Klopt. Als je je verhuizing niet hebt doorgegeven, en er zijn brieven naar je oude adres verstuurd, kan je je er niet op beroepen dat er sprake zou zijn van verjaring. Het ligt dan immers aan jezelf dat de brieven je niet bereikt hebben.StevieNL81 schreef: ↑29 jul 2025 18:22Mocht je verhuisd zijn dan zullen zij stellen dat je verplicht was je nieuwe adres door te geven. Ik neem aan dat ze geen adres van je uit de lucht hebben geplukt.
Ferratum minileningen en Trust and Law incasso
Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso
-
HandigeHarrie
Mij lijkt dat je nu niet moet vragen om bewijs van de stuiting: het is nog geen september, met zo'n verzoek schud je ze wakker en dan kunnen ze alsnog een sluitend stuitingsbericht sturen (als de mail die je nu hebt ontvangen, daarvoor niet voldoende is), want je laat ook met zo'n verzoek merken dat het mailadres klopt en dan sturen ze daar het stuitingsbericht naartoe.
Bericht van ene Danni Kerremans met de melding dat er extra kosten worden berekend en over moet gegaan tot onmiddellijke betaling anders wordt er gedreigd met dagvaarding. Zag dat anderen hier ook tegenaan liepen, iemand die daarvan het verloop kan delen?
Dat is een Belgische advocaat. Geeft hij ook aan naar welke rechtbank hij gaat stappen?
Dan zou ik me er niet druk over maken en de dagvaarding afwachten. De overeenkomst valt onder Spaans recht als het goed begrepen heb. Onder Nederlands recht zou een dergelijke rente nimmer toegestaan worden.
Dus ben benieuwd waar de Belgische advocaat u dan wilt gaan dagen?
Midi2022
vindt dit leuk
Ik heb werkelijk geen idee, vraag mij sowieso af wat ze willen gaan beginnen. Toch ben ik benieuwd naar anderen die hierover in 2023 eerder gepost hebben, hoe dat bij hen is afgelopen.
@sacredfour?
Niemand?
Gerhard, bent u nog actief?
Gerhard, bent u nog actief?
Vandaag opnieuw een schrijven ontvangen vanuit dhr. Kerremans, met zijn laatste waarschuwing tot dagvaarding.
Helaas geen reactie van andere users die dezelfde berichten hebben ontvangen en hoe de afloop is geweest.
Ik ben erg benieuwd wat en of de volgende stap genomen zal worden.
Helaas geen reactie van andere users die dezelfde berichten hebben ontvangen en hoe de afloop is geweest.
U kunt weinig meer doen dan afwachten. Pas als u de dagvaarding heeft ontvangen, dan zal duidelijk worden voor welk hof dhr. Karremans u wilt dagen en wat exact de inhoud zal zijn van de aanklacht.Midi2022 schreef: ↑08 sep 2025 14:11Vandaag opnieuw een schrijven ontvangen vanuit dhr. Kerremans, met zijn laatste waarschuwing tot dagvaarding.
Dat begrijp ik. Ben meer op zoek naar mensen die dezelfde berichten hebben ontvangen en of die willen delen wat de stappen zijn geweest of dat die altijd zijn uitgeblevenSpeedy123 schreef: ↑08 sep 2025 14:35U kunt weinig meer doen dan afwachten. Pas als u de dagvaarding heeft ontvangen, dan zal duidelijk worden voor welk hof dhr. Karremans u wilt dagen en wat exact de inhoud zal zijn van de aanklacht.Midi2022 schreef: ↑08 sep 2025 14:11Vandaag opnieuw een schrijven ontvangen vanuit dhr. Kerremans, met zijn laatste waarschuwing tot dagvaarding.
-
StevieNL81
Tot op heden heeft niemand laten weten ooit een dagvaarding gezien te hebben.
Midi2022
vindt dit leuk
Zijn die berichten Kerremans per brief of per email?Midi2022 schreef: ↑08 sep 2025 14:51Dat begrijp ik. Ben meer op zoek naar mensen die dezelfde berichten hebben ontvangen en of die willen delen wat de stappen zijn geweest of dat die altijd zijn uitgeblevenSpeedy123 schreef: ↑08 sep 2025 14:35U kunt weinig meer doen dan afwachten. Pas als u de dagvaarding heeft ontvangen, dan zal duidelijk worden voor welk hof dhr. Karremans u wilt dagen en wat exact de inhoud zal zijn van de aanklacht.Midi2022 schreef: ↑08 sep 2025 14:11Vandaag opnieuw een schrijven ontvangen vanuit dhr. Kerremans, met zijn laatste waarschuwing tot dagvaarding.
