Onterechte schulden inzake Menzis zorgverzekeraar

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
kuklos

Re: Onterechte schulden inzake Menzis zorgverzekeraar

Bericht door kuklos »

Witte angora begrijpt en verwoordt goed wat ik bedoel.

Jouw gezondheid is totaal onbelangrijk als feit in de discussie of je wel of niet betaald hebt, of dit kan aantonen en of Menzis zal luisteren. Jouw gezondheid verandert die feiten niet. Gaan praten over jouw gezondheid veroorzaakt ruis waar wij niks mee kunnen, maar ook Menzis en GGN niks mee kunnen. Als je dergelijke zaken ook naar hun communiceert maak je het voor jezelf niet makkelijker want ze moeten door meer tekst en informatie spitten op zoek naar hetgeen relevant is.
Mijn reactie is juist wel van belang in deze discussie. Vaak zie je dat mensen van alles en nog wat erbij halen en alleen maar de zaak vertroebelen. Hun emoties laten meespelen, en daardoor niet meer de feiten beknopt en relevant kunnen houden. Jouw openingspost en reactie met daarin je BMI voldoen daaraan.

Voor jou persoonlijk is je gezondheid uiteraard van belang. En ik hoop ook dat deze goed is, dan wel wordt. Maar het is geen feit dat in de discussie met Menzis en GGN van belang is.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

mooimanmaarten schreef:
14 aug 2025 19:30
Als dit een goed advies is, dat mijn gezondheid niet van belang is, totaal niet van belang zoals je aangeeft.
Met alle respect: je gezondheid is voor wat betreft het oplossen van het onderliggende probleem ook totaal niet relevant. Daarom was mijn eerste advies al: haal je emotie eruit. Dat is immers -hoe hard dat ook klinkt- voor derden slechts ruis.

Je geeft geen inhoudelijke antwoorden, zodat je ook niet verder geholpen kunt worden. In plaats daarvan kom je alleen met nietszeggende argumenten over je gezondheid. Dat is voor jou uiteraard heel belangrijk, maar voor het oplossen van het probleem totaal niet.

mooimanmaarten

Bericht door mooimanmaarten »

Ik begrijp de reacties wel maar om te begrijpen wat ik precies bedoeld en de daadwerkelijke reden waarom ik het bericht heb geplaatst moet je eigenlijk heel het verhaal kennen. Alleen is dat gewoon te veel.

kuklos

Bericht door kuklos »

@mooimanmaarten, wat wil je dan? Hier enkel klagen, of daadwerkelijk hulp?

witte angora

Bericht door witte angora »

mooimanmaarten schreef:
15 aug 2025 18:31
Ik begrijp de reacties wel maar om te begrijpen wat ik precies bedoeld en de daadwerkelijke reden waarom ik het bericht heb geplaatst moet je eigenlijk heel het verhaal kennen. Alleen is dat gewoon te veel.
Daarom, plus dat het niet meewerkt om het op te lossen, is het niet nodig dat allemaal te vertellen.

Je hoeft maar één ding te doen: alle nota's en alle betalingen naast elkaar leggen. Als blijkt dat alles is betaald, dan kan je dat naar Menzis communiceren. Blijkt echter dat een of twee nota's abusievelijk niet zijn betaald, dan moet daar een oplossing voor komen, in die zin dat er alsnog betaald wordt. Desnoods via een betalingsregeling. En verder kan je eens kijken of je onder de incassokosten uit kan, maar dat is stap twee.

Meer als dat is niet nodig. Prik gewoon een uurtje, vanavond of in het weekend, en ga ermee aan de slag. Hoe eerder je het op hebt gepakt, hoe sneller je er van af bent.

BL2

Bericht door BL2 »

mooimanmaarten schreef:
15 aug 2025 18:31
.......moet je eigenlijk heel het verhaal kennen. Alleen is dat gewoon te veel......
Als je alle randzaken en emoties weglaat kan het nooit een lang verhaal worden. Maak een overzicht van alle betalingen, en maak een overzicht van alle betaalde bedragen, en leg dat naast elkaar.
Bizar dat zo iets eenvoudigs jaren doorgaat zonder uitkomst.

mooimanmaarten

Na aanleiding van mijn bericht heb ik een reactie gehad Menzis waarin zij laat weten deze situatie te willen oplossen. Van GGN kreeg ik gisteren bericht dat de betreffende dossiers inzake Menzis allemaal zijn gesloten zonder verdere informatie. Toeval?

mooimanmaarten

Graag wil ik even een reactie geven na aanleiding van kuklos ten eerste klaag ik niet en gezien jouw manier van reageren vraag ik me af of je niks beters heb te doen. Vooroordelen is makkelijk.

kuklos

Bericht door kuklos »

mooimanmaarten schreef:
16 aug 2025 00:21
Toeval?
Aangezien we geen inzicht hebben in de situatie kunnen we dat niet beoordelen.
mooimanmaarten schreef:
16 aug 2025 00:42
ten eerste klaag ik niet
Je klaagt wel degelijk. Niets mis mee, maar je komt er alleen geen stap verder mee. Op inhoudelijke vragen blijft steeds het antwoord uit.

