Denk dat bij flex vluchten sunweb en contigent heeft op deze vlucht en zo zelf flexibel kan zijn. En bij non flex bij boeking en ticket boekt bij de maatschapij
Bijbeide zijn bijna altijd de vlucht tijden al gekend
Dat is nu net het probleem waar TS tegenaan gelopen is, bij boeking was de terugvlucht tijd niet bekend, zelfs drie weken voor vertrek is de terugvlucht tijd niet bekend bij TS.
Sunweb stelt zelf op haar website dat deze in principe twee weken voor vertrek bekend gemaakt worden.
In dit geval is alleen de terugvlucht flexibel en dat maakt dat Ts de datum van de terugvlucht zelf mag bepalen.
Sunweb/Transavia kunnen niet voorspellen wanneer Ts de terugvlucht gaat boeken maar het ticket voor de terugvlucht blijft wel geldig.
Op de website van Sunweb is te lezen dat zo'n flexibele terugreis wel voordeliger is maar heeft als nadeel dat er op mate van beschikbaarheid van stoelen in het vliegtuig terug gevlogen kan worden.
Bij en flex vlucht boek je een vlucht waar in 99% van de gevallen de tijden gekend zijn. Maar je kan wel tot 6 weken voor vertrek je reis kosteloos omboeken (wijzigen van bestemming en of data)
De reden dat voor die specifieke vlucht nog geen vluchturen gekend staat los van flex of nonflex. Kans is groot dat hette maken heeft met einde zomer sezoein en begin wintersezoein
In geval van Ts staat alleen de heenvlucht vast want zoals Ts al aangaf is de terugvlucht flexibel en maakt dat Ts die op basis van beschikbaarheid op een datum naar keuze zelf kan boeken.
Sunweb/Transavia kan niet weten wanneer Ts terug wenst te vliegen omdat Ts een zeg maar open ticket voor de terugvlucht heeft gekregen.
Ts zal eerst de vaststaande heenvlucht moeten maken en vanaf de bestemming voortijdig de terugvlucht moeten boeken waarna de terugvlucht gegevens verstrekt worden.
Dat is wel goedkoper maar de kans bestaat dat Ts niet met die terugvlucht mee kan en op de reservelijst voor de volgende terugvlucht gezet wordt.
Heb al zeer veel met flex ticket gereisd. Bij een flex ticket boek je altijd een bepaalde vlucht die je kan wijzigen naar andere beschikbare vlucht. Deze optie is altijd duurderd dan gewonen niet flexibele vlucht.
Probleem is hier dat er nog geen vluchturen bekend zijn enkel een dag dit staat los van type ticket.
Begrijp dat het voor ts zeer lastig is om zo kort voor vertrek de vluchturen nog niet gekend zijn.
In link staat wat flexible vlucht bij sunweb wil zeggen
Het verschil met de situatie van topic starter is dat er bij terug vlucht staat tijden momenteel onbekend nog te bevestigen door luchtvaartmaatschappij.
Waarom zouw ts een nieuwe vlucht moeten boeken?
Heetf al een vlucht geboekt op die datum enkel de vluchturen waren toen nog niet gekend.
In geval van Ts staat alleen de heenvlucht vast want zoals Ts al aangaf is de terugvlucht flexibel en maakt dat Ts die op basis van beschikbaarheid op een datum naar keuze zelf kan boeken.
Sunweb/Transavia kan niet weten wanneer Ts terug wenst te vliegen omdat Ts een zeg maar open ticket voor de terugvlucht heeft gekregen.
Het is geen open ticket, TS kan na zes weken voor vertrek helemaal niets meer zelf bepalen en het is nu drie weken voor vertrek. Dus staat de terugvlieg datum al vast.
Sunweb bepaalt alleen nog de vertrektijd van de terug vlucht. Daar heeft TS dus geen enkele invloed op. Het enige wat TS weet is dat de vertrektijd tussen 00.01 en 23.59 op de vertrekdatum zal zijn.
Zijn vakanties met een flexibele terugvlucht goedkoper of duurder?
Dat was een retorische vraag, want ik had het antwoord al gezien. De flexibiliteit is een voordeel voor de klant, niet voor de airline. Uiteraard mag je alle bijkomende kosten vergelijken, maar dat is in deze zaak niet nodig.
Heb al zeer veel met flex ticket gereisd. Bij een flex ticket boek je altijd een bepaalde vlucht die je kan wijzigen naar andere beschikbare vlucht. Deze optie is altijd duurder dan gewonen niet flexibele vlucht.
De terugkerende twee weken betreft het tijdstip van vertrek zoals dat op de luchthaven bekend wordt gemaakt. Dat zou vanaf twee weken van tevoren zijn. Is voor een klant knap lastig, zeker als je reis al een week of twee duurt.
Ik vind de beschikbare info voor reizigers tegenvallen, maar dat komt misschien ook doordat de onzekerheid in deze case anders is dan de meeste gevallen.
Het eerder laten weten geeft je ook nihil zekerheid bij het boeken van een parkeerplaats; tot 14 dagen voor vertrek van betreffende vlucht (!!) mogen ze die tijden zonder je goedkeuring of enige tegemoetkoming wijzigen.
Het eerder laten weten geeft je ook nihil zekerheid bij het boeken van een parkeerplaats; tot 14 dagen voor vertrek van betreffende vlucht (!!) mogen ze die tijden zonder je goedkeuring of enige tegemoetkoming wijzigen.
Een reeds ingeplande vlucht wijzigt niet zo vaak, anders dan door calamiteiten. De reden is dat de slots op de luchthaven om te vertrekken en te landen ruim van te voren ingepland worden. Ook vliegen vliegtuigen meerdere routes op een dag. Dus verplaatsing van een vlucht betekend ook impact op de andere ingeplande vluchten voor hetzelfde toestel die dag.
Ik vlieg best regelmatig. Doe ik al tientallen jaren. Ik heb nog nooit te maken gehad met een vlucht waarvan de vertrektijden wijzigde meer dan 14 dagen voor vertrek.
Dan heb je geluk. Met een lijnvlucht gebeurt dit idd zelden, met charters nog vaak genoeg.
Ze hebben idd een vooraf vastgestelde slot, maar die is niet aan een bestemming gekoppeld. Onderling wisselen ten behoeve van betere planning gebeurt met regelmaat.