Emails ontvang jij namelijk niet.
Je hoeft je geen enkele zorgen te maken, ze dagvaarden namelijk niemand want dat kan hun volledige verdienmodel onderuit halen.
Het is helaas legaal voor incassoboefjes tegen mensen te liegen over dagvaardingen en dat vervolgens dan niet te doen.
Heb je ergens op gereageerd? Mijn advies is negeren ook per brief maar op emails al helemaal.
Ben benieuwd naar je antwooden
Hoi Raonic, bedankt voor je reactie. Deze verstuurt hij per mail. Ik heb ook nergens op gereageerd. Het vreemde is ook dat hij de 55 euro die als verhoging wordt genoemd, nergens vermeldt in het totaaloverzicht van de openstaande post. De opbouw van die mails of brief per mail is zo onlogisch en chaotisch als wat.raonic schreef: ↑08 sep 2025 16:48Zijn die berichten Kerremans per brief of per email?
Je hoeft je geen enkele zorgen te maken, ze dagvaarden namelijk niemand want dat kan hun volledige verdienmodel onderuit halen.
Het is helaas legaal voor incassoboefjes tegen mensen te liegen over dagvaardingen en dat vervolgens dan niet te doen.
Heb je ergens op gereageerd? Mijn advies is negeren ook per brief maar op emails al helemaal.
Bedankt voor je reactie.Midi2022 schreef: ↑08 sep 2025 17:09Hoi Raonic, bedankt voor je reactie. Deze verstuurt hij per mail. Ik heb ook nergens op gereageerd. Het vreemde is ook dat hij de 55 euro die als verhoging wordt genoemd, nergens vermeldt in het totaaloverzicht van de openstaande post. De opbouw van die mails of brief per mail is zo onlogisch en chaotisch als wat.raonic schreef: ↑08 sep 2025 16:48Zijn die berichten Kerremans per brief of per email?
Ik heb even gekeken voor je en Kerremans staat rond pagina 120 en verder meermaals beschreven, er is nooit door geen enkel buro een dagvaarding uitgeleverd.
Je hoeft dus maar 1 ding te doen geen contact opstarten met hun gewoon simpelweg niet reageren.
Geen contact daar kunnen zij niks mee, behalve dagvaarden wat ze nooit zullen doen.
mijn beste gok ze krijgen gewoon per geinde vordering een bedrag van Ferratum.
Als ze met jou geen contact krijgen ben je niet nuttig en gaan ze verder naar iemand die wel geintimideerd is.
Bovendien hoef je nooit bang te zijn een dagvaarding te krijgen echt geloof me die komt niet.
Maar dan kan je alsnog besluiten te betalen.
Er is dus geen enkele reden absoluut 0 om ook maar op hun te reageren.
Laat je het horen als je weer berichten krijgt?
Midi2022
vindt dit leuk
Ik houd je op de hoogte, dankje!raonic schreef: ↑08 sep 2025 17:33Bedankt voor je reactie.Midi2022 schreef: ↑08 sep 2025 17:09Hoi Raonic, bedankt voor je reactie. Deze verstuurt hij per mail. Ik heb ook nergens op gereageerd. Het vreemde is ook dat hij de 55 euro die als verhoging wordt genoemd, nergens vermeldt in het totaaloverzicht van de openstaande post. De opbouw van die mails of brief per mail is zo onlogisch en chaotisch als wat.raonic schreef: ↑08 sep 2025 16:48
Zijn die berichten Kerremans per brief of per email?
Ik heb even gekeken voor je en Kerremans staat rond pagina 120 en verder meermaals beschreven, er is nooit door geen enkel buro een dagvaarding uitgeleverd.
Je hoeft dus maar 1 ding te doen geen contact opstarten met hun gewoon simpelweg niet reageren.