mooimanmaarten schreef:
16 aug 2025 00:42
Vooroordelen is makkelijk.
Alleen gebeurt dat hier niet. Meerdere mensen observeren dat je heel veel emotie en heel weinig feiten laat zien alhier en dat we je daardoor niet kunnen helpen.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

mooimanmaarten schreef:
16 aug 2025 00:21
Na aanleiding van mijn bericht heb ik een reactie gehad Menzis waarin zij laat weten deze situatie te willen oplossen. Van GGN kreeg ik gisteren bericht dat de betreffende dossiers inzake Menzis allemaal zijn gesloten zonder verdere informatie. Toeval?
Ja, toeval. Je bericht hier is immers niet naar een specifiek dossier herleidbaar. Blijkbaar is er gewoon op basis van je eerdere berichten geacteerd - met resultaat.

Ik zou alleen wel doorvragen als ik jou was. Want zolang je niet weet wat er fout ging, weet je evenmin hoe je het in de toekomst moet voorkomen.

mooimanmaarten

Ik wil graag reageren maar diverse keren als ik een snelle reactie maakt en verstuurd lukt dat niet. Hoe kan ik zo goed mogelijk reageren op een reactie.
Ik gebruik mijn tablet maar heb eerlijk gezegd helaas niet genoeg kennis om alles op de juiste wijze te doen.

juliomariner

Bericht door juliomariner »

Daar kunt u niets aan doen, komt door de site die vaker niet dan wel werkt.
Ik kopieer meestal mijn reactie en probeer dan een paar keer het te plaatsen. Na 2 of 3 pogingen lukt het meestsl wel.

mooimanmaarten

Gebeurt nu weer en moet opnieuw beginnen. Ik ga Menzis de betreffende dossiernummers toesturen met de bewijsstukken waarmee ik de vermeende schulden kan weerleggen en dat deze daadwerkelijk zijn betaald. Omdat er feitelijk gezien geen schuld bestaat zou ik willen weten wat Menzis bedoeld met het oplossen.

mooimanmaarten

Het advies van Moneyman is duidelijk. Ik heb niks te verliezen en wil nu inderdaad weten wat er is gebeurd maar vooral dat Menzis eerlijk is en fouten toegeeft. Ik klaag niet, ben niet zielig, vraag ook niet om medelijden maar het heeft mij heel veel gekost, te veel.

Morgan le Fay

Bericht door Morgan le Fay »

Even voor je eigen beeld/administratie .Alle betalingen die handmatig binnen komen, dus buiten een opdracht automatische incasso, worden tegen het oudst openstaand bedrag weggeboekt.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

Morgan le Fay schreef:
17 aug 2025 10:52
Even voor je eigen beeld/administratie .Alle betalingen die handmatig binnen komen, dus buiten een opdracht automatische incasso, worden tegen het oudst openstaand bedrag weggeboekt.
Dat is niet correct. Als er bij betaling de correcte factuurgegevens vermeldt zijn en de betaling vind voor vervaldatum plaats, dan is die factuur wettelijk gezien voldaan. Het staat Menzis dan niet vrij de factuur naar eigen inzicht weg elders op te boeken.

kuklos

Bericht door kuklos »

@mooimanmaarten, ook nu weer ben je met allerlei randzaken bezig. Excuses, ze moeten hun fout toegeven, weten wat ze bedoelen met oplossen.
Stop. Echt, ik meen het, stop.

Ga je nu eerst, en alleen maar richten, op zorgen dat je aantoont dat je gelijk hebt dat je alle betaald hebt en dat Menzis dat met je eens is. Als dat gelukt is, richt je op hetgeen Moneyman al zei, zorg dat je weet waar het is misgegaan.
Eventueel kan je daarna al die andere zaken ook nog gaan doen. Maar nu is alleen maar van belang dat jij en Menzis het met elkaar eens worden dat alles betaald is.

Ik ga er hiermee vanuit dat alles ook inderdaad betaald is.

mooimanmaarten

Een advies of een eigen mening geven zijn 2 verschillende dingen. Om mijzelf en het probleem duidelijker te maken zal ik een paar reacties daarop geven. Doordat ik heel direct kan zijn betekent dit niet dat ik geen respect heb !

mooimanmaarten

Dit bericht is speciaal voor Kuklos, J.Deltoer en Witte angora na aanleiding van hun reacties.
Zonder verdere uitleg.

Loop in mijn schoenen, zie wat ik zie, hoor wat ik hoor, voel wat ik voel, dan heel misschien begrijp je waarom ik doe wat ik doe en tot die tijd heb jij geen recht om mij te BEOORDELEN.

witte angora

Bericht door witte angora »

Mooimaarten,

Dit bericht is speciaal voor jou, naar aanleiding van jouw laatste bericht.

Ik heb jou niet beoordeeld of veroordeeld, integendeel. Het enige wat ik heb gedaan is een advies gegeven hoe je dit het beste aan kan pakken. Een advies dat ook door anderen is gegeven.

Het enige wat ik nu nog tegen jou zeg is, en dat is voor het eerst in al die jaren dat ik dat zo zeg: zak in de sh*t, en zoek het verder maar uit.

Plaats reactie