Zittend ziekenvervoer nare ervaringen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Dirk S

Re: Zittend ziekenvervoer nare ervaringen

Ongelezen bericht door Dirk S »

Hoi,
Als ex-Valys chauffeur en vervoer zieken en kinderen in NH vind ik dit een heel erg verhaal.
Mij is geleerd om de radio uit te zetten en alleen als de klant geen bezwaar heeft, mag de radio
zachtjes aan. Een beetje vervoersmaatschappij gooit direct die chauffeurs eruit met die malle
op- en aanmerkingen en seksistische grapjes. Ik heb vaak mensen vervoert waarvan ik mij ook
afvroeg waarom ze eigenlijk een taxi nodig hebben. Maar horen zien en zwijgen zeg ik altijd maar.
En vergeet niet: er is een groot tekort aan mensen dus klachten worden snel weggewuifd!
Sterkte ermee.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dirk S schreef:
12 sep 2025 12:33
En vergeet niet: er is een groot tekort aan mensen dus klachten worden snel weggewuifd!
En dat is wellicht de kern van het probleem. Een bedrijf kan wel meteen de chauffeurs eruit gooien die zich niet altijd even netjes gedragen, maar die gaan elders aan de slag. Terwijl het keurige taxi bedrijf dan zonder chauffeurs komt te zitten.

Wat dan ook het probleem niet oplost voor TS, want het keurige taxi bedrijf sluit zijn deuren, het taxi bedrijf dat zijn chauffeurs beschermt tegen klachten, krijgt er extra omzet bij. En TS komt dan terecht bij het minder keurige taxibedrijf.

Het welbekende probleem in Nederland tegenwoordig. Iedereen heeft overal recht op, maar er zijn veel te weinig mensen die verplichtingen hebben om al die rechten te doen gelden. Genoeg mensen die niet werken maar dat wel zouden kunnen, maar toch kunnen de taxi bedrijven bijna geen personeel vinden.

QueenBB

Ongelezen bericht door QueenBB »

Je moet ook contact opnemen met je ziektekostenverzekering en dan met de afdeling "vervoer".
Daar moet je vertellen wat er allemaal gebeurd tijdens de ritten.

Verder informeer bij t taxibedrijf waar je je klachten kan melden. Dit is een andere afd.met een speciaal emailadres van t taxibedrijf. ( Spreek ook uit ervaring hoor)
Naar aankeiding van een klacht kan het taxibedrijf evt blokkades op chauffeurs zetten, zodat jij deze niet meer krijgt voor een rit.

Misschien is het voor nu ook een idee om je eigen muziek op je telefoon te hebben, zodat je je oordopjes in kan doen als je in de taxi stapt en je dus niet zo erg getriggerd kan worden door de soms grensoverschrijdende commentaren van chauffeurs.

Taxibedrijven hebben momenteel veel te weinig mensen en soms zijn ze blij met een ieder die komt solliciteren. Maar er zitten tegenwoordig helaas ook heel veel tussen die chauffeur zijn geworden omdat ze graag auto rijden.....maar niet met clienten om kunnen gaan.

Heel veel succes....blijf je zorgverzekering hier over bellen...blijf het melden!

En probeer de nare comments hier ook naast je neer te leggen.
Mensen hebben soms geen idee wat voor trigger een in hun ogen simpele opmerking teweeg kan brengen bij iemand met een trauma verleden.

BvdVeldt

Ongelezen bericht door BvdVeldt »

Wat een ontzettend hartverscheurende berichten soms in dit forum. Maar ook goed om te lezen dat het soms goed gaat. Juist om dit iets beter in kaart te brengen is er een site gestart om alle ervaringen op dit vlak te bundelen. Zo kun je straks goed zien bij welke zorgvzekeraars het goed gaat en waar niet. Ik hoop dat ik de url hier mag plaatsen: zorgvervoerevaring.nl - het zou mooi zijn als hier alle bekende gevallen hun beklag & positieve berichten willen plaatsen. Zo maken we de zorg een beetje beter.

Plaats reactie