkomend probleem was een app die ik moest downloaden.
Helaas ondersteunt mijn elefoon die app niet. Allemaal extra problemen.
Je hebt toch wel nu? Je hebt hulp, het leger des Heils kan je begeleiden. Maar net als met die advocaten allemaal vertrouw je gewoon niet op je hulp.
Al zou ik de problemen opzoeken dan kom ze nog niet zo vreemd tegen.
Ik weet dat gemeentes intens gemeen en beledigend kunnen zijn, maar ik heb steeds het idee dat jij een probleem zelf veroorzaakt.
En wat lees ik net, je gaf gezegd en grote Nederlandse internet provider, en nu wordt het je ontraden door je werk consulent? En Nee kan er toch niet werken omdat je telefoon de app niet ondersteund? Dat is eigen verantwoording, je wil of je wilt niet.
Al zou ik de problemen opzoeken dan kom ze nog niet zo vreemd tegen.
Ik weet dat gemeentes intens gemeen en beledigend kunnen zijn, maar ik heb steeds het idee dat jij een probleem zelf veroorzaakt.
En wat lees ik net, je gaf gezegd en grote Nederlandse internet provider, en nu wordt het je ontraden door je werk consulent? En Nee kan er toch niet werken omdat je telefoon de app niet ondersteund? Dat is eigen verantwoording, je wil of je wilt niet.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 10 aug 2025 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
kuklos
vindt dit leuk