Geen contact daar kunnen zij niks mee, behalve dagvaarden wat ze nooit zullen doen.
mijn beste gok ze krijgen gewoon per geinde vordering een bedrag van Ferratum.
Als ze met jou geen contact krijgen ben je niet nuttig en gaan ze verder naar iemand die wel geintimideerd is.
Bovendien hoef je nooit bang te zijn een dagvaarding te krijgen echt geloof me die komt niet.
Maar dan kan je alsnog besluiten te betalen.
Er is dus geen enkele reden absoluut 0 om ook maar op hun te reageren.
Laat je het horen als je weer berichten krijgt?
Saldodipje (Ferratum) stelt in haar voorwaarden alleen met haar klanten in het Nederlands en Engels te communiceren. Alle voorwaarden en het contract zijn opgesteld in de Nederlandse taal. Ze richten zich op consumenten via een Nederlandse talig website en de website is deel van het NL-domein.
Ze stellen in hun voorwaarden echter dat Spaans recht van toepassing is en de Spaanse rechter hun voorkeur heeft.
U voelt het al aankomen, het is leuk dat een Belgische advocaat u wilt gaan dagen maar in welk land gaat hij u dagen? En in welke taal gaat die procedure dan gevoerd worden?
Een procedure in Nederland onder Spaans recht? Een Nederlands rechter moet de vertaalde Spaanse wetgeving dan gaan beoordelen. En dan kijken of dit ook in Nederland van toepassing kan zijn.
Een procedure in Spanje bij een Spaanse rechtbank gevoerd door een Belgische advocaat waarbij de gedaagde zich in Nederland bevind? Waarbij de Spaanse rechter uiteindelijk een oordeel moet geven over een Nederlandstalige overeenkomst?
Hoe complex wilt u het hebben? De kosten rijzen al snel de pan uit en of deze verhaalt kunnen worden en tot op welke hoogte, is maar afwachten. Er is niet voor niets tot op heden niemand daadwerkelijk gedaagd.
Ze stellen in hun voorwaarden echter dat Spaans recht van toepassing is en de Spaanse rechter hun voorkeur heeft.
U voelt het al aankomen, het is leuk dat een Belgische advocaat u wilt gaan dagen maar in welk land gaat hij u dagen? En in welke taal gaat die procedure dan gevoerd worden?
Een procedure in Nederland onder Spaans recht? Een Nederlands rechter moet de vertaalde Spaanse wetgeving dan gaan beoordelen. En dan kijken of dit ook in Nederland van toepassing kan zijn.
Een procedure in Spanje bij een Spaanse rechtbank gevoerd door een Belgische advocaat waarbij de gedaagde zich in Nederland bevind? Waarbij de Spaanse rechter uiteindelijk een oordeel moet geven over een Nederlandstalige overeenkomst?
Hoe complex wilt u het hebben? De kosten rijzen al snel de pan uit en of deze verhaalt kunnen worden en tot op welke hoogte, is maar afwachten. Er is niet voor niets tot op heden niemand daadwerkelijk gedaagd.
Midi2022
vindt dit leuk
Er hoeven helemaal geen advocaten aan te pas te komen. En in de praktijk is internationaal procederen binnen Europa tegenwoordig prima te doen.
raonic
vindt dit leuk
Er zal wel een zaak ingediend moeten worden door een jurist.
Bovendien zou een eventuele zaak het voortbestaan van saldodipje op het spel zetten dus ga ik er dan vanuit dat ze het serieus aan willen pakken.
Het verhaal over spaans naar Nederlands etc is niet van toepassing.
Jij kunt je als inwoner en de Nederlandse nationaliteit gewoon beroepen op bescherming van het Nederlandse recht.
Een eventuele rechtszaak wordt dan ook het Nederlandse recht toegepast,
Volgens de Brussel I-bis Verordening (EU-regelgeving) kan een bedrijf een consument in principe alleen dagvaarden in het land waar de consument woont (in dit geval Nederland). Dit geldt vooral als jij een consument bent en geen professionele partij.
ze bedienen ook doelbewust en overduidelijk Nederlandse klanten met het service.
Maar die rechtszaak zal never nooit niet komen, het feit dat ze nog steeds bestaan betekend dat de garantkosten nog steeds opwegen tegen de niet betalende mensen.
Midi2022
vindt dit leuk