Wij hebben 2 staande lampen besteld bij Lampen24.nl, de bezorgkosten waren €40, maar dit was het enige adres waar we de staande lampen in dezelfde stijl als onze plafondlamp konden vinden… Voor dat bedrag hadden wij verwacht dat de lampen netjes geleverd zouden worden. Ook hadden wij bij deze webwinkel (net zoals bijna de meeste andere webwinkels waar wij eerder besteld hebben) een goede service verwacht.
Dit blijkt allemaal enorm tegen te vallen. Ik zal de problemen hier opnoemen:
Voor de aflevering moeten wij een hele dag thuisblijven, omdat de transporteur niet kan melden hoe laat hij hier is, ook bij navragen kunnen ze niet preciezer zijn
Tijdens transport zijn de lampen kapotgegaan
Contact met Lampen24.nl: Verzoek tot retour sturen wordt na meerdere mails eindelijk geaccepteerd, wij mogen de dag kiezen waarop de lampen opgehaald gaan worden
De retourdatum blijkt ineens 2 dagen vervroegd, wij horen ‘s middags dat de transporteur de volgende dag komt, zonder tijdsblok. Dus opnieuw afspraken verzetten om de hele dag thuis aanwezig zijn
De vervoerder die aan huis komt wil de lampen niet meenemen, ze zijn te groot… (ze zijn niet ineens groter geworden …) Lampen24.nl heeft dit dus verkeerd geregeld.
Contact opgenomen met Lampen24.nl; De transporteur wordt opnieuw ingepland zonder voorkeursdag; opnieuw een dag thuisblijven om de lampen te laten ophalen
Compensatie / voorgestelde oplossing: ter compensatie van het meermaals thuis moeten blijven, en slechte communicatie konden we uit de volgende opties kiezen: A) De lampen retour en het gehele bedrag retour. OF: B) 20% korting op de vólgende bestelling.
Dit hebben wij gedaan:
4 keer een hele dag thuisblijven voor de lampen: bezorging, mislukte retour, (hopelijk goede) retour, levering nieuwe lampen (hopelijk)
Direct laten weten dat de lampen beschadigd zijn
Meermaals netjes geprobeerd samen tot een oplossing te komen
Geprobeerd om het retour nemen van de lampen en bezorgen van de lampen te laten combineren: dat scheelt weer rijden / CO2 uitstoot, en een hele dag thuisblijven van ons. Niet mogelijk volgens Lampen24.nl
De aangeboden oplossing voldoet volgens ons niet, omdat we graag onbeschadigde versies van dit soort lampen willen hebben, én we willen een passende compensatie voor de slechte communicatie en transport. Dit hebben wij ook netjes geprobeerd te bespreken: telefonisch en per mail
Heel veel boos geworden
En het helpt allemaal niets! We voelen ons totaal niet gehoord en niet begrepen door dit bedrijf, en e-mails worden grotendeels genegeerd, zelfs nadat we een klacht hebben ingediend bij hen.
Wees dus gewaarschuwd: KOOP NIET BIJ LAMPEN24.NL!
Goed advies. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ruimte J. Deltoer nog op zijn 'nooit daar kopen' excellijstje heeft.
Overigens zie ik niet terug dat ze bij een keurmerk of iets dergelijks zijn aangesloten. Rode vlag nr. 2. Kamer van Koophandel? Geen informatie. Rode vlag nr. 3.
Het gaat hier om het importeren van lampen uit Duitsland. Staat allemaal duidelijk in de algemene voorwaarden.
Lampenwelt GmbH
Rabanusstraße 14-16
36037 Fulda
Duitsland
Naamloze vennootschap met statutaire zetel in Fulda
BTW-ID-nummer volgens § 27a Wet op de belasting over de toegevoegde waarde: DE 815559897
WEEE-Reg.-Nr. DE 63952051
Bij internationaal transport kan er wel eens iets fout gaan. Maar als de ondernemer de lampen weer retour neemt, aanbiedt het aankoop bedrag terug te betalen, dan is daar de kous wel mee af.
Verwachten dat een webshop compensatie gaat betalen omdat de transporteur de afspraken niet nakomt, komt een beetje naïef over. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.
Overigens heeft Lampen.nl een Trustscore van 4,2 van 5 sterren uit 9522 reviews. Een keurige score.
Tja, een Duits bedrijf die verstuurd via GLS, daar maken ze al geen geheim van. Op zich hebben ze een netto score op Trustpilot, maar als je enkel naar de klachten kijkt merk ik al dat hier om een verkoper gaat in goedkopere waarschijnlijk Chinese producties. Op zich niets mis mee, maar Italiaans is het niet.
Ja, de verkoper heeft fouten gemaakt, maar ik denk ook dat de verwachting aan uw kant aan de hoge kant is geweest.
En om na 1 slechte ervaring van u al te roepen dat niemand meer zou moeten bestellen….76% is tevreden op Trustpilot.
Ik durf het bijna niet te zeggen,maar ik koop daar vrij vaak,en ook al terug gestuurd,en ben echt tevreden,en ja,de terugbetaling duurt een dag of 8,maar het komt wel altijd
Bij internationaal transport kan er wel eens iets fout gaan. Maar als de ondernemer de lampen weer retour neemt, aanbiedt het aankoop bedrag terug te betalen, dan is daar de kous wel mee af.
