Weigeren van het verschaffen van mijn oogmeetgegevens

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
16again

Re: Weigeren van het verschaffen van mijn oogmeetgegevens

Ongelezen bericht door 16again »

Consumentt schreef:
24 nov 2025 22:20
Op basis van de factuur voor je beeldschermbril kan de werkgever toch vergoeden.
Op zo'n factuur staan de brilgegevens.
Uiteindelijk is het toch de bedoeling van TS om een bril aan te schaffen. Althans zo lees ik de topic start.
Wat ik dan niet kan rijmen:
San123 schreef:
21 nov 2025 14:17
Oogmeting voor een bril (tijdelijk gratis t.w.v. €39). Als argument gaf de opticien, omdat de glazen door een extern bedrijf worden gemaakt, geldt deze actie niet meer.
Op de eigen website is de meting nog steeds gratis.
https://www.grandoptical.nl/oogmeting
Zijn de glazen voor TS zo sterk, dat grandoptical dit moet uitbesteden, en wordt dat terugverdiend met de niet gratis oogmeting?

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

16again schreef:
25 nov 2025 08:04
Consumentt schreef:
24 nov 2025 22:20
Op basis van de factuur voor je beeldschermbril kan de werkgever toch vergoeden.
Op zo'n factuur staan de brilgegevens.
Uiteindelijk is het toch de bedoeling van TS om een bril aan te schaffen. Althans zo lees ik de topic start.
Wat ik dan niet kan rijmen:
San123 schreef:
Oogmeting voor een bril (tijdelijk gratis t.w.v. €39). Als argument gaf de opticien, omdat de glazen door een extern bedrijf worden gemaakt, geldt deze actie niet meer.
Op de eigen website is de meting nog steeds gratis.
https://www.grandoptical.nl/oogmeting
Zijn de glazen voor TS zo sterk, dat grandoptical dit moet uitbesteden, en wordt dat terugverdiend met de niet gratis oogmeting?
Erg leuk die link, maar daar staat toch echt duidelijk dat de meting gratis is maar dat de meetgegevens niet worden mee gegeven aan de klant maar dat ze worden opgeslagen in hun systeem voor het geval dat U ooit zou besluiten om een bril aan te schaffen. Kennelijk bent u echt aan een andere bril toe omdat u dat niet heeft gelezen, of u heeft net als heel veel mensen last van het zogenaamde "Syndroom van Gratis" De klachten daarvan zijn: Slechts een keer het woord "gratis" lezen en de hersenen slaan volledig op tilt en raken de realiteit volledig kwijt.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

peter17111962 schreef:
25 nov 2025 08:51
Kennelijk bent u echt aan een andere bril toe omdat u dat niet heeft gelezen, of u heeft net als heel veel mensen last van het zogenaamde "Syndroom van Gratis" De klachten daarvan zijn: Slechts een keer het woord "gratis" lezen en de hersenen slaan volledig op tilt en raken de realiteit volledig kwijt.
Constructief toontje, maar wie heeft er nu een bril nodig?
San123 schreef:
Logisch dat grandoptical niet gratis meet, als je de bril elders haalt. Maar dit suggereert dat grandoptical de bril wel levert en zelf het maken van de glazen uitbesteed.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik lees de zin van TS op dezelfde manier als 16again. En dan worden de gegevens wel degelijk opgeslagen en kan TS ze ook gewoon opvragen.

Plaats reactie