Speedy123 schreef: ↑20 nov 2025 13:12
De hele discussie begon met de bijdrage van JB65556 op 16 nov 2025 11:51
U dwarrelt een beetje door de argumenten-santekraam.
Aanvankelijk begon u te beschrijven dat de Wifi Garantie bestond uit enkele beschreven diensten die Ziggo aanbiedt, ofwel een
inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Vervolgens ging u uitleggen dat een garantie technisch onmogelijk is vanwege talloze omstandigheden. Dat noemen we dus
overmacht; daar is de rechtspraak ook duidelijk over. Uiteindelijk landde u op het eilandje waar de klant Ziggo geen gelegenheid heeft geboden om de diensten te leveren die nodig zijn om de Wifi Garantie in praktijk te brengen.
JB65556 schreef: ↑16 nov 2025 11:51
Sinds ziggo reclame maakt voor wifi garantie vraag ik mij af wat er gebeurt als je die garantie niet wil , ik dacht als je een contract hebt dan moet je toch goede wifi krijgen? Het gebeurt nu zeer regelmatig dat bij mij en de buren het signaal even weg valt,vind ik erg vreemd.
Ik geef toe dat B65556 een beetje op twee gedachten hinkt. Als je geen garantie wil, moet je ook niet zeuren. Al zegt hij terecht dat iedere klant
snelle en stabiele wifi wil. En Speedy123 zegt op zijn beurt terecht dat je dan wel moet toestaan dat Ziggo een monteur stuurt en de installatie verbetert. Als aan al die voorwaarden is voldaan (en er is geen sprake van overmacht) dan geldt de garantie en moet de verbinding ongehaperd plaatsvinden, zoals ook in de reclame te zien is.
Lukt dat niet, dan kan de overeenkomst opgezegd worden vanwege wanprestatie (met alle vereiste tussenstapjes: ingebrekestelling en verzuimconstatering)...