Gewoon een gevalletje non-conformiteit. TS heeft daardoor schade. Als de verkoper conform had geleverd dan had TS één vakantiedag opgenomen en dat zijn er nu al vier dagen. Er is recht op vergoeding van tenminste drie en mogelijk alle vier de dagen.
Verwachten dat een webshop compensatie gaat betalen omdat de transporteur de afspraken niet nakomt, komt een beetje naïef over. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.
Waarom is het naïef om te verwachten dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid neemt?
Waarom is het naïef om te verwachten dat de verkoper zijn verantwoordelijkheid neemt?
Omdat ik zo vaak heb meegemaakt dat een leveringsafspraak niet nagekomen werd maar ik heb nog nooit enige compensatie ontvangen.
Ik denk dat de meeste hier op het forum wel meegemaakt hebben dat de aangegeven bezorgdatum/tijd niet gerealiseerd werd terwijl je er wel thuis op zat te wachten. Ik denk niet dat veel mensen ooit een schadevergoeding daarvoor ontvangen hebben.
Omdat ik zo vaak heb meegemaakt dat een leveringsafspraak niet nagekomen werd maar ik heb nog nooit enige compensatie ontvangen.
Ik denk dat de meeste hier op het forum wel meegemaakt hebben dat de aangegeven bezorgdatum/tijd niet gerealiseerd werd terwijl je er wel thuis op zat te wachten. Ik denk niet dat veel mensen ooit een schadevergoeding daarvoor ontvangen hebben.
Juridisch klopt het meestal wel wat Alfatrion aangeeft.
Maar wie heeft het geduld, de kennis en het geld voor het opstarten van een procedure hiervoor.
En zoals al aangegeven dan kunnen we allemaal wel gaan procederen want dit maken we allemaal mee en ondertussen gaat Nederland naar de kl*ten door de overdreven regelgeving.
Ik durf het bijna niet te zeggen,maar ik koop daar vrij vaak,en ook al terug gestuurd,en ben echt tevreden,en ja,de terugbetaling duurt een dag of 8,maar het komt wel altijd
Ik durf het bijna ook niet te zeggen, maar ik koop er ook heel veel. 100% tevreden en super klantenservice en geweldige producten bij mega lage prijzen. O ja, wikop en ik hebben echt niet alle 100 procent van de aandelen in onze handen en wikop en ik zijn niet algemeen directeur en commercieel directeur. En we zijn vorig jaar ook niet enorm binnengelopen met dit handeltje.
Maak je ook nog onderscheid tussen de verschillende salarissen van werknemers? De een verdiend een ton per jaar, de ander een fractie daarvan, wat maakt dat vakantiedagen verschillende waardes hebben.
Of is daar een vaste vergoeding voor?
Soms is je verlies nemen het meest wijs. Het is zo gelopen, ga verder met je leven en laat dit bedrijf voortaan links liggen. Net als de meeste minder bekende webshops trouwens.
*Edit: eerste zin grammaticaal kloppend gemaakt.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 sep 2025 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is je verlies nemen het meest wijs. Het is zo gelopen, ga verder met je leven en laat dit bedrijf voortaan links liggen.
Met als toevoeging dat je na een slechte ervaring gewoon een realistische review op internet kan achterlaten zodat andere potentiele klanten weten met wie ze zaken willen gaan doen.
Als ten minste mensen gaan leren om vooraf hier naar te gaan kijken.
Maak je ook nog onderscheid tussen de verschillende salarissen van werknemers? De een verdiend een ton per jaar, de ander een fractie daarvan, wat maakt dat vakantiedagen verschillende waardes hebben.
Klopt helemaal. Die vakantiedagen hebben een waarde en dat is wat er vergoed moet worden.
1 ding is wel duidelijk: als er schadevergoeding voor te late levering wordt ingevoerd dan zullen bezorgkosten fors gaan stijgen. Niemand kan immers garanderen dat hij altijd op de aangegeven tijd ergens is. Dan zullen die schadevergoedingen ergens vandaan moeten komen.
Je kan in theorie gevolgschade claimen bij zo'n zaak van non-conformiteit. Een vervangende auto bijvoorbeeld. Maar wachttijd is een lastige. Dan moet er geen sprake zijn van overmacht en zul je als consument bovendien daadwerkelijke schade moeten aantonen (...)
Ik had het niet over wachttijd. En het bestaan van overmacht moet bewezen worden en daar valt heel erg weinig onder.
TS is ook verplicht die schade zoveel mogelijk te beperken.
Niemand dwong TS een dag vrij te zijn voor de initiële bezorging. TS had het pakket ook bij een pakket punt kunnen ophalen (tenzij een afwijkende transportwur maar nergens staat de naam vermeld). Idem voor de zgn 4e vrije dag. Bovendien wist TS toen dat de bezorging niet binnen een bepaald tijdvak zou plaatsvinden en had deze vergoeding dan van te voren kenbaar kunnen maken.
Toen bleek dat de bezorger 2 dagen voor afspraak kwam dwong niemand TS vrij te nemen. Een belletje met dat die afspraak niet mogelijk was omdat TS dan aan het werk was zou voldoende moeten zijn.